2018-03-03, 20:24
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samsong
Men sluta med dessa utmaningar nu för fan, är så himla less på ordet. Invandringen är en UTMAANING, att killar i landet inte längre får sex och närhet är en UUTMAAANING!

SLUTA bara.

Det är ett jävla samhällsproblem hela skiten, invandringen är skit liksom detta, i ett normalt samhälle ska det räcka gott och väl med att vara en smal average OK kille med ett average jobb och som är vettig, då ska han kunna få en smal average tjej som är vettig, så är det absolut inte idag, vissa lyckas, ibland, men oftast inte, tjejer å andra sidan har fet jävla monopol på hela systemet och det är absolut förödande för män.

En ung man som inte får sex och närhet, inte får ens erfarenhet av det, det kommer bli en jävligt bitter man, eller en man som helt enkelt inte har nå längre att förlora och börjar skjuta upp skolor.

Det är bullshit att ingen smal average kille kan som är vettig kan få en smal average tjej. Det är helt klart vanligast att snubbar kan få partners. Jag känner personligen ca 10 exempel på vad du påstår inte finns. Sen vem som är vettig är i mycket hög grad en personlig sak. De flesta är inte vettiga kan man säga.

Appropå utmaning, många behöver få nyanserade perspektiv och vi lever i egocentrerade världar. Miljöproblemen är också en relevant utmaning you know.

Om du menar att tjejer har monopol genom att kvinnor t ex inte längre förväntas rätta sina liv efter potentiella våldtäkter så kan vi generellt stå lite för långt ifrån varandra. Jag är inte så benägen att vilja rätta hela samhället efter bittra, hatiska och ilskna män på flashback, nej. Jag tycker däremot fortfarande att det finns relevanta lärdomar att ta ur det.
Citera
2018-03-03, 20:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
V
Tinder höjer för fan inte den medelmåttiga mannens chanser. Han blir helt bortsållad i vad som uppfattas som ett hav av snyggingar. Det är mycket lättare för en medelmåttig man att lyckas när kvinnans valmöjligheter är betydligt färre,det säger sig självt.

Helt klart är det så. En annan sak jag tänkt på är att en kvinnas intresse för en man beror till stor del på hur värdig hon känner sig. Alltså tex förr, innan social media, kvinnor visste inte sitt värde så mycket så då hade de inga problem att intressera sig för å bli kär i en ytterst medelmåttig kille från byn.

Men i och med social media, så får de likes av sjukt snygga hunkar dagarna ända (som är där för att knulla så många som möjligt, ej förhållande, som kvinnorna tror), så när kvinnorna får deras bekräftelse, å kanske till å med lyckas bli knullad av nån, då är hennes standards skyhöga sen och hon vägrar att intressera sig för någon "medelmåttig", även om hon själv är högst medelmåttig, eller kanske till å med lite småful.
Citera
2018-03-03, 20:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mojokii
Det är bullshit att ingen smal average kille kan som är vettig kan få en smal average tjej. Det är helt klart vanligast att snubbar kan få partners. Jag känner personligen ca 10 exempel på vad du påstår inte finns. Sen vem som är vettig är i mycket hög grad en personlig sak. De flesta är inte vettiga kan man säga.

Appropå utmaning, många behöver få nyanserade perspektiv och vi lever i egocentrerade världar. Miljöproblemen är också en relevant utmaning you know.

Om du menar att tjejer har monopol genom att kvinnor t ex inte längre förväntas rätta sina liv efter potentiella våldtäkter så kan vi generellt stå lite för långt ifrån varandra. Jag är inte så benägen att vilja rätta hela samhället efter bittra, hatiska och ilskna män på flashback, nej. Jag tycker däremot fortfarande att det finns relevanta lärdomar att ta ur det.

KAN få, visst, men det är något så betydligt mycket svårare innan feminism och social media, betydligt svårare.

Vadå rätta sina liv, hahah, en tjej har 50000000 killar att välja mellan, många av dem riktigt snygga (då killar vill knulla många, särskilt de snygga som kan), utanför blir en hel jävla drös med vanliga män som ser alldagliga ut och inte äer några modeller eller superalfor.

Å sluta för fan snacka som att det är en liten klick "flashbackmän", LOL detta problem är extremt utbrett numera å det finns ju för fan tusentals forum med män som pratar om det, hur FAN kan man vara så trångsynt att man tror det enbart handlar om en "liten klick hatsika män", herregud öppna ögonen för fan vad är fel på dig?
Citera
2018-03-03, 20:36
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Jaha, ja då var det mäns fel igen då. INGET kan vara fel i samhället som gör det mycket svårare, nej då, alltid mäns fel. Spelar ingen roll om vi tar emot miljoner män så det blir ett massivt mansöverskott, spelar ingen roll om brudars ego skjuts till rymden, ALLTID mäns fel.

