Hittar inget i FUP om hur de hade upptäckt blodet på grusplan?
Märkte inte poliserna det när de var där redan dagen efter, markerade inte hundarna något?
Hittar inget i FUP om hur de hade upptäckt blodet på grusplan?
Märkte inte poliserna det när de var där redan dagen efter, markerade inte hundarna något?
På sidan 111 (i FUP:ens egen paginering) berättar en polis hur hunden Brysk markerar för blod på
3 ställen i anslutning till huset. Söket påbörjas på måndagen vid 07-tiden (på morgonen alltså).
Eftersom någon täckt den större blodansamlingen uppe vid huset med grus så var detta inte
synligt på söndagen då polisen var där. På söndagen hade de förmodligen inga hundar med sig?
Kopierar in texten från FUP här nedan:
Polispatrull 14-9610, Insp Jörgen Modin med kriminalsökhunden Brysk kallas 2017-05-15
till Sörforsa i anledning av grovt brott/ människorov. Jag anländer till platsen vid 07-tiden.
Där sammanträffar jag med PIC Sebastian. Platsen utgörs av en gård på en halvö. Mitt första
uppdrag blir att söka av halvön efter spår eller människa. Kriminalsökhunden är utbildad för
att söka spår efter människa, blod/likvätska/sperma/kroppsdelar. Jag slår först av hela halvön
i ett grovsök för att om möjligt finna kropp eller liknande. Detta ger ingenting utan då
koncentrerar jag mig på att söka spår runt bostadshuset. På gårdsplanen mellan bostadshuset
och verkstaden så är det en grusplan med grovgrus. Mitt på den markerar Brysk fynd. När jag
tittar närmare på denna plats så ser jag att under gruset så ser det ut att vara blod. Jag
rapporterar detta till PIC ca 09.00. Positionen för detta fynd anges till: X6842566, Y1562462.
Söket fortsätter i närområdet och bland annat ner efter en mindre väg som leder ner mot sjön
på baksidan av gården. Strax bakom gården, på vägen markerar Brysk igen. Denna gång i en
lövhög mitt på vägen. När jag tittar närmare så ser det ut som blodstänk på löv. Plats för detta
fynd är X6842575, Y1562421.
Det tredje fyndet görs nere vid vattnet bredvid en stuga som ligger där. Brysk markerar i
lingonriset och när jag tittar närmare så ser det ut som blod även här... Plats: X6842602,
Y1562273.
/ Jörgen Modin
Undra vart Billy fått tag på gruset? Ifall det var från någon säck med grus som fanns på gården eller om det är ”översparkat”, då borde man ju se att grus saknas någon annanstans?
Undra vart Billy fått tag på gruset? Ifall det var från någon säck med grus som fanns på gården eller om det är ”översparkat”, då borde man ju se att grus saknas någon annanstans?
Fanns en grushög på gaveln/Garaget, troligen från den han tagit grus.
Var det denna person som försvarsadvokaten idag gjorde domstolen uppmärksammad på att personen som vittne inte bör närvara som åhörare under rättegången? Vilket hon/han gjort.
Detta eftersom det kan påverka vittnets tillförlitlighet då man kan bli påverkad av det som sägs.
Var det denna person som försvarsadvokaten idag gjorde domstolen uppmärksammad på att personen som vittne inte bör närvara som åhörare under rättegången? Vilket hon/han gjort.
Detta eftersom det kan påverka vittnets tillförlitlighet då man kan bli påverkad av det som sägs.
Sjukt dåligt omdöme i alla fall. Jag har inte fått höra allt ännu. Men åker man ner och skyltar med sin närvaro och besöker alla småorter samt personer samtidigt som man skall vittna så har man dåligt omdöme. Detta är helt i linje med uppmärksamhetssökandet i normala fall.
Tova sov i någon vecka (4 nätter tror jag enligt FUP) inne i stora huset efter misshandeln. Sen flyttade hon ut till sin lgh/rum i garagelängan.
Det var efter att hon anmält honom och gjort slut som hon var så rädd för honom. Och med rätta, de flesta våldsamma män blir än mer våldsamma när kvinnan försöker lämna. Det kan alltså ses som det minst onda av två ting att stanna kvar.
Ni som tjatar om Tovas föräldrar och hur de borde ha agerat: varför inte dissekera Billys föräldrar och hur fan de kunde låta honom bli en sån total idiot? Han blev knappast våldsam i samma ögonblick han träffade Tova, han hade nog problem innan dess. Hur kunde pappan låta honom bo ensam på en enslig gård, där han hade möjlighet att göra allt möjligt skit? Borde inte hans föräldrar ha sett att han var en instabil jävel som hatade kvinnor?
Precis, hade ett ärende där ett vittne smet in under pågående huf, men när det upptäcktes återkallade åklagaren vittnesmålet och personen vittnade inte då åklagaren insåg att det som skulle komma fram skulle av rätten lämnas utan avseende.