Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2017-07-23, 05:24
Medlem
Clidjurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antagonist88
Såvida dom inte har öppen svenskhet på sitt partiprogram och vill begränsa ägarkoncentration i media som idag är heljudisk så kan detta parti bli väldigt intressant.

Ägandekoncentrationen är mycket påtaglig men det går att göra som Donald Trump gjorde, gå förbi de helt och hållet. Liket Åkesson kallar Trump för oseriös, bara där är en mycket stark orsak till att en röst på SD är troligen fullständigt bortkastad.
Citera
2017-07-29, 00:05
Medlem
Kwatos avatar
Har partiet några som helst egna kontaktvägar / någon verksamhet eller är det bara enskilda personers sidor på sociala media som utgör partiets ansikte för tillfället?
Citera
2017-07-31, 18:51
Medlem
Wetterbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kwato
Har partiet några som helst egna kontaktvägar / någon verksamhet eller är det bara enskilda personers sidor på sociala media som utgör partiets ansikte för tillfället?

Kasselstrand har inte sagt något om partibildningen så vitt jag vet. Det nämns inget på hans facebook- sida, twitter, instagram eller hans podcast. Jag undrar egentligen vad som är i görningen...
Citera
2017-07-31, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfheim
Som framgått tidigare i tråden har facebooksidan - https://www.facebook.com/Alternativ-för-Sverige-1167175253378384/ - knappast något med partiet att göra.
Jag tror inte heller det. Det står kommentarer på den att det är en skämtsida och i kontaktuppgifterna finns mailadressen radical.brooo@gmail.com. Känns inte så seriöst.
Citera
2017-08-02, 22:40
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wetterberg
Kasselstrand har inte sagt något om partibildningen så vitt jag vet. Det nämns inget på hans facebook- sida, twitter, instagram eller hans podcast. Jag undrar egentligen vad som är i görningen...

Det har kanske redan sagts i denna långa tråd men det är nog inget konstigt med detta. Gustav Kasselstrand med flera har registrerat partinamnet och håller nu på att samla in namnunderskrifter, antar jag. De hade inte för avsikt att påannonsera partiets existens förrän senare. Med andra ord var det förmodligen någon helt utomstående, gissningsvis på partimyndigheten, som läckte till media.
Citera
2017-08-03, 10:16
Medlem
Wetterbergs avatar
Citat:
Det har kanske redan sagts i denna långa tråd men det är nog inget konstigt med detta. Gustav Kasselstrand med flera har registrerat partinamnet och håller nu på att samla in namnunderskrifter, antar jag. De hade inte för avsikt att påannonsera partiets existens förrän senare. Med andra ord var det förmodligen någon helt utomstående, gissningsvis på partimyndigheten, som läckte till media.

Men det krävs väldigt många underskrifter för att bilda ett parti som siktar på riksdagen. Det borde vara oerhört svårt att samla ihop dem utan att annonsera i media eller via egna kanaler. Tråkigt att det är så tyst om det dock.
Citera
2017-08-03, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wetterberg
Men det krävs väldigt många underskrifter för att bilda ett parti som siktar på riksdagen. Det borde vara oerhört svårt att samla ihop dem utan att annonsera i media eller via egna kanaler. Tråkigt att det är så tyst om det dock.
Hade de gått ut med ett partiprogram och annonserat efter underskrifter på internet tror jag inte det skullle vara svårt att få tillräckligt många.
Citera
2017-08-03, 22:41
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneDoesNotSimply
Hade de gått ut med ett partiprogram och annonserat efter underskrifter på internet tror jag inte det skullle vara svårt att få tillräckligt många.
Det tror inte jag heller. Men de har inte bekräftat att de ska ställa upp till riksdagen, så jag antar att de samlar ihop underskrifter för att gå till val i Stockholm?
Citera
2017-08-03, 23:04
Medlem
Alfheims avatar
Citat:
Men de har inte bekräftat att de ska ställa upp till riksdagen, så jag antar att de samlar ihop underskrifter för att gå till val i Stockholm?

Nej, det behövs bara 50 namnunderskrifter för att registrera ett parti på kommunal nivå, vilket AfS gjorde redan i mars.

Däremot krävs det 1500 underskrifter för riksdagsvalet, och detta är ännu inte avklarat enligt Valmyndighetens hemsida.

http://www.val.se/det_svenska_valsystemet/partier/lista_registrerade_partibeteckningar/index.html

Att AfS planerar att ställa upp i riksdagsvalet framgick i denna tråd i april, då SDU skickat ut ett mail till sina medlemmar med en vädjan om underskrifter till detta val.
Citera
2017-08-03, 23:10
Medlem
Kwatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alfheim
Nej, det behövs bara 50 namnunderskrifter för att registrera ett parti på kommunal nivå, vilket AfS gjorde redan i mars.

Däremot krävs det 1500 underskrifter för riksdagsvalet, och detta är ännu inte avklarat enligt Valmyndighetens hemsida.

http://www.val.se/det_svenska_valsystemet/partier/lista_registrerade_partibeteckningar/index.html

Att AfS planerar att ställa upp i riksdagsvalet framgick i denna tråd i april, då SDU skickat ut ett mail till sina medlemmar med en vädjan om underskrifter till detta val.
Tack för info. Men då är det verkligen märkligt att detta bara står att läsa om på Flashback.
Citera
2017-08-04, 22:07
Medlem
William hahne verkar ju få jävligt mycket likes på facebook. Nästan varje inlägg får över 1000 likes, så nog finns det många svenskar som vill att AfS bildas
Citera
2017-08-20, 22:02
Medlem
svarjevenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Eller också får AFS ett riksdagsmandat fortare än du hinner säga filipin.

Ja tidigast 2022? De skall ha en partiapparat för att kunna nå 4 %. Mål ett är att nå 1% så man automatiskt får sina valsedlar i vallokalerna, vägen dit är tung och "partiet" Afs har varken hemsida eller kontaktvägar. Börjar brinna i knutarna.

Sd har flertalet tokar och haverister, men ett parti(Afs) som tar emot och sätter personer som Maggi Haglund och Monica tedestam på nyckelposter överlever Max tre veckor.

De kan inte "få" ett riksdagsmandat om någon kliver över, denna person är vilde och alla pengar går till sd. Ni hoppas säkert på Monica men partiet kommer göra allt för att hon inte skall hamna som ordinarie.

Man kan få några profiler men vad spelar det för roll om ingen administration eller partiapparat finns? Klubb för inbördesbeundran...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in