2018-01-04, 14:10
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colosso
Har kört iptv från rapid nu i 5 dagar ungefär och har telia fiber 100. Inte haft ett enda problem än.

Jo nu fungerar det bra, dock vet man inte när den felande länken börjar krångla igen. Och då känner jag att det är bättre att byta iptv-leverantör.
Citat:
Ursprungligen postat av maerd
Åfan. Så då verkar det som Telia felar mot vissa IPTV leverantörer...eller? Har ni provat gått tillbaka till eran gamla och kolla ifall det fortfarande felar? ..bara för att dubbelchecka? Får man fråga vilken leverantör var det som inte fungerade med Telia. ?
Det är Telias peering som har felat. Vägen där dina paket skickas till/från iptv-leverantören serverhall har haft en trasig nod som har krånglat. Därför fungerar det bra med vissa leverantörer och mindre bra med andra pga vägen till och från servrarna.

När det var som värst så fungerade varken rapid eller camd för mig. Men detta är personligt. Vissa med Telia har aldrig haft problem.
2018-01-04, 16:06
Medlem
Tjena,

Har varit sugen på att testa det här ett tag, men varit lite osäker.
Har kört ett 24h test via Rapid och det har fungerar skitbra. Är dock lite osäker när jag såg Freddykkk(?) osäker på namnet, skriva om att Viasat ska gå över till mpeg4 för alla sina kanaler tills den 31e mars 2018. Kommer det här ha någon påverkan på Rapids svenska utbud? Kommer dem tappa några kanaler? Tacksam för input, har försökt läsa mig till det men blir inte mycket klokare ändå.

Någon som kör Android-box med Smart IPTV? Fungerar undertexter på Viasat/Cmore kanalerna?
På LG och Samsung så fungerar inte undertexterna, men det ska tydligen bero på att utvecklarna inte längre utvecklar appen för dessa märken. Däremot gör dem det fortfarande för Philips, Sony och Android, därav min fråga. Eller är ett bättre alternativ att köra en raspberry pi?
2018-01-04, 16:27
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabatsu
Tjena,

Har varit sugen på att testa det här ett tag, men varit lite osäker.
Har kört ett 24h test via Rapid och det har fungerar skitbra. Är dock lite osäker när jag såg Freddykkk(?) osäker på namnet, skriva om att Viasat ska gå över till mpeg4 för alla sina kanaler tills den 31e mars 2018. Kommer det här ha någon påverkan på Rapids svenska utbud? Kommer dem tappa några kanaler? Tacksam för input, har försökt läsa mig till det men blir inte mycket klokare ändå.
Med tanke på hur extremt många kunder det handlar om så tvivlar jag inte på att de hittar en lösning. Som jag ser det nu så finns kanalerna i HD, det är SD-kanalerna som kommer släckas ner.
2018-01-04, 21:22
Medlem
Inte mer än att dom är tvungen fixa HD versioner av kanalerna då SD versionerna släcks ner.
Åtminstone dom som har HD version medans dom i enbart SD blir SD i MPEG4 men då utrymme frigörs så kommer kanske HD versioner av fler kanaler.

Punkt 4 kan man läsa även på deras sida om det
https://www.viasat.se/boxinfo

Utöver det så kommer även Viasat Sport till Canal Digital så det finns möjlighet att ta emot kanalerna därifrån med.
Senast redigerad av FreddyK666 2018-01-04 kl. 21:24.
2018-01-04, 22:08
Medlem
Kam man använda samma abonnemang till flera enheter? Typ en dator, en mobil och två androidboxar?
2018-01-04, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DarthWayder
Kam man använda samma abonnemang till flera enheter? Typ en dator, en mobil och två androidboxar?
Ja, men bara titta på en åt gången.
2018-01-05, 01:36
Medlem
Tack för svaren Har för övrigt lyckats lösa problemet med att Smart IPTV appen inte visade svenska subs på vissa kanaler. Nu visar den svenska subs på alla kanaler, LG tv!
2018-01-05, 16:15
Medlem
Citat:
Tack för svaren Har för övrigt lyckats lösa problemet med att Smart IPTV appen inte visade svenska subs på vissa kanaler. Nu visar den svenska subs på alla kanaler, LG tv!

Hur lyckades du med detta? Har nämligen samma problem fast på Samsung..
2018-01-05, 19:37
Medlem
Hej är det någon som har strul med sina iptv kanaler från Dreamhost?
Allt är svart och bara laddar o laddar.

MVH
2018-01-06, 07:59
Medlem
Cocaine-Cowboys avatar
Fick hem min androidbox igår. Behöver lite hjälp och vill komma igång med alla kanaler idag:

Vilken app ska man ladda ned? SmartIptv?

Hur hittar man en reseller?

Hur betalar man?

- - -

En schysst steg-för-steg genomgång hade uppskattats enormt.

(Rapid verkar vara bäst så vill ha deras utbud)

Tack på förhand!
2018-01-06, 10:47
Medlem
Citat:
Hur löste du det på viasat filmkanaler? Cmore får jag att fungera dvb men inte teletext.
2018-01-06, 16:21
Medlem
xDEFiLEDs avatar
Jag har blivit sugen på IPTV, som jag inte ens visste om förrän igår, men jag har lite funderingar.

Jag har en Sony Bravia KDL-55W805B. Det är ingen Smart-TV, men den har inbyggd digital TV-mottagare och kan naturligtvis anslutas till internet, behöver jag fortfarande skaffa en digitalbox eller kan jag använda IPTV via den som är inbyggd i TV:n? Behöver jag något digitalkort som grund för att kunna köra IPTV?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in