Citat:
Att hon har hög status på grund av sitt kändisskap har jag svårt att tro. Det är ju inte precis något positivt kändisskap med stjärnglans när det gäller Mördar-Johanna, hon är väl hellre ökänd får man hoppas på. Hon uttalade själv i en intervju med AB att "hon förstod att hon var attraktiv i pressen" - men den attraktionen har nog svalnat rejält om den någon gång har funnits, annat än i Mördar-Johannas egna sjuka hjärna.
Som någon skrivit att socionomer ej är omtyckta av kvinnliga interner, vars barn har blivit omhändertagna. Kommer hon till Hinseberg är det väl bland annat Svarta Änkan hon får försöka odla sin vänskap med och det är väl ingen duvunge precis.
Men jag har ingen alls kännedom om anstaltlivet och hur interner blir bemötta, säkert någon som kan svara bättre på hur verkligheten är innanför murarna.
Edit; Ser att skribenten magiciadehex gjort en utförlig och mycket trovärdig sammanställning om hur
Värsta kriminella-Johanna blir mottagen!
Nu har ju interner inte samma tänk när det gäller moral och etik som vi andra. Det kan mycket möjligt vara så att de som är involverade i eller har själva har begått våldsbrott eller mord står högre på rangskalan är en liten skitans gråtjyv.Att hon har hög status på grund av sitt kändisskap har jag svårt att tro. Det är ju inte precis något positivt kändisskap med stjärnglans när det gäller Mördar-Johanna, hon är väl hellre ökänd får man hoppas på. Hon uttalade själv i en intervju med AB att "hon förstod att hon var attraktiv i pressen" - men den attraktionen har nog svalnat rejält om den någon gång har funnits, annat än i Mördar-Johannas egna sjuka hjärna.
Som någon skrivit att socionomer ej är omtyckta av kvinnliga interner, vars barn har blivit omhändertagna. Kommer hon till Hinseberg är det väl bland annat Svarta Änkan hon får försöka odla sin vänskap med och det är väl ingen duvunge precis.
Men jag har ingen alls kännedom om anstaltlivet och hur interner blir bemötta, säkert någon som kan svara bättre på hur verkligheten är innanför murarna.
Edit; Ser att skribenten magiciadehex gjort en utförlig och mycket trovärdig sammanställning om hur
Värsta kriminella-Johanna blir mottagen!
Det jag kan tänka mig de andra internerna skulle bli störda av är hennes attityd och framför allt hennes gnälliga röst.
Mördar-Johanna kommer nog att försöka skaffa sig rätt kontakter, som hon kan utnyttja
och troligt att han även kommer att försöka dra en vals om hur mycket pengar hon har tillgång till så han kan försöka köpa lite vänner inne på anstalten