Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-03, 14:16
Medlem
Igår var det premiär för Özz Nujen i rollen som Carlsson i 'Hemsöborna' på Göteborgs Stadsteater. Nå hur gick det? Blev det succe'? Nej, nej -snarare ett fiasko för Özz Nujens vidkommande. Erkänner att det gläder mig. Enligt DN:s recensent Tomas Forser var det musikerna(!) som räddade föreställningen. Men det var ju ingen musikal, utan ett stycke av Strindberg som dramatiserats. Helt i onödan om jag läser mellan raderna. Özz Nujen lär ha skränat fram replikerna rakt ut mot publiken.

Özz Nujen är ingen skådespelare. Ingen komiker heller. Ingen trevlig människa alls.
Hoppas han försvinner från Stadsteatern och från Göteborg. Lögnare och hycklare likt Özz Nujen behöver inte den stan. Man har nog med problem som det är.

Om GP var på plats under premiären vet jag inte. Kunde inte finna nån recension av pjäsen.
Citera
2018-03-03, 17:22
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Igår var det premiär för Özz Nujen i rollen som Carlsson i 'Hemsöborna' på Göteborgs Stadsteater. Nå hur gick det? Blev det succe'? Nej, nej -snarare ett fiasko för Özz Nujens vidkommande. Erkänner att det gläder mig. Enligt DN:s recensent Tomas Forser var det musikerna(!) som räddade föreställningen. Men det var ju ingen musikal, utan ett stycke av Strindberg som dramatiserats. Helt i onödan om jag läser mellan raderna. Özz Nujen lär ha skränat fram replikerna rakt ut mot publiken.

Özz Nujen är ingen skådespelare. Ingen komiker heller. Ingen trevlig människa alls.
Hoppas han försvinner från Stadsteatern och från Göteborg. Lögnare och hycklare likt Özz Nujen behöver inte den stan. Man har nog med problem som det är.

Om GP var på plats under premiären vet jag inte. Kunde inte finna nån recension av pjäsen.

Ja det var ju svårt att tro att han skulle kunna spela teater när han inte ens kan dra vitsar på scen. Men repeteras inte dessa pjäser i månader? Har inte några av de professionella skådespelarna sagt ifrån? Eller trumfar nationalitet och politiskt åsikt allt? Borde inte en inkvoterad åtminstone behöva vara hyfsad?
Citera
2018-03-03, 18:07
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ja det var ju svårt att tro att han skulle kunna spela teater när han inte ens kan dra vitsar på scen. Men repeteras inte dessa pjäser i månader? Har inte några av de professionella skådespelarna sagt ifrån? Eller trumfar nationalitet och politiskt åsikt allt? Borde inte en inkvoterad åtminstone behöva vara hyfsad?
Misstanken här är att de riktiga skådisarna med glädje låter honom krascha & brinna under sin egen inkompetens. Skadeglädjen är stor inom branschen.
Citera
2018-03-03, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland

Tycker du ställer högst relevanta frågor.
Hoppas inte moderatorerna tycker detta är offT, men det här handlar inte bara om teater-tyckeochsmak. Vi kan här se ett exempel på hur en i familjen Nujen drar in pengar till klanen genom att utnyttja en skattefinansierad verksamhet, Göteborgs Stadsteater. Vi betalar, medan Özz Nujen skrattar åt oss dumma svenskar. Hela vägen till banken..

Det borde väl gå att från Stadsteaterns ledning begära ut handlingar rörande löner och övriga kostnader för denna tydligen synnerligen mediokra Strindberg-uppsättning? Då kanske vi får en uppfattning om hur etablissemanget värderar Özz Nujen, åtminstone i kronor och ören.
Citera
2018-03-03, 19:18
Medlem
TumTums avatar
Tyvärr bakom betalvägg
Men de två meningarna man kan se i Göteborgs posten
Ang Hemsöborna med mongot Özz
Är inte nådiga
"Hemsöborna sjabblas bort av Stadsteatern"
"Ljummen kvällsunderhållning"
Äntligen nån som ser att den håriga hybriskurden
Inte har där att göra
Han Lars Ring som skriver för SvD måste vara både döv och blind
I DN's artikel nämns ju att det stod vakter i säkerhetsuniform i foajén
Så lite svettig är nog Özz allt
Jag menar, vad annars - har man rent mjöl i påsen så har man ju det
Om inte- ja då har man vakter i säkerhetsuniform på jobbet
Häpp!
Senast redigerad av TumTum 2018-03-03 kl. 19:28.
Citera
2018-03-03, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TumTum
Tyvärr bakom betalvägg
Men de två meningarna man kan se i Göteborgs posten
Ang Hemsöborna med mongot Özz
Är inte nådiga
"Hemsöborna sjabblas bort av Stadsteatern"
"Ljummen kvällsunderhållning"
Äntligen nån som ser att den håriga hybriskurden
Inte har där att göra
Han Lars Ring som skriver för SvD måste vara både döv och blind
I DN's artikel nämns ju att det stod vakter i säkerhetsuniform i foajén
Så lite svettig är nog Özz allt
Jag menar, vad annars - har man rent mjöl i påsen så har man ju det
Om inte- ja då har man vakter i säkerhetsuniform på jobbet
Häpp!

Vakterna var väl bara där för att skydda publiken och Özz Nujen från de högerextrema svartmålarna?
Fast med den sågning som DN och GP gjorde, så kanske det är teaterrecensenter som Özz Nujen syftar på när han talar om svartmålning..?

Jag är helt säker på att Özz Nujen är här inne och läser. Det är rätt åt honom att han får veta hur psalmerna går här i tråden.
Tänk att denna pjäs är tänkt att spelas ända till den 26 maj. Fast den kan tas ned om publiken sviker. Hoppas nu att inte Kommunal går in och stödköper biljetter att delas ut till medlemmarna. Det vore ett verkligt svek mot dessa medlemmar, för det är ju deras pengar.

Här nedan hur GP-recensenten Fredrik Österblom avslutade sin sågning:
<I Boonstras uppsättning av Hemsöborna är det svårt att urskilja någon ambition att beröra publiken förutom i form av strykning medhårs. Folkkär musik och ett par goda skratt i all ära, men Stadsteaterns stora scen är förtjänt av något mer än ljummen kvällsunderhållning.>
Citera
2018-03-03, 21:37
Medlem
Gå in på allabolag.se och skriv in Göteborgs Stadsteater AB.

De har efter skattebetalda stöd om 250 miljoner senaste sju åren lyckats gå back med 700 miljoner. Dessa 700 mkr har också skattebetalarna fått betala.

UG - hemmaplan för er! - ta tag i detta - kriminalitet utan dess like.
Senast redigerad av Midsommardagen 2018-03-03 kl. 21:41.
Citera
2018-03-03, 23:00
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:

Det är märkligt att Nujen av DN:s recensent beskrivs som "antirasist". Jag uppfattar honom tvärt om som en utpräglad rasist. Hela hans uppträdande bygger på att kurder är ett särskilt folk, att de har särskilda rättigheter etc. Det är väl det som är själva definitionen av rasism?
Citera
2018-03-03, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Det är märkligt att Nujen av DN:s recensent beskrivs som "antirasist". Jag uppfattar honom tvärt om som en utpräglad rasist. Hela hans uppträdande bygger på att kurder är ett särskilt folk, att de har särskilda rättigheter etc. Det är väl det som är själva definitionen av rasism?

Jag gissar på att Tomas Forser på DN återanvänder epitetet "antirasist" utan att närmare reflektera över vem eller vad som är ursprunget till den beskrivningen av Özz Nujen. Min teori är att det är vår lille "komiker" som alldeles på egen hand har lyckats få MSM:s journalister till att karakterisera honom som "antirasist".
Att vara antirasist innebär implicit att man kämpar för det goda mot mörksens otäckheter. Att vara "antirasist" blir då följdriktigt att vara en god människa. Så -simsalabim!- plötsligt hade svenska folket fått lära sig att Özz Nujen är en god och folkhemsnyttig kurdisk individ och som därför kramades av stora delar av fackföreningsrörelsen. Han blev mångmiljonär på köpet. På att från scen rasistiskt och med breda penseldrag beskriva svensken som just rasist.

