Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-26, 22:05
  #6433
Medlem
Minor fixes and updates.. tydligen
2018-02-26, 23:01
  #6434
Medlem
Kan någon vara så vänlig och skriva ut vilka "oficiella" resellers som är återförsäljare åt Rapid, Camd etc? Jo, jag vet att man kan fiska efter resellers på forum, men det är inte den vägen som jag vill gå.
2018-02-26, 23:50
  #6435
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hksnismo
Satt upp camd, geniptv, king-iptv, och rapid samtidigt och hårdkört på mina boxxar.

Camd har helt klart bäst bild på dom flesta svenska kanaler inkl svenska sportkanaler, dock har det små laggat en del till och från med leverantören under tiden jag körde tester.

Geniptv nja dålig bild på en hel del svenska kanaler upplösning tex osv, en del små laggade här med till och från på svenska kanalerna. Camd har tex betydligt bättre upplösning på många svenska kanaler även fast det laggade hos camd till och från där med.

Rapid gick hyfsat bra, minst lag under tiden jag körde tester dock saknar ju dom bra upplösning på massor av svenska viasat sport kanaler tex mindre bra.

King-iptv har extremt mycket kanaler, relativt bra med hd källor på dom flesta kanaler dock ville det små lagga en del på några så kallade fhd svenska kanaler ibland här med, så mycket så man störde sig faktiskt.

Nvidia Shield och Mibox 3 har använts med hoppandes mellan dom apparna som funkar bäst dvs iptv pro, smart iptv (appen) perfect player osv. Mag 254 boxen fick inte va med.

Kördes på fiber lina mot två stycken tv-apparater.

Avvaktar nog ett tag till innan jag slänger ut parabolen helt och kör bara på iptv, blir nog när kvalitén gått ett steg till skulle tex Camd va lika stabilt som rapid för det mesta va under testet så skulle camd va ett lätt val men orkar inte med att ha dessa små frysningar som kunde uppstå titt som tätt när som helst. Och eftersom Rapid saknar så mycket av kvalité på dom kanaler man vill ha är det heller inget alternativ liksom king-iptv och defenitivt inte geniptv som jag tycker har fungerat allra sämst.

Intressant och informativt inlägg, tack för detta!

Vilken tjänst skulle du bedöma har bäst kvalitét och tillförlitlighet (Bra ström samt icke-lagg)
för C Mores sportkanaler? Sport, Live, Hockey etc (HD)?
"Mag 254 boxen fick inte va med." Skulle du säga att den hade gjort ett bättre eller sämre jobb med ovan?

Tack på förhand för insikt och svar!
2018-02-27, 01:06
  #6436
Medlem
NoNames84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickeyWire
Intressant och informativt inlägg, tack för detta!

Vilken tjänst skulle du bedöma har bäst kvalitét och tillförlitlighet (Bra ström samt icke-lagg)
för C Mores sportkanaler? Sport, Live, Hockey etc (HD)?
"Mag 254 boxen fick inte va med." Skulle du säga att den hade gjort ett bättre eller sämre jobb med ovan?

Tack på förhand för insikt och svar!

Alla har lagg förr eller senare, inget man kommer ifrån med IPTV någon som säger annat ljuger.
Däremot finns det dom som har mindre lagg....
2018-02-27, 09:10
  #6437
Medlem
Då jag idag kör rapid och i stort är nöjd med det men saknar sportkanalen som kommer vara viktig här framöver undrar jag om det är värt att byta till camd. Dock tycker jag att deras olika "paket" inte har någon bra beskrivning av vad som ingår osv. Så vilket paket ska man välja?

Sen till nästa fråga. Kör smart iptv på huvud TVn men är inte alls nöjd med det utan vill skaffa en box och då är det android som gäller. Är i valet mellan en Shields som är lite overkill eller mags android box (410?). Finns det andra bra alternativ för att kunna ha SVT play, Youtube osv i boxen?
2018-02-27, 09:19
  #6438
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hksnismo
Satt upp camd, geniptv, king-iptv, och rapid samtidigt och hårdkört på mina boxxar.

Camd har helt klart bäst bild på dom flesta svenska kanaler inkl svenska sportkanaler, dock har det små laggat en del till och från med leverantören under tiden jag körde tester.

