2018-02-27, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men tänk på att Kim vid det läget hade 14 knivstick i buken/underlivet. Jag tror inte att hon var fullt medveten längre vad som försiggick. Dessutom behöver det inte gå fort om man skär halsen av någon..
Det har du nog fått lite om bakfoten.Knivsticken kom runt dödens inträdande före och efter. Och ej i buken.
De tio på yttre könsorganet var tortyrskador. Stick,pikeringsskador som ej är ovanliga vid hårt SM-utövande.
Så jag tror att det var de fyra knivsticken i vaginan som kom i dödsögonblicket, före och efter.
Knivsticket i vänster bröst vet jag ej. Om det varit djupt kunde det ju varit direkt dödande.
Och så var inte fallet.
Så jag tror iallafall att det var ett mer ytligt blödande skärsår.
Han kan även tillfogat halsen ytliga blödande skärsår. (svårt att se eftersom han sågat i kvarlevorna efter döden).
Men hade han skurit av halspulsådern som brukar vara det som avses när man säger,- skära av halsen, så hade hon dött ögonblickligt.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-02-27 kl. 21:03.
Citera
2018-02-27, 21:08
Medlem
http://www.friatider.se/peter-madsen-torterade-och-v-ldtog-kim-wall-h-gg-henne-i-slidan-med-en-kniv

Enligt åtalet använde han verktygen för att knyta fast Kim Walls huvud, armar och ben så hon inte kunde röra på sig. Sedan misshandlade han henne genom att slå och skära henne.
Åklagaren menar också att Peter Madsen förutom samlag tillfogat Kim Wall grovt sexuellt våld i ubåten.
Enligt Extrabladet ska han bland annat ha "stuckit och skurit henne tio gånger på utsidan av hennes könsorgan och fyra gånger i slidan med en kniv eller en skruvmejsel".

Exakt hur Wall dödades vet åklagaren inte,men misstänker strypning eller att hon fått halsen avskuren.
Citera
2018-02-27, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
http://www.friatider.se/peter-madsen-torterade-och-v-ldtog-kim-wall-h-gg-henne-i-slidan-med-en-kniv

Enligt åtalet använde han verktygen för att knyta fast Kim Walls huvud, armar och ben så hon inte kunde röra på sig. Sedan misshandlade han henne genom att slå och skära henne.
Åklagaren menar också att Peter Madsen förutom samlag tillfogat Kim Wall grovt sexuellt våld i ubåten.
Enligt Extrabladet ska han bland annat ha "stuckit och skurit henne tio gånger på utsidan av hennes könsorgan och fyra gånger i slidan med en kniv eller en skruvmejsel".

Exakt hur Wall dödades vet åklagaren inte,men misstänker strypning eller att hon fått halsen avskuren.
Det har stått så mycket olika om åtalet i alla möjliga tidningar. Det här med samlag har bara stått i Fria tider vad jag läst tidigare (och så här då). Det har väl snarare framförts att det inte var "samlag" i vanlig mening. Våldtäkten,det sexuella övergreppet skulle väl varit med knivstick. Men "– Det här är det hemskaste jag har läst om, säger den tidigare överåklagaren Sven-Erik Alhem till SVT." vilket nog säger allt. Och han har ju verkligen läst åtalet.
Vi får nog inte veta exakt förrän till rättegången.
Har jag hängt med så här länge så får jag väl löpa linan ut. Hur hemsk rättegången än blir.
Man vill ju trots allt ha visshet.
Senast redigerad av ottoplommon 2018-02-27 kl. 21:30.
Citera
2018-02-27, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det har stått så mycket olika om åtalet i alla möjliga tidningar. Det här med samlag har bara stått i Fria tider vad jag läst tidigare (och så här då). Det har väl snarare framförts att det inte var "samlag" i vanlig mening. Våldtäkten,det sexuella övergreppet skulle väl varit med knivstick. Men "– Det här är det hemskaste jag har läst om, säger den tidigare överåklagaren Sven-Erik Alhem till SVT." vilket nog säger allt. Och han har ju verkligen läst åtalet.
Vi får nog inte veta exakt förrän till rättegången.
Har jag hängt med så här länge så får jag väl löpa linan ut. Hur hemsk rättegången än blir.
Man vill ju trots allt ha visshet.
Jag tror det är en felöversättning - borde varit "annat än samlag". Ingen har sagt att han haft ett regelrätt samlag med henne. Men denna artikel var den som jag hittade lite snabbt.
Citera
2018-02-27, 21:34
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Det har du nog fått lite om bakfoten.Knivsticken kom runt dödens inträdande före och efter. Och ej i buken.
De tio på yttre könsorganet var tortyrskador. Stick,pikeringsskador som ej är ovanliga vid hårt SM-utövande.
Så jag tror att det var de fyra knivsticken i vaginan som kom i dödsögonblicket, före och efter.
Knivsticket i vänster bröst vet jag ej. Om det varit djupt kunde det ju varit direkt dödande.
Och så var inte fallet.

