2018-02-27, 07:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Är det någon som förstår det här?

I lighed med Kim Wall blev også Deirdre King nemlig inviteret med på en tur i dybet med Peter Madsens ubåd lige omkring det skæbnesvangre tidspunkt torsdag 10. august i fjor.
(Bullskit av journalisten att beskriva fredagen den 11 för precis runt det ödesfulla ögonblicket kring torsdagen den 10 augusti.Mer säljande kanske?)

Invitationen til elskerinden kom ifølge artiklen fra NZZ på en sms fra Peter Madsen kl. 15.13 den 8. august:

»Skal vi sige på fredag? (den 11 augusti) Kan hente dig, købe ind og tage til ubåden. Helst om morgenen, så har vi hele dagen«

Og om morgenen 10. august - altså samme dag som han om aftenen sejler ud fra Refshaleøen med Kim Wall ombord på ubåden - skriver Peter Madsen kl. 8.39 til Deirdre King:

»Vi skal på krydstogt i morgen, jubii!« (Vi åker på kryssning imorgon, jippi!)

Som jag minns det var det på fredagen som DK tillsammans med övrig besättning skulle med till Bornholm.
Inte att hon och M skulle på en date själva på fredagen 11/8.

Den bornholmsresan ställde Madsen in kl ca 22.30 på torsdagskvällen.10/8
På fredagen, klockan 14, var det tänkt att ubåten skulle visas upp på Bornholm.
Så har DK kommit med en dramatisk efterhandskonstruktion nu? Att hon var det tänkta offret på den turen med ett gäng karlar ( Dramaqueen var mitt första intryck av henne faktiskt.)
https://www.bt.dk/krimi/raket-madsens-elskerinde-jeg-ville-have-vaeret-det-perfekte-offer

1/ Och hur går detta ihop med att PM "planerat" att mörda KiM på kvällen/natten mot fredag?
2/ Och om han nu planerat för det varför ställde han in den efterlängtade"kryssningen" på kl.22.30 på torsdagskvällen som han så entusiastiskt hade skickat SMS kl.08.39 på samma morgon om ?

Den inställda Bornholmsresan fredagen den 11 augusti här.
https://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsens-mystiska-sms-innan-ubaten-sjonk/

Det där har tagits upp flera gånger i tråden, PM ställde in Bornholmsturen redan på onsdag med en av de som skulle åkt med.
Citera
2018-02-27, 07:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Det där har tagits upp flera gånger i tråden, PM ställde in Bornholmsturen redan på onsdag med en av de som skulle åkt med.
Så alla tidningsartiklar om sms-samtalen 22.30 på torsdagskvällen och den inställda Bornholmsresan som stod i pressen då stämmer alltså ej? Alla intervjuer med besättning felaktiga?
Du som är duktig på att samla länkar finns det någon källa som stödjer detta?
Senast redigerad av ottoplommon 2018-02-27 kl. 08:01.
Citera
2018-02-27, 08:00
Medlem
Citat:
Så alla tidningsartiklar om sms-samtalen 22.30 på torsdagskvällen och den inställda Bornholmsresan som stod i pressen då stämmer alltså ej? Alla intervjuer med besättning felaktiga?

Det har framkommit att han redan på onsdag meddelade en person av turen är inställd och en annan person meddelade han först på torsdag kväll.
Citera
2018-02-27, 08:04
Medlem
Citat:
Det har framkommit att han redan på onsdag meddelade en person av turen är inställd och en annan person meddelade han först på torsdag kväll.

Edit länk till artikel: (FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)
Citera
2018-02-27, 08:06
Medlem
Citat:
Det är möjligt.Men det har jag inte sett i någon dansk tidning. Men av SMS-trafiken med DK såg han ju fram emot att de seglade tidigt på fredagen. Låter skumt om han planerat ett mord i ubåten på natten till fredagen på KiM. Tycker jag iallafall.
Citera
2018-02-27, 08:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej, det blev beslutat vid sittande bord på mötet mellan CS och Madsen samt tillståndsmyndigheten för Rakettillstånd. Tillståndet tillföll CS och Madsen fick en senare tid för uppskjutning.

Madsen hade inkommit med ansökan 1.5 månad senare än CS, vilket avgjorde saken.

Om jag minns rätt.

Va? Det får du gärna förklara för här hänger jag inte med.
Senast redigerad av diva59 2018-02-27 kl. 08:18.
Citera
2018-02-27, 08:31
Medlem
Citat:
Det är möjligt.Men det har jag inte sett i någon dansk tidning. Men av SMS-trafiken med DK såg han ju fram emot att de seglade tidigt på fredagen. Låter skumt om han planerat ett mord i ubåten på natten till fredagen på KiM. Tycker jag iallafall.
Han visste ju inte förrän på e.m den 10:e att han lyckats hala in Kim. Han ville ha en plan B kanske.
Citera
2018-02-27, 08:58
Medlem
ottoplommon, varför skriver du Kim "KiM" med versalt M?
Citera
2018-02-27, 09:05
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Tack Har saknat er. Det kan ligga en del i vad du säger. Många stora konstnärer har haft NPF tror man idag.
Vincent van Gogh tex som skar av en del av sitt öra efter ett gräl med en kollega och skickade "örat" i ett brev som någon slags symbol (-du tjatar så mina öron trillar av!-typ) Aj.Det måste gjort ont! https://passionatepeople.invacare.se/5-varldsberomda-konstnarer-som-hade-funktionshinder/
Nog för att konstnärer ser andra ting bortom det vardagliga som alla andra ser och att många varit mentalt sjuka eller störda eller med funktionsnedsättning men jag kan inte komma på någon som gått över gränsen och mördat. Vet du någon?

