2018-03-05, 00:01
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Det är bara rent svammel att män aldrig i världshistorien behövt kliva ur sin bekvämlighetszon för att få ligga. Så jävla komiskt tycker inte alla män att det är att stå och trängas på krogen. Men får man inte ligga på krogen kan man heller inte gnälla över det, bara för att det är tråkigt att brodera. Men ärligt talat finns det ju tusen andra saker att söka sig till som är roligare än att brodera. Eller att stå och svettas på krogen. Men om dessa män inte vill det, så har jag svårt att se att det är ett problem för samhället att lösa.
Vem eller vad syftar du på? INGEN i den här tråden skriver det du argumenterar mot.

Du tycker alltså inte att det är problem om samlivet har blivit så skevt i Sverige att svenska män måste söka sig till specialinriktade intressen för kvinnor för att träffa kvinnor och likt en kameleont försöka att nästla sig in, ge upp den lilla manligheten han har kvar och lida på den lilla lediga tiden han har.. Du förstår att det är stor kvinnodominans där för att männen avskyr det vare sig det är en bokklubb för tantsnusk eller en krukmakarskola? Om du tycker det och att det inte heller är ett problem när krogen, fester,barer,middagar,grillkvällar eller alla andra klassiska umgängesformer inte fungerar längre, när tycker du då att det börjar bli ett problem egentligen?
Senast redigerad av ricardo22 2018-03-05 kl. 00:09.
Citera
2018-03-05, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomboni2
Jädra pajasar som skyller på att det är tjejernas fel.

Grejen är att i samhället lönar det sig att vara feminin, tex undvika konflikter, inte ifrågasätta, och att vara agreeable.
Tex när jag gick i 5:an fick man inte kasta snöbollar på skolgården, ifall nån skulle bli träffad. Hela skolsystemet är uppbyggt på att tex sitta still, lyssna och inte aktivera sig fysiskt. Inget manligt beteende. Män idag blir alltmer feminina och det finns inte så mycket "riktiga män" kvar.

Det är därför så många män idag känns så fjuttiga och mesiga, ingen tjej vill därför ha en sån man. Därför kommer det sig att de går efter fuckboyzzz som motstår alla regler i skolan / samhället och det är dom som behåller sin manlighet, därför får dom en massa tjejer.

Det är iaf vad jag tror.

Bara för att flickor anpassar sig till skolan betyder inte att skolan är anpassad för flickor.
Citera
2018-03-05, 01:42
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Vem eller vad syftar du på? INGEN i den här tråden skriver det du argumenterar mot.

Du tycker alltså inte att det är problem om samlivet har blivit så skevt i Sverige att svenska män måste söka sig till specialinriktade intressen för kvinnor för att träffa kvinnor och likt en kameleont försöka att nästla sig in, ge upp den lilla manligheten han har kvar och lida på den lilla lediga tiden han har.. Du förstår att det är stor kvinnodominans där för att männen avskyr det vare sig det är en bokklubb för tantsnusk eller en krukmakarskola? Om du tycker det och att det inte heller är ett problem när krogen, fester,barer,middagar,grillkvällar eller alla andra klassiska umgängesformer inte fungerar längre, när tycker du då att det börjar bli ett problem egentligen?
Jodå, jag argumenterar mot dig. Och din ståndpunkt att det genom tiderna varit mycket enklare för män att få kontakt med kvinnor. Och det har dessutom bara varit roligt för männen på köpet. Vilket jag menar inte stämmer. Män har sysslat med självförnedring i alla tider med allt från att traggla sig igenom danssteg till foxtrot eller bära pudrade peruker. Allt för att få ligga. Och de som blåvägrade att öva foxtrot med morsan fick det helt enkelt lite svårare. Det har liksom aldrig varit lätt för genomsnittsmän att få ligga.

Om du framhärdar med att barer och grillkvällar ”inte fungerar längre” så måste du väl försöka inse att det är ett problem för just de männen. Det finns ju fullt av blekfeta svenska killar i moppemusche och kläder från Ullared som får ligga. Som träffar kvinnor på allt från barer till raggarträffar. Det stämmer helt enkelt inte att det bara är gräddan av högstatusmän som får kvinnor. Även om de givetvis får ligga oftare.

