Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-03-01, 21:01
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaes
Oerhört roligt att AFS trots allt förverkligas!

Många utav Kasselstrands gamla SDU-kompanjoner är mycket begåvade, så det bådar gott om merparten i den samlingen engagerar sig i AFS. Ska även bli intressant att se vilka uteslutna sverigedemokrater som hoppar på tåget.

Ett antal kändisar inom den nationalistiska/konservativa/högerpopulistiska rörelsen kan också mycket väl presenteras nästkommande vecka.

Mycket spännande!

De bör nog akta sig för "kändisar" då dessa ofta blivit kända av dubiösa skäl. Smartare i så fall med nytt folk som inte (än) gjort bort sig.
Citera
2018-03-01, 21:09
Medlem
flaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
De bör nog akta sig för "kändisar" då dessa ofta blivit kända av dubiösa skäl. Smartare i så fall med nytt folk som inte (än) gjort bort sig.
Jag syftar på kändisar såsom Karl-Olov Arnstberg och dylika individer av hög dignitet.
Citera
2018-03-01, 21:12
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Jag syftar på kändisar såsom Karl-Olov Arnstberg och dylika individer av hög dignitet.

Arnstberg vill nog inte ha med partipolitiska verksamheter att göra.
Citera
2018-03-01, 21:16
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

OK. Jag trodde du syftade på uteslutna SD:are (inte SDU:are men folk som gjort bort sig på olika sätt och blivit "kändisar" på grund av det). Dessa tror jag att de gör klokt i att undvika.
Citera
2018-03-01, 22:12
Medlem
Citat:
Oerhört roligt att AFS trots allt förverkligas!

Många utav Kasselstrands gamla SDU-kompanjoner är mycket begåvade, så det bådar gott om merparten i den samlingen engagerar sig i AFS. Ska även bli intressant att se vilka uteslutna sverigedemokrater som hoppar på tåget.

Ett antal kändisar inom den nationalistiska/konservativa/högerpopulistiska rörelsen kan också mycket väl presenteras nästkommande vecka.

Mycket spännande!
Kan bli dom eller MED i kommunalvalet
Citera
2018-03-01, 22:28
Medlem
Alternativ för Sverige (AfS) även ett alternativ för dig?

Paula Bielers insats i dagens TV4:as Nyheter fick mig att allvarligt överväga att rösta AfS. Åtminstone i kommunalvalet, men det kan även bli riksdagsvalet. Som en händelse har AfS nu gått t och sagt att de kommer ställa upp i valet på en plattform som snart ska presenteras. Ska sägas att jag kommer att avvakta valplattformen innan jag definitivt bestämmer mig.

Är det fler här som resonerar som jag? Om så, varför, och ska du i så fall rösta samma i alla tre valen?
Citera
2018-03-01, 22:32
Bannlyst
Min röst går till SD men mina sympatier ligger hos NMR. AfS är ett kalleankaparti.

(Ni SDare som gått över till NMR behöver inte försöka övertyga mig eller ens lägga er röst på rörelsen. Vi har jobbat hårt och förlorat våra jobb i 20 år nu för att få NÅGON hejd på vansinnet. Låt oss nu rösta SD förhoppningsvis en sista gång. Får dom makt nog att lösa skiten tillfälligt så kommer vi självmant till NMR med glädje om ett par år. Skärpning.)
Senast redigerad av Kurt.Eklund 2018-03-01 kl. 22:35.
Citera
2018-03-01, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt.Eklund
Min röst går till SD men mina sympatier ligger hos NMR.

(Ni SDare som gått över till NMR behöver inte försöka övertyga mig eller ens lägga er röst på rörelsen. Vi har jobbat hårt och förlorat våra jobb i 20 år nu för att få NÅGON hejd på vansinnet. Låt oss nu rösta SD förhoppningsvis en sista gång. Får dom makt nog att lösa skiten tillfälligt så kommer vi självmant till NMR med glädje om ett par år. Skärpning.)
Efter att ha lyssnat på Bieler börjar jag undra om de är rätt parti att "lösa skiten" - och jag är ändå inte så mycket mer hard-core realist än danska socialdemokrater.

Svarade just AfS i en opinionsundersökning, vi får se om det får genomslag
Citera
2018-03-01, 22:52
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Efter att ha lyssnat på Bieler börjar jag undra om de är rätt parti att "lösa skiten" - och jag är ändå inte så mycket mer hard-core realist än danska socialdemokrater.

Svarade just AfS i en opinionsundersökning, vi får se om det får genomslag

Bieler är oftast riktigt svag i dom flesta debatter och intervjuer jag har sett, och blir hon nästa partiledare, då tror jag SD skulle få svårt att nå fyra procent spärren faktist. Men dom verkar ha stort förtroende för henne i partiet eftersom SD ofta skickar henne när partiet ska svara på frågor om olika saker.
Citera
2018-03-01, 22:58
Medlem
MrSkargards avatar
Jag har inte sett Paula Bielers framträdande men antar att det var katastrofalt? Vad gäller AfS så ska jag noggrant utvärdera deras program innan jag bestämmer mig för vilket parti som ska få min röst.
Citera
2018-03-01, 23:09
Medlem
Kattenxs avatar
Finns ens AFS?
Citera
2018-03-01, 23:14
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kattenx
Finns ens AFS?

Ja, partiet ska lanseras på måndag enligt Svenska Dagbladet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in