Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-23, 21:37
  #7885
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Det finns okänd DNA på brottsplatsen. Det sades på presskonferensen.

Edvins förklaringar, eller fantasier, går inte att utesluta än. Inte ens FUP kan bevisa det.

Som sagt , det okända DNA:at kan komma från någon i parets bekantskapskrets som
inte har topsats och som har varit på besök hemma hos paret Lekander .
Eller vet du att samtliga som paret kan ha haft på besök har topsats ?
De behöver inte ens ha varit på besök , DNA från andra kan man ha med sig
hem på kläder , på händerna , på skorna eller på andra saker också för den delen .
Att du inte ger dig med dina fantasier .
Så för att dina hypoteser ska gå i lås är du beredd att tro på E**** ?
Då är du nog ensam om att tro på E****:s fantasier i hela universum i så fall .
Du glömmer en sak . FUP kan inte heller bevisa att någon medhjälpare existerar .
__________________
Senast redigerad av boidis12 2018-02-23 kl. 21:40.
Citera
2018-02-23, 21:40
  #7886
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ingen annan verkar ju i alla fall ha klampat omkring i köket eftersom inga andra fotspår än E*vins finns där.
Vad jag förstått så har ett endast hittats ett (1) fotspår på brottsplatsen.

Med tanke på hur Edvin har klampat omkring där inne så är det anmärkningsvärt att det inte hittats fler.

En eventuell andra GM behöver inte alls ha lämnat något fotspår, och har inte gjort det heller, om denne nu ens existerar.
Citera
2018-02-23, 22:01
  #7887
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
En fundering angående kommunikation.
Det går ju att surfa privat och kommunicera på nätet privat.
Lämnar sådana samtal och meddelanden spår i telefon eller dator??
Citera
2018-02-23, 22:05
  #7888
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Vad jag förstått så har ett endast hittats ett (1) fotspår på brottsplatsen.

Med tanke på hur Edvin har klampat omkring där inne så är det anmärkningsvärt att det inte hittats fler.

En eventuell andra GM behöver inte alls ha lämnat något fotspår, och har inte gjort det heller, om denne nu ens existerar.

Vänta, det är väl två (2) fotspår som hittats?
Hur vet vi att han klampat omkring där inne?
Ge dig nu med konspirationsteorierna. Finns ingen mer än MGM.
Citera
2018-02-23, 22:11
  #7889
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
En fundering angående kommunikation.
Det går ju att surfa privat och kommunicera på nätet privat.
Lämnar sådana samtal och meddelanden spår i telefon eller dator??

Allt som sänds lämnar loggar när det passerar exempelvis basstationer.
Citera
2018-02-23, 22:15
  #7890
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Inte riktigt exakt: om ytterligare en person/GM varit med så har hen nog inte haft telefonen påslagen.
Ja jag skrev naturligtvis fel, i hastigheten. "Inte haft telefonen påslagen" menade jag.
Citera
2018-02-23, 22:15
  #7891
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baraundrarju
Vänta, det är väl två (2) fotspår som hittats?
Hur vet vi att han klampat omkring där inne?
Ge dig nu med konspirationsteorierna. Finns ingen mer än MGM.
Jaså är det två fotspår? Från storlek 47 också antar jag? Länka gärna så jag får se.

Det har antagligen varit kaotiskt i köket, under några minuter. Han har klampat omkring som fan själv, punkt.

Tror själv att han är ensam GM, men en ytterligare lirare kan inte uteslutas. Det är dessutom förvånande att en ensam person, kan göra en sådan här sak på egen hand.
Citera
2018-02-23, 22:16
  #7892
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Vad jag förstått så har ett endast hittats ett (1) fotspår på brottsplatsen.

Med tanke på hur Edvin har klampat omkring där inne så är det anmärkningsvärt att det inte hittats fler.

En eventuell andra GM behöver inte alls ha lämnat något fotspår, och har inte gjort det heller, om denne nu ens existerar.
Nja vad jag förstod var det bara spår av ett skopar. Hur många avtryck dessa skor lämnat vet jag inte.
Citera
2018-02-23, 22:18
  #7893
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Jaså är det två fotspår? Från storlek 47 också antar jag? Länka gärna så jag får se.