Det är säkert ett jätteproblem för stackarna som betalat fullt medlemsskap på tinder utan att någonsin få en dejt. Men det är inte ett samhällsproblem. Kan arbetslösa Conny som ser ut som en dansbandstrummis från östblocket få ragg på krogen kan vem som helst få det.
Citera
2018-03-05, 01:52
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Jodå, jag argumenterar mot dig. Och din ståndpunkt att det genom tiderna varit mycket enklare för män att få kontakt med kvinnor. Och det har dessutom bara varit roligt för männen på köpet. Vilket jag menar inte stämmer. Män har sysslat med självförnedring i alla tider med allt från att traggla sig igenom danssteg till foxtrot eller bära pudrade peruker. Allt för att få ligga. Och de som blåvägrade att öva foxtrot med morsan fick det helt enkelt lite svårare. Det har liksom aldrig varit lätt för genomsnittsmän att få ligga.

Om du framhärdar med att barer och grillkvällar ”inte fungerar längre” så måste du väl försöka inse att det är ett problem för just de männen. Det finns ju fullt av blekfeta svenska killar i moppemusche och kläder från Ullared som får ligga. Som träffar kvinnor på allt från barer till raggarträffar. Det stämmer helt enkelt inte att det bara är gräddan av högstatusmän som får kvinnor. Även om de givetvis får ligga oftare.

Det är säkert ett jätteproblem för stackarna som betalat fullt medlemsskap på tinder utan att någonsin få en dejt. Men det är inte ett samhällsproblem. Kan arbetslösa Conny som ser ut som en dansbandstrummis från östblocket få ragg på krogen kan vem som helst få det.
1. Du påstår att någon påstår att män aldrig behövde gå utanför sin bekvämlighetszon, jag har till och med skrivit att så självklart aldrig har varit fallet.Trots det upprepar du det flera gånger efter det. Därför undrar jag vem du skriver till. Förr betydde det att bjuda upp till vals eller visa sig som en bra karl inför hennes fader, inte att gå på en krukkurs.
2. Ok då tror du på det. Då förstår jag inte varför du menar att män ska gå på krukkurser och andra kvinnogöror som de egentligen har noll intresse av.
3. Ja det låter ju verkligen som ett vanligt fenomen i Sverige 2018 när jag och de flesta andra ser att inte ens helt normala 25 åringar får någonting på krogen.

Varför skulle det vara lättare för män än någonsin att få ligga?

Är det för att vi har fler män än någonsin i historien i landet?
För att kvinnorna aldrig behövt männen så lite pga bidrag och att de tjänar egna pengar?
För att onlinedatingen slagit igenom fullständigt där undersökningar visar att kvinnor tycker att 80% män är fulare än genomsnittet(vem tror du de väljer då)
Senast redigerad av ricardo22 2018-03-05 kl. 01:57.
Citera
2018-03-05, 02:07
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
1. Du påstår att någon påstår att män aldrig behövde gå utanför sin bekvämlighetszon, jag har till och med skrivit att så självklart aldrig har varit fallet.Trots det upprepar du det flera gånger efter det. Därför undrar jag vem du skriver till. Förr betydde det att bjuda upp till vals eller visa sig som en bra karl inför hennes fader, inte att gå på en krukkurs.
Naturligtvis fick många män hitta på något helt annat än att dansa sig till ett ligg. Eftersom det liksom bara inte fungerade. Här insisterar du på att män hade det enkelt förr, samtidigt som du ställer dig frågande till varför jag argumenterar emot det.
Citat:
2. Ok då tror du på det. Då förstår jag inte varför du menar att män ska gå på krukkurser och andra kvinnogöror som de egentligen har noll intresse av.
Varför ska man stå och svettas på krogen som man egentligen också har noll intresse för om det inte fanns kvinnor där? Jag har antagligen fördomar om krukkurser då jag antar att det är många kvinnor där också.
Citat:
3. Ja det låter ju verkligen som ett vanligt fenomen i Sverige 2018 när jag och de flesta andra ser att inte ens helt normala 25 åringar får någonting på krogen.
Vi är rätt många som ser normala och därtill rätt abnorma tjugofemåringar som hånglar på krogen eller går omkring med barnvagn och kvinna.
Citat:
Varför skulle det vara lättare för män än någonsin att få ligga?
Därför att du kan gå salsakurser eller åka på yogaläger utan risk att få sparken från jobbet och bli utkörd från byn.
Citera
2018-03-05, 02:15
Medlem
ricardo22s avatar
Citat:
Naturligtvis fick många män hitta på något helt annat än att dansa sig till ett ligg. Eftersom det liksom bara inte fungerade. Här insisterar du på att män hade det enkelt förr, samtidigt som du ställer dig frågande till varför jag argumenterar emot det.