Så jag tror iallafall att det var ett mer ytligt blödande skärsår.
Han kan även tillfogat halsen ytliga blödande skärsår. (svårt att se eftersom han sågat i kvarlevorna efter döden).
Men hade han skurit av halspulsådern som brukar vara det som avses när man säger,- skära av halsen, så hade hon dött ögonblickligt.

Jag undrar vilken typ kniv Madsen anvende. Om jag inte minns fel var det en kniv med utbytbara blad. Dom enda typerna jag vet om är typ en Stanley (mattläggarkniv) eller en typ Olfa(knäckblader) Ingen av dessa är att anse som stickvapen.(dom är ju gjorda för att skära).Annars kan det vel ha varit nån slags skalpell, men då är det konstigt att dom inte skrev det.
Citera
2018-02-27, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Jag undrar vilken typ kniv Madsen anvende. Om jag inte minns fel var det en kniv med utbytbara blad. Dom enda typerna jag vet om är typ en Stanley (mattläggarkniv) eller en typ Olfa(knäckblader) Ingen av dessa är att anse som stickvapen.(dom är ju gjorda för att skära).Annars kan det vel ha varit nån slags skalpell, men då är det konstigt att dom inte skrev det.
Du tror inte att det kan ha varit en specialkniv för knivlekar inom SM?
Vad jag upptäckt på senare tid finns det mycket "sexleksaker" (snarare tortyrleksaker) för de som utövar hårdare SM såväl som mer vanligt BDSM.
Citera
2018-02-27, 21:50
Medlem
Citat:
Jag fick också intryck av mattläggarkniv. Tjockt skaft och snett blad som är utbyttbart. Men han hade ju ett par skarpvässade skruvmejslar också. Och såg. Och en massa annat vidrigt.
Citera
2018-02-27, 22:00
Medlem
Citat:
Jag tror det är en felöversättning - borde varit "annat än samlag". Ingen har sagt att han haft ett regelrätt samlag med henne. Men denna artikel var den som jag hittade lite snabbt.
Ja, det är väl den här artikeln som Fria Tider översatt. De påstod också våldtäkt genom samlag.
Jag tror inte Madsen ville komma så nära sitt objekt. Sitt symboliska hatobjekt.

För det här,-samlag,har ju ingen annan framfört. Jag tror inte journalister har behörighet att läsa åtal.
Så de är nog mycket rykten hit och dit. Och lite info någon behörig läckt kanske till någon, som i sin tur läckt till någon tidningsmurvel. Kvävning tex går ju att tolka som strypning.
Ju fler munnar och öron det sagda passerar igenom, ju mer förvanskat blir det.
Så vi får hua oss till rättegången.
Citera
2018-02-27, 22:03
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Du tror inte att det kan ha varit en specialkniv för knivlekar inom SM?
Vad jag upptäckt på senare tid finns det mycket "sexleksaker" (snarare tortyrleksaker) för de som utövar hårdare SM såväl som mer vanligt BDSM.

Jag visste inte ens att såna fanns, vad äckligt. Nej, jag tenkte mer på nåt han tagit med sig från verkstan.

Citat:
Jag fick också intryck av mattläggarkniv. Tjockt skaft och snett blad som är utbyttbart. Men han hade ju ett par skarpvässade skruvmejslar också. Och såg. Och en massa annat vidrigt.

Kan ju vara at dom har beskrivit ett stick från en skruvmejsel som knivstick, ja.
Citera
2018-02-27, 22:07
Medlem
Citat:
Jag visste inte ens att såna fanns, vad äckligt. Nej, jag tenkte mer på nåt han tagit med sig från verkstan.

Kan ju vara at dom har beskrivit ett stick från en skruvmejsel som knivstick, ja.
Nja. De hittade en kniv.
Citera
2018-02-27, 22:13
Medlem
https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2015/feb/10/fetish-lovers-fifty-shades-of-grey-stonewall-moment
Här är KiMs reportage om ljuvliga knivlekar. Jag är inte så bra själv på att läsa flytande engelska i långa stycken.
Det hon skriver om är väl baserat på boken femtio nyanser av grått. Med hennes eget tyckande. Vilket jag tror en inbillningssjuk/störd Madsen kan ha tagit intryck av. (Plus intryck av en del av hennes övriga ämnesval.)
PS. Tom illustrationerna till boken råkar vara lika KIM. Vem vet vad en tokig hjärna kan få för intryck kanske helt omedvetet?
Citera
2018-02-27, 22:18
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Nja. De hittade en kniv.

Jo, men det er ju inte säkert det var denna han anvende när han stack henne i bröstet.(kan ju ha varit en skruvmejsel) Han kan ha anvendt kniven vid tortyr/ styckning. Blir lite fel i mitt huvud om han stack henne i bröstet med en mattläggarkniv.(kniven hadde ju utbytbara blad)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in