2018-03-02, 11:05
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Jaja, du hänger upp dig på att jag i någon tråd skrev att Israel inte hade existerat utan amerikanskt bistånd. Du valde själv att göra tolkningen ekonomiskt bistånd, när jag i själva verket skrev om politiskt bistånd. Det betonade jag också i samma veva.

Jämförelser med andra länder i Mellanöstern är patetiska, speciellt om du drar in demokrati. Det är som en avdankad idrottare ville delta i Paralympics. Talar vi om vilket land i MÖ attraherar mest utlänningar, är det nog Förenade Arabemiraten. Jag har ingra siffror på det, men jag uppfattar det så med tanke på utlandssvenskar jag känner, och länder det talas om.
Nu hamnar vi jättemycket OT. Jag förklarar huvudorsakerna till att Israel har en av världens starkaste ekonomier och varför BDS alltid faller, och du börjar skriva om svensk turism i ett oljeland. Det börjar kännas som att du är mer intresserad av att få sista ordet än att faktiskt konstruktivt bidra till diskussionen.

För övrigt är USAs politiska bistånd ännu mer obetydligt än det ekonomiska.
Citera
2018-03-02, 11:12
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WarlockGeorge
När jag ser denna anstötliga tråd få nytt liv igen , ökar bara min vilja att jobba hårdare och betala mer än 50% av lönen i skatt i Israel. Jag lutar mig bakåt, beundrar Tel Avivs stigande & glimrande skyline, och tänker att "det här kommer aldrig att försvinna". על גופתי המתה
Citera
2018-03-02, 11:13
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Inte på samma sätt som i arabländerna. Men det finns vissa nyttiga idioter även i väst, jag förklarar helt enkelt varför lågtonad marknadsföring är ekonomiskt fördelaktigt för Israel.

Vilka samhällsgrupper tänker du på?
Citera
2018-03-02, 11:20
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Vilka samhällsgrupper tänker du på?
Framför allt BDS-folk, nynazister och islamistsympatisörer och s.k. nyttiga idioter som omedvetet gör deras skitjobb.
Citera
2018-03-02, 11:45
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Framför allt BDS-folk, nynazister och islamistsympatisörer och s.k. nyttiga idioter som omedvetet gör deras skitjobb.

BDS? Vilka är det?
Nynazister har i det närmaste obefintligt inflytande i samhället. De kan ändå inte vara anledningen till att Israel väljer att smyga in sin export av rädsla för bojkott, eller som du uttryckte det, lågtonad marknadsföring.
Citera
2018-03-02, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Här verkar det mer vara en fråga om att du som kristen anser dig ha rätt att ljuga för att smutskasta andra religioner.
Nu ljuger du igen.
Känns det bra?
Hur mycket omoral orkar du med egentligen?
Jag kan islam helt enkelt gubben.
Och som kristen får jag inte ljuga.
Herren vet att det jag säger är sant. Jag har ryggen fri.
Men du.. ?
Kan du bevisa något av det jag skrivit som inte är sant?
Go for it!
Citera
2018-03-02, 12:02
Medlem
Memestars avatar
Citat:
BDS? Vilka är det?
Nynazister har i det närmaste obefintligt inflytande i samhället. De kan ändå inte vara anledningen till att Israel väljer att smyga in sin export av rädsla för bojkott, eller som du uttryckte det, lågtonad marknadsföring.
BDS står för Boycott, Divest, Sanction. Din reaktion beskriver nycket väl deras inflytande i samhället: "Who the fuck are you?". Men det finns såklart vissa maskhjärnor som utövar BDS, så lågtonad marknadsföring är den bästa strategin då den inte har några nackdelar överhuvudtaget.
Citera
2018-03-02, 12:57
Avstängd
Citat:
BDS står för Boycott, Divest, Sanction. Din reaktion beskriver nycket väl deras inflytande i samhället: "Who the fuck are you?". Men det finns såklart vissa maskhjärnor som utövar BDS, så lågtonad marknadsföring är den bästa strategin då den inte har några nackdelar överhuvudtaget.
Du som alltid brukar stödja Israel. Hur kommer det sig att du nu gör sådan reklam för israeliska produkter samtidigt som du menar att det är bättre för Israel om man inte vet att produkterna kommer därifrån? Priset för Israel är att man inte kan bygga upp något varumärke, utom när det gäller vapen och säkerhetsprodukter där de är stora och ockupationen och ständiga angrepp på grannländerna mest ses som bevis för att israeliska produkter fungerar.
Citera
2018-03-02, 13:19
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Nu hamnar vi jättemycket OT. Jag förklarar huvudorsakerna till att Israel har en av världens starkaste ekonomier och varför BDS alltid faller, och du börjar skriva om svensk turism i ett oljeland. Det börjar kännas som att du är mer intresserad av att få sista ordet än att faktiskt konstruktivt bidra till diskussionen.

För övrigt är USAs politiska bistånd ännu mer obetydligt än det ekonomiska.

Det är din högst subjektiva tolkning. Expats i Dubai är inga turister utan folk som flyttat dit för att arbeta och bo. Chippen Wilhelmsson är en av dem.https://www.dn.se/sport/chippen-vill-locka-varldens-basta-till-dubai-finns-manga-fordomar-om-landerna-har-nere/
Du skulle nog bli förvånad hur många västerlänningar som bor och jobbar i Dubai.
Däremot har jag knappast hört talas om att några flyttar till Israel - ryssar borträknade.

Politiskt stöd till Israel är praktiskt taget militärt stöd med all vad det innebär. Utan USA och den judiska lobbyn hade Israel inte klarat sig. Det vidhåller jag.
Citera
2018-03-02, 13:32
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:

Ok, har aldrig hört talas om förkortningen tidigare. Möjligtvis något som är känt inom den judiska gruppen. Det är dock fortfarande inget svar på frågan. Vilka är de, BDS? Tillhör de särskilda samhällsgrupper? En viss etnicitet? Politisk tillhörighet?

Du nämnde nynazister och islamister, men dessa grupper har inget inflytande över den allmänna folkopinionen. Boycott, Divest, Sanction verkar väldigt, väldigt långsökt.
Citera
2018-03-02, 14:13
Avstängd
Citat:
Ok, har aldrig hört talas om förkortningen tidigare.
Du kan läsa om rörelsen och hur man i flera länder försöker stoppa den här:
https://en.wikipedia.org/wiki/Boycott,_Divestment_and_Sanctions
Citera
2018-03-02, 14:21
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Finns det motsvarande lista för teknik uppfunnen i nazityskland, och vad skulle i så fall en sådan bevisa? Klart är att många miljoner liv skulle sparats om tyska forskningen om rökningens risker inte tystats ned.

Gör en motsvarande lista för ett muslimskt land, eller Sverige för den delen. Omräkna i uppfinningar och upptäckter per capita. Jag tror inte att världen skulle bli bättre på något sätt för att vi gör oss av med Tyskland oavsett hur illa de betedde sig under AVK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in