2017-12-12, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limpan12
Hittar inget i FUP om hur de hade upptäckt blodet på grusplan?
Märkte inte poliserna det när de var där redan dagen efter, markerade inte hundarna något?
Intressant?!....
Citera
2017-12-12, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flatliners
Intressant?!....

Nu vet jag inte om du var ironisk eller inte men jag finner det intressant iallafall.
Citera
2017-12-12, 19:54
Medlem
Citat:
Nu vet jag inte om du var ironisk eller inte men jag finner det intressant iallafall.
Det va jag inte..... tycker är en intressant fråga följer gärna svar
Citera
2017-12-12, 20:17
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Hittar inget i FUP om hur de hade upptäckt blodet på grusplan?
Märkte inte poliserna det när de var där redan dagen efter, markerade inte hundarna något?

På sidan 111 (i FUP:ens egen paginering) berättar en polis hur hunden Brysk markerar för blod på
3 ställen i anslutning till huset. Söket påbörjas på måndagen vid 07-tiden (på morgonen alltså).

Eftersom någon täckt den större blodansamlingen uppe vid huset med grus så var detta inte
synligt på söndagen då polisen var där. På söndagen hade de förmodligen inga hundar med sig?

Kopierar in texten från FUP här nedan:

Citera
2017-12-12, 21:33
Medlem
Undra vart Billy fått tag på gruset? Ifall det var från någon säck med grus som fanns på gården eller om det är ”översparkat”, då borde man ju se att grus saknas någon annanstans?
Citera
2017-12-12, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KHR
Vem?

Läs i FUP.
Vittne Jen****r Wass****n.
Citera
2017-12-12, 23:24
Medlem
Citat:
Undra vart Billy fått tag på gruset? Ifall det var från någon säck med grus som fanns på gården eller om det är ”översparkat”, då borde man ju se att grus saknas någon annanstans?

Fanns en grushög på gaveln/Garaget, troligen från den han tagit grus.
Citera
2017-12-12, 23:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakbanan
Läs i FUP.

Var det denna person som försvarsadvokaten idag gjorde domstolen uppmärksammad på att personen som vittne inte bör närvara som åhörare under rättegången? Vilket hon/han gjort.
Detta eftersom det kan påverka vittnets tillförlitlighet då man kan bli påverkad av det som sägs.
Citera
2017-12-13, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakbanan
Läs i FUP.

Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Var det denna person som försvarsadvokaten idag gjorde domstolen uppmärksammad på att personen som vittne inte bör närvara som åhörare under rättegången? Vilket hon/han gjort.
Detta eftersom det kan påverka vittnets tillförlitlighet då man kan bli påverkad av det som sägs.

Sjukt dåligt omdöme i alla fall. Jag har inte fått höra allt ännu. Men åker man ner och skyltar med sin närvaro och besöker alla småorter samt personer samtidigt som man skall vittna så har man dåligt omdöme. Detta är helt i linje med uppmärksamhetssökandet i normala fall.
Citera
2017-12-13, 07:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Tova sov i någon vecka (4 nätter tror jag enligt FUP) inne i stora huset efter misshandeln. Sen flyttade hon ut till sin lgh/rum i garagelängan.

Det var efter att hon anmält honom och gjort slut som hon var så rädd för honom. Och med rätta, de flesta våldsamma män blir än mer våldsamma när kvinnan försöker lämna. Det kan alltså ses som det minst onda av två ting att stanna kvar.

Ni som tjatar om Tovas föräldrar och hur de borde ha agerat: varför inte dissekera Billys föräldrar och hur fan de kunde låta honom bli en sån total idiot? Han blev knappast våldsam i samma ögonblick han träffade Tova, han hade nog problem innan dess. Hur kunde pappan låta honom bo ensam på en enslig gård, där han hade möjlighet att göra allt möjligt skit? Borde inte hans föräldrar ha sett att han var en instabil jävel som hatade kvinnor?
Citera
2017-12-13, 08:00
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Precis, hade ett ärende där ett vittne smet in under pågående huf, men när det upptäcktes återkallade åklagaren vittnesmålet och personen vittnade inte då åklagaren insåg att det som skulle komma fram skulle av rätten lämnas utan avseende.
Citera
2017-12-13, 09:56
Medlem
Dagens rättegång igång.
Följs bäst här:https://www.vk.se/2166512/tovamordet-folj-rattegangen-direkt-2
Många poliser som ska vittna tydligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem