Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-24, 23:48
  #109
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RebelWithACause
Räcker med att se vilka dom kristna i Syrien är tacksamma för och det är Ryssland och Assad. Rysk militär är räddningen för kristna i Syrien och dom kommer inte backa efter det här.
Tacksam är nog inte det rätta ordet. Kristna i MÖ är glada över muslimska ledare som inte massmördar dom. Man ska nog inte lyssna på de kristna som bor där för vilka ledare som är humana, det är lite av en Stockholm-syndrom mellan kristna och de mer "toleranta" muslimerna som kurder och alawiter.
Assad och Kurdistan är marginellt bättre än ISIS.
Citera
2018-02-24, 23:49
  #110
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Vem bryr sig om vad kanelknuttarna tycker?

Det viktiga är att vi visar rysspacket vilka som bestämmer, och det gjorde vi utan tvekan denna gång. Det verkar som om man har lyssnat in på dräggens planering i realtid, och det skulle vara guld värt om ryssclownen Assad släppte filerna där man fick höra de allt mer desperata ryssarnas radiokommunikation medan högteknologiska vapen stekte fler och fler av dem.
Drägg är just vad USA/Israel och deras anhängare är. Ditt retarderade skitsnack visar typexemplet på sionistanhängare som skiter i den kristna befolkningen vars land det är, inte araber eller kurder, assyrier och andra kristna i Syrien det är deras land och när dom är tacksamma för att Ryssland räddar dom från utrotning som dina så väl genomfört i Irak då är det inte förvånande att du kommer skrivande med smörja om hur ryssarna är rädda för er med era toppmoderna vapen.
__________________
Senast redigerad av RebelWithACause 2018-02-24 kl. 23:56.
Citera
2018-02-24, 23:54
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
De kristna är ingen vän av den syriska regimen.

http://thehill.com/blogs/pundits-blo...ian-minorities

As Syrian Christians who grew up in Syria, we would beg to differ. Hundreds of innocent Christians seeking freedom have been tortured to death in Assad’s jails or shot to death by his brutal thugs
Propaganda. Finns bevis för Assyrier och andra kristna vars land det är strider med Assad och är tacksamma till Ryssland för att dom som i Irak inte har blivit utrotade, för det är vad USA/Israel gjort i Irak och i övrigt där dom invanderar. Där USA/Israel och dess pack invaderar blir det värst för den kristna ursprungsbefolkningen, jihadisterna släpps fria att slakta kristna så länge det tjänar USA/Israel.
Citera
2018-02-25, 00:21
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raglefant
Jag har inte sett några belägg för att Assad "massakrerar politiska motståndare" heller. Ett visst politiskt förtryck mot dissidenter, säkert, det är trots allt Mellanöstern vi snackar om. Källa till de påstådda massakrerna?

Jag står på Assads sida i denna konflikt men kom igen, bli inte naiv. Alla vet att likt i alla arabiska diktatur så alla politiska motståndare skickas till fängelse och tortyr.

Det är inte emot mig att ISIS krigare skickas till fängelse och torterades till döds (jag snarare applåderar åt det) men sluta vara idiot och tro att Assad är en ängel. Putin vet det och han utnyttjar Assad för hamnbasen i Tartus.
Citera
2018-02-25, 07:25
  #113
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Kul att du säger halmgubben, för det var vad du först gjorde när du postade i tråden, trådens tredje inlägget.

Alla fattar att det var amerikanerna(under Obama) som stödde islamiska grupper i Syrien och det var SAA och ryska flygvapnet som utrotade ISIS och andra terroristgrupper så sen du kom med ditt whataboutism och skrev att Ryssland minsann skickade legosoldater på uppdrag av Putin i Syrien?

Det var ryska medborgare som åkte till Syrien och jobbade som legosoldat åt privata företag eller religiösa grupper. Det kan betyda islamister från Dagestan eller fd arbetslösa soldater från ryska armén som ville tjäna pengar. Vi har haft 200-300st "svenskar" som åkte från Sverige och krigade för ISIS, det betyder alltså de åkte till Syrien på statsminister Stefan Lövfens order? Väx upp.

Firma Wagner är fortfarande mer cyniska än t.ex. Blackwater. Wagner får del i de oljefält man lyckas erövra. Dock gav man sig på fel folk denna gång: Amerikanen och kurderna.
Citera
2018-02-25, 10:25
  #114
Medlem
FelGuds avatar
https://m.liveleak.com/view?i=2af_1519185359

Här är drönar video från USA när de bombar ryssarna...
Citera
2018-02-25, 10:43
  #115
Medlem
Samtidigt fortsätter ryssen att mörda barn i Ghouta...över 500 civila döda där pga deras bombningar. Och vad skriver ryska troll på nätet? Ja, att detta är en "hämnd" mot "amerikanska legoknektar som strider i Ghouta och att flera hundra av dessa är döda nu". Det finns ingen annan människoart på Jorden som är lika vidrig, lömsk, motbjudande, lögnaktig som ryssarna är. Mörda oskyldiga civila "som hämnd" pga att deras militära fick ett fett stryk av jänkarna...
Citera
2018-02-25, 11:23
  #116
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Samtidigt fortsätter ryssen att mörda barn i Ghouta...över 500 civila döda där pga deras bombningar. Och vad skriver ryska troll på nätet? Ja, att detta är en "hämnd" mot "amerikanska legoknektar som strider i Ghouta och att flera hundra av dessa är döda nu". Det finns ingen annan människoart på Jorden som är lika vidrig, lömsk, motbjudande, lögnaktig som ryssarna är. Mörda oskyldiga civila "som hämnd" pga att deras militära fick ett fett stryk av jänkarna...