Det har antagligen varit kaotiskt i köket, under några minuter. Han har klampat omkring som fan själv, punkt.

Tror själv att han är ensam GM, men en ytterligare lirare kan inte uteslutas. Det är dessutom förvånande att en ensam person, kan göra en sådan här sak på egen hand.
Ja det här är ju inte alls klarlagt, egentligen men mycket tyder ändå på att E*vin var ensam i köket med offren.
Citera
2018-02-23, 22:21
  #7894
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Håller med angående Ed Kemper.

Men angående EG så tycker jag inte att motivet rånmord stämmer då han ju (vad vi vet) inte kände till om dem hade pengar eller inte. Själva sättet att mörda dem är inte heller så som det brukar gå till då den som har pengar som huvudsakligt mål inte stannar kvar på mordplatsen längre än nödvändigt och det utdragna våldet och grymheten är inte heller typiskt för ett rånmord.

Rånmord brukar vara rätt brutala. Som jag har påtalat tidigare finns det en abnorm patologi i det här fallet, som förklarar sättet att handskas med offren.

Ta dig en titt på det brutala rånmordet i Malmö 1995; (FB) Någon som minns det brutala mordet på Gymnasistgatan i Malmö 1995?

Jag tycker ändå att det är signifikant att han tar sig till Borensberg för att ta ut pengarna. Den ekonomiska situationen som framträder i FUn verkar minst sagt vara ansträngd. Bråket vad det nu handlade om triggade igång det hela. Jag vill vara tydlig här med att jag inte pekar finger mot de som stod MGM närmast. Det skulle hänt förr eller senare, eftersom grundproblematiken negligerades (den psykiska ohälsan). Jag misstänker liksom John Douglas, att läkare kanske inte riktigt har kompetensen att bedöma "farlighet" (Jag har det inte heller, även om min ambition är skaffa mig sådan kunskap), men jag tror det finns personer inom rättsväsendet som har det, som har en mer handfast kunskap från det morbida fältet (mordutredare med signifikant erfarenhet). Sådana personer skulle kunna fungera som ett bollplank i tveksamma fall - ex. om en patient är helt uppslukad av mordiska tankar.
__________________
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2018-02-23 kl. 22:40.
Citera
2018-02-23, 23:33
  #7895
Medlem
boidis12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Jaså är det två fotspår? Från storlek 47 också antar jag? Länka gärna så jag får se.

Det har antagligen varit kaotiskt i köket, under några minuter. Han har klampat omkring som fan själv, punkt.

Tror själv att han är ensam GM, men en ytterligare lirare kan inte uteslutas. Det är dessutom förvånande att en ensam person, kan göra en sådan här sak på egen hand.

Du kan läsa i FUP B.pdf sidan 214 om det kladdiga skospåret i entréhallen från E*****:s
vänstersko och på sid 226 om spåret i vardagsrummet från E*****:s högersko .
OBS : Det står också att alla andra skospår har sorterats ut som behöriga från skor som fanns
i villan eller från anhöriga eller ambulans och polispersonal .
Det finns alltså inga skospår från någon ytterligare gärningsman .
Men vem vet , den andra kanske hade käkat jäst och svävade fram .
Citera
2018-02-23, 23:37
  #7896
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Jo jag är intresserad av detta fallet för att det är ovanligt.
Giftmord är inte ett mord där det finns en fysisk kontakt mellan GM och BO.
Återkom gärna om du hittar något fall som liknar detta, vore intressant att läsa, tack på förhand.

Ett fall som är känt i USA är detta, dock en seriemördare (under decenium):
https://www.youtube.com/watch?v=UlWqj4n7AGg

Skulle definiera honom som lustmördare. Det som liknar fallen är att The BTK-killer inte var bekant med offren. Han njöt av att ha makten över offren, att se dom lida. B som i bind, T som i torture och K som i kill. Däremot minns jag inget om att han tagit pengar av sina offer. Men han kunde passa på att stanna hemma hos någon efteråt, äta ur deras kyl. Känna att han tog över deras liv. Hade total kontroll över offren och deras död.

I Sverige känner jag bara till dubelmördaren Simon i Hudiksvall som jag nämnde tidigare. Är dock inte så insatt i vilka mordfall vi har haft i Sverige.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback