Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-02-22, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Vem har han? Om inte Silbersky så får han väl anlita honom, som losers brukar tro är klyftigt.
Leffe kan ju göra som tidigare, läsa "En flickas död". Gick inte så bra med det förra gången han försökte...
Vem är... Leffe?
Citera
2018-02-22, 18:45
Medlem
Dr.fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vem är... Leffe?
"Leif Silbersky"
Citera
2018-02-22, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.fisk
"Leif Silbersky"
Jaha ja. Aldrig hört att han tilltalats, eller talats om, som Leffe. Och jag tror inte han skulle gillat det heller
Citera
2018-02-22, 19:22
Medlem
jag undrar vem som kommer att betala allt detta i slutändan? advokaten/advokater, allt som ingår i rättegången osv, Billys livstidsförsörjning i fängelset...... har läst att Billy måste betala skådestand till anhöriga, 3gånger SEK60000.

Är det NÅGON som tror att Billy kan/kommer att betala en enda krona själv? är det inte ni skattebetalarna som kommer att betala för allt slutligen? är det till och med så att Tovas föräldrar försörjer "före detta svärsonen" livet ut nu (jag vet, inte direkt naturligtvis, utan genom skatt...?) hur funkar det hos er i Sverige?

det gör mig sååå arg att Billyboy kräver och kräver och kräver och bidrar själv varken med den sanna historien eller pengar eller eller eller.....
Citera
2018-02-22, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmentalerkaese
jag undrar vem som kommer att betala allt detta i slutändan? advokaten/advokater, allt som ingår i rättegången osv, Billys livstidsförsörjning i fängelset...... har läst att Billy måste betala skådestand till anhöriga, 3gånger SEK60000.

Är det NÅGON som tror att Billy kan/kommer att betala en enda krona själv? är det inte ni skattebetalarna som kommer att betala för allt slutligen? är det till och med så att Tovas föräldrar försörjer "före detta svärsonen" livet ut nu (jag vet, inte direkt naturligtvis, utan genom skatt...?) hur funkar det hos er i Sverige?

det gör mig sååå arg att Billyboy kräver och kräver och kräver och bidrar själv varken med den sanna historien eller pengar eller eller eller.....
Det är sånt vår skatt går till. Det finns pengar
Citera
2018-02-22, 19:39
Medlem
Legerdemains avatar
Ljudupptagningarna från rättegången har tydligen rönt ett visst intresse i den här tråden. Jag är själv intresserad av dessa. Såvitt jag har förstått det kommer de att förstöras om en tid. Innebär det att det är helt omöjligt för vanliga intresserade att få tag i dem? Jag skulle gärna vilja höra hur Tovas baneman uttrycker sig. En avskrift kan aldrig bli detsamma som en ljudupptagning.
Citera
2018-02-22, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legerdemain
Ljudupptagningarna från rättegången har tydligen rönt ett visst intresse i den här tråden. Jag är själv intresserad av dessa. Såvitt jag har förstått det kommer de att förstöras om en tid. Innebär det att det är helt omöjligt för vanliga intresserade att få tag i dem? Jag skulle gärna vilja höra hur Tovas baneman uttrycker sig. En avskrift kan aldrig bli detsamma som en ljudupptagning.
Han pratar väldigt fort - inövat. Han har suttit och funderat och pratar så fort som om han måste få ur sig allt innan han glömmer. Jag har hört en kortare ljudupptagning nånstans i media för några dagar sedan.
Citera
2018-02-22, 20:36
Medlem
Legerdemains avatar
Citat:
Han pratar väldigt fort - inövat. Han har suttit och funderat och pratar så fort som om han måste få ur sig allt innan han glömmer. Jag har hört en kortare ljudupptagning nånstans i media för några dagar sedan.

Intressant!

Om du har tid får du gärna göra dig besvär att bidra med den ljudupptagning som du talar om. Jag vet att jag har hört en en gång – men där var rösten förvrängd och därför skulle jag knappast känna igen den igen. Det kan ha varit i den där dokumentären som sändes i Sveriges radio. Jag lade inte märke till att han pratade snabbt då.

Förresten undrar man vilka tankar som far runt i Fagerströms huvud. Vi andra häpnar givetvis inför att han inte har brutit samman ännu. Men det är ju för att det är så vansinnigt besvärligt att relatera till en känslomässigt avstängd person.
Citera
2018-02-22, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Emmentalerkaese

Gällande skadestånd mm:
1. I första hand skall brottslingen (B.F) betala ut.
2. I andra hand skall offrets försäkringsbolag betala ut
3. I tredje hand skall Brottsoffermyndigheten (staten) betala ut.
Citera
2018-02-22, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legerdemain
Intressant!

Om du har tid får du gärna göra dig besvär att bidra med den ljudupptagning som du talar om. Jag vet att jag har hört en en gång – men där var rösten förvrängd och därför skulle jag knappast känna igen den igen. Det kan ha varit i den där dokumentären som sändes i Sveriges radio. Jag lade inte märke till att han pratade snabbt då.

Förresten undrar man vilka tankar som far runt i Fagerströms huvud. Vi andra häpnar givetvis inför att han inte har brutit samman ännu. Men det är ju för att det är så vansinnigt besvärligt att relatera till en känslomässigt avstängd person.
Det är kanske samma ljudupptagning sim du hörde. Med förvrängd röst.
Citera
2018-02-22, 20:54
Medlem
Legerdemains avatar
Citat:
Det är kanske samma ljudupptagning sim du hörde. Med förvrängd röst.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=99&artikel=6887393

Vid 7:23 i denna dokumentär förekommer Fagerström. Han pratar onekligen snabbt.

Den som vet om en oförställd ljudupptagning har förekommit i något annat sammanhang får gärna höra av sig i den här tråden.
Citera
2018-02-22, 20:58
Medlem
Legerdemains avatar
Har Fagerström slängts i fängelse ännu, förresten? Hur snabbt verkställer man ett straff som det här? Jag känner inte alls till rutinerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in