Men så -simsalabim!- igen: Katerina Janouch kunde visa att delar av klanen Nujen betalat stora summor till den blivande massmördaren Akilov för svartjobb. Då blir det syntax error i folkhemmet. Vår lille "komiker" framstår som en hycklare och lögnare och passar på att skylla de svarta utbetalningarna på svågern Rickard Damm, den ende svensken i familjen Nujen. Det var ett stort misstag och en allvarlig felbedömning gjord av Özz Nujen.

Nu sitter "antirasisten" Özz Nujen med sitt kurdskägg ordentligt fast i brevlådan. Nu kommer han snart att få veta att han irreparabelt och för överskådlig framtid lyckats totalt sabotera Den Kurdiska Saken. Att med svarta pengar finansiera Akilovs illegala vistelse i Sverige är illa nog, men när det nu framkommit att Akilov radikaliserades här i landet -ja, då blir det inte lätt för Amineh Kakabaveh att tala sig varm för kurdfrågan. Özz Nujen har, genom stt vara en falsk profet, gjort kurdfrågan en stor björntjänst.
Citera
2018-03-04, 01:21
Medlem
Özz skådespelartalanger ligger väl i nivå med "roliga timmen" på mellanstadiet.Frågan är man lyckats få bort fokus från familjens terrorfinansiering med att blixtinkalla Kurden.
Citera
2018-03-04, 01:34
Medlem
heriks avatar
Citat:
Jag gissar på att Tomas Forser på DN återanvänder epitetet "antirasist" utan att närmare reflektera över vem eller vad som är ursprunget till den beskrivningen av Özz Nujen. Min teori är att det är vår lille "komiker" som alldeles på egen hand har lyckats få MSM:s journalister till att karakterisera honom som "antirasist".
Att vara antirasist innebär implicit att man kämpar för det goda mot mörksens otäckheter. Att vara "antirasist" blir då följdriktigt att vara en god människa. Så -simsalabim!- plötsligt hade svenska folket fått lära sig att Özz Nujen är en god och folkhemsnyttig kurdisk individ och som därför kramades av stora delar av fackföreningsrörelsen. Han blev mångmiljonär på köpet. På att från scen rasistiskt och med breda penseldrag beskriva svensken som just rasist.

Men så -simsalabim!- igen: Katerina Janouch kunde visa att delar av klanen Nujen betalat stora summor till den blivande massmördaren Akilov för svartjobb. Då blir det syntax error i folkhemmet. Vår lille "komiker" framstår som en hycklare och lögnare och passar på att skylla de svarta utbetalningarna på svågern Rickard Damm, den ende svensken i familjen Nujen. Det var ett stort misstag och en allvarlig felbedömning gjord av Özz Nujen.

Nu sitter "antirasisten" Özz Nujen med sitt kurdskägg ordentligt fast i brevlådan. Nu kommer han snart att få veta att han irreparabelt och för överskådlig framtid lyckats totalt sabotera Den Kurdiska Saken. Att med svarta pengar finansiera Akilovs illegala vistelse i Sverige är illa nog, men när det nu framkommit att Akilov radikaliserades här i landet -ja, då blir det inte lätt för Amineh Kakabaveh att tala sig varm för kurdfrågan. Özz Nujen har, genom stt vara en falsk profet, gjort kurdfrågan en stor björntjänst.
Tack! Mycket bra skrivet! MVG
Citera
2018-03-04, 01:45
Medlem
apelsinhimlens avatar
Citat:

Att det finns svenskar som frivilligt betalar för att se svenskhataren Özz spela något så ursvensk som Hemsöborna är sinnessjukt.

Özz som stämplar all form av svensk nationalism som rasism medan han själv är perverst stolt kurdisk nationalist.

Usch, vilken äcklig och motbjudande människa. Mår väldigt dåligt bara av att se honom.

Inte klokt om han kommer kunna köra vidare som vanligt med invandrarvänliga så kallade humor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in