2018-02-27, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Edit länk till artikel: (FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Tack Diva. Sagt det förut men säger det igen. Det är tur vi har dig. När jag läste det kom jag vagt ihåg. Var det från CM.s blogg?
Citera
2018-02-27, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han visste ju inte förrän på e.m den 10:e att han lyckats hala in Kim. Han ville ha en plan B kanske.
Jag tror inte älskarinnan DK var hans plan B. M har haft en vänskapsrelation med henne i 14 år.
Jag tror inte att M skulle kunna se henne som ett "objekt". Inte S heller eller andra eventuella älskarinnor.
Mordoffret som M eventuellt sökte måste varit en okänd,en som han ej hade någon relation med tror jag.
Som han enbart kunde se som ett objekt,ett ting för hans sexualsadistiska lustar.
Citera
2018-02-27, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag tror inte älskarinnan DK var hans plan B. M har haft en vänskapsrelation med henne i 14 år.
Jag tror inte att M skulle kunna se henne som ett "objekt". Inte S heller eller andra eventuella älskarinnor.
Mordoffret som M eventuellt sökte måste varit en okänd,en som han ej hade någon relation med tror jag.
Som han enbart kunde se som ett objekt,ett ting för hans sexualsadistiska lustar.
Jag är beredd att hålla med dig där. Väldigt mycket. Men om hans desperation nått nya höjder så vet man kanske inte hur det blivit med DK.
Citera
2018-02-27, 19:12
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jag hoppas hon förblödde. Men åklagaren sa att man inte vet om hon dog när hon ströps till döds eller när han skar halsen av henne. Det är fakta.

Nej, åklagaren uttryckte sig inte så som du gör, innebörden av det han sa var ganska annorlunda.
Han sa något i stil med att man inte vet hur hon dog, men att hon kan ha blivit strypt eller fått halsen avskuren. Ditt uttalande gör gällande att hon dog på endera av de två sätt du nämner, men så behöver det inte ha varit, och så uttryckte sig inte åklagaren, i alla fall inte enligt den text jag läste. Du får gärna länka till den referens du har som stödjer ditt uttalande.
Citera
2018-02-27, 19:16
Medlem
trngws avatar
Citat:

Eller en som han haft en relation med, men som han inte kunnat manipulera, som skådespelerskan vars namn jag tappat, som han också försökte få med.

PM har försökt få med flera olika kvinnor som han inte hade en nära relation med, kort före turen med KW, det tyder på att han inte valde just KW av någon särskild anledning, utan bara för att han hade möjligheten och ingen annan ville. KW var av allt att döma inte hans förstahandsval.
Citera
2018-02-27, 19:17
Medlem
trngws avatar
Citat:
https://www.expressen.se/kvallsposten/nu-atalas-madsen-for-kim-walls-dod/

Exakt hur Kim Wall dödades är inte klarlagt, rättsläkare har inte kunnat fastslå dödsorsaken.
– Men det kan ha skett genom att halsen blev avskuren eller genom kvävning, säger åklagaren.

Med kvävning menar han strypning - jag hittar inte just det när jag söker nu. Jag sitter verkligen inte och hittar på saker om du tror det. Om jag TROR saker så säger jag det.

I rest my case.
Citera
2018-02-27, 19:17
Medlem
Citat:
Det är möjligt.Men det har jag inte sett i någon dansk tidning. Men av SMS-trafiken med DK såg han ju fram emot att de seglade tidigt på fredagen. Låter skumt om han planerat ett mord i ubåten på natten till fredagen på KiM. Tycker jag iallafall.

Det behöver väl inte vara svårare än så att han planerat in en tripp med DK efter det att Bornholm blivit inställt? Antingen för att låta henne bli hans offer, eller för att bara ha en "vanlig" ubåtsutflykt med DK.
Citera
2018-02-27, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nej, åklagaren uttryckte sig inte så som du gör, innebörden av det han sa var ganska annorlunda.
Han sa något i stil med att man inte vet hur hon dog, men att hon kan ha blivit strypt eller fått halsen avskuren. Ditt uttalande gör gällande att hon dog på endera av de två sätt du nämner, men så behöver det inte ha varit, och så uttryckte sig inte åklagaren, i alla fall inte enligt den text jag läste. Du får gärna länka till den referens du har som stödjer ditt uttalande.

Så här:
Exakt hur Kim Wall dödades är inte klarlagt, rättsläkare har inte kunnat fastslå dödsorsaken.
– Men det kan ha skett genom att halsen blev avskuren eller genom kvävning, säger åklagaren.

Jag backar lite, kan nog tolkat fel.
Citera
2018-02-27, 19:21
Medlem
Citat:
Jag hoppas hon förblödde. Men åklagaren sa att man inte vet om hon dog när hon ströps till döds eller när han skar halsen av henne. Det är fakta.
PM kan ha varit inspirerad av det här andra svinet som kvävde sitt offer med en plastpåse som han knutit om hennes huvud. Sedan låg svinet och lyssnade på mordoffrets hjärta tills det slutade att slå. Hette mördaren Christiansen? Ett annat danskt sexualsadistisktst övergrepp/mord på en fritidsbåt till havs.
När det gäller KiM så har det väl varit kvävning alternativt knivskador. Jag tror inte de sa strypning(?).
Citera
2018-02-27, 19:37
Medlem
Citat:
PM kan ha varit inspirerad av det här andra svinet som kvävde sitt offer med en plastpåse som han knutit om hennes huvud. Sedan låg svinet och lyssnade på mordoffrets hjärta tills det slutade att slå. Hette mördaren Christiansen? Ett annat danskt sexualsadistisktst övergrepp/mord på en fritidsbåt till havs.
När det gäller KiM så har det väl varit kvävning alternativt knivskador. Jag tror inte de sa strypning(?).
Kan ha varit min, omedvetna, tolkning.
Citera
2018-02-27, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Eller en som han haft en relation med, men som han inte kunnat manipulera, som skådespelerskan vars namn jag tappat, som han också försökte få med.

PM har försökt få med flera olika kvinnor som han inte hade en nära relation med, kort före turen med KW, det tyder på att han inte valde just KW av någon särskild anledning, utan bara för att han hade möjligheten och ingen annan ville. KW var av allt att döma inte hans förstahandsval.
Tror som du.
Jag tror att KiM nämnt att intervjun måste bli av före ett visst datum pga av flytten till Peking.
Tiden för intervjun höll på att gå ut.
Citera
2018-02-27, 19:47
Medlem
Citat:
Kan ha varit min, omedvetna, tolkning.
Jag råkade skriva samtidigt som du la ett nytt inlägg.
Strypning är ju också kvävning kan man säga.
Men det kan också vara att man täpper för andningsvägarna. Svårt att veta hur de menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in