Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-04, 23:44
Medlem
wwrs avatar
Ibland undrar jag om inte deras största problem kommer att bli alla avlönade false-flag-troll med "gastuber i garderoberna" som släpar in Hitler i alla omöjliga sammanhang.

Borde gälla någon slags Godwins lag i debatterna
Citera
2018-03-05, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larmknappen
En sak som slår mig när jag läser den här tråden är hur litet konstruktiva förslag på hur man skulle kunna göra något av AfS partibeteckningsregistrering som postats. I stället för konstruktiva differentieringsförslag typ det om kärnkraften ovan som jag postat så har det snarare handlat om typ att rösta på moderaterna i stället eller samarbeta med Motgift. Rena idiotförslag, alltså.

Det jag skulle vilja se är att postarna i denna tråd försöker hjälpa till med att komma på differentieringsförslag visavi SD som faktiskt kan ge några väljare. Jag tycker inte att det är fel att försöka locka nationella fantaster att rösta på AfS oavsett vad det nu blir för sorts parti. Men om de argument/krav man då använder kan skrämma bort vanligt folk så blir det problem. Slutsatsen blir då att om man skall försöka väcka nätkrigarnas entusiasm så får det inte gå ut över röstfiskandet bland vanligt folk.

Men vad finns det då för grejer man kan använda för att entusiasmera typiska nätkrigare och som inte skrämmer bort vanligt folk? Försök komma på några exempel. Jag återkommer om en stund med ett exempel. Få se om ni också kan klämma fram något.

Ser att ingen ännu postat något (konstruktivt) förslag på differentieringsfaktorer visavi SD trots att det gått en stund. Så då postar jag ett förslag:

Hjälpa sydafrikanska boer-farmare som skall få sina gårdar beslagtagna utan kompensation.

Sådana förslag gillar sannolikt typiska nätkrigare. Samtidigt bör det gå att få acceptans för förslaget bland vanligt folk. Företrädare för de färgade (blandras)folkgrupperna i det sydafrikanska parlamentet röstade mot förslaget till grundlagsändring som skulle göra konfiskationerna möjliga.

Ett fullt realistiskt förslag är att västländerna använder biståndsmedel för att lösa ut farmarna. De pengar som krävs torde inte göra detta omöjligt. Litet mindre än 30 000 farmare som i snitt har en gård värd 1 miljon USD innebär en totalkostnad på 30 000 miljoner USD, alltså 240 miljarder kr. Om Sverige ger drygt 30 miljarder per år i bistånd och avsätter 10 av dessa miljarder per år i 10 år så blir detta totalt 100 miljarder över 10 år, d v s en högst ansenlig del av den totala kompensationssumman. Detta borde också vara en bra grej för andra pro-vita partier i Europa. Erbjud också gärna boerna rätt att immigrera till Europa. Tror de skulle kunna bli ett rätt pålitligt väljarblock i positiv bemärkelse. De skulle inse riskerna med att hamna i minoritet. Att utverka tillstånd för dem att köpa jordbruk i Ukraina skulle kanske också kunna vara en idé (är dock inte så säker på att det är dylika folkgrupper som Poroshenko & Co vill skall ta över Ukrainas jord, man har nog snarare agri-business-bolag och kibbutzer som önskvärda köpkandidater).

