Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-02-12, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cybermorph
Det här låter bra faktiskt. Hoppas media uppmärksammar det mer. Vi vet ju inte vad det här partiet kommer att driva men det är inte så svårt att gissa att det blir mer nationalismen ooh mer "ut med invandrarna". I medias ögon kommer vi få en skala av rasistiska partier. SD är ju enligt både media och Löfven ett rasistiskt parti. Inte så svårt att vad AFS kommer att kallas. SD kan dock peka på att rasister nu har ett alternativ att rösta på så de som röstar på SD är defakto inte rasister.

Det kommer bara stärka SD då AFS inte kommer få mer än 300 röster.

Om du tittar på företrädarna och lyssnar på när de talar så blir det SD för borgare. SDs huvudfråga är att den enorma välfärdsstaten. Den gången jag röstade på SD gjorde jag det TROTS deras sosseri, för att markera mot invandringen. Jag kunde inte rösta på SD 2014 eftersom jag ansåg att invandringen var överspelad, den kommer stoppas av ekonomiska faktorer. Och jag inte ville rösta på ett parti som bara förvärrar problemet genom att klamra sig fast i välfärdsstaten. Oavsett vad AFS lägger sig så lär de inte bli välfärdsstatskramare. Det område som är vidöppet i svensk politik är framförallt högerfältet i ekonomiska frågor, där finns bara C och de svävar ju som bekant runt i det blå utan markkontakt.
Citera
2017-02-12, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Naturligtvis måste ju alla UT och medborgarskap som bygger på falska uppgifter annulleras och allt som följer det. Tex ett barn som föds i Sverige av två föräldrar som ljugit sig till medborgarskap blir ju också av med sitt svenska medborgarskap.

Att det sitter invandrarlandsmän på MV och mot pengar eller släktskap stämplar UT/medborgarskap för glatta livet är ju fullständigt hål i huvudet. Det är ju självklart att dessa måste rivas upp och göras om. Effekten på Sverige och svenskarna är för stor för att bara låta det passera i någon amnesti.

Hellre att vi löser kaoset nu än att skjuta det på framtiden eftersom än går det fortfarande att lösa.

Det enda som gör att de vill befinna sig här är bidragen. Att behålla bidragen och försöka förflytta hundratusentals människor med tvång samtidigt som stora delar av förvaltningen inte är med på tåget och det parlamentariska systemet är så otroligt segt som det är, det är inte realistiskt. Att däremot avskaffa bidragssamhället nästa kristider och förstärka polis/militär är realistiskt och kommer resultera i massiv återvandring. SD kan inte göra det här eftersom deras själva centralfråga är att bevara bidragssamhället.
Citera
2017-02-12, 16:34
Medlem
Ghibellinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningssagare
Hade massinvandringen upphört samtidigt som man sade de där siffrorna så hade de stämt. Nu har massinvandringen upphört och SD har slutat växa.

AFS är för sent ute.

Jag tror du har fel. Problemen med invandringen kommer att öka även om den stryps nu. Se på dödsskjutningarna i Malmö. De begås inte av nyanlända, utan av andra generationens invandrade oduglingar. Politikerna har fördärvat vårt land för överskådlig framtid. Kombinationen ej fungerande arbetsmarknad, bidrags- och omfördelningssystem samt hög nativitet bland kulturellt inkompatibla invandrargrupper garanterar växande problem.

Vad gäller AfS så får vi se. Jag tror att de kan attrahera mer borgerligt orienterade väljare (i Stockholm till att börja med) som är trötta på vår sjuka invandringspolitik. Storstadens högerväljare, helt enkelt.

Dessa ungdomar representerar en helt annan intellektuell nivå än dagens SD.
Citera
2017-02-12, 17:04
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Det är väl egentligen svårt att diskutera SD, Afs och deras roller i svensk politik om man inte samtidigt redogör för sin syn på samtiden och sin tro eller prognos om framtiden.

Jag betraktar SD:s tillväxt som svenskens identitetspolitiska famlande och uppvaknande i ett land som, inte riskerar att bli, utan de facto är mångkulturellt idag. SD handlar om att samla svenskar. För den delen även de etniciteter som förmoligen kommer alliera sig med den europeiska civilisationen i den konflikt mellan det europeiska och ickeeuropeiska som framstår som allt mer sannolik i framtiden.

Därför är SD:s uppgift ffa att förändra, vrida och tilta den politiska spelplanen. Påverka och reformera övriga partier, lika mycket som att driva egen politik. Med vänsterliberal retorik att normalisera.

Att SD sen har skönhetsfel som öppen svenskhet, feghet inför media som leder till ryggradslösa beslut stundtals, småpåveidioter som Jonny Skalin, fokuserar på tramsfrågor som bensinpris, kramar Israel, o.s.v., o.s.v., är kosmetiska skönhetsfel som finns ena dagen men likaväl kan vara borta nästa.

Att det brådskar handlar inte om att stoppa invandringen. Den kommer förmodligen stoppa sig själv. D.v.s. stoppas av vilka som nu än innehar makten. Nej, den lödriga ondskefulla häst som springer jämte svenskens politiska uppvaknande är demografin. Den har ingen partibok. Begränsas inte av kamrat 4%-spärr. Vi är under kolonisering och kan vi inte ens samsas nog för att driva ett 20%-parti, så kommer vi köras över.

Jag tror också att man missar något om man reducerar politik till ett ställningstagande var 4:e år i ett val. Politik är lika mycket föreningsliv. Bli medlem i SD och rösta på distriktets årstämma varje år. Inget hindrar att man sedan röstar på AFS i valet om man så vill. Revirpissande fegisar på fötroendeposter i SD går att rösta bort.

Ställ nu det jag skriver ovan mot dessa åsikter jag har:

Utvandring av tidigare invandrade kan bara uppnås genom frivillighet. Det förutsätter incitament. Kniven måste gå i det svenska socialförsäkringssystemet. Vårt land måste bli genuint oattraktivt för snyltande parasitkulturer. Soldaritet svenskar emellan måste lösas inom ramen för civilsamhället. Ett åtevändandebidrag skulle ytterligare stärka incitamentet och dessutom vara ren ekonomisk vinst för skattebetalarna.

Varje tanke på massrepatriering med tvångsmedel betyder inbördeskrig. Det blir illa nog med den sociala oro, kriminalitet och kravaller som en slakt av socialförsäkringssystemen skulle leda till i kolonierna. Därför är också en snabb (ja, så snabbt det nu går) utvidgning och förstärkning av polis och försvar är av största vikt. Ja, helt enkelt en förutsättning för att kunna vidta åtgärder öht.

Kanske inte radikala åsikter på flashback. Men herregud, skulle jag förespråka socialförsäkringssystemens slakt som lösning på invandringsproblemen, så skulle jag effektivt repellera de allra flesta oroade svenskar i dagens Sverige. Vi står liksom inte inför en situation där en pil skall precisionsskjutas genom en liten ring. Vi ska pressa en gigantisk säck med lakan genom en smal dörr.
Citera
2017-02-12, 17:08
Medlem
Baertlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koltjak
Känns som att det är lite väl mycket önsketänkande generellt i den här tråden? Vem ska göra allt jobbet helt enkelt? Vilka här skulle vilja engagera sig i AfS och vara med och bygga upp partiet? Då menar jag inte att diskutera på internet och sprida länkar till partiet på facebook eller nåt i den stilen. Segt internt administrativt arbete och hantera medlemsansökningar, skicka ut information, hjälpa till att skriva debattartiklar i Norrländska socialdemokraten som refuserar 3 av 4 gånger?

Fast just därvidlag tror jag att personerna från SDU har ett oändligt försprång gentemot gamla trötta och inkompetenta SD:are ute i landet. SDU är eldsjälar och idealister (än så länge) och sitter inte på betalda partianställningar som fixats fram genom något mygel någonstans, och historiskt sett har ju just denna aktivism varit deras styrka. Man lyckades locka ca 5000 medlemmar till SDU under Kasselstrands ledning, och varför skulle man inte kunna motivera de flesta av dem igen?

Åtskilliga gånger utmanades de av partilojalister (Bieler, Vinge m fl), men vann varje gång tack vare ett grundmurat stöd från ungdomsförbundets medlemmar. Har t ex bestämt för mig att Kasselstrand & Hahne också på eget initiativ drog på en landsomfattande torgmötesturné innan förra valet(?). Vad gjorde Mattias Karlsson då? Satt på sitt rum, drack whisky och skrev på Flashback under pseudonymer. Jomshof? Förberedde smutskastning & uteslutningsärenden osv.
Citera
2017-02-12, 17:09
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghibellino
Jag tror du har fel. Problemen med invandringen kommer att öka även om den stryps nu. Se på dödsskjutningarna i Malmö. De begås inte av nyanlända, utan av andra generationens invandrade oduglingar. Politikerna har fördärvat vårt land för överskådlig framtid. Kombinationen ej fungerande arbetsmarknad, bidrags- och omfördelningssystem samt hög nativitet bland kulturellt inkompatibla invandrargrupper garanterar växande problem.

Vad gäller AfS så får vi se. Jag tror att de kan attrahera mer borgerligt orienterade väljare (i Stockholm till att börja med) som är trötta på vår sjuka invandringspolitik. Storstadens högerväljare, helt enkelt.

Dessa ungdomar representerar en helt annan intellektuell nivå än dagens SD.

Naturligtvis har du rätt. De där 150000 som får PUT från asylströmmen under 2015, kommer generera elände i flera decennier. Vi har bara sett en liten, liten, början på allt. 150 K araber är 10 st Rinkeby. Med lika många anhöriginvandrare är det 10 st till. Därefter tar förmodligen högt barnafödande vid. Sverige kommer förändras något så fruktansvärt att vi inte i våra dystraste stunder kan föreställa oss förvandlingen.
Citera
2017-02-12, 17:19
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeDahlkulle
Jag hoppas att detta stämmer och att det blir lyckat.

Bara en sådan sak som att robotarna i så kallade socialkonservativa Sverigedemokraterna kommer att kritisera AfS för att ej hysa liberala ståndpunkter skulle roa mig. Eventuellt får vi till och med höra robotarna köra med argumentet om "Värdegrunden™". Grädde på moset: Kandidaten man kryssat kommer in i Riksdagen, till representanter på Uteslutningsdepartement i det sverigedemokratiska partiets stora förtret.

God morgon!

/kamrat

Om SD har en kandidatlista så är det endast de du kan kryssa, du kan inte skriva ett eget namn på en tom lista. I förra valet gick det bara i de kommunalval där SD inte hade en lista med kandidater.
Citera
2017-02-12, 17:35
Medlem
Det blir säkert många analyser nu om nya partiets möjligheter att etablera sig och varför väntade de så länge att "starta eget". Vad gäller sista, då tror jag att Kasselsteand och Co hoppades i det sista på ngn typ av "amnesti" fr SD:s sida. Typ att Åkesson skulle säga: "Nu ska vi jobba på att bli Sveriges största parti med över 30 % stöd! Alla behövs! Vi vill regera över landet och tvinga andra att be vara med. Välkommen tillbaka!"
Men i verkligheten blev det fr SD:s ledning: "Vi är redo att lägga sig platt under M och vara deras stödhjul även om vi får 30 % och M får 20 %. Och vi är redo att ta bort fr partiet alla som M inte gillar! Ekeroth är bara början".
Därfår blev det nytt. Partiet AFS kan hoppas på stöd av diverse element på yttersta högerkanten, dvs fd SvP, ND, dagens SMR och liknande. Plus en del SD som är sk "putinister" och riskerar utrensning ur SD. SD har under senaste år uteslöt och tvingade avgå hundratals politiker i nästan samtliga kommuner som ev är intresserade på nystart med AFS, dvs de kan få ett visst politikerunderlag även lokalt.
Men frågan är: hur " folkliga" är AFS? Deras ledare visar vissa "överklasstendenser" och man startar partiet på en nattklubb i "etablissemangets " hjärta i Stockholm...Ett nystart ngnstans på landsbygden skulle vara klokare, tycker jag.
Senast redigerad av ABljuger 2017-02-12 kl. 17:37.
Citera
2017-02-12, 17:41
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koltjak
V
Här verkar nästan alla ta för givet att AfS ska ut och göra stor valkampanj och delta fullt ut i riksdagsvalet 2018. Det är väl dock ingen av de inblandade själva som har sagt det? Kan ni i så fall länka?

Det pratas om att gamla SDU skulle ha en infrastruktur över hela landet som man kan utnyttja. Tror det mest är en papperstiger. Om man ska gå utifrån den minimala aktivitet som kommuniceras på deras egen hemsida och facebooksida är det ju högst tveksamt om ens de 20-30 pers som trots allt verkar vara aktiva gör så mycket utåtriktat arbete. Att man alltså skulle ha tusentals drivna eldsjälar runt om i landet som kan bli en rejäl partikader som bedriver kampanj känns därför som ytterst tveksamt. Önsketänkande.

Löjligt att begära länkar när de inte uttalat sig i överhuvud taget. Argumentera eller lägg ut länkar för varje mening du själv skrivit.

Orsaken till att gamla SDU har så liten aktivitet är att det är gratis att gå med, så de många medlemmarna är inte engagerade. I verkligheten är de en liten grupp. Misstänker att de måste ta in medlemsavgifter nu och då är de inte flera tusen längre.
Citera
2017-02-12, 17:53
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Ja om det är uppenbart bedrägligt beteende så kanske det går att granska och ompröva uppehållstillstånd med lupp redan idag.

