2018-02-25, 13:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Jag tror att hon inte kommer ut eftersom man varje gång hon ansöker om tdsbestämt kommer fram till att risken för återfall i grov brottslighet (läs mord) är hur hög som helst.
Kommer hon ut är det nära släkten som kan slaktas. Syster, mamma (om hon lever), kanske barn till henne själv.
Det är väl den här delen som gör hennes utsvävningar per brev så extremt pantade. Hon binder ris för egen rygg på lång sikt och hon tolkas säkerligen som väldigt flyktbenägen likaväl.

Ju mer trängd - ju mer framträder hennes sanna Jag:
En manipulativ, lögnaktig kvinna som inte skyr några medel, uttrycket att gå över lik har aldrig varit mer passande...

Det intressanta är om hon slutligen kommer gå till en annan ringhörna, narcissister skyr inga medel. Jag har hämnd i åtanke, att hon börjar leverera detaljer kring andra när hon väl är bakom lås och bom på livstid. Dra med sig andra i fallet, kanske framställa sig som ett offer för alla omständigheter.

Det Möllerska manuskriptet kan jag tänka mig att ta del av.
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ha ha. En möllerism för klippböckerna. Om man någon gång hört ett tydligare klingande förtäckt hot....?
Typisk möllersamhet.
Eller hur?
Det är samma beteende som i breven till JB och DB, dubbelbottnade meningar under cover.
Dels att hon framställer sig vara lojal och alltid stå i dennes tjänst framöver ("mig kan ni lita på", mohahahaha) samt det hot som parallellt ligger och pyr.
Kravkärlek har väl aldrig framstått så tydligt heller, att allt är på hennes villkor. Hon köper lojalitet och hon kräver livslång sådan tillbaka.
Senast redigerad av develi 2018-02-25 kl. 14:16.
Citera
2018-02-25, 14:35
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Sen restriktionerna lättades på så lär hon ha skickat en massa brev till JB med direktiv och mutor till henne, JJ och DB. Falska vittnen som ska få betalt osv, eller vad som helst. JM är ju desperat som en speedad höna nu. Bråttom, bråttom. Men, hon har nog fått kalla handen av barnen, de pallar inte beblanda sig i hennes skit mer, de vet att det bara blir pinsamt, lönlöst samt till nackdel för dem själva.
Då återstår att fria till MR och sen en random kåkfarare som skall köpas för reapriset 100 000 för att vittna falskt och själv sätta sig i skiten.

Jag tror att de här sista bottennappen med frieri och mutningsförsök kan föra något gott med sig. Och, att hon t.o.m friade till MR nu, där svek hos sina barn på allra värsta sätt.Kanske barnen äntligen inser nu att de vill bryta kontakten med henne helt. Att de inser att hon är en galen och vedervärdig människa som inte skyr några medel för att försöka rädda sig själv.
Att de får skämmas för sin skamlösa, egoistiska mamma.
.

Man får ju hoppas att hon för en gångs skull säger sanningen när hon på slutet av brevet skriver:
"Alla i min familj har svikit mig, svartmålat mig"

http://sv.tinypic.com/r/107uypi/9
Citera
2018-02-25, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Man får ju hoppas att hon för en gångs skull säger sanningen när hon på slutet av brevet skriver:

Självklart tar hon själv inget eget ansvar. Det är ju hon som hållit i den breda penseln droppande av svart färg. Hon har själv målat in sig i det mörka Hinsehörnet
Citera
2018-02-25, 15:07
Medlem
develis avatar
Citat:
Verkar som om fler har vänt henne ryggen iom den meningen. Fortsättning följer, Möller skriver inte på sista versen.
Brevet till Billy är som en dålig kopia av hennes tidigare lappar till barnen - offerroll, stora summor pengar erbjuds, lojalitetslöften, uppmaning att vända sig till media samt manus om vad det ska stå.