Varför ska man stå och svettas på krogen som man egentligen också har noll intresse för om det inte fanns kvinnor där? Jag har antagligen fördomar om krukkurser då jag antar att det är många kvinnor där också.

Vi är rätt många som ser normala och därtill rätt abnorma tjugofemåringar som hånglar på krogen eller går omkring med barnvagn och kvinna.

Därför att du kan gå salsakurser eller åka på yogaläger utan risk att få sparken från jobbet och bli utkörd från byn.
1. Förstår du inte skillnaden mot att aldrig gå utanför sin bekvämligghetszon och att ha det lättare? På riktigt?
2. Man är med vänner,dricker alkohol kanske tar droger. Män som är i förhållande gör det hela tiden. Män som är i förhållande skulle aldrig gå med i en krukkurs eller en bokklubb för tantböcker för att det är kul. En krog kan dessutom vara allt från en bar till en nattklubb med en bra uteservering, inget måste att den ska vara "svettig"
3. Självklart
4. Det väger knappast upp att det är en sån övervikt av män överallt i nattlivet och att kvinnorna som är där har 20 hunkar i telefonen att messa med om de tröttnar. Dessutom har kvinnorna på salsakursen även de 20 hunkar i telefonen. När fick man förresten sparken för att gå på danskurs?
Citera
2018-03-05, 02:19
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
1. Förstår du inte skillnaden mot att aldrig gå utanför sin bekvämligghetszon och att ha det lättare? På riktigt?
2. Man är med vänner,dricker alkohol kanske tar droger. Män som är i förhållande gör det hela tiden. Män som är i förhållande skulle aldrig gå med i en krukkurs eller en bokklubb för tantböcker för att det är kul. En krog kan dessutom vara allt från en bar till en nattklubb med en bra uteservering, inget måste att den ska vara "svettig"
3. Självklart
4. Det väger knappast upp att det är en sån övervikt av män överallt i nattlivet och att kvinnorna som är där har 20 hunkar i telefonen att messa med om de tröttnar. Dessutom har kvinnorna på salsakursen även de 20 hunkar i telefonen. När fick man förresten sparken för att gå på danskurs?
Så kontentan är att det är omöjligt. Det finns visserligen kvinnor på krogen, men de vill inte för de har tjugo hunkar på tinder.

Frågan kvarstår, varför provar inte dessa män något annat?
Citera
2018-03-05, 02:25
Medlem
MrGreyspoon13s avatar
Sex? Ni menar kärlek (ja, där siffra mellan fem och sju också ingår)..
Citera
2018-03-05, 05:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bomboni2
Jädra pajasar som skyller på att det är tjejernas fel.

Grejen är att i samhället lönar det sig att vara feminin, tex undvika konflikter, inte ifrågasätta, och att vara agreeable.
Tex när jag gick i 5:an fick man inte kasta snöbollar på skolgården, ifall nån skulle bli träffad. Hela skolsystemet är uppbyggt på att tex sitta still, lyssna och inte aktivera sig fysiskt. Inget manligt beteende. Män idag blir alltmer feminina och det finns inte så mycket "riktiga män" kvar.

