2018-04-23, 15:21
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl

Att hon har hög status på grund av sitt kändisskap har jag svårt att tro. Det är ju inte precis något positivt kändisskap med stjärnglans när det gäller Mördar-Johanna, hon är väl hellre ökänd får man hoppas på. Hon uttalade själv i en intervju med AB att "hon förstod att hon var attraktiv i pressen" - men den attraktionen har nog svalnat rejält om den någon gång har funnits, annat än i Mördar-Johannas egna sjuka hjärna.

Som någon skrivit att socionomer ej är omtyckta av kvinnliga interner, vars barn har blivit omhändertagna. Kommer hon till Hinseberg är det väl bland annat Svarta Änkan hon får försöka odla sin vänskap med och det är väl ingen duvunge precis.

Men jag har ingen alls kännedom om anstaltlivet och hur interner blir bemötta, säkert någon som kan svara bättre på hur verkligheten är innanför murarna.

Edit; Ser att skribenten magiciadehex gjort en utförlig och mycket trovärdig sammanställning om hur
Värsta kriminella-Johanna blir mottagen!
Nu har ju interner inte samma tänk när det gäller moral och etik som vi andra. Det kan mycket möjligt vara så att de som är involverade i eller har själva har begått våldsbrott eller mord står högre på rangskalan är en liten skitans gråtjyv.
Det jag kan tänka mig de andra internerna skulle bli störda av är hennes attityd och framför allt hennes gnälliga röst.
Mördar-Johanna kommer nog att försöka skaffa sig rätt kontakter, som hon kan utnyttja
och troligt att han även kommer att försöka dra en vals om hur mycket pengar hon har tillgång till så han kan försöka köpa lite vänner inne på anstalten
Citera
2018-04-23, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
www.vlt.se/vastmanland/arboga/moller-besviken-efter-beskedet-advokaten-forvanad-over-att-hon-kan-bli-domd

En ny artikel som jag hittade på internet om JM reaktion på beslutet från HD.
Nu är resan slut i rättsväsendet JM på ett bra tag framöver.
Det blev visst betalvägg nu på artikeln, men det stod att hon var besviken och förvånad över beslutet.
Föga förvånande
Citera
2018-04-23, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Nu har ju interner inte samma tänk när det gäller moral och etik som vi andra. Det kan mycket möjligt vara så att de som är involverade i eller har själva har begått våldsbrott eller mord står högre på rangskalan är en liten skitans gråtjyv.
Det jag kan tänka mig de andra internerna skulle bli störda av är hennes attityd och framför allt hennes gnälliga röst.
Mördar-Johanna kommer nog att försöka skaffa sig rätt kontakter, som hon kan utnyttja
och troligt att han även kommer att försöka dra en vals om hur mycket pengar hon har tillgång till så han kan försöka köpa lite vänner inne på anstalten

Man kan inte dra alla interner och deras etik och moral över samma kam. Det finns de som sitter där som har mördat i raseri över tidigare misshandel, fått överslag och mördat sin plågoande. Försvarar inte ett sånt brott, men i frågan om moral och etik så är dessa kvinnor i övrigt som (nästan) vem som helst.

Ja, det är nog JMs attityd och evinnerliga babblande som kommer ställa till det för henne på kåken.
Citera
2018-04-23, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nollan-Kollan
Möller nekas prövningstillstånd: https://minfil.org/AdM8i6e1b2/180423_Pr_vningstillst_nd_HD.pdf

Det var förväntat att de inte skulle ta upp det.
Undra hur JM har tagit det och om hon kommer att acceptera det.
Citera
2018-04-23, 15:52
Medlem
joxarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Det var förväntat att de inte skulle ta upp det.
Undra hur JM har tagit det och om hon kommer att acceptera det.

...och hennes val är?
Citera
2018-04-23, 16:03
Medlem
Pethuglins avatar
Äntligen hamnar JM där hon hör hemma trots att hon enligt henne själv har "bevisat" att hon inte har kunnat utföra dåden den aktuella kvällen.

Äntligen kan jag personligen känna lättnad och slippa oroa mig med att hon kan skada andra människor. Hoppas att hon får sitta inne så länge, länge. Helst tills hon inte har förmågan att ta sig fram på egen maskin.

Citat från VLT.
Hikes säger att hon tror Johanna Möller tagit det hårdast att de bevis hon menar de lagt fram att hon inte kunde varit chaufför och delaktig i mordet och mordförsöket, är det tyngsta beskedet för henne att ta.

– Det finns ingen teknisk bevisning. Jag anser hovrätten och tingsrätten lagt för stor vikt från ord som kommer från en medmisstänkt. Jag tycker det borde krävts något mer för att min klient skulle dömas. Men det har vi haft våra synpunkter på, säger Hikes.

Bland annat har Johanna Möller lagt fram till HD att hon vill frias på alla åtalspunkter, alternativt lägre påföljd. Men framförallt att bli släppt på fri fot.

Hur var Johanna Möller i telefonen, känslomässigt, grät hon eller var arg?– Hon är besviken och förvånad att hon kan bli dömd när hon inte gjort det som hon dömts skyldig till, säger Hikes.

Kan inte Johanna Möller förstå att det bevisats i flera instanser att hon är skyldig?– Hon håller inte med om det, hon tycker inte att det är bevisat. Hon anser själv att hon har bevisat att hon inte kunde ha varit på platsen.
Senast redigerad av Pethuglin 2018-04-23 kl. 16:07.
Citera
2018-04-23, 16:10
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
https://i.imgflip.com/1y7z7c.jpg
(kan någon göra om denna bild så att den passar in på Mördar-Johanna? )

Mördar-Johanna kommer med all säkerhet att driva sitt mål själv vidare till alla möjliga instanser
men knappast troligt att hon kommer att få sin sak prövad oavsett vart hon vänder sig och hur många hjärtan och andra krumelurer hon kladdar ner i sina skrivelser

Det enda som återstår nu är alltså på vilken anstalt hon kommer att placeras
Ja, blir intressant att se var hon hamnar och hur mottagandet blir där....

Lär i alla fall bli en massa skrivande där hon skriver om sig själv i tredje person, som hon brukar.
Inklusive barnsliga stavfel, hjärtan och smileys. Hela kvällen nu går väl åt för henne att fundera vart hon ska börja? Till vem, till vilka? Eftersom hon inte förstår så mycket om hur världen fungerar så kanske hon, förutom Europadomstolen, skriver och ber om hjälp pga att hon "hålls fången trots att hon är oskyldig" - till t.ex FN, Donald Trump, "Barnkonventionen", Amnesty o.dyl, vi får se.

Här har du din bild med JM på väg till fängelset. Förutom att ansiktet är ditlagt så ritade jag till lite extra, som hennes silikontuttar och den välbekanta tofsen i håret.
: https://minfil.org/W8O2i6e7b4/M_rdar-Johanna_goes_directly_to_jail.jpg
Citera
2018-04-23, 16:13
Medlem
Pethuglins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Ja, blir intressant att se var hon hamnar och hur mottagandet blir där....

Lär i alla fall bli en massa skrivande där hon skriver om sig själv i tredje person, som hon brukar.
Inklusive barnsliga stavfel, hjärtan och smileys. Hela kvällen nu går väl åt för henne att fundera vart hon ska börja? Till vem, till vilka? Eftersom hon inte förstår så mycket om hur världen fungerar så kanske hon, förutom Europadomstolen, skriver och ber om hjälp pga att hon "hålls fången trots att hon är oskyldig" - till t.ex FN, Donald Trump, "Barnkonventionen", Amnesty o.dyl, vi får se.

Här har du din bild med JM på väg till fängelset. Förutom att ansiktet är ditlagt så ritade jag till lite extra, som hennes silikontuttar och den välbekanta tofsen i håret.
: https://minfil.org/W8O2i6e7b4/M_rdar-Johanna_goes_directly_to_jail.jpg

Tack för att du sprider glädje!
Jag har varit väldigt låg flera dagar men nu kunde jag skratta 🤣
Citera
2018-04-23, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Äntligen hamnar JM där hon hör hemma trots att hon enligt henne själv har "bevisat" att hon inte har kunnat utföra dåden den aktuella kvällen.

Äntligen kan jag personligen känna lättnad och slippa oroa mig med att hon kan skada andra människor. Hoppas att hon får sitta inne så länge, länge. Helst tills hon inte har förmågan att ta sig fram på egen maskin.

Citat från VLT.
Hikes säger att hon tror Johanna Möller tagit det hårdast att de bevis hon menar de lagt fram att hon inte kunde varit chaufför och delaktig i mordet och mordförsöket, är det tyngsta beskedet för henne att ta.

– Det finns ingen teknisk bevisning. Jag anser hovrätten och tingsrätten lagt för stor vikt från ord som kommer från en medmisstänkt. Jag tycker det borde krävts något mer för att min klient skulle dömas. Men det har vi haft våra synpunkter på, säger Hikes.

Bland annat har Johanna Möller lagt fram till HD att hon vill frias på alla åtalspunkter, alternativt lägre påföljd. Men framförallt att bli släppt på fri fot.

Hur var Johanna Möller i telefonen, känslomässigt, grät hon eller var arg?– Hon är besviken och förvånad att hon kan bli dömd när hon inte gjort det som hon dömts skyldig till, säger Hikes.

Kan inte Johanna Möller förstå att det bevisats i flera instanser att hon är skyldig?– Hon håller inte med om det, hon tycker inte att det är bevisat. Hon anser själv att hon har bevisat att hon inte kunde ha varit på platsen.

Själv anser hon att hon är oskyldig. Men hon är överbevisad och kan inte ta in det. Hon har nog in i det längsta i sin enfald trott att hon skulle klara sig. Så visst är hon förvånad. Hon brukar ju kunna tjata sig till det hon vill, men den här gången blev det stopp!

Det fetade: Om man är oskyldig vill man inte ha något straff över huvud taget. Det är så korkat att det är skrattretande.
Citera
2018-04-23, 16:22
Medlem
Pethuglins avatar
Äntligen är mitt favoritord idag 😀

Äntligen slipper Amanda.H iglet Möller.
En passande fråga från reportern hade varit hur AH känner just nu.

"Mer vill inte advokat Amanda Hikes kommentera. Hon säger att Johanna Möller haft det lättare när restriktionerna hävts och att hon inte är lika isolerad längre. Men att det ändå är mycket restriktioner hur kontakter sker med andra i häktet. Men tidningar och tv har hon fått ta del av en längre period.

Amanda Hikes säger att nu återstår en del praktiska detaljer för henne att hjälpa sin klient med. Vad exakt det är för praktiska detaljer vill hon inte gå in på. Sedan avslutas deras samarbete."
Citera
2018-04-23, 16:45
Medlem
EndastJag01s avatar
Man får väl ge JM rätt på en punkt.
Hon ville ju byta ut Hikes innan HD eftersom hon tvivlade på Hikes förmåga att få JM frikänd.
Citera
2018-04-23, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Äntligen är mitt favoritord idag 😀

Äntligen slipper Amanda.H iglet Möller.
En passande fråga från reportern hade varit hur AH känner just nu.

"Mer vill inte advokat Amanda Hikes kommentera. Hon säger att Johanna Möller haft det lättare när restriktionerna hävts och att hon inte är lika isolerad längre. Men att det ändå är mycket restriktioner hur kontakter sker med andra i häktet. Men tidningar och tv har hon fått ta del av en längre period.

Amanda Hikes säger att nu återstår en del praktiska detaljer för henne att hjälpa sin klient med. Vad exakt det är för praktiska detaljer vill hon inte gå in på. Sedan avslutas deras samarbete."

"Detaljer att hjälpa henne med"? Ett 100-pack kollegieblock och lika många pennor, kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in