Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-06, 13:17
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
På vilket sätt var det ett svar på min fråga?

Tråden handlar om Kasselstrand och hans parti om du inte förstått det.

Jag svarar på ämnet. Det är Kasselstrand som startar parti och gör larviga utspel i aftonbladet.
Senast redigerad av 8711 2018-03-06 kl. 13:19.
Citera
2018-03-06, 13:18
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
All reklam är bra reklam. Du vet väl att det är den negativa reklamen som drivit SD framåt i opinionen?

Du tror citat som "destruktiva strider sliter sönder SD" kommer gynna invandringskritiken och nationalismen i Sverige? I aftonbladet? Det spelar stor roll vem som säger och gör vad för dig, som är så kritisk annars
Citera
2018-03-06, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Tråden handlar om Kasselstrand parti om du inte förstått det.

Jag svar på ämnet. Det är Kasselstrand som startar parti och gör larviga utspel i aftonbladet.
Ok, då formulerar jag om frågan: Vad tycker du om Vinges och Åkessons uttalanden om AfS?
Citera
2018-03-06, 13:20
Medlem
Citat:
Du tror citat som "destruktiva strider sliter sönder SD" kommer gynna invandringskritiken och nationalismen i Sverige? I aftonbladet? Det spelar stor roll vem som säger och gör vad för dig, som är så kritisk annars
OM man inte röstar på SD, röstar man på AfS. Jag tror inte att andel populister minskar i väljarkåren, tvärtom. Och jag ser gärna två framgångsrika populistpartier i svensk politik. Jag ser alltså, till skillnad mot dig, enbart fördelar. Och vi lever ju i en demokrati, eller hur?
Citera
2018-03-06, 13:20
Medlem
TheChains avatar
Kommer nog rösta AfS för att de har det som SD saknade:

- De är ganska höger i ekonomi / vill sänka skatter.
- De har inte massa knäppskallar i partiet eller inkompetenta personer i styrelsen och är ingen sekt organisationsmässigt.
- De vill inte ha etablissemangets bekräftelse.
- De vill inte bara stoppa u-lands immigrationen utan ha återvandring, driver den frågan aktivt.

Finns garanterat saker jag inte gillar med deras program, men tycker detta parti är intressantaste i svensk politik på årtionden.
Citera
2018-03-06, 13:21
Medlem
Citat:
Ok, då formulerar jag om frågan: Vad tycker du om Vinges och Åkessons uttalanden om AfS?
Ganska oövertänkta och infantila, tyvärr.
Citera
2018-03-06, 13:23
Medlem
8711s avatar
Citat:

Har inte läst några såna. Kritiken i stort är ju dock korrekt, oavsett vem den kommer ifrån. Det är av bitterhet, han kallar sig själv Sverigedemokrat, tänker i stora drag föra exakt samma politik och pratar i princip bara om SD. Med skillnaden att han tänker ta in folk som gjort bort sig alldeles själva med åsikter som inte borde accepteras varken i SD eller i Kasselstrands parti, bland annat om kvinnor, gällande en viss person som ryktas vara nära partiet. Med skillnaden att Kasselstrands parti tydligen tänker vara närstående såna som Motgift och Ingrid och Conrad, vilket jag personligen inte har något problem med men som har tydliga åsikter och kopplingar som Sverigedemokraterna som parti inte vill vara nära.
Citera
2018-03-06, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kolsyratkaffe123
Men vad tror du egentligen kommer att hända?
SD har varit i riksdagen länge nog och blivit stora nog att övriga inte kan ignorera dom. De kommer liksom att behöva existera tillsammans med dom vare sig de vill eller ej efter nästa val, och det gäller för SD att bli så stora som möjligt för att få så mycket inflytande som möjligt.
Vad tror du kommer att hända med detta nya partiet? De kommer inte att komma in, och även om de gör det tror du att de andra kommer att vilja röra vid dom? Det har liksom varit svårt nog för SD att ha kommit dit de är och jag tror ändå att de andra partierna kommer att tvingas till att samtala med dom vare sig de vill eller ej och hur mycket de än säger annat innan valresultatet.

En röst på detta partiet är dock verkligen bara en bortslängd röst.

Det spelar ingen roll ifall de inte kommer in eller ifall de kommer in och ingen vill prata med dem. Huvudsaken är att man kan sätta press på SD och övriga partier.

SD skulle likagärna kunna bli ignorerade ytterligare en mandatperioid. Och ifall något parti, typ M, är villiga att kompromissa med dem hur mycket av sin egen politik kommer SD ge upp för en chans att hamna i regeringen? Dessutom har ju Afs mycket bättre förslag, typ slopa utlands biståndet och gå ut ur kvotsystemet för flyktingar som EU tvingar på oss.
Citera
2018-03-06, 13:26
Medlem
Citat:
Absolut. Vem litar på MSM? Gör du det?
Citera
2018-03-06, 13:28
Medlem
8711s avatar
Citat:

Nu handlar det om Kasselstrands eget val att utnyttjas av typ aftonbladet för att gnälla på SD av ren surhet. Citatet "destruktiva strider sänker SD" och liknande är ju uppenbara exempel som inte kan anses gynna honom direkt, men som aftonbladet säkert gillar.
Citera
2018-03-06, 13:31
Medlem
Citat:

Vad han syftar på är folk som skulle kunna tänka sig att överväga att rösta SD i stället för (s) eller (m). Kasselstrands prat hjälper inte, detta oavsett i vilken grad man "litar" på MSM. I vilket fall så hittar MSM inte på Kasseltrands citat så frågan om att "lita på" har inte riktigt med saken att göra.
Citera
2018-03-06, 13:32
Medlem
Citat:
Nu handlar det om Kasselstrands eget val att utnyttjas av typ aftonbladet för att gnälla på SD av ren surhet. Citatet "destruktiva strider sänker SD" och liknande är ju uppenbara exempel som inte kan anses gynna honom direkt, men som aftonbladet säkert gillar.
Jag ser det är som reality-serie-gräl, det är mer eller mindre stagat från båda sidor, det skapar uppmärksamhet ich klipp, men inget tar det på riktigt allvar. Väljarna som ser det får nog inte mindre anledning att välja endera Pkesson eller Kasselstrand på valdagen. Men allt med måtta förstås. SD och AfS ska inte ägna sin energi att baktala varandra i all oändlighet, de ska på varsitt håll försöka övertyga nya väljare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in