2018-03-28, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Precis.

Att han blivit utesluten ur en BDSM klubb för att han inte varit tillräckligt aktiv med att misshandla kvinnor talar till hans fördel. Här hade han annars kunnat lura iväg kvinnor att såga i åratal.

Han var en fluktare på den tiden, sen ville han själv förverkliga det han såg - och så småningom driva allt till det yttersta. Han hade många år på sig att komma dithän.

Intressen? Ubåtar och raketer och sex.
Senast redigerad av zilvereko 2018-03-28 kl. 18:43.
Citera
2018-03-28, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Njah..., något säger mig även att Peter tar sina offer mera "personligt". Han är inte så slumpmässig med sitt offer. En random prostituerad gör inte det för Peter. Dvs själva jakt-elementet..

Peter hade ju inviterat Kim..

Hur pass strukturerad PM är vet bara han, och bedömning av MO kan inte göras när man bara har ett offer.

Det är inte ens säkert att han är seriebrottsling, och är han det kan brottsligheten vara brokig...

Att det kommer fram mer än det man vet om (ofredande och mord) är ganska säkert. Vi får se vad det är.

Fö tycker jag att Madsens fluktande (på S/M-klubben) är riktigt olustigt.

En blivande styckmördare och stickfetishist som bara fluktar och slängs ut pga passivitet.

Usch.
Citera
2018-03-28, 18:51
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Familjen Wall, alltså...

.. Jag har faktiskt tappat all respekt jag någonsin hade för den familjen nu.

.
Har DU tappat all respekt du någonsin haft för den familjen? Hur kan du tappa något du aldrig haft? Jag trodde att den totala respektlösheten gentemot offret Kim och hennes familj var det som gemomsyrar otaliga av dina inlägg? Eller har jag helt fel? Du kanske kan visa några av dina inlägg där du visat Kim och hennes familj din respekt, all den respekt du någonsin hade för familjen som du nu påstår att tappat?
Citera
2018-03-28, 19:05
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Han verkar ju ha fokus på kvinnor med rött, långt hår - precis som hans mamma hade.
Han hon "försvann" från hans liv har han i vuxen ålder beskrivit som något som inte spelade någon roll och har talat ganska nedlåtande om henne, typ "allt skulle vara så puttinuttigt hemma, hon var religiös och det var inte han och han verkade tycka att hon inte betydde något alls (vilket såklart är ett helt onaturligt tankesätt).
Här är bilderna:http://forumbilder.com/image/38s

Jag får eventuellt återkomma till ert inlägg. Har noterat ert intresse i tråden, och även djupet i era svar. Behöver tänka på det.., lite mera..(du är ingen dussinprodukt), läser med stort intresse om era tankar om det hela ! Fortsätt att skriva !

(i all vänlighet, Snapcount)

Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0

Fö tycker jag att Madsens fluktande (på S/M-klubben) är riktigt olustigt.

En blivande styckmördare och stickfetishist som bara fluktar och slängs ut pga passivitet.

Usch.

Njäh.., här håller jag inte med.

Detta var bara en taktik ifrån försvarsadvokaten att Peter inte har "det", när det behövs. Han är inte utav det "rätta materialet". Han ryggar undan när det börjar att svida/börjar bli allvarligt.., en "poser".., men inget mer.

Försvarsadvokaten önskar bara att Peter skall framställas som mera mänsklig.
Citera
2018-03-28, 19:16
Medlem
Citat:
Familjen Wall, alltså...

Föräldrarna tigger offentligt i rätten inför hela världens press om belopp som ändå måste vara småsummor för ett akademikerpar i 60-årsåldern: 150 000 DKR per person - och som de vet måste tas från danska skattebetalare eftersom M. bara har tre kronor på kontot och 1,6 miljoner i skulder. Detta gör de genom att nämna att K fortfarande var skriven "hemma" - men erkänner i samma andetag att hon var det för att hon - den oerhört framgångsrika, enormt anlitade kosmopolitanska världsreportern - skulle ha fortsatt tillgång till sjukvård och socialhjälp på de svenska skattebetalarnas bekostnad... Jag har faktiskt tappat all respekt jag någonsin hade för den familjen nu.

Från BT:s live-täckning idag:

"- Hun har boet hjemme hos os nu og da. Hun valgte desuden også at have adresse hjemme, så hun havde adgang til det svenske sundheds- og socialvæsen." (Ingrid Wall)

"Forholdet mellem Kim Wall og hendes forældre beskrives, da det ikke er givet, at forældre kan få erstatning, hvis deres voksne børn dør."

