Citat:
Ursprungligen postat av
EndastJag01
Jag tror att hon inte kommer ut eftersom man varje gång hon ansöker om tdsbestämt kommer fram till att risken för återfall i grov brottslighet (läs mord) är hur hög som helst.
Kommer hon ut är det nära släkten som kan slaktas. Syster, mamma (om hon lever), kanske barn till henne själv.
Det är väl den här delen som gör hennes utsvävningar per brev så extremt pantade. Hon binder ris för egen rygg på lång sikt och hon tolkas säkerligen som väldigt flyktbenägen likaväl.
Ju mer trängd - ju mer framträder hennes sanna Jag:
En manipulativ, lögnaktig kvinna som inte skyr några medel, uttrycket att gå över lik har aldrig varit mer passande...
Det intressanta är om hon slutligen kommer gå till en annan ringhörna, narcissister skyr inga medel. Jag har hämnd i åtanke, att hon börjar leverera detaljer kring andra när hon väl är bakom lås och bom på livstid. Dra med sig andra i fallet, kanske framställa sig som ett offer för alla omständigheter.
Det Möllerska manuskriptet kan jag tänka mig att ta del av.
Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Ha ha. En möllerism för klippböckerna. Om man någon gång hört ett tydligare klingande förtäckt hot....?
Typisk möllersamhet.
Eller hur?
Det är samma beteende som i breven till JB och DB, dubbelbottnade meningar under cover.
Dels att hon framställer sig vara lojal och alltid stå i dennes tjänst framöver ("mig kan ni lita på", mohahahaha) samt det hot som parallellt ligger och pyr.
Kravkärlek har väl aldrig framstått så tydligt heller, att allt är på hennes villkor. Hon köper lojalitet och hon kräver livslång sådan tillbaka.