Citat:
Ursprungligen postat av
Erik Öst
Hela vårt samhälle är uppbyggt på de här gudasagorna , har du tänkt på det!?
Tycker du det funkar bra?
Jo men de är ju faktiskt också falsifierade i avsaknad av vetenskaplig saklighet -
vilket jag också har tänkt på....
Kan därutöver också se att gudasagoberättarna har det ganska tufft idag, inger iaf mig visst hopp och viss förtröstan mitt i skiten.
Javisst, de häver ur sig osanna påståenden, gissar, ljuger och skarvar och det är absolut inget roligt att ideligen behöva tampas med infantila lögnhalsar som inte ens har förstånd att komma till insikt om vilka förvridna krav de ställer på samhället.
Så jag säger inte att det funkar bra, men jag menar att det har funkat sämre och att jag har lite tillförsikt om att det skulle kunna betyda att det kommer att funka t.o.m bättre än idag - med tanke på att sagotanterna och sagofarbröderna faktiskt haft extrem makt, och jämför det med den makt de har idag... de lever ju redan på lånad tid!
Det tråkiga i kråksången är bara att de behöver kriga.. dvs deras SÅ KALLADE teser stångas blodigt in i väggen.. de förstår inte när de möter vägg och över tid... om än vi inte får uppleva det, kommer otyget att helt enkelt en dag upphöra. Inte i metafysisk mening eller så, utan världen kommer inte kunna ta in mer , en dag. Det kommer om typ 300 år att framstå som ännu mer vilseledande.
AI har inte nått in än men AI kommer att tränga ut "teologin" med hästlängder, enda som är synd att man inte kommer att kunna vara med och stå där och säga.. hmmm vad var det vi sa? Vad säger ni nu lögnhalsar? Eftersom sagofantasterna ju kommer att nappa på AI precis som vem som helst, trots allt är det människor..
Och jag har mina metoder, ett nej betyder nej.. man kan inte och ev. ska man inte heller förhandla med sagoboksmantrare i den grad som ändå görs! DET retar mig isf mer än den stackare som tror den kom med något helt exceptionellt avsevärt livsnödvändigt... sin känsla.. sin ande.. sin gud..
den får ha den inom sig, det kan inte återses där det påstås att "den verkar och agerar, och vill"
så det där med gudens vilja.. berör alltså inte alla - men..
...lever du bland starka fundamentalister? ...om du gör det, kan jag isf bättre förstå att du är pissed off (skulle jag också vara, och emellanåt är jag också det.. men ser en del hopp om fler viljor att kunna identifiera den sjukliga graden av "gudstro och påståenden, med försök att ta makt" .. men jösses vad trögt det går!!! , så många slöfockar!)