Elisabeth ”Bettan” Ek Bjurell, 52, deltagare i Farmen 2017.
Citat:
– Det var en upplevelse att vara med i ”Farmen”, men jag kommer aldrig att vilja vara med igen. Det är skitjobbigt att medverka rent psykiskt. Det är på grund av människorna omkring en som talar om vad man ska göra, säger hon.
I ”Farmen” bjuds gänget på kräftskiva. Bettan festar till ordentligt med alkohol. Vid tillfället riskerade hon att få respass ur programmet så hon bestämde sig för att hålla högt tempo med drycken.
Jag satt och härmade Suzanne Reuter i ”Yrrol” där hon säger ”ska någon ha sprit?”. Det klippte de ihop så att jag ser ut som värsta fyllekärringen. Jag höll på att skämmas ihjäl.
Hon tyckte att det var jobbigt att se scenen i tv. Just den osämjan berodde i grunden på ett missförstånd, förklarar hon.
– Jag fick svettningar och tänkte ”vad fan har de gjort?”. Sedan filmade de när jag ramlade i ekan och det var flera veckor innan. Så de kan klippa ihop det fint.
Jerry Andersson också deltagare 2017 i Farmen.
Citat:
Han förklarar att många saker inte har kommit med i TV4.
Bland annat hur tv-teamet försökte regissera gänget.
– De sa ”säg det, säg det”, men det är ju inga skådespelare på ”Farmen” så det gick inte hem. Det blev en viss höjning av tonen. De flesta sa till när de ville regissera oss. Det blev ett blankt nej. Alla som var med var för starka karaktärer för att låta sig styras.
Hur mycket av årets Farmen är tillrätta lagt av Tv4?