Citat:
Ursprungligen postat av
Nospheratu
Jodå, jag argumenterar mot dig. Och din ståndpunkt att det genom tiderna varit mycket enklare för män att få kontakt med kvinnor. Och det har dessutom bara varit roligt för männen på köpet. Vilket jag menar inte stämmer. Män har sysslat med självförnedring i alla tider med allt från att traggla sig igenom danssteg till foxtrot eller bära pudrade peruker. Allt för att få ligga. Och de som blåvägrade att öva foxtrot med morsan fick det helt enkelt lite svårare. Det har liksom aldrig varit lätt för genomsnittsmän att få ligga.
Om du framhärdar med att barer och grillkvällar ”inte fungerar längre” så måste du väl försöka inse att det är ett problem för just de männen. Det finns ju fullt av blekfeta svenska killar i moppemusche och kläder från Ullared som får ligga. Som träffar kvinnor på allt från barer till raggarträffar. Det stämmer helt enkelt inte att det bara är gräddan av högstatusmän som får kvinnor. Även om de givetvis får ligga oftare.
Det är säkert ett jätteproblem för stackarna som betalat fullt medlemsskap på tinder utan att någonsin få en dejt. Men det är inte ett samhällsproblem. Kan arbetslösa Conny som ser ut som en dansbandstrummis från östblocket få ragg på krogen kan vem som helst få det.
1. Du påstår att någon påstår att män aldrig behövde gå utanför sin bekvämlighetszon, jag har till och med skrivit att så självklart
aldrig har varit fallet.Trots det upprepar du det flera gånger efter det. Därför undrar jag vem du skriver till. Förr betydde det att bjuda upp till vals eller visa sig som en bra karl inför hennes fader, inte att gå på en krukkurs.
2. Ok då tror du på det. Då förstår jag inte varför du menar att män ska gå på krukkurser och andra kvinnogöror som de egentligen har noll intresse av.
3. Ja det låter ju verkligen som ett vanligt fenomen i Sverige 2018 när jag och de flesta andra ser att inte ens helt normala 25 åringar får någonting på krogen.
Varför skulle det vara lättare för män än någonsin att få ligga?
Är det för att vi har fler män än någonsin i historien i landet?
För att kvinnorna aldrig behövt männen så lite pga bidrag och att de tjänar egna pengar?
För att onlinedatingen slagit igenom fullständigt där undersökningar visar att kvinnor tycker att 80% män är fulare än genomsnittet(vem tror du de väljer då)