Citat:
Ursprungligen postat av
Ola Schubert
Både du och jag vet om att amerikanarna har regler vad gäller civila mål. Jag säger inte att de alltid följs eller att misstag inte begås.
Men det jag förstår, men du förnekar, är att Ryssarna och det syriska flygvapnet, systematiskt, angriper civila mål. Inget konstigt med det, så har ryssarna alltid gjort, och Syrierna är utbildade av ryssarna.
Kära nån, tror du att USA har egna regler vad gäller civila!

Vad är det för fel på de internationella, kan man ju undra då.
Dessutom kan man ju undra vad som hade hänt om ryssarna och syrierna var så dåliga på att bomba, som du verkar tro. Med tanke på hur media rasar över minsta misstanke om gasattack och annat, så skulle de naturligtvis ha fördömt de ryska och syriska bombningarna alldeles oerhört. I månader.
Men alltid är det svepande anklagelser som de utan vidare kan avfärda som falska.
Däremot träffar USA en hel del civila mål.
Så du har verkligen illusioner här. Du vet väl att USA:s syfte i Syrien är att destabilisera? De vill ha ett annat styre och de vill lägga beslag på oljan. Då behöver man inte ta någon hänsyn.
Men Syrien och Ryssland försvarar ju landet och dess invånare. Det är människorna och deras tillvaro som är i centrum och det märker man om man följer kriget det allra minsta.
Och då är det ju lätt att förstå att Assad och Putin har blivit väldigt populära i Syrien och varför USA:s anseende sjunker som en sten.