Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-03-04, 22:21
Medlem
zurfarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BubbasBoy
Myndigheter och intresseorganisationer vill nog gärna men...

1. Finns inga resurser.

2. Välfärdssystemet läcker som ett såll (kom en utredning om det för några veckor sedan) finns alltså inga resurser här heller.

3. Ja, herregud, de spanar väl på återvändande IS terrorister. Hur långt kan man tänja på personalen, resurserna räcker inte.

4. Utlänning + kurd = frikort.

Finns uppgifter att lösa men otillräckligt med medel, vad tror du händer när vi går in i en lågkonjunktur... det blir nog jävligt grisigt.

Förstår att dina frågor var retoriska men svaren bör lyftas fram för dem som lever kvar i fantasins värld.

/BubbasBoy

1. https://www.ekobrottsmyndigheten.se/om-oss/

Inga resurser? Ja, jag förstår vad du menar. Inga egentliga resurser, bara anställda. Men det är ju lika på alla statliga och skattefinansierade institutioner.
Citera
2018-03-05, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Den enda rimliga förklaringen till tystnaden är att myndigheterna samlar fakta i målet för att göra rättssak av det hela först efter att Akilov fått sin dom. Familjen Nujens affärer riskerar annars att lägga beslag det mesta mediautrymmet.

Har inte riktigt kunna släppa det där med varför det är så tyst gällande en ev pågående utredning av klanen Nujen för åtminstone skattebrott/penningtvätt.

Du skriver om att man vill vänta till efter att domen mot Akilov fallit och jag polemiserade mot ditt antagande. Nu kommer jag med min riktigt stora konspirationstanke:

Alll denna vrålande totala tystnad i MSM kring Nujens samröre med terroristen Akilov, måste(?) bero på att vi har ett val i september i år! Ledningarna för Sveriges media har kommit överens om att inte flasha ut denna jätteskandal med att den till synes fantastiskt välintegrerade familjen Nujen i själva verket är asylantkrämare, skattefifflare, hycklare och lögnare hela bunten. Detta (enl min teori) för att inte folket skall gå ut på gatorna och ropa: "Ut med packet!" -och då inte stanna vid att kräva att bara The Nujens slängs ut alternativt detroniseras på annat vis.
Valrörelsen i år blir spännande. Att det skulle kunna bli en polarisering av typen svenskar mot invandrare om fulla vidden av Nujens fiffel skulle bli mer allmänt känd, är nog ingen högoddsare.

Därför ligger det nu en tystnadens lugnande våt MSM-filt över skandalen med att Özz Nujen och hans familj i själva verket är samhällsparasiter och alls inga filantroper som vill Sverige väl, vilket de får sägas hittills har lyckats med att få många att tro.

Jag vill i svenska tidningar kunna läsa allt om vad klanen Nujen har hittat på. Man skall väl inte behöva gå till Flashback för att få veta sanningen..?
MSM gräver inför våra ögon sin egen grav.
Citera
2018-03-05, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Har inte riktigt kunna släppa det där med varför det är så tyst gällande en ev pågående utredning av klanen Nujen för åtminstone skattebrott/penningtvätt.

Du skriver om att man vill vänta till efter att domen mot Akilov fallit och jag polemiserade mot ditt antagande. Nu kommer jag med min riktigt stora konspirationstanke:

Alll denna vrålande totala tystnad i MSM kring Nujens samröre med terroristen Akilov, måste(?) bero på att vi har ett val i september i år! Ledningarna för Sveriges media har kommit överens om att inte flasha ut denna jätteskandal med att den till synes fantastiskt välintegrerade familjen Nujen i själva verket är asylantkrämare, skattefifflare, hycklare och lögnare hela bunten. Detta (enl min teori) för att inte folket skall gå ut på gatorna och ropa: "Ut med packet!" -och då inte stanna vid att kräva att bara The Nujens slängs ut alternativt detroniseras på annat vis.
Valrörelsen i år blir spännande. Att det skulle kunna bli en polarisering av typen svenskar mot invandrare om fulla vidden av Nujens fiffel skulle bli mer allmänt känd, är nog ingen högoddsare.

Därför ligger det nu en tystnadens lugnande våt MSM-filt över skandalen med att Özz Nujen och hans familj i själva verket är samhällsparasiter och alls inga filantroper som vill Sverige väl, vilket de får sägas hittills har lyckats med att få många att tro.

Jag vill i svenska tidningar kunna läsa allt om vad klanen Nujen har hittat på. Man skall väl inte behöva gå till Flashback för att få veta sanningen..?
MSM gräver inför våra ögon sin egen grav.