Geniptv nja dålig bild på en hel del svenska kanaler upplösning tex osv, en del små laggade här med till och från på svenska kanalerna. Camd har tex betydligt bättre upplösning på många svenska kanaler även fast det laggade hos camd till och från där med.

Rapid gick hyfsat bra, minst lag under tiden jag körde tester dock saknar ju dom bra upplösning på massor av svenska viasat sport kanaler tex mindre bra.

King-iptv har extremt mycket kanaler, relativt bra med hd källor på dom flesta kanaler dock ville det små lagga en del på några så kallade fhd svenska kanaler ibland här med, så mycket så man störde sig faktiskt.

Nvidia Shield och Mibox 3 har använts med hoppandes mellan dom apparna som funkar bäst dvs iptv pro, smart iptv (appen) perfect player osv. Mag 254 boxen fick inte va med.

Kördes på fiber lina mot två stycken tv-apparater.

Avvaktar nog ett tag till innan jag slänger ut parabolen helt och kör bara på iptv, blir nog när kvalitén gått ett steg till skulle tex Camd va lika stabilt som rapid för det mesta va under testet så skulle camd va ett lätt val men orkar inte med att ha dessa små frysningar som kunde uppstå titt som tätt när som helst. Och eftersom Rapid saknar så mycket av kvalité på dom kanaler man vill ha är det heller inget alternativ liksom king-iptv och defenitivt inte geniptv som jag tycker har fungerat allra sämst.

Tack för väldigt informativt inlägg, väldigt uppskattat inlägg

Är inta rapid o King samma sak?

Har själv rapid o inte helt sluppit lägg trots kabel direkt in i tv. Har trott på ngt fel hos mig men helt laggfritt får man inte alltså?
2018-02-27, 09:32
  #6439
Medlem
Hej!

Jag undrar om det finns ngn här som lyckas köra helt laggfritt? Har de senaste veckorna kört med kabel direkt i Tv:n o provat med olika inställningar för o få till helt laggfritt men ej lyckats

Setup
Telia fiber 100mb kabel rakt in i tv LG 65sj810, webos 3.5, med Smart iptv app. Rapid abb från boyette.

Nästan helt laggfritt kör jag enbart hd får jag litet lagg ofta efter 2 timmar typ sedan kan de gå ett par timmar utan lagg men återkommer hela tiden bilden buffrar lite bara kanske var tredje timme grovt uppskattat

Saker jag provat

Bra resultat mot speedtest.net nära 100mb faktiskt så inget fel där tror jag.
På siptv har jag provat ladda upp både med o utan "save online". Provade även att byta länkändelsen från ts till m3u8, detta hjälpte en del tycker jag men ändå inte laggfritt som sagt
I inställningar i appen provat olika inställningar med webos/ac auto/ ac mpeg kombinerat med hls av/på. Inte fått bättre resultat än vad som skrivits ovan

Så nu undrar jag om ngn faktiskt lyckas köra helt laggfritt (Om de i så fall är fel hos mig ngnstans) eller om man helt enkelt får leva med det. Tar väldigt gärna emot tips på saker som jag missat som kan hjälpa
__________________
Senast redigerad av Peter810 2018-02-27 kl. 09:39.
2018-02-27, 09:55
  #6440
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter810
Hej!

Jag undrar om det finns ngn här som lyckas köra helt laggfritt? Har de senaste veckorna kört med kabel direkt i Tv:n o provat med olika inställningar för o få till helt laggfritt men ej lyckats

Setup
Telia fiber 100mb kabel rakt in i tv LG 65sj810, webos 3.5, med Smart iptv app. Rapid abb från boyette.

Nästan helt laggfritt kör jag enbart hd får jag litet lagg ofta efter 2 timmar typ sedan kan de gå ett par timmar utan lagg men återkommer hela tiden bilden buffrar lite bara kanske var tredje timme grovt uppskattat

Saker jag provat

Bra resultat mot speedtest.net nära 100mb faktiskt så inget fel där tror jag.
På siptv har jag provat ladda upp både med o utan "save online". Provade även att byta länkändelsen från ts till m3u8, detta hjälpte en del tycker jag men ändå inte laggfritt som sagt
I inställningar i appen provat olika inställningar med webos/ac auto/ ac mpeg kombinerat med hls av/på. Inte fått bättre resultat än vad som skrivits ovan

Så nu undrar jag om ngn faktiskt lyckas köra helt laggfritt (Om de i så fall är fel hos mig ngnstans) eller om man helt enkelt får leva med det. Tar väldigt gärna emot tips på saker som jag missat som kan hjälpa

Jag har faktiskt fått en bättre stabilitet på min MAG254 genom att ställa in "Buffer Size".