Jag skulle välkomna en sådan lagstiftning. Jag tror inte det finns några allvarliga juridiska hinder i vägen inom EU heller.

Men falska medborgarskap som ligger 10-15 år tillbaka i tiden tror jag är lönlöst att börja gräva i.

Jag är av den uppfattningen att även ärenden som ligger långt tillbaka i tiden kommer påverka oss enormt i framtiden. Därför måste man titta längre tillbaka än 10-15 år. Det finns ju fortfarande greker från 70-talet som lever på bidrag, belastar sjukvården och tar upp vård/omsorgsplatser i Sverige. Vi har även folk från forna Jugoslavien från 90-talet med samma problem och folk från Iran/Irak från 80/90-talet.

Kanske är lösningen som Frandett skriver nedan att strypa bidragen. Det blir ju svårt att rikta så det inte kommer drabba svenskarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Frandett
Det enda som gör att de vill befinna sig här är bidragen. Att behålla bidragen och försöka förflytta hundratusentals människor med tvång samtidigt som stora delar av förvaltningen inte är med på tåget och det parlamentariska systemet är så otroligt segt som det är, det är inte realistiskt. Att däremot avskaffa bidragssamhället nästa kristider och förstärka polis/militär är realistiskt och kommer resultera i massiv återvandring. SD kan inte göra det här eftersom deras själva centralfråga är att bevara bidragssamhället.

Kanske har du rätt i det, men även om man stryper bidragen så får ju folk mat, bostad, sjukvård eller tänker du att man ska göra om det också?
Citera
2017-02-12, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Det blir säkert många analyser nu om nya partiets möjligheter att etablera sig och varför väntade de så länge att "starta eget". Vad gäller sista, då tror jag att Kasselsteand och Co hoppades i det sista på ngn typ av "amnesti" fr SD:s sida. Typ att Åkesson skulle säga: "Nu ska vi jobba på att bli Sveriges största parti med över 30 % stöd! Alla behövs! Vi vill regera över landet och tvinga andra att be vara med. Välkommen tillbaka!"
Men i verkligheten blev det fr SD:s ledning: "Vi är redo att lägga sig platt under M och vara deras stödhjul även om vi får 30 % och M får 20 %. Och vi är redo att ta bort fr partiet alla som M inte gillar! Ekeroth är bara början".
Därfår blev det nytt. Partiet AFS kan hoppas på stöd av diverse element på yttersta högerkanten, dvs fd SvP, ND, dagens SMR och liknande. Plus en del SD som är sk "putinister" och riskerar utrensning ur SD. SD har under senaste år uteslöt och tvingade avgå hundratals politiker i nästan samtliga kommuner som ev är intresserade på nystart med AFS, dvs de kan få ett visst politikerunderlag även lokalt.
Men frågan är: hur " folkliga" är AFS? Deras ledare visar vissa "överklasstendenser" och man startar partiet på en nattklubb i "etablissemangets " hjärta i Stockholm...Ett nystart ngnstans på landsbygden skulle vara klokare, tycker jag.

Nej, de var upptagna med att göra klart sina utbildningar. Dessutom är SvP, ND, NMR och liknande utpräglat vänster. Medan Kasselstrand och Hahne ger ett utpräglat högerintryck, ungefär som gamla Högerpartiet. Precis det som de flesta nationella avskyr. Så din analys slår helt fel. Det här partiet kommer satsa på att utnyttja att medelklassen och den övre medelklassen nu själva börjat bli lidande av invasionen. Samt att väldigt många är missnöjda med Ms vänstersväng. Personligen har jag röstat på SD en gång, men jag gjorde det enormt motvilligt på grund av SDs sossighet.
Senast redigerad av Frandett 2017-02-12 kl. 18:00.
Citera
2017-02-12, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Kanske har du rätt i det, men även om man stryper bidragen så får ju folk mat, bostad, sjukvård eller tänker du att man ska göra om det också?
Om jag finge bestämma, självklart. Det finns ingen rätt att leva på andra. Särskilt inte på ett annat folk. Helt oacceptabelt. Jag skulle dock skaffa paramilitär polis och göra det lagligt för ostraffade medborgare att beväpna sig först.

Jag vet inte hur långt AFS kommer gå i detta om det blir ett riktigt parti av det. Men min tro är att de kommer gå förvånansvärt långt. Det är ju precis det här fältet som är öppet i svensk politik, konservatism+gränsskydd+avveckling av bidragssamhället. Det är den naturliga högerpositionen, det är extremt konstigt att inte KD eller M eller C eller något sånt parti tagit upp den. Det är också det mest logiska sättet att undvika att sverige blir en failed state.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in