Skumt förresten att det alls ska vara möjligt att få ersättning för vuxna barns död. Eller för barns eller syskons död överhuvudtaget. Pengar kan väl inte ersätta en människa..? Inte ens sådana summor som det går att få ut i USA. Borde bara, enligt mig, vara möjligt för änkor och minderåriga barn, när det är familjeförsörjaren som har dött. Och i synnerhet då, som sagt, när ersättningen måste komma från det allmänna.
Det är PM:s fel att pengarna dras från allmänna medel. Han borde ha räknat med detta efter mordet och ha sparat undan pengar. Dessutom är deras krav bara en bråkdel av den summan som PM kostar det danska samhället pga. det han gjort.

OT: du är uppenbart psykiskt störd, tyvärr. Detta är inte ett personangrepp utan ett konstaterande.
Senast redigerad av herter 2018-03-28 kl. 19:22.
Citera
2018-03-28, 19:18
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Vad var det där han babblade om med filmteamet som var hos honom den 10/8, samma dag som han mördade KW, och som fick vittnet att gråta?
Om att mörda grannfrun och hålla tyst?

Emma Sullivan (för så heter vittnet) verkar ha dåligt samvete för att hon inte larmade polisen, när M började prata om hur det skulle gå om han dödade grannfrun, när han har så svårt att hålla tyst och inte babbla sina hemligheter för alla och envar. Men det säger ju Jeppe också till henne, att hon inte behöver känna så. Kvinnan verkar lätt obalanserad när hon faller i gråt på det där sättet, speciellt över något som inträffade för över sju månader sedan, och som hon har haft tid att mull over i tankarna hur många gånger som helst...

Det var förresten kul, när hon fick frågan om hon hade haft sex med Madsen!

På tal om vad vittnen heter, visst måste den långe mannen i 40-årsåldern som hördes i förmiddags, som inte ville ha ut sitt namn (men nekades formellt namnförbud), och som formellt äger 25 procent av Nautilus, ha varit Christian Møller Nielsen..? Se en artikel om honom här, det verkar stämma överens med vad som framkom i rätten i förmiddags:

https://www.bt.dk/danmark/dansk-popstjerne-bag-kaempe-hit-er-medejer-af-raket-madsens-ubaad
Citera
2018-03-28, 19:32
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Emma Sullivan (för så heter vittnet) verkar ha dåligt samvete för att hon inte larmade polisen, när M började prata om hur det skulle gå om han dödade grannfrun, när han har så svårt att hålla tyst och inte babbla sina hemligheter för alla och envar. Men det säger ju Jeppe också till henne, att hon inte behöver känna så. Kvinnan verkar lätt obalanserad när hon faller i gråt på det där sättet, speciellt över något som inträffade för över sju månader sedan, och som hon har haft tid att mull over i tankarna hur många gånger som helst...

Ja, det är ju jättemärkligt att man är i känslomässig obalans på en mordrättegång, som journalist som intervjuade mördaren bara timmar innan han mördade och styckade en annan journalist. Jättemärkligt.

Däremot var det väl inte märkligt att PM började gråta för första gången den här rättegången när han tänkte på hur hans liv tog slut när Kim dog och han skickade sitt 'avskeds-SMS' till frugan?

F ö är dagens minst otippade att du skulle foka på att skuldbelägga kims föräldrar. Du är verkligen stereotyp i din perverterade mördar-groupieism.
Citera
2018-03-28, 19:33
Medlem
"Madsen uppger att han fått flera hårddiskar från människor som varit engagerade i Copenhagen Suborbitals. Han säger att han tagit hand om hårddiskar som andra betraktat som skräp. Fler av dem har han inte fått att fungera."

Haha, så försöekr han skylla sin tortyrporrsamling på Copenhagen Suborbitals - som om någon går på det. Jag förstår inte, i såna här sammanhang verkar han ju rakt av korkad? På samma sätt som när han brusar upp i rättegången, han borde ju ändå förstå att det rimliga i det här läget är att hålla sig så kall som det går (eller så är det det han gör kanske).
Citera
2018-03-28, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Med tanke på att Madsens mamma var "fin" dame, tror jag Peter letar någon som har likheter med henne. Det duger liksom inte med vem som helst.

Du har med all säkerhet helt rätt i det. Det är jag övertygad om.
Citera
2018-03-28, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Jag får eventuellt återkomma till ert inlägg. Har noterat ert intresse i tråden, och även djupet i era svar. Behöver tänka på det.., lite mera..(du är ingen dussinprodukt), läser med stort intresse om era tankar om det hela ! Fortsätt att skriva !

(i all vänlighet, Snapcount)

Njäh.., här håller jag inte med.