Den stora konstnären Sickert har iallafall blivit en av kandidaterna som Jack the Ripper bland många andra.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article10362934.ab
Men det tror jag är blaj. Sickert målade sin samtid och mycket från foton. JtR grand final,mordet/skändningen på Mary Kelly lär vara det första rättsmedicinska fotot. Sickert blev säkert inspirerad av det fotot som han målade på många olika sätt. Och inte för att han var mördaren som kände till scenen från verkligheten som en rik känd amerikansk författare fått för sig och spenderat otroligt många miljoner på att försöka bevisa.

Det fetade kan jag hålla med om. Lars Wilks tex. vars konst består av staketbrädor från soptippen samt bränne (vedpinnar) från skogarna i Kullaberg,sammanslängda till en hög fula brädor som tornar upp sig på stranden i ett Naturreservat. De har ett tjusigt namn och kallas för "drivvedsdkulptur".
Har bott granne med honom, för länge sedan och då ansågs "konstnären" vara typ, hm, lite utav byfåne. Shhhh (hemlis).
Han har blivit folkkär "konstnär" i SD-kretsar pga att han envisas att använda N-ordet och rita jättedåliga muhamedteckningar. Så det är mycket skit som du säger som blir oantastligt trots att minsta barn kan se att det är bara skit. Kejsarens nya kläder.
En hög skrangliga soptippsbräder och pinnar. Åsnan Ior i Nalle Phu byggde finare pinnhus, kan ju vem som helst se.

Det kan ju vara så att Halfmachine efter vad som hänt, känt att de inte vill att de där fotona förknippas med dem.
En ganska naturlig motreaktion mot Madsen. Eller?
Men Otto, Otto vad sjutton har du nu hittat på! Suck. Du har lyckats med det otroliga konststycket att SÄTTA IN EN LÄNK I MITT INLÄGG!!! Det blir ju helt fel. HELT FEL! Handikappade eller funktionshindrade har ju för sjutton inte något som helst med mitt inlägg att göra. Snälla ta bort det, mitt inlägg blir ju jättekonstigt. Å Otto.. du citeringens mästare 😳
Annars är din länk och inlägg intressant, men jag syftade ABSOLUT inte på konstnärer med NPF eller andra handikapp. ABSOLUT INTE.
Senast redigerad av Trollet3 2018-02-27 kl. 09:13.
Citera
2018-02-27, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Jag tror också att han "testat" en del av planen i förväg, att det i sig är upphetsande, känna av hur väninnan han sms:a med reagerade. Börjar bli som att hans sadistfantasi sipprar ut lite mer och mer, får kraft, i verkligheten. Tror också att han känner en oerhörd tillfredsställelse och makt av att veta att det han skrev till henne var en verklig plan och inget "dirty, kinky talk".

Tror att KW var hans förstahandsval och att han skulle haft svårare att "välja" någon av de "höga klackar-nätstrumpor-korsett"-kvinnor han umgicks med. Lite svårare att attackera någon han känner, någon som känner till olika svagheter hos honom. Tror att KW:s personlighetstyp, utseende och att de inte hade någon relation sen tidigare var viktigt och lockande för honom. Och, såklart, han behövde ju inte hålla på att försöka övertala eller nåt - han visste ju att intervjun var anledningen för henne att komma.

Mycket välskrivet. Speciellt vad gäller den sista fetstilta meningen funderar jag lite på "It puts the lotion in the basket" - scenen från När lamman tystnar. Visst kan det vara en del av avpersonifieringsprocessen att ta någon han inte känner och därmed inte har någon relation till. Någon som dock såklart passar in på hans sjuka preferenser. Det skulle kanske kunna vara så?

Det diskuteras att Bundy tog folk när som helst och mitt på ljusa dagen. Men jag tror fortfarande att det här var Madsens första (och sista) gång, så han valde sin tryggaste plats, ubåten, för att få jobba ostört. Mår illa av tanken vad han gjort med Kim Wall..
Citera
2018-02-27, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zumwirdenhirsch
Mycket välskrivet. Speciellt vad gäller den sista fetstilta meningen funderar jag lite på "It puts the lotion in the basket" - scenen från När lamman tystnar. Visst kan det vara en del av avpersonifieringsprocessen att ta någon han inte känner och därmed inte har någon relation till. Någon som dock såklart passar in på hans sjuka preferenser. Det skulle kanske kunna vara så?

Det diskuteras att Bundy tog folk när som helst och mitt på ljusa dagen. Men jag tror fortfarande att det här var Madsens första (och sista) gång, så han valde sin tryggaste plats, ubåten, för att få jobba ostört. Mår illa av tanken vad han gjort med Kim Wall..

Har han debuterat såhär, utan nån uppvärmning, då är han nästan unik.

En sån här kille bör ha brottslighet i bagaget... De flesta liknande brottslingar har det...

Och om han har mer i bagaget så kommer han nog att prata om det.
Citera
2018-02-27, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Har han debuterat såhär, utan nån uppvärmning, då är han nästan unik.

En sån här kille bör ha brottslighet i bagaget... De flesta liknande brottslingar har det...

Och om han har mer i bagaget så kommer han nog att prata om det.

Ja, vi får se. Oavsett så lär rättegången avslöja en hel del saker som vi inte vet ännu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in