2018-02-25, 12:45
Medlem
humanlifes avatar
Vilken snabb framryckning för SAA, de har nästan skurit av sydöstra hörnet av Ghouta.
http://syria.liveuamap.com/en/2018/25-february-reports-of-the-control-of-the-syrian-arab-army

SDF lämna över Manbij till SAA. Hoppas det stämmer.

Kurdish SDF Forces to Pass Control Over Manbij to Syrian Army – Source

MOSCOW (Sputnik) - Kurdish-led Syrian Democratic forces (SDF) have agreed on the transfer of control over the northeast city of Manbij in the Aleppo province to the Syrian army that will enter the city in the coming days, a Kurdish security source told Sputnik on Saturday.

"The agreement was reached, under which the Syrian Arab Republic’s army will enter the city of Manbij, controlled by the SDF,” the source said.

https://sputniknews.com/middleeast/201802251061966101-sdf-pass-territory-syrian-army/
Senast redigerad av humanlife 2018-02-25 kl. 12:52.
Citera
2018-02-25, 12:54
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Har jag vare sig hävdat det eller länkat till något sådant? Lägg ned den halmgubben, tack.

Lol, vad jag kan läsa ut av vittnesmålen så nämnder det granatkastar- och artillerield. Vilket iof inte hindrar att hus som daesh stred ifrån också innehöll civila som drabbades av bombningar.
Just det, jag bara ifrågasätter varför ryssarna skulle ha som strategi att bomba civila till skillnad mot USA. Vad skulle de vinna på det?

Ja, just det! Jag glömde det eviga ekorrhjulet.
Citera
2018-02-25, 13:04
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Varför behöver de säkra dessa områdena mer än de redan har? De har sina obervation points runt om i området samt turkietlojala rebeller i dessa områdena, så den gränsen är i princip "säkrad"
Det är ju precis det jag menar. Den gränsen på HTS-gränsen är säker, varför några offensiver inte sker på det området. Min poäng är att Turkiet i första hand försöker säkra områden som gränsar till Turkiet.
Senast redigerad av Hopes.N.Dreams 2018-02-25 kl. 13:30.
Citera
2018-02-25, 13:06
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Du hänvisar alltså till SOHR. En enmansoperation i Coventry. Bara för att vederbörande säger saker som vissa vill höra så betyder det inte att det är sant det som sägs.
Jag tog den siffran som hade högst antal rapporterade civila i Raqqa.

HTS anklagade SOHR för att vara pro-Assad för inte så länge sedan. Inga uppgifter är vid det här laget utan kritik, men jämfört med andra organisationer är uppgifterna SOHR en utgångspunkt.
Citera
2018-02-25, 13:10
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Det står vem som helst fritt att framföra vilken hypotes som helst. Är du helt dum huvudet? Sedan får man väl pröva dem. Det är annat än att påstå något och sedan med alla medel försöker bevisa det.

För övrigt, kan man inte se att damen i fråga som påstår sig ha varit i Khan Sheikhoun att hon far med osanning så kanske man skulle fråga sig själv huruvida man klarar av att filtrera bort propaganda.
Man lägger fram en hypotes, om något hypotes alls, inte tre olika.

Om Assadregimen påstår att dom slagit till mot vapendepå innehållande kemvapen, ska man då tolka det som en hypotes? Det nog det dummaste jag har hört.

Man borde använda din hjärna för forskning för att hindra framtida människor med liknande efterblivenhet.
Citera
2018-02-25, 13:15
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Just det, jag bara ifrågasätter varför ryssarna skulle ha som strategi att bomba civila till skillnad mot USA. Vad skulle de vinna på det?

Frågan är inte om man dödar civila medvetet eller inte, utan att man fullständigt skiter i om civila ryker med. Man anpassar inte militära operationer efter hänsyn till civila.

En gubbe som dig borde ha förstått det.
Citera
2018-02-25, 13:16
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:

Både du och jag vet om att amerikanarna har regler vad gäller civila mål. Jag säger inte att de alltid följs eller att misstag inte begås.

Men det jag förstår, men du förnekar, är att Ryssarna och det syriska flygvapnet, systematiskt, angriper civila mål. Inget konstigt med det, så har ryssarna alltid gjort, och Syrierna är utbildade av ryssarna.
Citera
2018-02-25, 13:17
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Frågan är inte om man dödar civila medvetet eller inte, utan att man fullständigt skiter i om civila ryker med. Man anpassar inte militära operationer efter hänsyn till civila.

En gubbe som dig borde ha förstått det.

Korrekt! Snabba framsteg är viktigare för ryssarna.
Citera
2018-02-25, 13:23
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Den wahhabistiska dominansen var inte självklar precis vid upprorets början innan kriget började eskalera. Vad var ursäkten för den rapporterade brutaliteten innan?

Darayya (between 20 and 25 August 2012), Baniyas (May 2013), Al-qubeir (6 June 2012) massakrerna?
Absolut inga ursäkter (om nu det ena eller det andra kan ursäktas) men våldsamheterna hade vid ovan nämnda tillfällen redan spårat rätt rejält.

New York Times: Brutality of Syrian Rebels Posing Dilemma in West

EDIT: Lade till tidpunkter i citatet.
Senast redigerad av oyinboz 2018-02-25 kl. 13:36.
Citera
2018-02-25, 13:29
Medlem
Citat:
Det är ju precis det jag menar. Den gränsen på HTS-gränsen är saker, varför några offensiver inte sker på det området. Min poäng är att Turkiet i första hand försöker säkra områden som gränsar till Turkiet.

Ok då är jag med, missförstod din text antar jag.
Citera
2018-02-25, 13:39
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:

Nja, jänkare investerar i bättre mediekanpanjer, mycket compassion och förlåt att vi bombade skiten ur er. Ryssar ligger långt efter i det avseendet, samt inte har samma mediala muskler.
Citera
2018-02-25, 13:39
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Man lägger fram en hypotes, om något hypotes alls, inte tre olika.

Om Assadregimen påstår att dom slagit till mot vapendepå innehållande kemvapen, ska man då tolka det som en hypotes? Det nog det dummaste jag har hört.

Man borde använda din hjärna för forskning för att hindra framtida människor med liknande efterblivenhet.
Du verkar inte vara bekant med den vetenskapliga metoden. Vet du vad H1, H2, H3..... står för?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in