2018-03-02, 23:51
Medlem
Hallå där,
Blir ett återbesök på Artemis imorgon, landar på Tegel klockan 22. Någon som vet vad priset för en taxi Tegel-Artemis kostar? Okej om man blir skimmad inne på stället men ej på vägen dit.
Citera
2018-03-03, 00:01
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eclipse2
Hallå där,
Blir ett återbesök på Artemis imorgon, landar på Tegel klockan 22. Någon som vet vad priset för en taxi Tegel-Artemis kostar? Okej om man blir skimmad inne på stället men ej på vägen dit.

Beror lite på trafiken men räkna med 16-20 euro.

Alla taxis kör på metare, då blir du inte lurad.
Gå ej med på fastpris.

Du blir inte skimmad på Artemis. Men kanske du väljer 3 ”taxibilar”, och då blir det dyrare :-)
Citera
2018-03-03, 00:13
Medlem
Hermann666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommemann
Da ble det ny tur 9.-10. April! Sist var jeg der en onsdag, nå vil jeg se mandag! Ikke noe undertøy som kan skjule noe!

Andre som skal dit den dagen?

Sist var det Ok LU! Håper på litt bedre nå!

I år infaller den ortodoxa påsken den 8 april. Det betyder att många rumänska tjejer kommer att vara hemma på semester runt det datumet. Så många klubbar i Tyskland kommer att ha sämre LU då. Artemis har ju tjejer från många andra länder också men rumänskorna är i majoritet som på alla klubbar.
Citera
2018-03-03, 06:34
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eclipse2
Hallå där,
Ta buss X9 till Jungfernheide, byt till S-bahn 42 och åk till Westkreutz. Tar ca 20 min och kostar 2.80€
Citera
2018-03-03, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermann666
I år infaller den ortodoxa påsken den 8 april. Det betyder att många rumänska tjejer kommer att vara hemma på semester runt det datumet. Så många klubbar i Tyskland kommer att ha sämre LU då. Artemis har ju tjejer från många andra länder också men rumänskorna är i majoritet som på alla klubbar.

Takk for svar! Da får jeg vurdere en annen dato!
Citera
2018-03-03, 09:27
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueSwede
Ta buss X9 till Jungfernheide, byt till S-bahn 42 och åk till Westkreutz. Tar ca 20 min och kostar 2.80€

Det är ett alternativ.
Men då går det på ett ut att ta 109:an till Adenauer platz och där byta till M19 eller M29 till Halensee.
Om han då är lite sen och trött kan ett alternativ till Artemis vara att stanna på något ställe i stan.

Jag tog bara för givet att landar han kl. 22, uppställning på plattan, transfer till terminalen.
Så kan det dröja till 22:45 innan han sitter i taxi/buss. Vid taxi står han i receptionen på Artemis innan 23:15. Det gör han inte oavsett vilket kollektivt alternativ han väljer.

Därför skulle jag välja kollektiv alternativet genom stan, för valfrihetens skull..
Citera
2018-03-03, 10:50
Medlem
Är det bara en massa öststatsbrudar från sunkiga länder som Ungern, Rumänien, Tjeckien, Libanon etc? Inga tyskor, danskor, holländskor, svenskor? Vilket skitställe i så fall!
Citera
2018-03-03, 11:39
Medlem
Hermann666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Är det bara en massa öststatsbrudar från sunkiga länder som Ungern, Rumänien, Tjeckien, Libanon etc? Inga tyskor, danskor, holländskor, svenskor? Vilket skitställe i så fall!

Vilka fördomar du verkar ha. Tjejerna kommer främst från länder med lägre levnadsstandard än i väst. De astronomiska skillnaderna i inkomst gör att de lockas att prostituera sig.

De flesta tjejerna kommer från Rumänien följt av länder som Slovakien, Tjeckien, Bulgarien, Ungern, Polen, Ryssland, Moldavien, Ukraina och Turkiet. Det finns fantastiskt vackra tjejer med rätt inställning från dessa länder. Men givetvis också sharks med dålig attityd.