Enligt FUP betalade Nujens under 1,5 månad (2015-09-13—2015-10-26) 85.408 kr(10000+10000+23450+29300+12658) till Akilovs konto. Enligt vad vi vet har detta inte föranlett ens den minsta aktivitet/utredning från polis, skatteverket eller annan myndighet.

Hade inte dessa uppgifter framkommit i FUP skulle vi alla levt i okunskap om kopplingen mellan Nujens och Akilov, antagligen gick publiceringen på tvärs mot vad högsta polisledningen beslutat. I och med att uppgifterna plötsligt blev allmänt kända togs hela rättsapparaten med överraskning och stor förvirring utbröt, så även i regimtrogen media. Det kan misstänkas att en grundlig utredning leder fram till att fler oegentligheter blottläggs och med ytterligare personer inblandade. Låter myndigheterna ärendet rinna ut i sanden så tappar staten all trovärdighet.
Citera
2018-03-05, 10:20
Medlem
astro220s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
1. https://www.ekobrottsmyndigheten.se/om-oss/

Inga resurser? Ja, jag förstår vad du menar. Inga egentliga resurser, bara anställda. Men det är ju lika på alla statliga och skattefinansierade institutioner.

Ringde just tipstelefonen på ekobrottsmyndigheten,dom hade fått massor av tips ang det här fallet sista 2 veckorna!
Hoppas verkligen dom gör något!!
Citera
2018-03-05, 11:41
Medlem
Citat:
Enligt FUP betalade Nujens under 1,5 månad (2015-09-13—2015-10-26) 85.408 kr(10000+10000+23450+29300+12658) till Akilovs konto. Enligt vad vi vet har detta inte föranlett ens den minsta aktivitet/utredning från polis, skatteverket eller annan myndighet.

Hade inte dessa uppgifter framkommit i FUP skulle vi alla levt i okunskap om kopplingen mellan Nujens och Akilov, antagligen gick publiceringen på tvärs mot vad högsta polisledningen beslutat. I och med att uppgifterna plötsligt blev allmänt kända togs hela rättsapparaten med överraskning och stor förvirring utbröt, så även i regimtrogen media. Det kan misstänkas att en grundlig utredning leder fram till att fler oegentligheter blottläggs och med ytterligare personer inblandade. Låter myndigheterna ärendet rinna ut i sanden så tappar staten all trovärdighet.

Citat: "Hade inte dessa uppgifter framkommit i FUP skulle vi alla levt i okunskap om kopplingen mellan Nujens och Akilov.."

Exakt så! Det var antagligen ren tur för oss som söker Sanning, att detta med Nujens smutsiga och svarta skattefifflande och Akilov-stödjande verksamhet kom att läcka ut. Detta skulle inte vi få veta. Men trots skandalens magnitud (en svensk advokat, Debbie Nujen, sysslar med svarta affärer) så ändå inte ett ord om detta i MSM-media!

Lite OffT fast med bäring mot Debbie Nujen:
Sitter i denna stund på en internationell flygplats och kunde nyss bläddra i Verdens Gang från igår. På tre helsidor hänger man med namn och bild ut en norsk advokat som skickat kärleks-SMS till en klient han haft i ett vårdnadsärende. Artikeln sign Morten S. Hopperstad
Jfr gärna denna norska uthängning av en kärlekskrank advokat med den totala tystnad som härskar i svensk media om en advokat i Sverige som är bevisat korrumperad och därför klart olämplig att få vara skattefinansierat ombud.
BEVISAT, var ordet!
Finns i FUP!
Citera
2018-03-05, 13:03
Medlem
SlintCleastwoods avatar
Citat:
Att journalistiken lyser med sitt ointresse är inget som förvånar, jag brukar regelbundet kolla tidningarna på nätet och andra nyhetskanaler och har länge observerat hur dom i mitt tycke har en väldigt vinklad syn på vad som är värt att rapportera, i mina ögon ser det ut som att dom för en desperat och närmast skrattretande kamp för att styra folks intresse till oväsentligheter. Helt uppenbart att någon drar i trådarna, kan inte vara roligt att vara journalist i dessa medier.

Vad gäller myndigheterna har jag velat betrakta dem som oskyldiga tills motsatsen bevisats (benefit of the doubt), låter dom detta ärende rinna ut i sanden så är dock mitt förtroende också för dem slutgiltigt och totalt förbrukat.