Apropå bistånd. Här har vi ytterligare en bra differentieringsfaktor jämfört med SD. SD har hittills varit ovilligt att skära i biståndet eftersom kristna medlemmar som Julia Kronlid vill ha biståndet kvar i orört skick. Men eftersom biståndet hittills inte hjälpt trots att man försökt i 55 år så tycker jag att man utan dåligt samvete borde kapa ner biståndet åtminstone till OECD-snittsnivån. Detta skulle innebära runt 10 miljarder per år. Huvuddelen av de pengarna skulle man kunna ge boer-bönderna i Sydafrika. Katastrofbiståndet skulle man kunna behålla. Noterar apropå katastrofbiståndet att den svenska regeringen sket i att UNHCR p g a pengabrist i slutet av 2014 och under 2015 fick skära ner matransonspengarna i flyktinglägren i Syriens närområde till först hälften och sedan ingenting. När folk i lägren insåg att matpengarna var slut började de i snarast panik gå till fots mot Europa med sina sista pengar som reskassa. Detta är alltså den syn på mänskligt lidande sjuklövern och systemmedia har på mänskligt lidande. Detta exempel är väldigt avslöjande. Notera också storleken på matransonspengarna: 1 dollar per dag! 1 miljard USD innebar alltså att man kunde hålla liv i 3 miljoner pers under 1 år. Mer pengar var det alltså inte fråga om.
Citera
2018-03-05, 08:35
Medlem
Grodfrityrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag tror också att t.ex SD/AfS: 14%/2% är ett bättre läge än 16/0.1 eftersom 2% skapar intresse, konkurrens och debatt för nationalistiska frågor. Vad jag förstår skulle inte SD göra något anmärkningsvärt med de extra mandaten.
AfS inträde på den politiska arenan behöver nödvändigtvis inte bli negativt för SD:s valresultat.

Om det blir mer debatt kring nationalistiska frågor kan det även medföra att fler drönar-Svennar vaknar lite tidigare än de annars skulle gjort. Det kan innebära att SD i slutändan får fler röster än vad de skulle fått utan AfS, trots att ett fåtal procentenheter eventuellt går från SD till AfS.

Om AfS lyckas få några procent i någon opinionsundersökning eller rentutav ta sig in i riksdagen, kommer de sannolikt fungera som tändvätska och få ett antal proppmätta SD-riksdagsledamöter att tända till, och vara lite mer på tå.
Senast redigerad av Grodfrityr 2018-03-05 kl. 08:39.
Citera
2018-03-05, 08:43
Medlem
anenomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Larmknappen
En sak som slår mig när jag läser den här tråden är hur litet konstruktiva förslag på hur man skulle kunna göra något av AfS partibeteckningsregistrering som postats. I stället för konstruktiva differentieringsförslag typ det om kärnkraften ovan som jag postat så har det snarare handlat om typ att rösta på moderaterna i stället eller samarbeta med Motgift. Rena idiotförslag, alltså.

Det jag skulle vilja se är att postarna i denna tråd försöker hjälpa till med att komma på differentieringsförslag visavi SD som faktiskt kan ge några väljare. Jag tycker inte att det är fel att försöka locka nationella fantaster att rösta på AfS oavsett vad det nu blir för sorts parti. Men om de argument/krav man då använder kan skrämma bort vanligt folk så blir det problem. Slutsatsen blir då att om man skall försöka väcka nätkrigarnas entusiasm så får det inte gå ut över röstfiskandet bland vanligt folk.

Men vad finns det då för grejer man kan använda för att entusiasmera typiska nätkrigare och som inte skrämmer bort vanligt folk? Försök komma på några exempel. Jag återkommer om en stund med ett exempel. Få se om ni också kan klämma fram något.
Efter att du nu har skrivit ca tjugo inlägg om vardera 5.000 ord i denna tråd där du upprepar samma fantasier utan att någon har orkat läsa och svara dig (Annat än du själv) så gör jag här ett inlägg på grund av ren medkänsla.

Det finns ett par saker du måste förstå även om du är autistisk och som du inte behöver upprepa härefter:

1
Nej, det spelar inte ens en liten jävla pytte-roll att MUCF och någon kammarrätt har förklarat att SDU och därmed i förlängningen AfS inte står för "demokrati" eller "för allas lika värde" som du tror eftersom varenda, jag upprepar: var enda, tänkbar väljare till AfS ändå tycker att floskeln "allas lika värde" är kvalificerat skitsnack och vill se den släpad i smutsen och hånad så att de för all framtid slipper höra något så korkat, känslostyrt och infantilt så att det är som något som skrivits på en vaxtavla där "där den svagaste kvinnohand förmådde inrista sina dumheter och infall sprungna ur ett embryonalt intellekt" (Jag påmindes av någon anledning av Strindbergs bevingade ord).

