2018-02-04, 18:56
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jo så kan det ju vara förståss - att just AB blandat ihop det hela. Det beror lite på hur åtalet formulerats på danska. Kanske har någon här läst det?

Jag har inte läst det men hört Åklagaren nämna det vid presskonferensen. Det sexuella i åtalet är kopplat till sticken i underlivet.
Citera
2018-02-04, 19:01
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Jag har inte läst det men hört Åklagaren nämna det vid presskonferensen. Det sexuella i åtalet är kopplat till sticken i underlivet.

OK tack. Illa nog, men det hade varit ännu bättre om PM hade lämnat spår som kunde sätta dit honom ännu hårdare. Nu åker han nog dit ändå, men varje litet strå som bidrar är positivt.
Citera
2018-02-04, 19:03
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast det bevisar ju fortfarande inte att han tänkte göra något värre än att försöka förföra kvinnan på havets botten. Det bevisar inte ens det - han gillade ju kvinnligt sällskap i största allmänhet. Även i verkstaden ville han ha kvinnor, trots att han skulle ha fått ut mer arbetskraft från män när det gällde den typen av arbete (för så är det ju, jag tänker inte svara någon som påstår att det inte finns några könsskillnader).

Men gud vad du tycker att du är kontroversiell. En riktig sanningssägare, du älskar att skriva neger och blatte och tror att alla bara liksom förfasar sig över att någon vågar göra detta. Nu senast om könsskillnaderna. Att du sedan har tagit till dig mena-folkens kvinnosyn reflekterar du inte ens över. Män har drifter de bara inte kan hålla tillbaka om de ser en snygg tjej. Kvinnor ska således inte vara ensamma med män. Alltså var Wall en naiv sötful (först var hon söt, sen blev hon inte attraktiv alls) förvuxen tjej som åkte iväg med Madsen. Att du själv gärna att låtit din dotter åka med på en sån resa (som någon förtjänstfullt letade upp) är ju en en nöt att knäcka. Fast inte du, du bara ignorerar och klampar vidare. Häver ur dig nåt och hoppas på det bästa.
Citera
2018-02-04, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
OK tack. Illa nog, men det hade varit ännu bättre om PM hade lämnat spår som kunde sätta dit honom ännu hårdare. Nu åker han nog dit ändå, men varje litet strå som bidrar är positivt.
Selve sigtelsen lyder på 'anden kønslig omgang end samleje under særlig skærpende omstændigheder'. Den er rejst efter straffelovens § 225 med henvisning til stk. 1 og stk. 3 i § 216, som er den såkaldte voldtægtsparagraf, der siger, at sexkrænkelser under særligt skærpende omstændigheder giver op til 12 års fængsel.https://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/11635206
Citera
2018-02-04, 19:06
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
...och som sagt, det kan ha funnits något annat som drog mellan dom också - två friska människor av motsatta kön och i fertil ålder. Kim skulle ändå flytta iväg, hon och pojkvännen skulle inte mer stöta på Madsen, det skulle inte bli några pinsamma, genanta möten. Så det spelade inte så stor roll om hon passade på att leva ut några fantasier den där kvällen...
Betvivlar starkt att hon hade några fantasier om att bli söndertrasad i underlivet av en
vässad skruvmejsel eller kniv så att hon störtblödde och att få halsen avskuren alternativt bli
strypt till döds.
Däremot kan vi vara säkra på att mannen som bjöd med henne på en ubåtstur i den sköna
augustiaftonen hade just såna fantasier om att få göra med en kvinna (spelade nog inte
någon större roll för honom vem det sedan blev, bara det blev någon) och nu också tog
och gjorde verklighet av alltsammans.
Citat:
Mamman berättade i talet på minnesceremonin i USA, att Kim brukade ringa hem och be om pengar, när Bankomaten hade svalt hennes kort för att hon saknade täckning. Hon var 30 år, en ålder då de flesta har egna barn som de delar ut veckopengar till... Detta tal finns överallt på vanliga tidningar, bara att googla.
Hela ceremonin finns tillgänglig här: https://www.youtube.com/watch?v=Er-jRUeiPWo&t=206s
Citera
2018-02-04, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Selve sigtelsen lyder på 'anden kønslig omgang end samleje under særlig skærpende omstændigheder'. Den er rejst efter straffelovens § 225 med henvisning til stk. 1 og stk. 3 i § 216, som er den såkaldte voldtægtsparagraf, der siger, at sexkrænkelser under særligt skærpende omstændigheder giver op til 12 års fængsel.https://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/11635206
"Annat könsligt umgänge än samlag under särskilt försvårande omständigheter". Ok, inget samlag alltså.
Citera
2018-02-04, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
"Annat könsligt umgänge än samlag under särskilt försvårande omständigheter". Ok, inget samlag alltså.

Denna typ av män brukar inte få upp "den lille" för att klara av ett vanligt samlag.
Citera
2018-02-04, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Och vad har detta inlägg att göra med mordfallet vi diskuterar här, som du nyligen påpekade när någon diskuterade armavsågning.

Var armarna sågats av har noll intresse för det ev. mordfallet, om du frågar mig. Det tillhör skändningen, vilken är fasansfull i sig.

Det jag tar upp, tiden före seglatsen denna dag, har i högsta grad med just mordanklagelsen att göra! De träffades vid verkstaden och KW accepterade att göra intervjun ombord senare på kvällen.

Hur kontaktade PM KW, gick över till festen, ringde eller något annat?

Frågor som rör denna dag och deras möten, har väl i högsta grad bäring på t.ex. uppsåt, planering mm., eller hur?
Citera
2018-02-04, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Var armarna sågats av har noll intresse för det ev. mordfallet, om du frågar mig. Det tillhör skändningen, vilken är fasansfull i sig.

Det jag tar upp, tiden före seglatsen denna dag, har i högsta grad med just mordanklagelsen att göra! De träffades vid verkstaden och KW accepterade att göra intervjun ombord senare på kvällen.

Hur kontaktade PM KW, gick över till festen, ringde eller något annat?

Frågor som rör denna dag och deras möten, har väl i högsta grad bäring på t.ex. uppsåt, planering mm., eller hur?
Han sms:ade enligt media. Fick över henne på en kopp té. Hon gick därifrån för att senare landa på hans ubåt.
Citera
2018-02-04, 20:05
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Han sms:ade enligt media. Fick över henne på en kopp té. Hon gick därifrån för att senare landa på hans ubåt.

Varför te? Kan han ha blandat något lugnande i det? Eller tvärtom: något afrodisiakum?
Citera
2018-02-04, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag tänker inte leta efter sidor som troligen ändå ligger nere nu, men det måste vara tänkbart att det var lätt att hitta en mailadress till Madsens verksamhet. Hade de ingen hemsida t ex? Facebooksida?

Jag tänker mer såhär.

Om KW bor 200 meter från PM i ett kollektiv, och dessutom kan ha träffat honom innan hon skrev - så är det underordnat hur hon fick tag på mejladressen. Poängen är den nära geografiska anknytningen - som faktiskt kan ha spelat större roll - än vad vi egentligen tror - utifrån motiv och PM planläggning av KW.
Senast redigerad av Din farsas tand 2018-02-04 kl. 20:20. Anledning: .
Citera
2018-02-04, 20:20
Medlem
Betongbalettens avatar
Apropå PM:s 'sexklubbande': vet vi att han hade framgång där? Han kan ju ha varit den där kufen som gled runt och var akward, som närmade sig ormgroparna lite valhänt men alltid fick höra 'sorry, men...det är fullt här, pröva ett annat gäng'.

Anledningen till att jag får upp den bilden är (förutom att snubben ter sig extremt oattraktiv i sin sparkdräkt, men det är ju bara min åsikt) att o m han är en djupt störd sexualsadist (vilket det mesta talar för) är det inte otänkbart att han vibbade det. Inte så att alla märkte det alltid, men att han hade förmågan att framkalla en odefinierad känsla av obehag hos vissa. Kanske t o m hos dom flesta. Folk som brukar frekventera sexklubbar bör ha - med tanke på att den miljön rimligen tenderar locka en del creepy snubbar - vana att känna av sånt och ta avstånd.

För så är det ju, dom flesta seriemördare t ex som lurar/lockar till sig sina offer lämnar en svans av could-have-beens efter sig. Folk som, trots mördarens charm och till synes oskyldiga ärende, instinktivt känner obehag och backar undan.
Kanske gjorde Kim det samma. Kanske anade hon att något var eljest med den där tebjudande raketsnubben. Kanske var det den lilla känslan som gjorde att hon frågade pojkvännen om han ville följa med? Och kanske lät hon, sorgligt nog, pendeln glida över till 'äh va faen...vad kan hända på en ubåt när vi bara ska vara borta i två timmar och alla vet var jag är...? Och han är ju trots allt en halvkänd uppfinnare, det kanske bara är jag som är taskig när jag tycker att han känns småcreepy i sin sparkdräkt och sin avsaknad av social-skills..?'.

Typ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in