Det finns några journalister som försöker skriva sanningen så som den är men de är så klart hänvisade till andra kanaler än de etablerade, tyvärr är det bara de redan kritiska medborgarna som läser och lyssnar...
I just detta fall är jag nog inne på samma bana som flera andra, valår och tänkt affischnamn i blåsväder, då kör vi locket på så länge det går och när det gäller ekonomisk brottslighet som ska utredas snackar vi flera år utan problem. När väl stormen bedarrat är det preskriberat i alla fall.
Citera
2018-03-05, 13:07
Medlem
Har gått igenom inledningen på tråden om familjen Nujens finansiering av terroristens vistelse i Sverige.

Noterat att Expressen hade en kort blänkare i ett inledande skede och att Hela Gotland hade två artiklar. Fanns det något annat skrivet om detta förutom i alternativa media?
Citera
2018-03-05, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Har gått igenom inledningen på tråden om familjen Nujens finansiering av terroristens vistelse i Sverige.

Noterat att Expressen hade en kort blänkare i ett inledande skede och att Hela Gotland hade två artiklar. Fanns det något annat skrivet om detta förutom i alternativa media?

Inte som jag noterat i alla fall.
Inte på det avslöjande viset. Så att det därefter är TOTALT TYST om att medlemmar i vår lille "komikers" familj genom svarta utbetalningar finansierat Akilovs vistelse i Sverige, måste(?) bero på att locket är beordrat på.

Fast detta är en politisk tryckkokare vi bevittnar och när skandalen så småningom exploderar, då kanske högafflarna kommer fram?
Då vill nog folket veta vem/vilka som beordrade mörkläggningen. Fast då har förstås sk*ten redan träffat fläkten rejält. Vem vill då försöka skura rent i det stallet..?
Citera
2018-03-05, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Inte som jag noterat i alla fall.
Inte på det avslöjande viset. Så att det därefter är TOTALT TYST om att medlemmar i vår lille "komikers" familj genom svarta utbetalningar finansierat Akilovs vistelse i Sverige, måste(?) bero på att locket är beordrat på.

Fast detta är en politisk tryckkokare vi bevittnar och när skandalen så småningom exploderar, då kanske högafflarna kommer fram?
Då vill nog folket veta vem/vilka som beordrade mörkläggningen. Fast då har förstås sk*ten redan träffat fläkten rejält. Vem vill då försöka skura rent i det stallet..?

Nej det fungerar nog inte så att det är en beordrad mörkläggning. Tror att det fanns ett antal artiklar färdiga, men att när redaktörerna märkte att ingen annan körde Özz Nujen spåret så bestämde man sig för att lägga locket på fullständigt.

Den politiskt korrekta eliten har ju drabbats av så många skandaler att en till med Expressens krönikör, komikern och tillika huvudrollsinnehavaren i en pjäs på Göteborgs Stadsteater hade blivit en för mycket. När de märkte att de kunde slippa köra det här kurdspåret blev de nog bara glada.
Citera
2018-03-05, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Nej det fungerar nog inte så att det är en beordrad mörkläggning. Tror att det fanns ett antal artiklar färdiga, men att när redaktörerna märkte att ingen annan körde Özz Nujen spåret så bestämde man sig för att lägga locket på fullständigt.

Den politiskt korrekta eliten har ju drabbats av så många skandaler att en till med Expressens krönikör, komikern och tillika huvudrollsinnehavaren i en pjäs på Göteborgs Stadsteater hade blivit en för mycket. När de märkte att de kunde slippa köra det här kurdspåret blev de nog bara glada.

Nej, det är klart att detta stillatigande och borttittade i Nujen-saken inte är beordrat uppifrån. För vem skulle ha det mandatet? Stefan Löfven? Dan Eliasson? Eller hans efterträdare Anders Thornberg? Knappast nån av de tre.

Men när journalister känner glädje över att inte behöva beskriva verkligheten, som t ex att en advokat är lierad med ett svart arbetskraftsutnyttjande, då är det högt vatten, åtminstone i min del av ankdammen.

Finns det ingen heder i MSM-journalistkåren? Sneglar man på hur hårt konkurrenterna blundar? Vad tycker Jeanette Gustafsdotter om detta tigande? Hon är ju VD för branschorganisationen TU, alltså Tidningsutgivarna.
Jag skulle vilja få ett svar från henne. Gärna INNAN valet..
Citera
2018-03-06, 05:26
Medlem
Shakespeareares avatar
Har inte haft så mycket koll sista tiden, några väsentliga nyheter?
Citera
2018-03-06, 07:58
Medlem
generalconcretes avatar
Jag begriper mig inte på människor som går på terroristens föreställningar, han är inte ens rolig.

Tänk på detta https://www.youtube.com/watch?v=LuwYs7Um4pw nästa gång ni överväger att gå på en av hans pinsamma shower..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in