I Tyskland finns det tyska tjejer på klubbarna men de är i minoritet och anses ofta vara lite kalla, kyliga och inte ge lika bra service. Danskor, Holländskor och Svenskor lär du knappast hitta. Få infödda tjejer i dessa länder lever under sådana förhållanden att det motiverar dem att åka ner i Europa och sälja sex.
Citera
2018-03-03, 14:52
Moderator
BlueSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antex
Det är ett alternativ.
Men då går det på ett ut att ta 109:an till Adenauer platz och där byta till M19 eller M29 till Halensee.
Om han då är lite sen och trött kan ett alternativ till Artemis vara att stanna på något ställe i stan.

Jag tog bara för givet att landar han kl. 22, uppställning på plattan, transfer till terminalen.
Så kan det dröja till 22:45 innan han sitter i taxi/buss. Vid taxi står han i receptionen på Artemis innan 23:15. Det gör han inte oavsett vilket kollektivt alternativ han väljer.

Därför skulle jag välja kollektiv alternativet genom stan, för valfrihetens skull..
Bara bussen till Adenauerplatz tar 20 minuter, men så sent kan den buss som går först vara bästa alternativet, så det finns många vägar. Jag hade tagit taxi om jag kom så sent.
Citera
2018-03-03, 17:08
Medlem
Ibland är det kö till taxibilarna på Tegel, ibland inte. I december dunkade jag på en brud inne på Artemis mindre än en timme från det att landningshjulen dunkade i betongen på Tegel. Är hyfsat säker på att det är svenskt rekord. Kan tillägga att jag naturligtvis dushade innan. Taxin kostade f.ö. 21 Euro. Jag brukar alltid tänka att jag ska åka kollektivt, men väl på plats får jag bråttom till Artemis, vad det nu beror på.

Vid ett tillfälle hade jag en flygtid hem att passa, utan omväg tillbaka till hotellet och visste när jag behövde gå ut genom dörrarna till de "alltid" väntande taxibilarna. Problem började dock byggas upp redan i rummet vid min sista session då en ryska lyckades få mig att förlänga först en halvtimmes-session till en entimmes-session och sedan denna till en en-och-en-halv-timmes-session. Den sista halvtimmen genom att avsluta en pågående avsugning resa sig upp, lägga händerna om min hals, titta mig djupt i ögonen och säga: "time is up, what you wanna do?"

Då jag kom ut fanns inga taxbilar på parkeringen, så jag in till receptionen, där bruden vänligt förklarade "I have already pressed the button". Fick vänta väldigt länge på en bil som när den väl kom hade en anländande gäst med sig vars väska jag ryckte upp ur bagageutrymmet och placerade min där istället och sedan nästan knuffade undan honom då han betalat. Det var rejäla köer i alla filer utanför Artemis och taxichauffören var måttligt road över att åka tillbaka till Tegel. Stau-skyltar lyste överallt. Han påbörjade därefter en övertalning om att vi inte skulle hinna till mitt flyg, men jag svarade varje gång "We'll make it" och han skakade på huvudet och muttrade något om "dummen schweden". Vi hann. Men jag bordade planet på "final call".
Citera
2018-03-09, 11:26
Medlem
Tjenare!
Nu är det snart dags för invigning av Artemis.
Har ett par jobbar polare som vart där, dem säger att det är som paradiset, är de sant?
Har ni några bra tips inför första besöket?
Citera
2018-03-09, 13:21
Medlem
Antexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jimpeh90
Tjenare!
Nu är det snart dags för invigning av Artemis.
Har ett par jobbar polare som vart där, dem säger att det är som paradiset, är de sant?
Har ni några bra tips inför första besöket?

Är du stadd i kassan så är det paradiset.
Men har du skral ekonomi är det helvetet.

Jag kan också tänka mig att om du känner dig obekväm med att en snygg tjej sätter sig bredvid dig i bion och börjar suga av dig. Så är det inte paradiset för dig.

Tips - gör inget du inte vill göra!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in