Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-04-26, 22:03
Medlem
letspanics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playam
Oavsett om han har nått att dölja eller ej så är hans taktik väldigt retarderad, förutom om hans mål med det hela är att skämma ut sig själv samtidigt som han ökar folks misstänksamhet kring om han döljer något. Jag har aldrig trott han varit någon intellektuell person, då hans resonemang kring saker och ting i hans stand up shower och i media har varit på en väldigt grundläggande 14-årings som-just-blivit-politiskt-aktiv-nivå, men hans strategi här är en ny nivå av tardation.

Dock så gav han ju mig några goa skratt för första gången, så tack för det kära Özz.

Tror knappast han har något att dölja. Allt detta skulle kunna vara över om han bara erkände att han använt sig av svart arbetskraft. Tror dock att han investerat för mycket i att vara duktig och betala skatt för att han skulle erkänna det, och då blir det den här något märkliga varianten istället.

Detta skulle vara ett helt ointressant gräv om det var en polack i andra änden istället för Akilov.
Citera
2018-04-26, 22:07
Medlem
Rackabajsares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eva88
Ja, och det är det som måste vara skälet till att Nujen själv lägger upp "intervjun" på nätet,
skälet till att han öht "ställer upp".
Han låtsas inte ens greppa vad en intervju är (man svarar på intervjuarens frågor).
Nujen är där för att stärka sin position inom den kurdiska nationaliströrelsen, framstå som den erövrare han är.

Nujen förstår inte att det är han som gör bort sig bland oss,
att han agerar som de lägsta bland människor.
Nujen, som lyfts fram som en förebild, lyckad, har inte ens förstått vilka vi är.

Hans motsvarighet på kvinnosidan är exempelvis den muslimska kvinnan, femtekolonnaren, Suad Ali som Åhléns höstmagasin 2016 lyfte fram, korad som supertalang, raketkarriär på Migrationsverket.
Hon tror att hon sätter svenska män på plats när hon får tala till punkt.

Det här är ett guldläge för Nujen,
han är säker på att han vann.
Kurder, alla tillhörande mena-kulturer, i Sverige ser det som att han vann,
utan att ens kunna svenska.
Alla i hela världen av mena-kultur tycker att Nujen vann när dom ser hur han skäller ut JJ.

Tur för Nujen att JJ inte är kvinna,
för då hade Nujen varit tvungen att fysiskt misshandla JJ för att framstå som trovärdig i den kurdiska nationaliströrelsen, i mena-kultur.

Men det har Nujen förstått,
att hade han misshandlat en kvinna,
hade han varit rökt hos oss svenskar.

App-app-app, ar du sa saker pa att media stallt sig pa den sidan om det var Alice Teodorescu eller nagon annan "konservativ" kvinnlig journalist? Inom SVT/SR/DN etc. lar en kurd fortfarande rankas hogre an en kvinna som inte star pa deras sida. Jag tror att de skulle vara mycket forstaende om han var tvungen att uppratthalla sin kurdiska heder genom att ge kvinnan en lavett under intervjun.
Citera
2018-04-26, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
Wow vilken grym information du tagit fram! Det skulle inte förvåna mig om det hela är ett svartbygge utan bygglov, med svart arbetskraft.

Ja, nåt skit borde det gå att hitta för den som sätter sig och fiskar i den där dammen. Hoppas någon åtar sig uppdraget nû jenast.
Citera
2018-04-26, 22:15
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Alla som är korkade hade agerat som Özz. En klok människa hade sagt "ja det verkar som om min svåger betalade honom svart". Då släpps allt fokus från Özz men det förstår han inte, eller så vill han skydda sin svåger.
Skydda sin svåger? Han gör ju inget annat än att beskylla sin svåger! Sen har han beordrat svågern att inte säga någonting.
Svenskar har svårt att förhålla sig till klanmentalitet/muslimer. De förstår inte att aggressivitet är deras normala modus. Istället tolkar man det som "att ha rätt" går ut på att agera arrogant.
Det håller inte i längden dock.
Och när svenskar börjar surna på att bli behandlade som åsnor så uppstår något som inte ens finns i klanmänniskornas begreppsvärld.
Citera
2018-04-26, 22:19
Medlem
Egentligen håller jag med Uzz Nöjen i sak. Det går inte bevisa att han hade något med det att göra. Hans förklaring är åtminstone hyfsat trovärdig. Kanske ljuger han, kanske inte. Men han kan mycket väl tala sanning och jag tror inte han kommer bli dömd för det. Hade det inte varit för att han är Uzz Nöjen så hade inte JJ gått efter honom. Svartarbete sker överallt.

Han borde ha agerat "svenskt" i intervjun helt enkelt. Beklaga, säga att han fördömer det hela, att han inte visste något.

Kaxig-blatte attityden funkar inte bland svenskar. Uzz tjänar sina pengar på att skämta om svenskar, för svenskar. Dumt av honom att framställa sig som en pajas.
Citera
2018-04-26, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentuckyfry
Inte förvånad med tanke på hur Sverige ser ut. Ett land befolkat av svagsinta, naiva idioter.

