Citat:
Ursprungligen postat av
Externalist
Den enda rimliga förklaringen till tystnaden är att myndigheterna samlar fakta i målet för att göra rättssak av det hela först efter att Akilov fått sin dom. Familjen Nujens affärer riskerar annars att lägga beslag det mesta mediautrymmet.
Har inte riktigt kunna släppa det där med varför det är så tyst gällande en ev pågående utredning av klanen Nujen för åtminstone skattebrott/penningtvätt.
Du skriver om att man vill vänta till efter att domen mot Akilov fallit och jag polemiserade mot ditt antagande. Nu kommer jag med min riktigt stora konspirationstanke:
Alll denna vrålande totala tystnad i MSM kring Nujens samröre med terroristen Akilov, måste(?) bero på att vi har ett val i september i år! Ledningarna för Sveriges media har kommit överens om att inte flasha ut denna jätteskandal med att den till synes fantastiskt välintegrerade familjen Nujen i själva verket är asylantkrämare, skattefifflare, hycklare och lögnare hela bunten. Detta (enl min teori) för att inte folket skall gå ut på gatorna och ropa: "Ut med packet!" -och då inte stanna vid att kräva att bara The Nujens slängs ut alternativt detroniseras på annat vis.
Valrörelsen i år blir spännande. Att det skulle kunna bli en polarisering av typen svenskar mot invandrare om fulla vidden av Nujens fiffel skulle bli mer allmänt känd, är nog ingen högoddsare.
Därför ligger det nu en tystnadens lugnande våt MSM-filt över skandalen med att Özz Nujen och hans familj i själva verket är samhällsparasiter och alls inga filantroper som vill Sverige väl, vilket de får sägas hittills har lyckats med att få många att tro.
Jag vill i svenska tidningar kunna läsa allt om vad klanen Nujen har hittat på. Man skall väl inte behöva gå till Flashback för att få veta sanningen..?
MSM gräver inför våra ögon sin egen grav.