Det är då helt otroligt att ni aldrig kan fatta grundproblemet, helt sjukt vad blinda vissa är.
Jag säger ju att grundproblemet är att män, de män du pratar om, inte vill investera särskilt mycket arbete i att få en partner. Till skillnad från tidigare generationer. Om du nu är man, men inte vill engagera dig mer än vad din tumme och smartphone räcker till, vems fel är det då att du inte får en partner? Kvinnors?
Citera
2018-03-03, 20:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Jag säger ju att grundproblemet är att män, de män du pratar om, inte vill investera särskilt mycket arbete i att få en partner. Till skillnad från tidigare generationer. Om du nu är man, men inte vill engagera dig mer än vad din tumme och smartphone räcker till, vems fel är det då att du inte får en partner? Kvinnors?

Men kära du, tidigare generationer behövde mannen i princip ha ett jobb,hade han det så var han en väl eftertraktad partner för en kvinna som kunde ta hand om henne å som hon kunde skapa familj med.

Tror du männen då var några casanovor? Knappast, det var mycket enklare då.

Å vadå tumme å smartphone? Män är mer modemedvetna än någonsin idag, de tränar på gym 5 dagar i veckan, gör plastikoperationer, tar steroider, allt möjligt för att bli så attraktiv som möjligt då pressen är enorm för att ens ha en chans idag.

Hur i helvete kan du få detta till mäns fel, det är för fan kvinnornas standars som är helt åt helvete och det är samhällets fel.
Citera
2018-03-03, 20:41
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ricardo22
Vad är det för 2012-teori du kommer dragandes med?. På 40-talet hade kvinnorna sin bekantskapskrets och de männen som var på dansbanan. Nu har den medelmåttiga kvinnan blivit swipad från måndagmorgon tilll fredagkväll av män från en betydligt större omkrets och män hon aldrig ens sett i verkligheten. Eftersom det är 100 tals väljer hon bara de 20 snyggaste som alla är ett par poäng över hennes liga. Det är möjligt att ett par av dem hade dykt på dansbanan på 40-talet, men aldrig lika många och de hade kanske inte raggat på henne i verkligehten utan gått på någon i sin egen liga. Vad ska den manliga femman göra i konkurrens mot 20 st åttor?

Tinder höjer för fan inte den medelmåttiga mannens chanser. Han blir helt bortsållad i vad som uppfattas som ett hav av snyggingar. Det är mycket lättare för en medelmåttig man att lyckas när kvinnans valmöjligheter är betydligt färre,det säger sig självt.

Det här grundar sig såklart i att de snygga männen går runt på kvinnorna, eller rättare sagt att kvinnorna går runt på de snygga männen . En modellsnygg kille får 50 tjejer per år medan en medelmåttig får noll. Finns det något verktug som skulle kunna göra det lättare än en app som tinder? Det är som att beställa pizza för en snygg man, han behöver inte ens visa sig på dansbanan.
Varför envisas då män som inte får partners via tinder med att försöka på tinder? Jag menar, du kan ju lika gärna observera att vissa individer drar in hundratusentals kronor på poker. Och därmed konstatera att det är ett jättebra sätt att tjäna snabba pengar. Vilket kanske inte riktigt fungerar för exakt alla människor vid närmare undersökning. Vissa kommer bara förlora pengar på nätpoker om de försöker. Är det inte rimligt att ge fan i nätpoker eller tinder om man upptäcker att det helt enkelt inte fungerar?
Citera
2018-03-03, 20:48
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Men kära du, tidigare generationer behövde mannen i princip ha ett jobb,hade han det så var han en väl eftertraktad partner för en kvinna som kunde ta hand om henne å som hon kunde skapa familj med.
Okej, så du har ingen som helst koll på hur det sociala samspelet mellan män och kvinnor såg ut för tidigare generationer.
Citat:
Tror du männen då var några casanovor? Knappast, det var mycket enklare då.
Nej det var det inte, men män försökte hårdare än att svara på kontaktannonser i tidningarna.
Citat:
Å vadå tumme å smartphone? Män är mer modemedvetna än någonsin idag, de tränar på gym 5 dagar i veckan, gör plastikoperationer, tar steroider, allt möjligt för att bli så attraktiv som möjligt då pressen är enorm för att ens ha en chans idag.
Problemet är att arbetsinsatsen de gör efter alla steroider är att lägga upp en bar överkroppsbild på tinder, och blir frustrerade när detta inte per automatik leder till ett ligg.
Citat:
Hur i helvete kan du få detta till mäns fel, det är för fan kvinnornas standars som är helt åt helvete och det är samhällets fel.
Kvinnors standard är att de hellre pratar med en kille på stan eller krogen än engagerar sig i nån tomte som lurkar runt på tinder med spännbilder från gymmet. Jag ser inte att det är samhällets fel att dessa män inte orkar engagera sig mer än vad smartphonen räcker till.
Citera
2018-03-03, 20:49
Medlem
Vilken otrolig nonsenstråd, ingen jag känner kan inte få sex. Alla kan få sällskap i bingen, förutsatt att man vågar närma sig kvinnor och ge sig ut hemifrån. Dom som säger något annat är dom som sitter bakom skärmen och grinar här på Flashback och tror på Internet dejting eller Tinder.

Ge er ut och prata, charma, bjud ut tjejer, sedan så löser det sig. Skitenkelt med andra ord.
Citera
2018-03-03, 20:49
Medlem
Mojokiis avatar
Citat:
KAN få, visst, men det är något så betydligt mycket svårare innan feminism och social media, betydligt svårare.

Vadå rätta sina liv, hahah, en tjej har 50000000 killar att välja mellan, många av dem riktigt snygga (då killar vill knulla många, särskilt de snygga som kan), utanför blir en hel jävla drös med vanliga män som ser alldagliga ut och inte äer några modeller eller superalfor.

Å sluta för fan snacka som att det är en liten klick "flashbackmän", LOL detta problem är extremt utbrett numera å det finns ju för fan tusentals forum med män som pratar om det, hur FAN kan man vara så trångsynt att man tror det enbart handlar om en "liten klick hatsika män", herregud öppna ögonen för fan vad är fel på dig?

Om du syftar på problemet att män inte har helt lätt att få sex så är det definitivt ett generellt utbrett fenomen, men sen har kvinnor andra varianter och motsvarigheter som är utbredda. Exempelvis är det någon här som beskrev om hur man snarare använder kvinnor som knullhål och knulldockor, tills att man undantagsvis hittar någon man blir mer intresserad av. Eftersom kvinnor i betydligt större utsträckning nedvärderas baserat på antalet sexuella relationer så har de också desto mer skäl till att vara mer picky nu. Jag tippar på att det är någon i grunden biologisk skillnad generellt som sedan har utvecklats till vissa sociala effekter som ibland förstärker det ytterligare.

Sociala medier och medier öht är helt klart ett relevant problem. Feminismen är dock inte specifikt det problem som orsakat det här. Det har orsakat lite andra varianter och upplägg av det här snarare.
Senast redigerad av Mojokii 2018-03-03 kl. 20:55.
Citera
2018-03-03, 20:50
Medlem
Vett och etikett har gått från självklarhet till snobberi. Det är "okej" att bete sig hur som helst i dagens samhälle och det är ingen som höjer på ögonbrynen längre. Vad hände med den verbala finessen, hålla upp dörrar, klä sig ordentligt och ta av sig huvudbonaden inomhus? Underhållning kommer matad i form av ljud och bild, det ska ske fort och tålamodet har flugit ut genom köksfönstret. Män vill kunna beställa kvinnor som de beställer mat (Tinder) och helst slippa lämna dricks (läs uppvakta kvinnan).

Investera i er själva i form av högkvalitativ litteratur, en sund livsstil, väldoftande hygienartiklar, god passform på kläder, etc. och upprätthåll en god hållning, en serviceinriktad inställning till omvärlden, agera med integritet och var en gentleman. Då slipper ni bli tvångssteriliserad av dagens Justin Bieber ideal trotts att ni är nittiotalister som jag. Jag har aldrig haft problem med kvinnor, visserligen har jag ett fördelaktigt utseende och besitter social kompetens, men jag slösar inte bort det på att gå runt med mjukisbyxor med matchande gympaskor. Hur många kvinnor ni än träffar som påstår att de gillar pojkar som Justin Bieber så föredrar de flesta män som kan uppföra sig och är stabila.

Om inte för att kunna njuta av en vacker och intelligent kvinna så gör det för er egna skull.
Citera
2018-03-03, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nospheratu
Okej, så du har ingen som helst koll på hur det sociala samspelet mellan män och kvinnor såg ut för tidigare generationer.

Nej det var det inte, men män försökte hårdare än att svara på kontaktannonser i tidningarna.

Problemet är att arbetsinsatsen de gör efter alla steroider är att lägga upp en bar överkroppsbild på tinder, och blir frustrerade när detta inte per automatik leder till ett ligg.

Kvinnors standard är att de hellre pratar med en kille på stan eller krogen än engagerar sig i nån tomte som lurkar runt på tinder med spännbilder från gymmet. Jag ser inte att det är samhällets fel att dessa män inte orkar engagera sig mer än vad smartphonen räcker till.

Men hur fan vet du hur mycket eller lite dessa anstränger sig? Vad fan är ditt problem?
Citera
2018-03-03, 21:07
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Men hur fan vet du hur mycket eller lite dessa anstränger sig? Vad fan är ditt problem?
Jag har inget problem. Jag påpekar bara att senare generationer tycker att det borde vara fullt tillräckligt att ragga via appar och dejtingsidor. Vilket inte är någon större anstränging att tala om jämfört med hur tidigare generationer raggade. Och den tydliga skillnaden är att tidigare generationer fick fler ragg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in