2018-03-01, 15:43
Medlem
Soxis avatar
Känns som det funkar väldigt bra nu. Inte lika agressiv som concerta och det känns inte i kroppen knappt, men effekterna är märkbara när man gör det som inte funkar utan medicin.

Fucking hatar min ADHD men framförallt hjärntrötthet ibland. Den var så grov/är, att den begränsade mitt liv fruktansvärt. Jag kan inte fokusera på skärmar eller lyssna på musik i mer än 20+ minuter utan paus, för då jag överstimulerad och sönderstressad. Hjärnan känns som en överkokt lax efteråt.

Har helskum aktivitetsnivå. Ibland är jag överallt och vissa dagar sover jag hela tiden.
Kan inte organisera för fem öre heller. Alla dessa funktionshinder försvinner med medicinen. Så jag är nöjd.
Senast redigerad av Soxi 2018-03-01 kl. 15:49.
Citera
2018-03-04, 00:38
Medlem
Vad gör ni mot käkspänningar? Magnesium enda som hjälper? Hjälper inte för mig.. ska testa öka
Citera
2018-03-05, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av juniosvosv
Vad gör ni mot käkspänningar? Magnesium enda som hjälper? Hjälper inte för mig.. ska testa öka

Jag får bara käkspänningar om det går för långt mellan måltiderna, men är inte det ditt problem finns det inte så mycket att göra åt det. Det kan försvinna med tiden, tugga tuggummi till dess, och försök slappna av när du kommer att tänka på att du gör det.
Citera
2018-03-13, 13:15
Medlem
Aramidhearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runken1337
Någon som har använder elvanse för sin ADHD och tar " PWO " ( Pre Workout ) innan ett gym pass, om så, funkar det eller blir det nå obehagliga krockar?

Tacksam för seriösa svar.

Jag får hjärtklappning från helvetet om jag kombinerar elvansen med koffein, så jag har helt slutat med pwo,r innan träningen.

Vill ju inte få en hjärtattack när man ligger och bänkar
Citera
2018-03-16, 17:02
Medlem
Jag höjde min Elvanse-dos igår från 30 mg till 50 mg. Igårkväll och idag har jag haft besvär med mina ben och fötter.. kunde knappt somna igår eftersom det kändes som kolsyra i benen på mig. Gjorde även lite ont i dem från och till..
Under dagen idag har jag känt samma sak. Benen känns som kalla, gör lite ont, liksom surrar i dem. Är detta vanligt i början vid höjning/insättning? Kände inget sånt här när jag började på 30 mg (vilket visserligen är en väldigt låg dos).
Citera
2018-03-17, 23:32
Medlem
kase189s avatar
Har under dagen intagit 150mg elvanse. Uppdelat på två tillfällen. Första vid 08:00 andra vid 16:00. Klockan är nu 23:20 så ca 7,5 h sedan sista dosen.

Så till min frågan åt er kunniga där ute!
Fick hem min beställning på 4-HO-DPT igår!

Är det ofarligt att blanda dessa två preparat?

TILLÄGGAS: Aldrig trippat utan denna blir min första isåfall

Har Theralen samt starköl om något skulle gå HELT fel.
Citera
2018-03-18, 19:08
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyrine
Jag höjde min Elvanse-dos igår från 30 mg till 50 mg. Igårkväll och idag har jag haft besvär med mina ben och fötter.. kunde knappt somna igår eftersom det kändes som kolsyra i benen på mig. Gjorde även lite ont i dem från och till..
Under dagen idag har jag känt samma sak. Benen känns som kalla, gör lite ont, liksom surrar i dem. Är detta vanligt i början vid höjning/insättning? Kände inget sånt här när jag började på 30 mg (vilket visserligen är en väldigt låg dos).
Den biverkningen har jag haft hela tiden. Blir värre med tid och kan nu vara fruktansvärda smärtor framförallt i vaderna och anklarna, även sätesmuskeln och baksida lår. Vaknar av smärtorna. Vitaminer och magnesium+kalcium hjälper ibland.

Har även hänt att jag haft kraftigt svullna anklar, vet inte varför.
Citera
2018-03-19, 08:02
Medlem
smellyproofs avatar
Någon som vet vilken dos elvanse motsvarar i 30mg ritalin modifierad frisättning?
Citera
2018-03-19, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smellyproof
Någon som vet vilken dos elvanse motsvarar i 30mg ritalin modifierad frisättning?
På min läkare förstod jag det som att 30mg skulle motsvara just 30mg ritalin, men läkare kan ju såklart ha fel.

Av dessa 30mg så frisätts cirka 8,9 mg dexamfetamin, men då är väl det rent tekniskt sätt starkare(?) än ritalin.

https://en.wikipedia.org/wiki/Lisdexamfetamine#Chemistry
Citera
2018-03-19, 10:42
Medlem
smellyproofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kamratuppfostran
På min läkare förstod jag det som att 30mg skulle motsvara just 30mg ritalin, men läkare kan ju såklart ha fel.

Av dessa 30mg så frisätts cirka 8,9 mg dexamfetamin, men då är väl det rent tekniskt sätt starkare(?) än ritalin.

https://en.wikipedia.org/wiki/Lisdexamfetamine#Chemistry
Okej ja det är väl väldigt svårt att svara på också eftersom det är olika mediciner. Jag upplever dock 30 mg ritalin som en bra dos för mig men 30 mg elvanse för lite.
Citera
2018-03-19, 13:11
Medlem
Desnurrars avatar
Jag har börjat utveckla lite maniskt-OCD-perfektionistiskt-pedant beteende med elvanse. Vad är grejen med städandet?! Så fort jag använt något porslin är jag där med diskhandskar, diskborste och diskmedel och skrubbar som om det hade varit i kontakt med det där ryska nervgiftet trots att jag bara druckit lite te eller använt en tallrik till några knäckemackor. Spiller jag något eller får en ring av kaffemuggen är jag omedvetet där med trasan och när jag väl börjat torka av bordet kan jag ju ta lite här borta också, och börjar lyfta bort laptop och lådor för att torka under dem, trots att jag gjorde precis samma sak igår. Rätt vad det är kommer jag på mig själv med att stå och skrubba golvlisterna nitiskt med en jävla disktrasa, för att jag fick en ring på bordet från kaffemuggen?! Det är ju trevligt att ha det rent men det börjar liksom eskalera lite..
Jag har 70mg på recept men tar ca 45g. Började för omkring 4-6 mån sen.
Senast redigerad av Desnurrar 2018-03-19 kl. 13:16. Anledning: Typo
Citera
2018-03-19, 21:10
Medlem
GrovBenstommes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Desnurrar
text

Samma för mig, måste kolla att jag har med mig allt hela tiden. Alla saker måste ligga någorlunda rakt och på sitt ställe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in