Detta var bara en taktik ifrån försvarsadvokaten att Peter inte har "det", när det behövs. Han är inte utav det "rätta materialet". Han ryggar undan när det börjar att svida/börjar bli allvarligt.., en "poser".., men inget mer.

Försvarsadvokaten önskar bara att Peter skall framställas som mera mänsklig.

Isf är hon en dålig psykolog.

Madsens påstådda beteende är lika olustigt som beteendet hos nån som alltid finns i ett red light district, utan att köpa sex.

Betedde sig Madsen som hon påstår, var han antagligen voyeurist...

Att han har en lång bakgrund som fluktare utesluter jag inte....

Att Madsen uteslöts ur den nämnda klubben är väl verifierat, eller?
Citera
2018-03-28, 19:38
Medlem
Citat:
Familjen Wall, alltså...

Föräldrarna tigger offentligt i rätten inför hela världens press om belopp som ändå måste vara småsummor för ett akademikerpar i 60-årsåldern: 150 000 DKR per person - och som de vet måste tas från danska skattebetalare eftersom M. bara har tre kronor på kontot och 1,6 miljoner i skulder. Detta gör de genom att nämna att K fortfarande var skriven "hemma" - men erkänner i samma andetag att hon var det för att hon - den oerhört framgångsrika, enormt anlitade kosmopolitanska världsreportern - skulle ha fortsatt tillgång till sjukvård och socialhjälp på de svenska skattebetalarnas bekostnad... Jag har faktiskt tappat all respekt jag någonsin hade för den familjen nu.

Från BT:s live-täckning idag:

"- Hun har boet hjemme hos os nu og da. Hun valgte desuden også at have adresse hjemme, så hun havde adgang til det svenske sundheds- og socialvæsen." (Ingrid Wall)

"Forholdet mellem Kim Wall og hendes forældre beskrives, da det ikke er givet, at forældre kan få erstatning, hvis deres voksne børn dør."

Skumt förresten att det alls ska vara möjligt att få ersättning för vuxna barns död. Eller för barns eller syskons död överhuvudtaget. Pengar kan väl inte ersätta en människa..? Inte ens sådana summor som det går att få ut i USA. Borde bara, enligt mig, vara möjligt för änkor och minderåriga barn, när det är familjeförsörjaren som har dött. Och i synnerhet då, som sagt, när ersättningen måste komma från det allmänna.
Du tolkar bibeln som fan själv. Sociala rättigheter inbegriper till exempel rätten till arbete, till hälsa osv ... väldigt många andra saker förutom socialbidrag. Sedan har de inget annat val än att lägga fram sina skadeståndsanspråk i rätten. Det är inte familjen Wall som styr dansk rätt. Du vet dessutom att skadeståndet man får, om ens något, är en tredjedel,fjärdedel av det begärda. Akademikerpar? Den ena är väl journalist,den andre föräldern är fotograf? Rätta mig om jag har fel. Men inget av det är akademikeryrken. Det är nästan så man tror att du ljuger med flit.
Citera
2018-03-28, 19:40
Medlem
Rallarsvingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhDSalander
Ännu en uppvisning i patetik: Peter Madsens stemme er grådkvalt i retten, da han fortæller om den sidste sms til sin kone.
- Hvad er det for en tanke, der går gennem dig, da du ser Kim Wall, spørger forsvarsadvokaten.
- Det liv, jeg har levet ind til da, det slutter der, siger Peter Madsen.
- Min verden styrter sammen. Kim må ikke komme til skade på den her tur, der må ikke krummes et hår på hende. Hun skal leveres tilbage og være glad. Men hun er fuldstændig død, siger Peter Madsen.
Peter Madsen fortæller, at han med det samme tænker, at han skal gøre det af med sig selv.
- Derfor sender jeg den besked til min kone. Når jeg skriver 'at jeg tager på eventyr med Nautilus', så er det fordi jeg siger farvel, siger Peter Madsen, som ryster i stemmen.
Han bliver tydeligt rørt.
Peter Madsen fortæller, at han den aften derefter laver sin tredje fejl.
- Vi havde ikke siddet her i dag, hvis jeg nu bare havde gjort det af med mig selv, siger Peter Madsen.
Jag är sen på inläsningen av tråden. Men mitt kursiverade... Han är ju inte direkt smidig i sina ordval med tanke på att man har hittat KWs avskurna hår i ubåten. Även meningen efter den jag har kursiverat är ju också helt out there med tanke på vad han har gjort.
Usch, får dåligt samvete och blir nästan illamående över att sitta här och dissikera hans ord... Man försöker men misslyckas konstant med att få grepp om hur fan han fungerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in