Det är det som är så jävla tragiskt. Jag har ingenting emot när Assad och Ryssarna verkligen tar ut de salafistiska terrorspyflugorna. Men gång efter annan så ger man sig istället på civila. Det finns filmbevis på att Assads helikoptrar släpper "barrelbombs" mot civila, ändå blånekar Assad. Ryskt övervåld i krig är ett välkänt fenomen. Det finns t.o.m. ett ryskt ordspråk som säger "Är det krig så är det krig".

Så har det alltid varit, ryssarna lärde väl sig av mongolerna. Kosacksvin har härjat längst våra kuster, och slaktat civila bränt ner hus och hem, bara för att Sverige skulle pressas till en fredsöverenskommelse. På skyltar upplystes den svenska civilbefolkningen att deras olycka inte alls var orsakad av Tsar Peter utan av den svenska kungen.

Vad gäller den ryska propagandan så är jag inte alls förvånad. Hämndaktioner emot civila, vare sig det rör sig om terrorbombningar, mord på civila, mordbrand eller våldtäkter verkar vara en integrerad del av den ryska militära krigföringen.
Citera
2018-02-25, 15:26
  #117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Det är det som är så jävla tragiskt. Jag har ingenting emot när Assad och Ryssarna verkligen tar ut de salafistiska terrorspyflugorna. Men gång efter annan så ger man sig istället på civila. Det finns filmbevis på att Assads helikoptrar släpper "barrelbombs" mot civila, ändå blånekar Assad. Ryskt övervåld i krig är ett välkänt fenomen. Det finns t.o.m. ett ryskt ordspråk som säger "Är det krig så är det krig".

Så har det alltid varit, ryssarna lärde väl sig av mongolerna. Kosacksvin har härjat längst våra kuster, och slaktat civila bränt ner hus och hem, bara för att Sverige skulle pressas till en fredsöverenskommelse. På skyltar upplystes den svenska civilbefolkningen att deras olycka inte alls var orsakad av Tsar Peter utan av den svenska kungen.

Vad gäller den ryska propagandan så är jag inte alls förvånad. Hämndaktioner emot civila, vare sig det rör sig om terrorbombningar, mord på civila, mordbrand eller våldtäkter verkar vara en integrerad del av den ryska militära krigföringen.

Putler måste ha ngn vunnen strid före valet 18 mars för sina hjärntvättade väljare. Om legoknektarna tagit över oljefältet och raffinaderiet, då skulle detta vara ett perfekt propagandatrick före valet. Men det blev ett dunderfiasko där. Så nu satsar man på Ghouta. Om man lyckas bomba sönder rebellerna där och al-Assad tar över staden, då är målet uppnått. Därför skriker alla ru-trollfabriker om döda "amerikanska legoknektar" där och Assad trogna trupper stormar staden. Men det går rätt trögt där för Assad och ryssarna. Misstänker att allt detta kommer pågå minst till 18 mars. Stackars civilbefolkning och många barn som faller offer för dessa blodtörstiga barbarer.... Aleppo 2.0 är på gång...
Citera
2018-02-25, 20:39
  #118
Medlem
UNPROFORs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Pga att Ru är en odemokratisk skurkstat som ockuperar/anfaller sina grannländer samt bombar civila i Syrien, som nu i Östra Ghouta. De är inte goda, de mördar barn. De är Ondskans Imperium 2.0, som en klok president från Världens bästa land sa en gång i tiden.
Förresten el Murid har börjat publicera info om massakrerade ryska militära, dvs "riktiga" militära, ej legoknektar:

https://el-murid.livejournal.com/3684894.html


Ryssland har tillsammans med den legitima syriska regeringen angripit terrorister i Ghouta.

Det är ISIS, USA och andra judiska terroristorganisationer som mördar civila.

Ryssland är absolut den goda sidan rent geopolitiskt.
Citera
2018-02-26, 19:35
  #119
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UNPROFOR
Ryssland har tillsammans med den legitima syriska regeringen angripit terrorister i Ghouta.

Det är ISIS, USA och andra judiska terroristorganisationer som mördar civila.

Ryssland är absolut den goda sidan rent geopolitiskt.

Jag kan hålla med om att Ryssland har en mer realistisk MÖ politik än USA. Båda länderna försöker, givetvis, att gynna sina egna geopolitiska intressen. Men Ryssland har förstått att det är svårt att införa demokrati av västerländskt snitt i MÖ, (vilket har historiska orsaker). Istället så brukar man nästan alltid, i praktiken, ha att välja mellan en sekulär diktatur eller islamism.

Detta är inget försvar för sekulära diktaturer, men i det flesta fallen så finns det inget annat alternativ till islamism. Och tvingas jag välja bara mellan dessa två alternativ så väljer jag, i väst egen intresse, sekulär diktatur.

("Demokratin" i Irak gynnar enbart Iran och säkerhetssituationen i landet är sådan att den är närmast meningslös, däremot så fungerar den kurdiska delen av landet bättre. Men huruvida det rör sig om en mönsterdemokrati kan jag inte uttala mig om.)

Men det tragiska är att Ryssland, liksom regimen i Damaskus, är så hård emot de egna civila. Bara för att civila råkar befinna sig i samma stad som islamistiska terrorister innebär inte att de civila är terrorister och därmed legitima militära mål.
Citera
2018-02-26, 21:13
  #120
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Men det tragiska är att Ryssland, liksom regimen i Damaskus, är så hård emot de egna civila. Bara för att civila råkar befinna sig i samma stad som islamistiska terrorister innebär inte att de civila är terrorister och därmed legitima militära mål.

Hur hårt? Kollat för mycket på CNN? Du är levande bevis på att Ryssland behöver RT osv...


Jag tycker inte att Ryssland har varit någorlunda "hårdare" än de andra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback