Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-05, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
De har inga bra förslag på förbättring av det svenska styrelseskicket, hade varit bättre om de inte hade skrivit något om det.

Det jag inte gillar är
-det ska bara bli svårare & mindre lönsamt för invandrare att leva på bidrag.
-skärpta straff.
-mesig politik mot ryssland.

Tror faktiskt det bästa är om Sverige & finland joinar NATO eftersom två nordiska länder redan är med.

Undersökningar i Norge, Danmark, Finland och Sverige visar att över 50% av folket i alla länderna vill ha en Nordisk militärallians. Det hade varit bra med ett förstärkt samarbete både med ekonomi, utbildning, forskning, invandring osv. Se till att vi har bra relationer till Ryssland/USA/Storbritannien/Tyskland/V4 osv.

Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
SD och Åkesson ska ha all heder, de har fått ta emot perfekta skitstormar. Skulle jag rösta på AfS innebär inte att jag per se avskyr SD, ser på oss mer som kompanjoner i en gemensam kamp, och som god vän kan man även ge en god vän en spark i baken när det det blir alltför uppenbart att det behövs. För övrigt håller jag med dig. Jimmies oförmåga att inse att han inte fungerar längre, Bielers karriär, samt MKs förräderi, det är det som fått mina vingar under fötterna att något tillväxa.

Tack för rättningen. MK ska det vara och inte JK.

Precis, JÅ ska ha all heder för allt han har gjort och tvingats stå ut med. Jag tvivlar dock lite på SD och deras relation till Israel och i förlängningen sionistfrågan. RJ erkänner öppet att han är sionist. Det är ju fullständigt hål i huvudet.

Jag gissar att SD var bra men kapades. Det är bara att hoppas att AfS inte är kapat innan de börjar och att de har ögonen öppna så de inte blir kapade.
Citera
2018-03-05, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
AfS största problem kommer att vara osynliggörandet av media. Ingen etablissemangsmedia kommer att skriva om partiet. Syns man inte så finns man inte. Jag är nyfiken på hur man tänkt kring det.
Ja det kan nog bli ett problem. Fria Tider har visserligen skrivit om det men annars är det ganska tomt. Vi får se i morgon om det dyker upp på fler ställen. Det verkade ju trots allt vara många från media på plats.

Vet inte hur det är med Samhällsnytt och Nyheter idag. Om dessa får finansiellt stöd från SD så kan det nog bli svårt nå ut den vägen.
Citera
2018-03-05, 23:21
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodybjorn
AfS kommer bli ett nytt ND, den enda skillnaden är att partiet kommer lägga ner mycket tidigare än vad ND gjorde, sanna mina ord, efter valet kommer dem "analysera" sitt dåliga valresultat på sin hemsida och komma fram till den insikten att det inte är lönt med ett nytt invandringskritiskt parti när vi redan har ett parti som SD i riksdagen. Jag personligen är alltid positiv till nya partier då det behövs, men detta är tyvärr ett dödsdömt projekt. Jag skulle tro att AfS på sin höjd kan få 10.000-20.000 röster, d.v.s bara en promille och långt ifrån riksdagsspärren!

En bra indikation kommer att komma när man ser hur många som ser deras video på Youtube. Nu är den upp i 2100. Hur många kommer att hitta den? Hur många är intresserade av att hitta den? Det skall bli spännande.

De har startat en Facebooksida: https://www.facebook.com/altforsverige/
Citera
2018-03-05, 23:21
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
AfS verkar vara NATO kritiskt. Betyder detta per automatik att man tänker springa Kremls ärenden i Sverige/Norden?
Alla nationalistiska partier är emot allianser av naturliga skäl. Så det tror ja inte innebär något alls mer än att Sverige ska stå helt ensamma mot resten av världen. Jag är själv mot medlemsskap av NATO men samtidogt inser jag att det fungerar bara så länge vi är med i EU.

In the end of the day måste vi ändå alliera oss med nån och då kan vi lika gärna vara med i NATO som jag tycker är det minst dåliga.
Citera
2018-03-05, 23:22
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Undersökningar i Norge, Danmark, Finland och Sverige visar att över 50% av folket i alla länderna vill ha en Nordisk militärallians. Det hade varit bra med ett förstärkt samarbete både med ekonomi, utbildning, forskning, invandring osv. Se till att vi har bra relationer till Ryssland/USA/Storbritannien/Tyskland/V4 osv.

Tack för rättningen. MK ska det vara och inte JK.

Precis, JÅ ska ha all heder för allt han har gjort och tvingats stå ut med. Jag tvivlar dock lite på SD och deras relation till Israel och i förlängningen sionistfrågan. RJ erkänner öppet att han är sionist. Det är ju fullständigt hål i huvudet.

Jag gissar att SD var bra men kapades. Det är bara att hoppas att AfS inte är kapat innan de börjar och att de har ögonen öppna så de inte blir kapade.

SDs riksdagsgrupp var vingklippta redan när dom kom in 2010 - för i flera år hade man smygbandat varandra och använt inspelningarna i utpressningssyfte. Den kulturen sägs ha kommit när Ekerotharna kom in i SD.
Citera
2018-03-05, 23:23
Medlem
HejaFinlands avatar
Deras partistyrelse. Jag känner till de tre första från SDU, vilka är de andra?

http://alternativforsverige.se/partistyrelsen/
Citera
2018-03-05, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Milton-E
Ja det kan nog bli ett problem. Fria Tider har visserligen skrivit om det men annars är det ganska tomt. Vi får se i morgon om det dyker upp på fler ställen. Det verkade ju trots allt vara många från media på plats.

Vet inte hur det är med Samhällsnytt och Nyheter idag. Om dessa får finansiellt stöd från SD så kan det nog bli svårt nå ut den vägen.

Nu är det ju lite OT, men varför skulle NI få ekonomiskt stöd från SD? Sade är ju MED och de verkar rulla på ganska bra med annonsering.

Det finns ju media som redan skrivit om AFS, sen hur de behagar att göra det framöver kommer givetvis bero på hur partiet väljer att framträda i det offentliga.
Citera
2018-03-05, 23:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Inget på Samnytt ännu, är det talande tystnad? Kommer Ekeroth att utnyttja Samnytt för att få tillbaka sitt riksdagsmandat kanske?

Samnytt har inte samma arbetstider som Fria Tider, som ofta släpper material efter både 19 och 20,00. Samnytt verkar i princip lagt sig redan 18.00.
Citera
2018-03-05, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikha92
Jag har absolut inget emot ett nytt parti men allvarligt talat att starta ett parti bara för att sno SDs röster gynnar ju bara alla andra partier hur fan har dom tänkt egentligen? både SD och AFS vill ju åt samma håll och dom enda vinnarna på detta är alla andra förutom SD och AFS.Dom borde ha väntat till efter valet.
Om dom bara byter ut partiledaren först han låter ju fan och beter sig som den där fab freddie i Melodifestivalen helt fel man att styra ett sånt här parti

Pratar du om Åkesson nu? Då hade jag förstått, men kanske ändå inte hållit med. Den enda Fat-Fred vi har inom politiken är Frigolit.
Citera
2018-03-05, 23:36
Medlem
PK-befriads avatar
Gillar deras partiprogram skarpt. Präglas av realism och saklighet. Bara en tidsfråga innan Kasselstrand blir vår konung.
Citera
2018-03-05, 23:43
Medlem
Tubleross avatar
Har nu läst hela partiprogrammet och kollat på talet.

Partiprogrammet är det nog det bästa jag sett! Den har med allt det SD saknar.

Talet var också otroligt bra! Välformulerat med ett tydligt budskap. Gillar att han gav lite pikar till media och politikerna också

Detta kan nog bli riktigt bra! AfS 2018 för min del iallafall.
Citera
2018-03-05, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
SDs riksdagsgrupp var vingklippta redan när dom kom in 2010 - för i flera år hade man smygbandat varandra och använt inspelningarna i utpressningssyfte. Den kulturen sägs ha kommit när Ekerotharna kom in i SD.

Jag förstår. Det var lite innan jag fick upp ögonen för dem. Jag var på vippen 2010, men tyckte de kändes för pubertala. Jag hade heller inte haft mitt riktiga uppvaknande, även om jag för tjurig på M.

Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Gillar deras partiprogram skarpt. Präglas av realism och saklighet. Bara en tidsfråga innan Kasselstrand blir vår konung.

Kanske är denne Kasselstrand den som folket kommer sluta upp omkring. Jag vet, jag blir lite exalterad när hoppet kommer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in