Äcklet Özz försökte desperat med härskarteknik och offerkofta trycka ner Janne och detta hyllar folk? Var solklar #metoo varning på Özz beteende.

Och sluta kör rasistkortet. Är blatte själv och tycker Özz är en ociviliserad åsna som borde skickas tillbaka till bergen han kom ifrån.

Fast att du är invandrare själv kan du vara rasist, du verkar rasistisk mot kurder och svenskar.
Citera
2018-04-26, 22:38
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bimman
som den nationalit han är flyttar han nog hem till Erbil ganska snart, undrar vad som händer med schyffert och manssn
V

Den dagen den lille terror finansierande hårbollen försvinner från Sverige med sitt lilla vidriga flin. Ja då ska det firas och Sverige har genast blivit lite renare.
Citera
2018-04-26, 22:38
Medlem
marcarolos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Egentligen håller jag med Uzz Nöjen i sak. Det går inte bevisa att han hade något med det att göra. Hans förklaring är åtminstone hyfsat trovärdig. Kanske ljuger han, kanske inte. Men han kan mycket väl tala sanning och jag tror inte han kommer bli dömd för det. Hade det inte varit för att han är Uzz Nöjen så hade inte JJ gått efter honom. Svartarbete sker överallt.

Han borde ha agerat "svenskt" i intervjun helt enkelt. Beklaga, säga att han fördömer det hela, att han inte visste något.

Kaxig-blatte attityden funkar inte bland svenskar. Uzz tjänar sina pengar på att skämta om svenskar, för svenskar. Dumt av honom att framställa sig som en pajas.

Uzz Nöjen är ju PK uti fingerspetsarna och borde veta hur man gör en bra svensk pudel. Hans sätt att attackera JJ är mycket märkligt.
Jag kan faktiskt tänka mig att han inte alls visste om hur renoveringen gjordes. Men varför då inte bara lungt och sansat säga det?
Möjligtvis skyddar han sin syster som ju skulle skadas mer än han själv om hon betalat svarta löner.
Kanske har dom grälat om detta och han kan därför kan han inte hantera pudlandet. Kan inte säga rätt ut att det var svågern som anställde svart utan insisterar bara på att han själv inte är inblandad och att JJ måste tala med svågern.
Citera
2018-04-26, 22:41
Medlem
4N0NYMs avatar
Hoppas detta var det sista framträdandet från Özzz. Likt Soran kan han nu fly landet
Citera
2018-04-26, 22:47
Medlem
Passepartouts avatar
Detta har redovisats tidigare i tråden, men tål att upprepas:

R Damm invest avförd på egen begäran 17/7-2017 (registrerades 2006).
Innehavare
R*ckard D*mm (i, a)
https://www.allabolag.se/770812NRNI/r-damm-invest

Citat:
Verksamhetsbeskrivning
Förvaltning, förädling och försäljning av fastigheter samt kapital. Konsultverksamhet inom bygg, IT, försäljning, strategi och företagsledning och projektledning. Strategikonsultation.

Özz svåger arbetar således professionellt med fastigheter när transaktionerna går över till Akilov; samtidigt är han involverad som ordförande i Othem Omsorg AB där

Edit: Om svågern inte kan ge en tillfredsställande förklaring bör Özz polisanmäla.
Senast redigerad av Passepartout 2018-04-26 kl. 23:02.
Citera
2018-04-26, 22:52
Medlem
NeutronStars avatar
Vänstersossen och flyktingkramaren AjÖzz Nujen borde ha svarat ärligt: "Jag hade ingen aning om att han var islamist, jag ville bara utnyttja en illegal flykting för svartjobb för att slippa skatt"...
Citera
2018-04-26, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Reggad i feb 2018. 10 inlägg. Snygg trollning.

Vad du uppenbarligen inte får in i din tjocka träskalle är att Özz som ägare till husen, både personligen och via företaget, är byggherre. Som byggherre har han det yttersta ansvaret oavsett vad hans svåger gör på gården. Han och Debbie är gemensamt 100% ytterst ansvariga. Sitta och skylla ifrån sig fungerar tydligen i förorten, men inte i det riktiga Sverige.

Jag undrar hur det är som man att vara ingift i en kurdisk klan. När Özzen skyller på Richard, istället för att ta ansvar som ägare och byggherre för den anlitade terroristen Akilov, blir jag orolig. Det måste vara ett helvete som ingift. Det vi vet, är om kvinnor som gifter in sig i klaner, och blir manens ägodel, men vi vet inget om männens öde i klaner.

När Özz skyller på sin svåger har denne Özz inget att vinna, då vi vet att svågern inte äger de berörda fastigheterna där Akilov försörjde sig på svartarbete. Då uppkommer frågan om Özz är så korkad att han tror att alla andra är ännu mer korkade än honom. Sen så är det intressant hur en medioker person som Özz hamnade denna villfarelse!

Min slutsats är att det är fel att tala om för barn att de duger som de är. För då utvecklas de inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in