Det står "kontakta även media" understruket, "skriv ett brev och berätta" kan jag skönja, resten oläsbart.
Hehehe, han gjorde ju som hon önskar.
Senast redigerad av develi 2018-02-25 kl. 15:13.
Citera
2018-02-25, 15:10
Medlem
Citat:

Tack för länken till bilden!
Noterar att Johanna på baksidan av kuvertet som avs skriver: J. Möller (Kronoberg)
Kanske var det en freudiansk skrivning? För om Johanna Möller vill försöka att genom namnbyte anonymisera sig, så tycks efternamnet 'Kronoberg' vara ledigt. Och tänk så utomordentligt passande! 'Johanna Kronoberg' -det låter nästan lite flott. Eller kanske snarare WT-igt..

Kollade här: https://svenskanamn.alltforforaldrar.se/statistik/sverige
Citera
2018-02-25, 15:27
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Tack för länken till bilden!
Noterar att Johanna på baksidan av kuvertet som avs skriver: J. Möller (Kronoberg)
Kanske var det en freudiansk skrivning? För om Johanna Möller vill försöka att genom namnbyte anonymisera sig, så tycks efternamnet 'Kronoberg' vara ledigt. Och tänk så utomordentligt passande! 'Johanna Kronoberg' -det låter nästan lite flott. Eller kanske snarare WT-igt..

Kollade här: https://svenskanamn.alltforforaldrar.se/statistik/sverige

Kronohjon är ledigt....
Citera
2018-02-25, 15:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Tyvärr får hon nog ganska många brev av såväl galningar som hyfsat vanliga människor som vill få en direkt kontakt för att klura ut hur hon är funtad eller få fram mer bevis i en del frågetecken som t ex fosterbarn som sägs ha dött.
Ja, det är nog inte ett ovanligt fenomen. Ett brett spektra av människotyper kontaktar interner eller häktade: tycker-synd-om-typen, anser-vederbörande-oskyldig-typen, nyfiken-typen, pseudodetektiv-typen, vill-ligga-typen...
Citera
2018-02-25, 16:08
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Scarbrain

Swedish Gangsta'

Full fart i Möllermanland

Game of Goons...

Djävlagård...

Six to Eight Deadly Sins a Day

Nå. Möjligheterna är oändliga.
Citera
2018-02-25, 17:30
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, det är nog inte ett ovanligt fenomen. Ett brett spektra av människotyper kontaktar interner eller häktade: tycker-synd-om-typen, anser-vederbörande-oskyldig-typen, nyfiken-typen, pseudodetektiv-typen, vill-ligga-typen...
Det roliga skulle vara om en massa olika kriminella snubbar skickar brev där de erbjuder sin "vittneshjälp" eller annat hon vill ha hjälp med och så skriver de hur jävla snygg och oskyldig hon är så klart som fan de vill hjälpa till.
En del av pengarna kräver de i förskott och syftet är enbart, såklart, att blåsa den dumma haggan på pengarna.
Citera
2018-02-25, 17:46
Medlem
magiciadehexs avatar
Det vi bevittnar nu är nog en desperat narcissist/psykopat i fritt fall där vi kan förvänta oss ytterligare "överraskningar" innan domen meddelas på tisdag kl.14.00
Amanda Hikes lär vara "oanträffbar" tills dess.

Tick, tack, tick, tack, snart kommer domen och sen är det kört.
Citera
2018-02-25, 19:39
Medlem
Reimers avatar
Johanna Möller måste tammefan vara den mest apkorkade människa som begått mord i det här landet, man får ju ta fram skämskudden varje gång man läser något om henne, när man tror att nu kan det fan inte bli värre så överträffar hon det med råge.

Det här senaste brevet är fan bara för mycket.
Citera
2018-02-25, 20:00
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Johanna Möller måste tammefan vara den mest apkorkade människa som begått mord i det här landet, man får ju ta fram skämskudden varje gång man läser något om henne, när man tror att nu kan det fan inte bli värre så överträffar hon det med råge.

Det här senaste brevet är fan bara för mycket.

Kriminalitetens Carola...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in