Ingen som kan tänkas rösta på AfS de kommande fem valen tycker heller att alla människor är lika värda - de tycker istället att människor är olika värda beroende på bl a släktstatus och individuella egenskaper såväl som religionstillhörighet, kulturtillhörighet och t o m även eventuellt etnicitet (What! I... What The Fuck!? I Cant even...).

Likaväl skiter de i det som etablissemanget kallar demokrati, det vill säga en urspårad version av den liberala demokratin som har mycket litet med folkstyre, den egenliga demokratins kärna, att göra, och som eliterna nu demoniserar som "populism" eftersom de ostört vill driva igenom sina sinnessjuka projekt: mångkultur, män som blir gravida, antinationalism, tioåringar som är gayikoner, multinationella monopolföretag i den "sociala rättvisans" tjänst, allmänt kaos och degeneration samt kvinnor med penis.

2
AfS kommer inte lämna över partibeteckningen till dig och din kompis med vänsterbloggen så att ni kan gå till val som ett vänsteralternativ till SD så du kan sluta lobba för det nu.

3
Det är inte det minsta konstigt att den här tråden ser ut som den gör och att inga "konstruktiva förslag på hur man skulle kunna göra något av AfS partibeteckningsregistrering" kommit in beror på att alla användare här utom du har förstått och, även om de kanske inte ser det som något positivt som t ex användaren Regulus, så har de åtminstone så mycket vett i huvudet att de i själ och hjärta har accepterat att AfS är och förblir ett nationalistiskt och konservativt högerparti som kommer drivas av Kasselstrand och gamla SDU.

Tråden är nämligen till för att diskutera AfS och inte alla andra möjliga potentiella alternativ till SD, alternativ såväl till vänster som till höger och ovanför och under, utan just AfS. Jag upprepar: Trådtopic är partiet AfS så som det faktiskt ser ut, inte vad det hypotetiskt skulle kunna bli om det gavs till dig och din polare med sin vänsterpolitiska blogg och du fick göra det till sin motsats - och att folk inte vill diskutera detta är inte heller det minsta konstigt.

Jag vill inte vara elak men märker du inte att du inte får någon respons på dina inlägg, inlägg som är på flera tusen ord och som innehåller jättemycket tankar och idéer, och säger det dig ignet?

PS. Till alla andra, ursäkta språket, men vi har troligtvis att göra med en på riktigt neuropsykiatriskt störd människa här så kraftuttrycken behövs sannolikt.
Senast redigerad av anenome 2018-03-05 kl. 09:24.
Citera
2018-03-05, 10:59
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodfrityr
AfS inträde på den politiska arenan behöver nödvändigtvis inte bli negativt för SD:s valresultat.

Om det blir mer debatt kring nationalistiska frågor kan det även medföra att fler drönar-Svennar vaknar lite tidigare än de annars skulle gjort. Det kan innebära att SD i slutändan får fler röster än vad de skulle fått utan AfS, trots att ett fåtal procentenheter eventuellt går från SD till AfS.

Om AfS lyckas få några procent i någon opinionsundersökning eller rentutav ta sig in i riksdagen, kommer de sannolikt fungera som tändvätska och få ett antal proppmätta SD-riksdagsledamöter att tända till, och vara lite mer på tå.

SD är väl knappast så intressant då dom har mer eller mindre cementerat sin väljarbas vid det här laget.

Det jag är lite orolig för att röster kommer delas mellan NMR och AfS. Vi får väl se vad dom har för avsikt och även ev. avståndstaganden?
Citera
2018-03-05, 11:36
Medlem
Här är länk till livestreamen av lanseringen som sker kl 20.00 ikväll:

https://www.youtube.com/watch?v=w_tTwCmwcjQ
Citera
2018-03-05, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Kasselstrand kan naturligtvis inte hindra andra från att uppmana folk att rösta på AfS, men att låta sig intervjuas på Motgift skulle vara omdömeslöst.

Du är en uttalad fiende till svenskarnas existens. Det du tycker i frågan är alltså ointressant eftersom du bara vill förstöra för oss.

Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Siffran 2,5% gäller nyliberaler. Vi socialliberaler är fler.
Media propagerar mer eller mindre 100% socialliberalism, du gör bara som du blir tillsagd.
Socialliberalismen är populär hos oligarkerna som äger media därför att den dels medför en stor stat (vilket gynnar oligarkernas förmögenheter) och dels atomiserar individen och gör oss försvarslösa mot oligarkernas rovlysntad.
Senast redigerad av Frandett 2018-03-05 kl. 12:19.
Citera
2018-03-05, 12:00
Medlem
För övrigt, chanserna är små att AFS tar sig in i riksdagen. De är nog betydligt större att de tar sig in i Stockholm, om de får exponering.

Saker som skulle hjälpa dem är om det kommer brisera just så många skandaler innifrån SD som alla tror under valrörelsen.

Och huruvida svenskhatarmedia ger publicitetet till AFS för att de vill sabba för SD. Ungefär som Trump vann primärvalen.

Jag vet inte hur många läsare alternativmedia har. Men det är nog en god ide för AFS att ge samtal i alternativmedia, de kommer ha mycket svårt att få tillräcklig exponering.
Senast redigerad av Frandett 2018-03-05 kl. 12:16.
Citera
2018-03-05, 12:03
Medlem
Jaktillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frandett
För övrigt, chanserna är små att AFS tar sig in i riksdagen. De är nog betydligt större att de tar sig in i Stockholm, om de får exponering.

Saker som skulle hjälpa dem är om det kommer brisera just så många skandaler innifrån SD som alla tror under valrörelsen.

Och huruvida svenskhatarmedia ger publicitetet till AFS för att de vill sabba för SD. Ungefär som Trump vann primärvalen.

Jag vet inte hur många läsare alternativmedia har. Men det är nog en god ide för AFS att ge samtal (inter.. -ordet är ett skitord att stava) i alternativmedia, de kommer ha mycket svårt att få tillräcklig exponering.

Jag tror att de kommer få en hel del exponering i media pga. medias avsky mot SD precis som du är inne på. Beroende på hur Fria tider och Samnytt/Avpixlat agerar kan de nå ut långt även den vägen.
Citera
2018-03-05, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaktiller
Jag tror att de kommer få en hel del exponering i media pga. medias avsky mot SD precis som du är inne på. Beroende på hur Fria tider och Samnytt/Avpixlat agerar kan de nå ut långt även den vägen.
Ska bli intressant att se hur mycket täckning Samnytt kommer att ge kvällens presskonferens. Samnytt har/hade ju en ovana att tystna när det, vad de anser, blivit för pinsamt (dvs inte tjänat "saken" [SDs väl och ve/varit "kontroversiellt"]). Samnytt känns dock fräschare än Avpixlat, så vi får som sagt se ikväll och de närmaste dagarna. Vad som till slut avgör kan förstås vara Ekeroths kommande öden.
Citera
2018-03-05, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jaktiller

Osäkert. Jag tror media är rätt nöjda med SD. Som du märker är de knäpptysta om AFS presskonferens idag.
Citera
2018-03-05, 12:26
Medlem
Jaktillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frandett
Osäkert. Jag tror media är rätt nöjda med SD. Som du märker är de knäpptysta om AFS presskonferens idag.

SvD har åtminstone publicerat artiklar kring AfS (visserligen i samma andetag som de tar upp NMR och MedS) och nämnt dagens tilldragelse.

Även DN har tydligen gjort det.

https://www.dn.se/nyheter/politik/gustav-kasselstrand-sverigedemokraterna-far-se-upp/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in