2018-02-25, 15:43
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Ett påstående är ingen hypotes. Assadregimen påstådd 3 olika saker.

När regimen går ut med att man slog till mot en vapendepå är det ingen hypotes. Endast i din värld.
Det går alldeles utmärkt att formulera en hypotes utifrån ett påstående. Faktum är att det gör man hela tiden. Varför skulle inte det gå?
Citera
2018-02-25, 15:48
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det går alldeles utmärkt att formulera en hypotes utifrån ett påstående. Faktum är att det gör man hela tiden. Varför skulle inte det gå?
Det gjorde man inte i det här fallet. Finns inget som tyder på att uttalanden var spekulationer.

Assadregimen gav uttryck för en handling som dom faktiskt företog, inte "möjligtvis" eller "kanske". De förklarade också vad attackmålet var - en vapendepå som tillverkade kemvapen och transporterade från och till Irak.
Citera
2018-02-25, 15:53
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Det gjorde man inte i det här fallet. Finns inget som tyder på att uttalanden var spekulationer.

Assadregimen gav uttryck för en handling som dom faktiskt företog, inte "möjligtvis" eller "kanske". De förklarade också vad attackmålet var - en vapendepå som tillverkade kemvapen och transporterade från och till Irak.
Det var nog en spekulation från deras sida och, som sagt, gå att formulera till en hypotes.
Citera
2018-02-25, 15:55
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Att kosovo är en av världens mest sekulariserade och pro-amerikanska muslimska länder är inte synonymt med att religiös fundamentalism skulle vara icke-existerande inom statens gränser.
Ett av Arabvärldens mest pro-amerikanska land Saudi är samtidigt wahabismens vagga. Det verkar alltså inte vara en motsättning direkt.
Citera
2018-02-25, 15:56
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Det var nog en spekulation från deras sida och, som sagt, gå att formulera till en hypotes.
Du spekulerar nu om deras spekulation.

Du är en konstig typ med ett konstigt förhållningssätt till fakta.
Citera
2018-02-25, 16:01
Medlem
arbetets avatar
Lite hur syrier tänker inför vapenvila och Ghouta (video):

‏ @HadiNasrallah

Citat:
What Syrians think of the UN ceasefire resolution in Terrorist-held Eastern Ghouta.
(With English subtitles)

https://twitter.com/HadiNasrallah/status/967763050769145856
Citera
2018-02-25, 16:04
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Du spekulerar nu om deras spekulation.

Du är en konstig typ med ett konstigt förhållningssätt till fakta.
Det är jag väl fri att göra hoppas jag.

Du är dock än mer skruvad när det gäller fakta.
Citera
2018-02-25, 16:14
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chimpsky666
Att kosovo är en av världens mest sekulariserade och pro-amerikanska muslimska länder är inte synonymt med att religiös fundamentalism skulle vara icke-existerande inom statens gränser.
Så att beskriva situationen antingen som i artikeln ovan eller som arbetet:
Citat:
Extremislamism kommer allt närmare Europa; man håller på att förvandla Kosovo till någon form av wahabistiskt paradis och som jag ser det så är det sunniextrema rörelser som är det största hotet mot vårt sätt att leva.
skulle vara att fara med propaganda som bara går hem "i Milosevic dimension"... Hade det inte räckt med att säga "är kanske en liten överdrift"?

En rad till från artikeln:
Citat:
It is a stunning turnabout for a land of 1.8 million people that not long ago was among the most pro-American Muslim societies in the world.
Men skit samma. Jag är mer intresserad av svar på mitt inlägg där jag faktiskt citerade dig
Citera
2018-02-25, 16:19
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Självförsvarsrätten berättigar aldrig krigsbrott.

Det har du själv skrivit

Du har till och med förtydligat vad din position är

Du avfärdar tydligen det som Israel gav uttryck för. Fast nu stödjer du deras påstående genom att hänvisa till "terrorism" osv. Du är en fantastisk hycklare.

För att inte nämna

Eller hur du har skrivit här

Är Assadregimen viktigare än den syriska befolkningen?
Du, nu verkar det nästan som om du är besatt av att sätta dit mig på något sätt. Eller vad du håller på med.
Undrar just vad trådens ämne är nu igen.
Har du hört något mer om SAA:s framryckning i Ghouta? Eller om det stämmer att SDF lämnar över Manbij till SAA?

Folket i Syrien är naturligtvis viktigare än Assad och hans regering. Men han har försvarat sitt land och sitt folk i 7 år och det har han gjort förbaskat bra. Den här segern kommer att betyda mycket för hela Mellanöstern.
Senast redigerad av humanlife 2018-02-25 kl. 16:23.
Citera
2018-02-25, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Du, nu verkar det nästan som om du är besatt av att sätta dit mig på något sätt. Eller vad du håller på med.
Har hört något mer om SAA:s framryckning i Ghouta? Eller om det stämmer att SDF lämnar över Manbij till SAA?

I Ghouta så verkar det iaf som att SAA tagit en del områden i östra delen.

Att SDF ska lämna över Manbij till SAA är väldigt oklart och allt pekar på att det är osant. Inte några trovärdiga källor överhuvudtaget som rapporterat om detta
Citera
2018-02-25, 16:32
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
I Ghouta så verkar det iaf som att SAA tagit en del områden i östra delen.

Att SDF ska lämna över Manbij till SAA är väldigt oklart och allt pekar på att det är osant. Inte några trovärdiga källor överhuvudtaget som rapporterat om detta
Ok, tack!
Citera
2018-02-25, 16:44
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Har du hört något mer om SAA:s framryckning i Ghouta? Eller om det stämmer att SDF lämnar över Manbij till SAA?

Folket i Syrien är naturligtvis viktigare än Assad och hans regering. Men han har försvarat sitt land och sitt folk i 7 år och det har han gjort förbaskat bra. Den här segern kommer att betyda mycket för hela Mellanöstern.
Du verkan vara noga med att undvika att bemöta dessa.

Man kan diskutera huruvida ditt hyckleri passar tråden, men det handlar egentligen en diskussion av krigsbrott i Syrien. Jag lyfter fram ditt andra jag från tidigare trådar för att försöka visa varför din inställning är felaktig när det kommer till Syrien.

Anmärkningsvärt är att du inte vågar bemöta dessa eller förklara. Hur kan man ha två exakt helt olika åsikter om exakt samma omständigheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in