2018-02-21, 16:52
Medlem
Soxis avatar
Yeees äntligen en medicin som fungerar peeeerfekt

Gick på concerta förut med jämna mellanrum men slutade med att jag bara mådde skit av den. Åt ingenting, fick ångest, spänningar, illamående, allt.

Denna känns mycket bättre. Hur länge håller effekten? Concerta gick ur efter 4-5 timmar för mig.
Citera
2018-02-21, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soxi
Yeees äntligen en medicin som fungerar peeeerfekt

Gick på concerta förut med jämna mellanrum men slutade med att jag bara mådde skit av den. Åt ingenting, fick ångest, spänningar, illamående, allt.

Denna känns mycket bättre. Hur länge håller effekten? Concerta gick ur efter 4-5 timmar för mig.

Det varierar. Vissa har effekt 12+ timmar, medan jag behöver fylla på efter sex för att inte droppa efter åtta.
Citera
2018-02-22, 09:54
Medlem
Någon med Asperger som äter Elvanse och blir hjälpt av den?
Citera
2018-02-22, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caddis1887
Absolut, till viss del måste jag påstå.
Citera
2018-02-22, 20:38
Medlem
Citat:

Jo, främst genom ökad emotionell respons. Men aspies är olika, och det beror helt på dina yttringar.
Citera
2018-02-26, 14:24
Medlem
Soxis avatar
Skumt. Verkar som den knappt fungerar idag. Känner mig bara slö som fan. Aja

Får se efter inkörningsperioden, än så länge gillar jag den.
Citera
2018-02-26, 17:00
Medlem
Citat:

Vilken dos? Hur länge har du stått på? Har du tagit någon sömntablett eller ångestdämpande det senaste dygnet?
Citera
2018-02-26, 21:37
Medlem
Någon som har använder elvanse för sin ADHD och tar " PWO " ( Pre Workout ) innan ett gym pass, om så, funkar det eller blir det nå obehagliga krockar?

Tacksam för seriösa svar.
Citera
2018-02-27, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runken1337
Någon som har använder elvanse för sin ADHD och tar " PWO " ( Pre Workout ) innan ett gym pass, om så, funkar det eller blir det nå obehagliga krockar?

Tacksam för seriösa svar.

Vad är det i din PWO?
Citera
2018-02-27, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arabies
Vad är det i din PWO?
Har denna för tillfället : https://www.mmsports.se/Kosttillskott/Prestationshojare/Pre-Workout-PWO/Viking-Power-Thor-s-Hammer-Mjolner.html
Citera
2018-02-27, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runken1337
Har denna för tillfället : https://www.mmsports.se/Kosttillskott/Prestationshojare/Pre-Workout-PWO/Viking-Power-Thor-s-Hammer-Mjolner.html

Jag skulle inte stoppa i mig 300mg koffein i en smäll med elvanse i kroppen, och särskilt inte före träning. Blodtrycket kan få sig en rejäl skjuts.
Citera
2018-02-27, 13:04
Medlem
xamfetamins avatar
Citat:

Jag har add och aspergers och elvanse har hjälpt riktigt bra. Det enda jag ibland kan känna är att den hjälper mer mot min add (som är primära diagnosen) och då kommer aspiedragen fram lite mer, dock är det lättare att hantera det med hjälp av elvanse.

Citat:

När jag bytte från metylfenidat till elvanse så var jag helt omänskligt trött i ca en vecka. Asså helt slut verkligen. Men efter lite mer än en vecka så var jag "normal" igen och elvansen funkade bra så håll ut även om den känns helt fel pga tröttheten.. det går förhoppningsvis över!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in