Citat:
Ursprungligen postat av
Svartheden
Ja om det är uppenbart bedrägligt beteende så kanske det går att granska och ompröva uppehållstillstånd med lupp redan idag.
Jag skulle välkomna en sådan lagstiftning. Jag tror inte det finns några allvarliga juridiska hinder i vägen inom EU heller.
Men falska medborgarskap som ligger 10-15 år tillbaka i tiden tror jag är lönlöst att börja gräva i.
Jag är av den uppfattningen att även ärenden som ligger långt tillbaka i tiden kommer påverka oss enormt i framtiden. Därför måste man titta längre tillbaka än 10-15 år. Det finns ju fortfarande greker från 70-talet som lever på bidrag, belastar sjukvården och tar upp vård/omsorgsplatser i Sverige. Vi har även folk från forna Jugoslavien från 90-talet med samma problem och folk från Iran/Irak från 80/90-talet.
Kanske är lösningen som Frandett skriver nedan att strypa bidragen. Det blir ju svårt att rikta så det inte kommer drabba svenskarna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Frandett
Det enda som gör att de vill befinna sig här är bidragen. Att behålla bidragen och försöka förflytta hundratusentals människor med tvång samtidigt som stora delar av förvaltningen inte är med på tåget och det parlamentariska systemet är så otroligt segt som det är, det är inte realistiskt. Att däremot avskaffa bidragssamhället nästa kristider och förstärka polis/militär är realistiskt och kommer resultera i massiv återvandring. SD kan inte göra det här eftersom deras själva centralfråga är att bevara bidragssamhället.
Kanske har du rätt i det, men även om man stryper bidragen så får ju folk mat, bostad, sjukvård eller tänker du att man ska göra om det också?