Det är därför så många män idag känns så fjuttiga och mesiga, ingen tjej vill därför ha en sån man. Därför kommer det sig att de går efter fuckboyzzz som motstår alla regler i skolan / samhället och det är dom som behåller sin manlighet, därför får dom en massa tjejer.

Det är iaf vad jag tror.

Tror samma sak.
Citera
2018-03-05, 09:52
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pappersmall
Jag har också märkt att vissa killar vill förneka detta, för att inte framstå som bittra och som att de inte får något, det är extrem tabu att inte få några tjejer i dagens samhälle, så dessa killar vill lägga på en yta att "allt är okej och fine!!", medans man sedan får reda på att dessa killar inte alls får några tjejer över huvud taget.

Det är INTE bara bittra arga män på internetforum, det är en stor stor del av män i samhället i helhet som går utan kärlek och närhet.

Min farfar säger till och med att han undrar vad fasiken som hänt för han har så många unga killar på sitt jobb (eget företag) som inte har några tjejer, som går flera år och är singel och inte får något. På hans tid var det helt annat säger han.

Vad händer?

Det finns en märkbar skillnad på förr och nu.
Unga killar borde lära sig att rösta med kuken.

Är man idiot och röstar på något 7-klöverparti som plocka in ÄNNU fler unga män från Afrika och Arabländerna så ökar ju risken att dessa killar ens får se en fitta på vykort.

Rösta på SD och deras politik som vill MINSKA dvs skicka hem en massa "Flyktingar" då ökar ju chansen att kunna få en framtida partner. Så de som verkligen vill minska Konkurrensen från utländska killar. Enbart denna anledning borde vara nog för att rösta på SD.

Att sedan internet dating inte fungerar det är självklart det HAR aldrig fungerat och kommer aldrig göra det. Killar borde lära sig att fungera i sociala sammanhang de flesta unga killar jag träffat är absolut oförmögna att föra ett samtal eller ens se någon i ögonen.

Varje timme framför en skärm minskar chansen att istället prata med en tjej och ge henne uppmärksamhet. Så ut och lev i det verkliga livet.. då ökar chanserna till att hitta en livspartner.

Jag har sett alla dessa trådar om att killar inte får ligga.. och alla visar samma sak. Socialt okunniga killar som tror man får en partner med att visa en kukbild och klicka lite på musknapparna. Newsflash.. Man får tjejer genom att finnas på samma ställe som tjejerna..dvs ute i det riktiga livet.. Ta en ABF kurs i språk, matlagning eller vad som helst där det finns tjejer. Var social och utåtriktad..Ja ni fattar poängen..
Citera
2018-03-05, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samsong
Alltså fenomenet är välkänt i hela väst nu, kolla denna bild som gjorts ahahha, "Chad" betyder då i princip hunk, incel är "vanliga män" som inte är supersnygga eller har hög status:

https://scontent-mia3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/28576622_10215202615276077_7480426548705167894_n.j pg?oh=e6af5b298355f2eba58f3bbef8e71e2f&oe=5B3FCB27

Jag undrar hur många år till detta kommer hålla ja, detta är typ det perfekta sättet hur man förstör ett samhälle haha.

Du vet att hunkar inte föds, de jobbar sig till vad de har. Ingen föds rippad eller muskulös, man jobbar sig till det på ett gym. Det är inte tur som gör chad till en chad.

Det kallas för evolution att människor som jobbar hårt och tar hand om sin kropp får sprida sin säd medans de som inte gör det inte får det. Det kommer inte att förstöra vårat samhälle, det utvecklar det och driver det framåt. Det är inte otur eller någon annans fel att du inte är en hunk, det är ditt
Citera
2018-03-05, 11:04
Medlem
Jag tycker det är fullständigt acceptabelt att 20 % av männen blir utslagna från gen-poolen.

Men det jag tycker männen borde vara överens om även de mest perfekta av oss :är att när man skapar att 40 % av männen slås ut från gen-poolen har det gått för långt.

Det viktigaste en man kan göra är att föra fram till makten de som har samma ide och inte personer som tycker det räcker med att 50% reproducerar sig.

Sämst för män är MP C och V.

Totalt fientliga mot gruppen män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in