Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-24, 00:00
  #7897
Medlem
Har lusläst del E, den som handlar om mobilsök. Det verkar inte som att det gjorts någon sökning dag 1 när brottet var färskt. Lite synd för det hade kunnat ge svar på vilka mobiler som fanns i området kring brottsplatsen under söndagen.

Nu har man utgått från kända mobilers samtalslistor. Det betyder att hade Edv*n lagt mobilen i handskfacket när han lämnade Mullsjö hade han inte funnits med på den karta som redovisas över Östergötland.
Citera
2018-02-24, 01:22
  #7898
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ett fall som är känt i USA är detta, dock en seriemördare (under decenium):
https://www.youtube.com/watch?v=UlWqj4n7AGg

Skulle definiera honom som lustmördare. Det som liknar fallen är att The BTK-killer inte var bekant med offren. Han njöt av att ha makten över offren, att se dom lida. B som i bind, T som i torture och K som i kill. Däremot minns jag inget om att han tagit pengar av sina offer. Men han kunde passa på att stanna hemma hos någon efteråt, äta ur deras kyl. Känna att han tog över deras liv. Hade total kontroll över offren och deras död.

I Sverige känner jag bara till dubelmördaren Simon i Hudiksvall som jag nämnde tidigare. Är dock inte så insatt i vilka mordfall vi har haft i Sverige.

Tack för tipset! Vilket monster, jo det där med kontroll och tortyr gav samma vibbar som EG gör nu sedan jag har börjat läsa FUP (jag trodde väldigt länge att han var oskyldig). Ska läsa lite till om BTK då jag inte hört talas om honom innan.
Citera
2018-02-24, 01:27
  #7899
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Rånmord brukar vara rätt brutala. Som jag har påtalat tidigare finns det en abnorm patologi i det här fallet, som förklarar sättet att handskas med offren.

Ta dig en titt på det brutala rånmordet i Malmö 1995; (FB) Någon som minns det brutala mordet på Gymnasistgatan i Malmö 1995?

Jag tycker ändå att det är signifikant att han tar sig till Borensberg för att ta ut pengarna. Den ekonomiska situationen som framträder i FUn verkar minst sagt vara ansträngd. Bråket vad det nu handlade om triggade igång det hela. Jag vill vara tydlig här med att jag inte pekar finger mot de som stod MGM närmast. Det skulle hänt förr eller senare, eftersom grundproblematiken negligerades (den psykiska ohälsan). Jag misstänker liksom John Douglas, att läkare kanske inte riktigt har kompetensen att bedöma "farlighet" (Jag har det inte heller, även om min ambition är skaffa mig sådan kunskap), men jag tror det finns personer inom rättsväsendet som har det, som har en mer handfast kunskap från det morbida fältet (mordutredare med signifikant erfarenhet). Sådana personer skulle kunna fungera som ett bollplank i tveksamma fall - ex. om en patient är helt uppslukad av mordiska tankar.

Känner bara vagt igen detta fallet, var det inte droger inblandade?
Citera
2018-02-24, 01:32
  #7900
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gluteny
Allt som sänds lämnar loggar när det passerar exempelvis basstationer.

Tack för info! Ja då vet man ju säkert att han inte haft någon hemlig konversation via nätet iaf.
Citera
2018-02-24, 01:48
  #7901
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baraundrarju
Vänta, det är väl två (2) fotspår som hittats?
Hur vet vi att han klampat omkring där inne?
Ge dig nu med konspirationsteorierna. Finns ingen mer än MGM.

Någonstans i FUP så står det att han åtalas som antingen ensam eller medåtalad eller något liknande dvs att det finns utrymme för alla eventualiteter,
Vet inte säkert hur det var skrivet men någon annan kanske minns??
Citera
2018-02-24, 02:05
  #7902
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Tack för info! Ja då vet man ju säkert att han inte haft någon hemlig konversation via nätet iaf.

Helt säker kan man inte vara, eftersom vad jag skrev tidigare har detta troligtvis inte kontrollerats.
Citera
2018-02-24, 02:53
  #7903
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Exakt var nånstans i mitt inlägg skrev jag att jag känner henne?!?

Ojdå det var visst känsligt. Då ber jag om ursäkt för min formulering.
Citera
2018-02-24, 03:11
  #7904
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Helt säker kan man inte vara, eftersom vad jag skrev tidigare har detta troligtvis inte kontrollerats.

En av dem som förhörs i FUP har bara några loggar via nätet, inga sms eller samtal så det är kollat på det viset men en som inte surfat som vanligt.

Tror du att det går att kolla loggar på de som surfar privat? Syns det att de ens har varit på nätet?
Citera
2018-02-24, 03:43
  #7905
Medlem
lindblomsgröns avatar
Lägg ut minifilerna alla från FUP på första sidan
Citera
2018-02-24, 06:50
  #7906
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Usch, ja. Vad de stackars människorna måste ha fått gå igenom innan det tog slut.
Det är så J*vla rått utfört alltihop. Utstuderad sadism. Ren och skär ondska.
Jag kallade morden för avrättningar igår. Nu tror jag att man kommer mer rätt på det om
man betecknar det som rena slakten. Efter all terror som pågått mot paret dessförinnan.

Vad som är fel i huvudet på EG återstår att bena ut. Tveklöst måste en grövre
empatistörning föreligga.

Det är ett bestialiskt dåd som EG utfört. Ett sådant utför inte vem som helst. Hans tvångstankar kring att döda måste vara central. Han kombinerar välbehövligt rån med sitt intresse för att döda. Efter dådet har han klarat av att leva "som vanligt", det är inget bra tecken. Han är absolut sjuk.

Min gissning är att han kommer dömas till RPS med särskild utskrivningsprövning, dvs han kommer aldrig komma ut. Det bör han heller inte göra. Till vems glädje skulle det vara? Han är en värdelös skit!
Citera
2018-02-24, 08:39
  #7907
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Har lusläst del E, den som handlar om mobilsök. Det verkar inte som att det gjorts någon sökning dag 1 när brottet var färskt. Lite synd för det hade kunnat ge svar på vilka mobiler som fanns i området kring brottsplatsen under söndagen.

Nu har man utgått från kända mobilers samtalslistor. Det betyder att hade Edv*n lagt mobilen i handskfacket när han lämnade Mullsjö hade han inte funnits med på den karta som redovisas över Östergötland.

Jodå, där finns en lång lista över alla mobiler som kopplat upp sig mot basstationer i området under söndagseftermiddagen. Både runt Mantorp och Borensberg.
Citera
2018-02-24, 08:44
  #7908
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Någonstans i FUP så står det att han åtalas som antingen ensam eller medåtalad eller något liknande dvs att det finns utrymme för alla eventualiteter,
Vet inte säkert hur det var skrivet men någon annan kanske minns??

Det står i sista förhöret med honom och som jag tyder det är det bara för att säkerställa att man kan fälla honom för morden även om han drar till med världens oemotsägbara rövarhistoria under rättegången. Han har ju som bekant varit dålig på att försvara sig sen man började lägga fram bevisen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback