2018-03-02, 01:29
Medlem
Zeta9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Jag ler i mugg när SR OCH SVT och givetvis andra aktörer försvarar avgiften, trams om säkerherhet och miljöförstöring. Alla dessa småpaket försämrar miljön.. Som om du vet vad vinsten från Kjell o co el clas ohlsson går till. Ägarna kanske köper skit? plastbåtar med 100 hk utombordare? Vad har du med det att göra?? Det är ju inte så att all vinst företag gör miljöcertifieras.

De kinesiska säljarna brukar skippa alla skrymmande och onödiga förpackningar när de skickar varorna till privata köpare, till skillnad från Kjell, Clas Ohlsson m fl.
Citera
2018-03-02, 02:17
Medlem
LoLLoNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeta9
Fullt normalt. Har jag varit med om flera gånger. Paketen kommer aldrig i den ordning man beställt dem. Jag beställda usb-hubbar en gång från samma säljare med två veckors mellanrum och den som jag hade beställt sist kom först.
Märkligt bara när jag kan se att försändelsen landat i Sverige. Ska man ringa Postnord månne?
Citera
2018-03-02, 03:09
Medlem
FreudianSlipperss avatar
Men är inte detta jävligt efterblivet?:
Citat:
I de fall man som enskild själv önskar utföra sin momsdeklaration kommer det att vara möjligt. Avgiften på 75 kronor kommer att tas ut av PostNord även i dessa fall eftersom den här hanteringen i stor utsträckning kommer att vara manuell, samtidigt som även kostnader för scanning, lager och sortering kvarstår.

Citerat härifrån https://www.postnord.com/sv/media/pr...tforsandelser/

Borde det inte finnas ett sätt att deklarera och få paketet ok-stämplat!? Det går ju inte ens att göra rätt utan straffavgiften på 75 kr kommer ändå. Det verkar så ogenomtänkt hela grejen. Det kunde väl vara typ 10 spänn om man anger sig själv som villig att betala moms...
Citera
2018-03-02, 03:18
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreudianSlippers
Men är inte detta jävligt efterblivet?:

Citerat härifrån https://www.postnord.com/sv/media/pr...tforsandelser/

Borde det inte finnas ett sätt att deklarera och få paketet ok-stämplat!? Det går ju inte ens att göra rätt utan straffavgiften på 75 kr kommer ändå. Det verkar så ogenomtänkt hela grejen. Det kunde väl vara typ 10 spänn om man anger sig själv som villig att betala moms...

Om man översätter citatet blir det:
I de fall man som enskild själv önskar utföra sin momsdeklaration kommer det att vara möjligt. Avgiften på 75 kronor kommer att tas ut av PostNord även i dessa fall eftersom vi medvetet har valt en dyr manuell och långsam hantering då vi vill döda handeln.
Citera
2018-03-02, 05:13
Medlem
Jag har beställt ett tiotal billiga grejer från ebay som ska komma i mars. Kommer jag få ge 150 per paket?!?

Tänker tvärvägra
Citera
2018-03-02, 05:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
Det låter inte alls troligt, de skickar det inte ens ända fram till avsändaren utan bara tillbaka till kina, sedan får de göra vad de vill med det där. De har också sagt att returfrakten ingår i adminavgiften. Så folk som hämtar ut paketen betalar indirekt för alla som inte hämtar ut det.

De enda vinnarna i detta är svenska storföretag, alla andra är förlorare.
Instämmer: "Postnordkälla: ”Paket länsas av anställda - sänds inte till Kina”" (15 december 2017)

"Som en del av avtalet med vissa kinesiska e-handlarna destruerar vi varor som av någon anledning inte kan nå mottagaren, om inte de kinesiska kunderna vill ha varorna returnerade."
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...inte-till-kina

Notera: En av de otaliga artiklar som skall förmedla bilden "kris i systemet".
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2018-03-02 kl. 05:58.
Citera
2018-03-02, 06:06
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Getfnarre
Jag har beställt ett tiotal billiga grejer från ebay som ska komma i mars. Kommer jag få ge 150 per paket?!?

Tänker tvärvägra
Nej 75 kr per paket plus moms
När la du beställningen?
Senast redigerad av kimdah2002 2018-03-02 kl. 06:08.
Citera
2018-03-02, 06:09
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Du har missuppfattat det Wish är inget kinesiskt företag utan det ligger i USA det är där vinsterna hamnar. Kineserna är underbetalda och vi står för frakten.

Vad har wish med detta att göra, jag har aldrig handlat från dem...
Citera
2018-03-02, 06:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
"kimdah2002 " tror att alla kinaklump-paket som kommer till Sverige från Kina har Wish som avsändare.

Kunnig lirare?
Citera
2018-03-02, 06:23
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
"kimdah2002 " tror att alla kinaklump-paket som kommer till Sverige från Kina har Wish som avsändare.

Kunnig lirare?

Han är ett troll och är bara ute efter att försvara PostNord med desinformation, undrar varför.
Citera
2018-03-02, 06:25
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Enligt statistiken så kommer de flesta kinapaketen via wish
Citera
2018-03-02, 06:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Enligt statistiken så kommer de flesta kinapaketen via wish
Källa tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto