Citat:
Ursprungligen postat av
in84ever
Reggad i feb 2018. 10 inlägg. Snygg trollning.
Vad du uppenbarligen inte får in i din tjocka träskalle är att Özz som ägare till husen, både personligen och via företaget, är byggherre. Som byggherre har han det yttersta ansvaret oavsett vad hans svåger gör på gården. Han och Debbie är gemensamt 100% ytterst ansvariga. Sitta och skylla ifrån sig fungerar tydligen i förorten, men inte i det riktiga Sverige.
Jag undrar hur det är som man att vara ingift i en kurdisk klan. När Özzen skyller på Richard, istället för att ta ansvar som ägare och byggherre för den anlitade terroristen Akilov, blir jag orolig. Det måste vara ett helvete som ingift. Det vi vet, är om kvinnor som gifter in sig i klaner, och blir manens ägodel, men vi vet inget om männens öde i klaner.
När Özz skyller på sin svåger har denne Özz inget att vinna, då vi vet att svågern inte äger de berörda fastigheterna där Akilov försörjde sig på svartarbete. Då uppkommer frågan om Özz är så korkad att han tror att alla andra är ännu mer korkade än honom. Sen så är det intressant hur en medioker person som Özz hamnade denna villfarelse!
Min slutsats är att det är fel att tala om för barn att de duger som de är. För då utvecklas de inte.