Citat:
Ursprungligen postat av
MagisterBister
Det är märkligt att Nujen av DN:s recensent beskrivs som "antirasist". Jag uppfattar honom tvärt om som en utpräglad rasist. Hela hans uppträdande bygger på att kurder är ett särskilt folk, att de har särskilda rättigheter etc. Det är väl det som är själva definitionen av rasism?
Jag gissar på att Tomas Forser på DN återanvänder epitetet "antirasist" utan att närmare reflektera över vem eller vad som är ursprunget till den beskrivningen av Özz Nujen. Min teori är att det är vår lille "komiker" som alldeles på egen hand har lyckats få MSM:s journalister till att karakterisera honom som "antirasist".
Att vara antirasist innebär implicit att man kämpar för det goda mot mörksens otäckheter. Att vara "antirasist" blir då följdriktigt att vara en god människa. Så -simsalabim!- plötsligt hade svenska folket fått lära sig att Özz Nujen är en god och folkhemsnyttig kurdisk individ och som därför kramades av stora delar av fackföreningsrörelsen. Han blev mångmiljonär på köpet. På att från scen rasistiskt och med breda penseldrag beskriva svensken som just rasist.
Men så -simsalabim!- igen: Katerina Janouch kunde visa att delar av klanen Nujen betalat stora summor till den blivande massmördaren Akilov för svartjobb. Då blir det syntax error i folkhemmet. Vår lille "komiker" framstår som en hycklare och lögnare och passar på att skylla de svarta utbetalningarna på svågern Rickard Damm, den ende svensken i familjen Nujen. Det var ett stort misstag och en allvarlig felbedömning gjord av Özz Nujen.
Nu sitter "antirasisten" Özz Nujen med sitt kurdskägg ordentligt fast i brevlådan. Nu kommer han snart att få veta att han irreparabelt och för överskådlig framtid lyckats totalt sabotera Den Kurdiska Saken. Att med svarta pengar finansiera Akilovs illegala vistelse i Sverige är illa nog, men när det nu framkommit att Akilov radikaliserades här i landet -ja, då blir det inte lätt för Amineh Kakabaveh att tala sig varm för kurdfrågan. Özz Nujen har, genom stt vara en falsk profet, gjort kurdfrågan en stor björntjänst.