2018-03-01, 10:20
Medlem
Hjulhusets avatar
Jag tror Robban lurade de 3 mullorna. Förvånar mig inte heller om Dee visste om det. Klart att Helena som verkar kunna det mesta om en gård och även är stark. är ett vinnarämne. Kanske att Robin kan falla på kunskapsfrågorna.
Om Robban nu inte är ute och fiskar hos de 3 Mullorna så är han bränd inför hela skaran Farmen fansen.
Senast redigerad av Hjulhuset 2018-03-01 kl. 11:19.
Citera
2018-03-01, 10:30
Medlem
bagarn29s avatar
Elisabeth ”Bettan” Ek Bjurell, 52, deltagare i Farmen 2017.

Citat:
– Det var en upplevelse att vara med i ”Farmen”, men jag kommer aldrig att vilja vara med igen. Det är skitjobbigt att medverka rent psykiskt. Det är på grund av människorna omkring en som talar om vad man ska göra, säger hon.
I ”Farmen” bjuds gänget på kräftskiva. Bettan festar till ordentligt med alkohol. Vid tillfället riskerade hon att få respass ur programmet så hon bestämde sig för att hålla högt tempo med drycken.
Jag satt och härmade Suzanne Reuter i ”Yrrol” där hon säger ”ska någon ha sprit?”. Det klippte de ihop så att jag ser ut som värsta fyllekärringen. Jag höll på att skämmas ihjäl.

Hon tyckte att det var jobbigt att se scenen i tv. Just den osämjan berodde i grunden på ett missförstånd, förklarar hon.
– Jag fick svettningar och tänkte ”vad fan har de gjort?”. Sedan filmade de när jag ramlade i ekan och det var flera veckor innan. Så de kan klippa ihop det fint.

Jerry Andersson också deltagare 2017 i Farmen.
Citat:
Han förklarar att många saker inte har kommit med i TV4.

Bland annat hur tv-teamet försökte regissera gänget.

– De sa ”säg det, säg det”, men det är ju inga skådespelare på ”Farmen” så det gick inte hem. Det blev en viss höjning av tonen. De flesta sa till när de ville regissera oss. Det blev ett blankt nej. Alla som var med var för starka karaktärer för att låta sig styras.

Hur mycket av årets Farmen är tillrätta lagt av Tv4?
Citera
2018-03-01, 11:32
Medlem
Ytterst svårtippat förstakämpeval denna vecka då Robert är oerhört lättmanipulerad, men får han välja själv och väljer det som är smartast för honom borde det ändå bli Stefan.
Stefan ogillar Robert, är duktig i alla grenar och om han ryker lär nästa storbonde mest troligt välja någon annan än Robert som andrekämpe.

Stefan bör väl sedan ta JP för att få en säker medaljong. Alla grenar går till Stefan i den kampen.

Sedan lär det bli ytterligare en kamp denna vecka och eftersom Helena inte har någon medaljong så lär hon bli den som får strida. Kanske direkt som ny andrekämpe?

Någon som vet hur många veckor som är kvar efter denna?
Citera
2018-03-01, 11:32
Citat:
Ursprungligen postat av Banangurkazz
Det var inte planen tror jag. Jag tror Gustav skämdes för att ha förlorat mankampen mot Mulle så han inte ville visa sig på farmen igen. Detta och han hade hemlängtan. Man kan bara spela "tuff" ett tag sen kommer den lille pojken fram efter ett tag. Hade han varit mjuk ifrån början och slutat med alla sina fucking hit och dit hade han nog ta sig långt.
Gustav var förstekämpe och hade kunnat valt ett lättare motspnd - t ex Jöns-Petter - om det verkligen hade funnits en överenskommelse med de andra att han skulle satsa järnet på att nå långt för gruppens skull. Gustav valde efter eget huvud, och visade därmed att det inte fanns nån överenskommelse med gruppen. När han sen självmant hoppade av tävlingen var det spiken i kistan för den påstådda överenskommelsen.
Citera
2018-03-01, 11:40
Citat:
Ursprungligen postat av Ridgeback
Tror Robban väljer Helena som förstakämpe som i sin tur väljer Dee. Dee tror hon är så jävla smart och kör på kunskap mot Helena men åker på storpisk och får lämna. Så får det bli hoppas jag!
Jag är inne på samma tankar men Robban borde välja nån kille nu när han har chansen. Han borde med all logik välja Robin eller Stefan men av nån anledning tror jag han går på mullornas lobbying att Helena måste slås ut. så fall är han rent idiotisk.

Dee sa i synken att hon skulle be honom sätta Alex som förstekämpe. Om han nu är så tajt med Dee som vissa påstår, så är ju också ett alternativ.
Citera
2018-03-01, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Titta på Stellas livesändning med Daniella. I den livesändningen låter inte Daniella alls särskilt positiv till Dee. Hon medger tom att hon var hjärntvättad och helst inte hade velat vara i den gruppen. Hon uttrycker också förståelse för att tittarna blivit irriterade på Gustavs beteende.
Vart då? Kan du länka?
Citera
2018-03-01, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D.Yster.Quist
Läs Ivar Arpis ledare, där tycker jag att han på ett bra sätt förklarar att man inte ska fatta övergripande beslut för stora grupper med utgångspunkt på att man fått sympati för någon i gruppen.
https://www.svd.se/var-empati-leder-oss-fel
Bra artikel! Resonemanget kan appliceras på flera olika nutida företeelser. Idag är det tex alltför enkelt att köpa sig ett gott samvete för en krona i en pappmugg men inte bry sig på allvar.
Citera
2018-03-01, 12:34
Medlem
Banangurkazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Gustav var förstekämpe och hade kunnat valt ett lättare motspnd - t ex Jöns-Petter - om det verkligen hade funnits en överenskommelse med de andra att han skulle satsa järnet på att nå långt för gruppens skull. Gustav valde efter eget huvud, och visade därmed att det inte fanns nån överenskommelse med gruppen. När han sen självmant hoppade av tävlingen var det spiken i kistan för den påstådda överenskommelsen.
Nu överanalyserar du...Tror det var enkelt att han fick hemlängtan efter mamma som troligtvis tar hand om hans kläder m.m.
Citera
2018-03-01, 12:49
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Alla svartmålar alla. Det hela beror på hur TV4 lägger upp det hela. Ena veckan skall vi älska husnegern andra veckan har vi sympatier för tottenham-denver-washington. Jag håller med om att man har sina favoriter av olika skäl. Men den här säsongen är inte som förra säsongen. Här har TV4 lagt upp det helt annorlunda. Mer lump åt folket har mottot varit. Och så sitter jag här som en duktig imbecill och lägger min tid åt praktiskt taget ingenting

Jo jag kan hålla med om att uppläggningsfatet helt är i 4ans flottiga prinskorvsfingrar. Det är
väl därför jag ändrat uppfattning om skolskjutar-Stefan. Nu har han framställts som riktigt vettig i en vecka. Nästa vecka kanske han får gå tillbaka till att prata om hur mycket han är bäst i och sitt vapensvammel....
Citera
2018-03-01, 12:54
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Elisabeth ”Bettan” Ek Bjurell, 52, deltagare i Farmen 2017.

Jerry Andersson också deltagare 2017 i Farmen.

Hur mycket av årets Farmen är tillrätta lagt av Tv4?

Gömda äggen och duschsabotaget kändes märkliga om du frågar mig. Sen hade produktionen lagt lite bakgrundsmusik också. Var det meningen att vi skulle sitta hemma i sofforna å garva oss hesa? Ingen aning. ..
Citera
2018-03-01, 12:56
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mouk
Robin och Helena är de enda värdiga vinnare

Lägg till Pawel också, ännu en vettig person. Resten verkar ju vara helt jävla körda. Mobbare hela bunten.
Citera
2018-03-01, 13:01
Medlem
IQpizzasallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridgeback
Tror Robban väljer Helena som förstakämpe som i sin tur väljer Dee. Dee tror hon är så jävla smart och kör på kunskap mot Helena men åker på storpisk och får lämna. Så får det bli hoppas jag!

Om nu Robert Mjäksson väljer Helena så har hon nog tagit sikte på J-P, som fortfarande inte pluggat på nåt, vad det verkar.

Varför är jag inte förvånad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in