Citat:
Ursprungligen postat av
H05311099
En sammanställning
1) Du har slarvat och spolat ned för mkt matfett i kombination med att använt för mycket kallvatten. En fettpropp bildas under källaren/husgrunden och inom ett par veckor är det stopp. Ringer du slamsugaren omgående kan du klara dig runt 1000 SEK efter ROT om du har tur.
2) Rötterna till dina rosenbuskar har letat sig in i rören under källaren/husgrunden. Byt rör. Dyrt som fan.
3) Rören under källaren/husgrunden har rostat sönder och in väller jord. Byt rör. Dyrt som fan.
4) Dina rör under källaren/husgrunden är felbyggda. Motlut gör att toalettpapper inte spolas in i kommunens trummor utan lägger sig. Om det är så att köksavloppet ansluter till toalettstammen, kluckar det i vasken utan att du har en fettpropp på gång. Häll ett par hinkar med vatten i toan.
Det har kluckat som fan i köksvasken hos mig ända sedan jag flyttade in för närvarande över 1 år sedan. Jag bor inom allmännyttan/en offentlig/kommunal hyresvärd, hur går jag tillväga för att få detta åtgärdat då? Är det verkligen så allvarligt som du gör gällande, då det i mitt fall har förekommit i minst 1 års tid utan att det inträffat något?