Detta gör jag både i Rapids portal (under Settings) och även under inställningar i "Inner Portal".

I portalen har jag satt Buffer Size på "1" och under inställningar i "Inner Portal" har jag satt Buffer Size på "1000 ms".

Jag har märkt att ju högre jag ställer in Buffer Size i "Inner portal" desto segare blir rapids portal. I värsta fall kan det ta flera minuter för rapids portal för att ladda in.

Därav kändes det mest optimalt att ställa in enligt värdena ovan. Nu vet jag inte om boxens RAM minne påverkar möjligheterna att kunna öka på Buffer Size. Hade varit bra om någon med MAG256 eller MAG322 kan prova leka lite med dessa inställningar, då dessa boxar har 1 gb i RAM minne, jämfört med 512 mb i MAG254.

Edit: Jag kör 250/100 mbit/s (fiber) - Bahnhof

MAG254 är kopplad med tråd direkt från routern (ASUS RT-AC87U)
__________________
Senast redigerad av BHD 2018-02-27 kl. 09:57.
2018-02-27, 09:56
  #6441
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KillTheRat
Då jag idag kör rapid och i stort är nöjd med det men saknar sportkanalen som kommer vara viktig här framöver undrar jag om det är värt att byta till camd. Dock tycker jag att deras olika "paket" inte har någon bra beskrivning av vad som ingår osv. Så vilket paket ska man välja?

Sen till nästa fråga. Kör smart iptv på huvud TVn men är inte alls nöjd med det utan vill skaffa en box och då är det android som gäller. Är i valet mellan en Shields som är lite overkill eller mags android box (410?). Finns det andra bra alternativ för att kunna ha SVT play, Youtube osv i boxen?

Min kompis som lever under ”sunda förhållanden” bestämde sig för att skaffa åtkomst från flera leverantörer samtidigt och sedan testa sig fram. Detta blev trots allt billigare än Viaplay + Cmore-paketen. Han känner sig tydligen tillfreds med den lösningen. :-)
2018-02-27, 10:00
  #6442
Medlem
Bhd

Tack för info. Har dock ingen box så inget jag kan prova. Har du lyckats få det helt laggfritt? Har ändå väldigt lite lagg tycker jag men kan ändå vara störigt.

Att jag provar med kabeln rakt in i tv beror också på att jag har en Telia router o det laggar mer med den.
Skulle en bra router ev kunna skapa en bättre miljö än kabeln rakt in i tv?
Även funderat på om det skulle kunna hjälpa att redigera listan ta bort vod o liknande?
__________________
Senast redigerad av Peter810 2018-02-27 kl. 10:06.
2018-02-27, 10:20
  #6443
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter810
Bhd

Tack för info. Har dock ingen box så inget jag kan prova. Har du lyckats få det helt laggfritt? Har ändå väldigt lite lagg tycker jag men kan ändå vara störigt.

Att jag provar med kabeln rakt in i tv beror också på att jag har en Telia router o det laggar mer med den.
Skulle en bra router ev kunna skapa en bättre miljö än kabeln rakt in i tv?
Även funderat på om det skulle kunna hjälpa att redigera listan ta bort vod o liknande?

Helt laggfritt är nog rätt omöjligt att få till med IPTV. Men stabilare än såhär har jag inte haft det förr.

Kabeln rakt in i TVn borde fungera minst lika bra som en "bättre router" (om inte bättre). Vet heller inte om det hjälper att redigera listan och ta bort kanaler och VOD som man inte tittar på. Däremot kan det vara en bra idé att ändra till Google DNS (8.8.8.8 och 8.8.4.4) för det har jag också gjort i boxen.
2018-02-27, 10:51
  #6444
Medlem
BHD

Ok tackar. Ska prova ändra dns läst att det kan hjälpa. Är inte så kunnig inom området så inte velat pilla på saker jag inte begriper i första hand. Men ska ge de en chans när jag får möjlighet

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback