Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-03-06, 18:54
  #6553
Medlem
Är det någon som kan rekommendera en box om man vill köra comhem via dreamhost?
2018-03-06, 19:50
  #6554
Medlem
Ska med testa IPTV tänkte jag och försökt förstå mig på detta.
Jag tänkte köra med en box, typ TVIP S-Box V.605 eller MAG eller liknande, som sagt vilken ska man satsa på och varför?
Och vilka ska man handla av? har fått tag på en som är reseller av IPTV KING.
Bra eller skit? Vilka ska man satsa på och vart köper jag det?
Jag har 100/10 från Bredband2 men ska väl byta och funderar på att köra med Bahnhof 100/10.
__________________
Senast redigerad av _manne_ 2018-03-06 kl. 19:54. Anledning: missade uppgifter
2018-03-06, 19:53
  #6555
Medlem
Är det någon som har koll på om någon av alla dessa sajter har tillgång till den nya "Sportkanalen HD" i sin tv-lista?
För oavsett vilka sidor jag tittat på, geniptv, giantiptv (som jag kör), iptvking osv, så finner jag den ingenstans.
2018-03-06, 20:45
  #6556
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _manne_
Ska med testa IPTV tänkte jag och försökt förstå mig på detta.
Jag tänkte köra med en box, typ TVIP S-Box V.605 eller MAG eller liknande, som sagt vilken ska man satsa på och varför?
Och vilka ska man handla av? har fått tag på en som är reseller av IPTV KING.
Bra eller skit? Vilka ska man satsa på och vart köper jag det?
Jag har 100/10 från Bredband2 men ska väl byta och funderar på att köra med Bahnhof 100/10.


Iptv king är ju en reseller själva... det finns ju även king box server som inte har något att göra med king iptv eller rapid
2018-03-06, 20:50
  #6557
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av No.32
Är det någon som kan rekommendera en box om man vill köra comhem via dreamhost?

Det är väl att plocka en valfri enigma2 box med kabelingång. Dreambox har ju länge varit kung men de är ju otroligt överpris, vu+'s modeller har jag kört med och är nöjda med dom.

Citat:
Ursprungligen postat av _manne_
Ska med testa IPTV tänkte jag och försökt förstå mig på detta.
Jag tänkte köra med en box, typ TVIP S-Box V.605 eller MAG eller liknande, som sagt vilken ska man satsa på och varför?
Och vilka ska man handla av? har fått tag på en som är reseller av IPTV KING.
Bra eller skit? Vilka ska man satsa på och vart köper jag det?
Jag har 100/10 från Bredband2 men ska väl byta och funderar på att köra med Bahnhof 100/10.

tvip 410 (412 med wifi) eller mag 322 räcker gott och väl för att bara se iptv. själva streamen blir inte bättre bara för att man har en "bättre" box när man kör portal läge, som dessa boxar kan/ska köras i, en bättre modell har eventuellt fler funktioner du kan använda vid sidan av iptv portalen.

iptv king är rejält överprisatta resellers av det so tidigare gick under rapid, nu går under iptvstack.com och deras forum är iptv.community där man hittar resellers som konkurreras om kunderna med priser med låg marginal.

Om man söker svenskt utbud finns också tex geniptv.com dock sidan nere just nu, men deras forum geniptv.net är uppe. Sen svenskt utbud finns också hos camdserver.com eller iptvlive.com går de också under, men där lönar det sig också att hitta en reseller för att komma ner i pris.

privata resellers har i regel oftast lägre pris än att beställa via en hemsida. Du ska sällan betala mer än något mellan 7€ upp till 15€ i månaden beroende på server.

Citat:
Ursprungligen postat av kikko6
Är det någon som har koll på om någon av alla dessa sajter har tillgång till den nya "Sportkanalen HD" i sin tv-lista?
För oavsett vilka sidor jag tittat på, geniptv, giantiptv (som jag kör), iptvking osv, så finner jag den ingenstans.

åtminstone borde "rapid" ha den, går ju under namnet iptvstack nuförtiden eller forumet iptv.community.
kollade nyss och camdserver.com/iptvlive.com har den, i 1080p.
2018-03-06, 21:29
  #6558
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormaren
Jag har precis testat iptv king 24 timmar nu på min Androidlur och måste säga att jag är imponerad hur bra det funkar. Det som suger är att det inte går att använda Chromecasten, men jag hittade förklaringen varför, så det är väl bara att gilla läget. Men det lutar åt att det blir nån box istället. Men frågan är vilken. Jag har ingen lust att lägga ner flera tusen på en och jag vet inte riktigt vad man ska ha. Kan någon rekommendera en eller flera. Gärna med wifi, men inget krav. Max 1000 spänn ca.

Vadå inte Chromecast? Om du kör med Iptv Extreme appen funkar det utmärkt att casta.
Rekommenderar Camdserver eller svenska World som leverantör. Iptvking är bara en dyr reseller.
Hittar du en begagnad Nvidia shield TV så har du en kanonbox. Hade jag inte haft den så skulle jag troligtvis tittat på någon Magbox eller Androidbox runt tusenlappen.
2018-03-06, 21:32
  #6559
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kikko6
Är det någon som har koll på om någon av alla dessa sajter har tillgång till den nya "Sportkanalen HD" i sin tv-lista?
För oavsett vilka sidor jag tittat på, geniptv, giantiptv (som jag kör), iptvking osv, så finner jag den ingenstans.
Gen har den under Sweden vip och hos Rapid finns den i beIN Media Group av någon anledning
2018-03-06, 22:05
  #6560
Medlem
NoNames84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kikko6
Är det någon som har koll på om någon av alla dessa sajter har tillgång till den nya "Sportkanalen HD" i sin tv-lista?
För oavsett vilka sidor jag tittat på, geniptv, giantiptv (som jag kör), iptvking osv, så finner jag den ingenstans.
alla har Sportkanalen dock använder alla samma källa just nu, för kanalen är så pass ny.
2018-03-06, 23:24
  #6561
Medlem
Finns hos IPTVKING
2018-03-06, 23:42
  #6562
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuffedmonkey
Vadå inte Chromecast? Om du kör med Iptv Extreme appen funkar det utmärkt att casta.
Rekommenderar Camdserver eller svenska World som leverantör. Iptvking är bara en dyr reseller.
Hittar du en begagnad Nvidia shield TV så har du en kanonbox. Hade jag inte haft den så skulle jag troligtvis tittat på någon Magbox eller Androidbox runt tusenlappen.
Då är min fråga, hur gör du då? Jag får det inte att fungera.
2018-03-06, 23:53
  #6563
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Då är min fråga, hur gör du då? Jag får det inte att fungera.

Inte gjort något särskilt. Installerat appen,lagt in min m3u och sen kört.
Chromecast symbolen dyker upp i hörnet när jag är på nätverket som sig bör.
Har provat både mot en gen1 och den inbyggda i Shielden.
Vad är det som inte fungerar för er?
2018-03-07, 05:10
  #6564
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobieBwoi
När jag förnya via min återförsäljares dashboard (dock också rapid) så betalar jag 12 euro, var dock 10 innan så höjts 2 euro.
vilken återförsäljare har du?

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback