2018-02-27, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag råkade skriva samtidigt som du la ett nytt inlägg.
Strypning är ju också kvävning kan man säga.
Men det kan också vara att man täpper för andningsvägarna. Svårt att veta hur de menar.
Kanske ett alldeles för enkelt sätt att döda någon, om man försöker tänka som mördar-Madsen.
Citera
2018-02-27, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kanske ett alldeles för enkelt sätt att döda någon, om man försöker tänka som mördar-Madsen.
Du menar strypning? Länge hoppades jag att det gått till så. Och att skändningen kommit efter dödens inträdande.
Men tyvärr. Som du säger,-för enkelt och banalt om man tänker som en sadist.
Citera
2018-02-27, 20:15
Medlem
Citat:

Jag förstår inte varför han överhuvudtaget skulle ha kvävt henne med tanke på den omfattande tortyren. Den borde väl ha räckt gott och väl för att ta livet av Kim?

Och som du skriver: varför förbarma sig över Kim med en kvävning när han kunde skära halsen av henne medan hon fortfarande levde (någorlunda i alla fall)?
Citera
2018-02-27, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag förstår inte varför han överhuvudtaget skulle ha kvävt henne med tanke på den omfattande tortyren. Den borde väl ha räckt gott och väl för att ta livet av Kim?

Och som du skriver: varför förbarma sig över Kim med en kvävning när han kunde skära halsen av henne medan hon fortfarande levde (någorlunda i alla fall)?
Nej, när man tänker hur han funkar - varför inte jävlas med henne så länge han kunde. Brrrrrr...
Citera
2018-02-27, 20:21
Medlem
Citat:
Nej, när man tänker hur han funkar - varför inte jävlas med henne så länge han kunde. Brrrrrr...

Jag tänker som så att Kim vid det läget redan hade förlorat så mycket blod och var så omtöcknad att döden kanske kom snarare som en befrielse och lättnad än ytterligare ett inslag av skräck. Människan tål ju inte hur mycket smärta som helst och de som har överlevt tortyr har ju berättat att de önskade att de hade dött istället.
Citera
2018-02-27, 20:24
Medlem
Citat:
Jag tänker som så att Kim vid det läget redan hade förlorat så mycket blod och var så omtöcknad att döden kanske kom snarare som en befrielse och lättnad än ytterligare ett inslag av skräck. Människan tål ju inte hur mycket smärta som helst och de som har överlevt tortyr har ju berättat att de önskade att de hade dött istället.
Jag håller med dig. Vilken otroligt ond människa denne Madsen måste vara. Och detta har han mer eller mindre lyckats dölja i hela sitt vuxna, och mer, liv. Eller har han lyckats? Vi lär få se. 37 vittnesmål är på gång.
Citera
2018-02-27, 20:28
Medlem
Citat:

Men Sno. Kvävning är väl inte förbarmande? Det är ju tortyr. Tänk tiden det tar samt dödsångesten.
Skär man halsen av någon förlorar de medvetande bums. I det här hemska sammanhanget känns det som den döden hade varit förbarmande.En ögonblicklig död.
Citera
2018-02-27, 20:36
Medlem
Citat:
Jag håller med dig. Vilken otroligt ond människa denne Madsen måste vara. Och detta har han mer eller mindre lyckats dölja i hela sitt vuxna, och mer, liv. Eller har han lyckats? Vi lär få se. 37 vittnesmål är på gång.

Det tror jag inte ett ögonblick, men självklart har inte folk i hans omgivning kunnat föreställa sig att det handlade om en styckmördare. Jag är dock övertygad om att många i hans bekantskapskrets kan vittna om mycket obehagligt och egensinnigt beteende.
Citera
2018-02-27, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Men Sno. Kvävning är väl inte förbarmande? Det är ju tortyr. Tänk tiden det tar samt dödsångesten.
Skär man halsen av någon förlorar de medvetande bums. I det här hemska sammanhanget känns det som den döden hade varit förbarmande.En ögonblicklig död.

Men tänk på att Kim vid det läget hade 14 knivstick i buken/underlivet. Jag tror inte att hon var fullt medveten längre vad som försiggick. Dessutom behöver det inte gå fort om man skär halsen av någon..
Citera
2018-02-27, 20:48
Medlem
Citat:

Om de inte vet om strypning förekommit, om de inte vet om kvävning förekommit, om de inte vet om halsavskärning förekommit - ens förekommit - innan dekapiteringen så vet de att knivsticken förekommit.

Om (något/några av) knivsticken var tillräckliga för att döda och skett innan döden så är det därför de viktigaste bevisen för att Madsen dödade Kim Wall.
Senast redigerad av Qavalah 2018-02-27 kl. 20:51.
Citera
2018-02-27, 20:52
Medlem
Citat:
Men tänk på att Kim vid det läget hade 14 knivstick i buken/underlivet. Jag tror inte att hon var fullt medveten längre vad som försiggick. Dessutom behöver det inte gå fort om man skär halsen av någon..

Det går mkt fort. Om en halsartär ryker, är det blackout. För att inte tala om båda kablarna, och stora vener... Usch.

Den ansenliga blodförlusten efter 14 stick bör fö göra en person väldigt matt och förvirrad...

Chock och blodförlust gjorde nog att KW:s upplevelse blev rejält suddig på slutet.
Citera
2018-02-27, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zumwirdenhirsch
Ja, vi får se. Oavsett så lär rättegången avslöja en hel del saker som vi inte vet ännu.

Ja, det dyker nog upp en hel del historiskt stoff, kanske kommentarer från klasskamrater och andra, som kan bidra till ett psykologiskt pussel.

Glimtar från Madsens barndom blir särskilt intressanta. Troligen var hans särart fullt synlig, liksom hans emotionella problem.

Att han dolde grav sadism hela sitt liv tror jag inte ett ögonblick på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in