Citat:
Ursprungligen postat av shirk
Vad var den sionistiska propagandan? Var det Himlers alierade vän stor mufti al Hussain hat som ledare för Araberna?
Eller var det Arab förbundets budskap från radion om en masaker?Eller att den av Britterna upprustade Arablegionen skulle köra ut judarna och som var inblandade i Kfar Etzion massakern 10-13 maj 1948 samt vid slaget vid Latrun 20 maj-18 juli samma år?Araberna i Israel flydde med förhoppningen att de klent utrustade haganah skulle fördrivas . Förekom det ingen Arabisk propaganda i etern?
Den mindre inteligenta tolkningen av att flyktingarna återvänder till Israel är just att det majoritet av Paletiner inne i Israel!! Alltå föreslår du en tre-stats lösning1.Jordanien där en majoritet är Palestinier.2.Västbanken/Gaza en majoritet palestiner. 3. Israel med en majoritet av inflyttade samt kvarvarande Palesinier.
Det du menar är att hela Israel,Västbanken samt Jordanien ska vara Palestinskt?
Eller var det Arab förbundets budskap från radion om en masaker?Eller att den av Britterna upprustade Arablegionen skulle köra ut judarna och som var inblandade i Kfar Etzion massakern 10-13 maj 1948 samt vid slaget vid Latrun 20 maj-18 juli samma år?Araberna i Israel flydde med förhoppningen att de klent utrustade haganah skulle fördrivas . Förekom det ingen Arabisk propaganda i etern?
Den mindre inteligenta tolkningen av att flyktingarna återvänder till Israel är just att det majoritet av Paletiner inne i Israel!! Alltå föreslår du en tre-stats lösning1.Jordanien där en majoritet är Palestinier.2.Västbanken/Gaza en majoritet palestiner. 3. Israel med en majoritet av inflyttade samt kvarvarande Palesinier.
Det du menar är att hela Israel,Västbanken samt Jordanien ska vara Palestinskt?
Den sionistiska propagandan är den du fortsätter sprida även i det här inlägget. Det var bara en liten del av de palestinska flyktingarna som flydde p.g.a. order av araber. Om du hade bemödat dig med att läsa igenom texten jag klistrade in så hade du sett det. Du får länkarna ännu en gång:
http://en.wikipedia.org/wiki/Causes_of_the_1948_Palestinian_exodus#The_.22Arab_ leaders.27_endorsement_of_flight.22_explanation
http://en.wikipedia.org/wiki/1948_and_After#The_new_historiography:_Israel_and_ its_past
Jag har inte föreslagit det så sluta med att tillskriva mig åsikter.

palestinska folket.