2018-02-10, 19:08
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tfalken
Du missförstår och misstolkar, men det är nog för att du är i ett defensivt läge. Om jag säger så här: Assad hade ett bra relation med USA och andra höga aktörer så hade kriget kunnat undvikits. Som president över ett land som är medlem i FN borde Assads regering förbättrat sina relationer med USA och kompani.

Vet du övht vad "den arabiska våren " är/var ?

Berätta mer tack!
Citera
2018-02-10, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gecko1337
Terrorkiet och al Qaida har använt Atema flyktning anläggning för bomba civila på andra sidan.
https://twitter.com/icafrinresist/status/962319486543069184
Terroristerna at it again. Den här gången befriar de en traktor från BKK. Allahu akbar!
https://twitter.com/mutludc/status/962373424655032320
Citera
2018-02-10, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Den är några timmar gammal. Om du nu tror att den är från ett annat tillfälle, vilket tillfälle isåfall? Detta har aldrig inträffat förut såvitt jag vet.

Drönare har flera ggr åkt över Golan, och det är väldigt mycket som inte rapporteras. Om en drönare åker djupt in i Bajsrael så är det pinsamt för dem så de håller tyst t.ex.
Citera
2018-02-10, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Ja, det var vad som avsågs, Sherlock.
Jag trodde att du menade nuvarande relation. Vad judarnas relation med Tyskland under andra världskriget har att göra med saken har jag ingen aning om.

Citat:
Utveckla gärna.
Länge var Syrien ett land där olika terroriststämplade organisationer hade sina baser. Där fick de träning och där växte de sig starkare. Syriska regeringen gjorde ingenting åt det då på 80-talet t ex. De borde ha betet sig som det FN-land de var och gjort något åt det, precis som USA ville. Nu har de endast sig själva att skylla för att det än en gång är ett land fylld med terrorister.

Citat:
De måste inte presentera några bevis alls, men det borde ligga i deras intresse att göra det när de påstår saker som ju inte behöver vara sanna.
Man har alltid all anledning att ljuga när man vill framhäva sig själv.
De har ingen anledning att ljuga alls med tanke på att Assad verkligen vet hur det egentligen ligger till.
Citera
2018-02-10, 19:13
Medlem
Citat:
Misstänkte det när Israel inte presenterade bilder på träffade mål. Det normala är att parter marknadsför sina framgångar.

Om man antar att allt som kommer från Bajsrael är lögn blir det oftast rätt.
Citera
2018-02-10, 19:15
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boghalamon
Drönare har flera ggr åkt över Golan, och det är väldigt mycket som inte rapporteras. Om en drönare åker djupt in i Bajsrael så är det pinsamt för dem så de håller tyst t.ex.
Och hur vet du det om det inte har rapporterats då?
Citera
2018-02-10, 19:17
Avstängd
Citat:
Länge var Syrien ett land där olika terroriststämplade organisationer hade sina baser. Där fick de träning och där växte de sig starkare. Syriska regeringen gjorde ingenting åt det då på 80-talet t ex. De borde ha betet sig som det FN-land de var och gjort något åt det, precis som USA ville. Nu har de endast sig själva att skylla för att det än en gång är ett land fylld med terrorister.
Är du medveten om att USA hade så bra relationer med Syrien att man skickade dit fångar för tortyr när man inte tyckte Guantanamo räckte? Läs t ex om Maher Arar.
Citera
2018-02-10, 19:22
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Jag trodde att du menade nuvarande relation. Vad judarnas relation med Tyskland under andra världskriget har att göra med saken har jag ingen aning om.

Ja, du tappade den röda tråden när jag använde mig av en allusion.
Citat:
Länge var Syrien ett land där olika terroriststämplade organisationer hade sina baser. Där fick de träning och där växte de sig starkare. Syriska regeringen gjorde ingenting åt det då på 80-talet t ex. De borde ha betet sig som det FN-land de var och gjort något åt det, precis som USA ville.
Syriens nationella intressen behöver inte ligga i linje med amerikanska utrikesdepartamentets önskelista. Har för mig att USA gav stöd till vissa terrorister i Afghanistan. Man kallade dem då för frihetskämpar. Borde inte USA ha betett sig som ett FN-land och lyssnat på Sovjetunionen?

Ja, du ser hur barnsligt resonemang du för.
Citera
2018-02-10, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Är du medveten om att USA hade så bra relationer med Syrien att man skickade dit fångar för tortyr när man inte tyckte Guantanamo räckte? Läs t ex om Maher Arar.
Ja visst, då var relationerna bra. Det gick upp och ner och sen gick det åt helvete.
Citera
2018-02-10, 19:29
Medlem
Citat:
Ja, du tappade den röda tråden när jag använde mig av en allusion.

Syriens nationella intressen behöver inte ligga i linje med amerikanska utrikesdepartamentets önskelista. Har för mig att USA gav stöd till vissa terrorister i Afghanistan. Man kallade dem då för frihetskämpar. Borde inte USA ha betett sig som ett FN-land och lyssnat på Sovjetunionen?

Ja, du ser hur barnsligt resonemang du för.
Nej du! Det är du som ordbajsar och är envist barnsligt. Glöm inte att vi var eller åtminstone trodde jag att vi var överens om att det är skillnad på länder och länder. Som det skitland Syrien var och är borde makthavarna spela sina kort rätt.
Senast redigerad av tfalken 2018-02-10 kl. 19:31.
Citera
2018-02-10, 19:49
Medlem
arbetets avatar
Rapport om dagens händelser:

Israels F16 Downed And Nothing Iranian Hit - Elijah J Magnier

In this video Elijah explains the factors on the ground and alliances prevalent., and details some of Hezbollahs capabilities.

https://youtu.be/EH1LtxtrWiM
Citera
2018-02-10, 20:00
Medlem
En Platon av 30 krigsbrottslingar, Tavtan Tiger Platoon har slagits ut idag av BKK. 11 av terroristerna skickades direkt till helvetet medan 19 skadades.
https://twitter.com/zagrosismail/status/962394786383753216
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in