2018-02-21, 00:39
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shakopee
Jag tror att han var vaken och var med henne efter han gav henne Fenatylet. Det verkar inom 5-15 minuter på en vuxen människa. Han såg att hon blev medvetslös på ett sätt han inte tänkt sig, försökte snabbt få henne att spy medans hon forfarande levde, men hon blev inte bättre. Då fick han panik och skrek på sin bror, ringde 112 och försökte återuppliva henne.

Ambulanspersonal påtalar att barnet INTE var kallt eller stel - det såg ut som om hon sov, sidan 133.

Jag har tänkt på samma sak gällande att alkohol kan ha försvunnit ur blodet då det var dags för obduktion. Dock så har man ju läst så många fupar där alkoholhalt uppmäts vid obduktion så det låter konstigt. Undrar.

Inte heller det här med att han sa att flickan var stel och kall ifrågasätter polisen i förhör?! Vilket uselt polisarbete måste jag säga.

Vid vilken tid kom larmsamtalet till sos?
Citera
2018-02-21, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wounderingtwo
Inte heller det här med att han sa att flickan var stel och kall ifrågasätter polisen i förhör?! Vilket uselt polisarbete måste jag säga.

Vid vilken tid kom larmsamtalet till sos?

09.30 kom larmet. Pappan hade varit vaken från cirka 8.30 så det fanns gott om tid för honom att ge dottern något så att hon var tyst och fortsatte sova. Han skulle ha ett möte med en damssugarförsäljare som skulle skulle komma till huset på förmiddagen. Tydligen var ett av hans stora intressen dammsugare... Därför ringde en vän till honom vid 8.30 så att han inte skulle försova sig. Dottern var antagligen sjuk och klängig och det passade inte med att dammsugardemostrationen som strax skulle äga rum. Han var som sagt väldigt förtjust i dammsugare enligt vänner. Låter sjukt för oss normala men han var ju inte vid sina sinnes fulla bruk då han själv missbrukade rätt kraftigt.

Edit: ja, det känns som om polisförhören lämnar mycket att önska. Åtalet täcker inte alls in det som antagligen hänt. Inte första gången det sker. Usch.
Senast redigerad av Shakopee 2018-02-21 kl. 00:52.
Citera
2018-02-21, 06:11
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tbone-girl
Jag vet inte om alkohol kan dunsta från blod =/ men jag tänker om det kan ha hänt, från sjukhusets initiala test till rättsmedicin tar över?

En annan konstig sak är, Andreas påstår att hon var död, blek kall och utan andning då han stoppar fingrarna i halsen på henne och en brun sörja kommer upp. Polisen ber då rättsmedicin om ett utlåtande om man kan få kroppen att kräkas när den redan är död vilket man inte kan. Så?
Han känner alltså till väldigt sällsynta tarmsjukdomar men inte det faktum att en död människa inte kan kräkas. Herre gud så korkad.
Citera
2018-02-21, 08:28
Medlem
Jag ställer mig i ledet tillsammans med flera här.

Ju mer man läser här, och lägger ihop 1+1 i FUP, inser man ju att förundersökningen och i förlängningen åtalet, är tämligen dåligt genomarbetat.

Det ter sig mer och mer uppenbart att det är långt ifrån osannolikt att A gett henne både alkohol och Fentanyl medvetet, eller åtminstone Ett av ämnena som väldigt sannolikt. Både dessa ska alternativ ska Naturligtvis tas med i åtalet.

Av åtalet att döma är risken uppenbar att de döms för milt här, vilket inte ska få ske i frågan om att direkt eller indirekt ta livet av ett litet barn. I synnerhet inte pga dåligt förarbete av polis och åklagare. Jag hoppas de sover gott.
Senast redigerad av M.J.A 2018-02-21 kl. 08:32.
Citera
2018-02-21, 08:43
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
09.30 kom larmet. Pappan hade varit vaken från cirka 8.30 så det fanns gott om tid för honom att ge dottern något så att hon var tyst och fortsatte sova. Han skulle ha ett möte med en damssugarförsäljare som skulle skulle komma till huset på förmiddagen. Tydligen var ett av hans stora intressen dammsugare... Därför ringde en vän till honom vid 8.30 så att han inte skulle försova sig. Dottern var antagligen sjuk och klängig och det passade inte med att dammsugardemostrationen som strax skulle äga rum. Han var som sagt väldigt förtjust i dammsugare enligt vänner. Låter sjukt för oss normala men han var ju inte vid sina sinnes fulla bruk då han själv missbrukade rätt kraftigt.

Edit: ja, det känns som om polisförhören lämnar mycket att önska. Åtalet täcker inte alls in det som antagligen hänt. Inte första gången det sker. Usch.

Okej. Jag tänkte inte alls att det hela kan ha inträffat på morgonen men det har du rätt i. Jag regerade nämligen på det faktum att han hävdar att han gått upp och först kollat till det minsta barnet. Det gör man inte om man ligger och sover bredvid ett sjukt barn. Jag kollar min son flera gånger då han är förkyld med feber och/eller sjukdom i luftrören. Och det är per automatik det första jag gör på morgonen. Skulle aldrig falla mig in att börja med andra bestyr först.

En tanke. Kan tingsrätten döma till hårdare rubricering trots åtalet? Alltså, kan tingsrätten döma för dråp även om åklagaren bara åtalar den misstänkta för vållande till annans död?
Citera
2018-02-21, 08:46
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Okej. Jag tänkte inte alls att det hela kan ha inträffat på morgonen men det har du rätt i. Jag regerade nämligen på det faktum att han hävdar att han gått upp och först kollat till det minsta barnet. Det gör man inte om man ligger och sover bredvid ett sjukt barn. Jag kollar min son flera gånger då han är förkyld med feber och/eller sjukdom i luftrören. Och det är per automatik det första jag gör på morgonen. Skulle aldrig falla mig in att börja med andra bestyr först.

En tanke. Kan tingsrätten döma till hårdare rubricering trots åtalet? Alltså, kan tingsrätten döma för dråp även om åklagaren bara åtalar den misstänkta för vållande till annans död?

Föll man för hans uppenbara sorg och ångest? Led man med hans förlust? Eller beror det helt enkelt på bristande kompetens?

Jag förvånas alltid över att det kan brista så grovt i ledet. Både hos polis och åklagare. Någon måste ju ifrågasätta utredningen.
Citera
2018-02-21, 11:08
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tbone-girl
tyst är det också, jag jfr med mordet / den grova misshandeln på spädbarnet i Kristianstad. Hela jävla mobben ute med högafflarna, och ville lyncha MAMMAN framförallt. Tyvärr tror jag att mammor döms hårdare. Hon skulle ha, hon borde ha gjort, men fattade hon inget, osv osv i oändlighet. Det som också är anmärkningsvärt är att denna lynchning fortsätter efter att hon friats. Hur fan kommer detta sig? Jämför tex den tråden med denna. Var är alla som fördömer honom? Kvinnor framförallt som har stått längst fram med högafflarna när det gällde en mammas eventuella negligering?

Är det lite synd om den här killen`? Han var ju så duktig med barnen "så påhittig" "en doer". Han lovordas lite väl mycket för att vara en fentanylpundare som tappat greppet så pass mycket att han till slut försätter sitt barn i en livsfarlig situation med dödlig utgång. Jävla hycklare.

Om du menar i gruppen på facebook där både mamma, pappa, syster och vännerna skrivit massor så har du nog inte läst den speciellt bra... Det är ett enormt hat mot pappan och flera kommentarer har försvunnit pga att de varit så grova.
Citera
2018-02-21, 11:10
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:

Om du läser ambulanspersonalens förhör fick de samtalet runt 8.50.
Helikopter och polis tillkallades vid 9.30 tiden.
Citera
2018-02-21, 11:16
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av summerbody
Ni som har tillgång till Facebook och bilder på de två misstänkta, skulle ni kunna lägga upp bilderna här?

Här kommer lite foton.

A*dreas:

https://minfil.org/O011C8deb6/28309218_1608240889261885_1675580741_o.png
https://minfil.org/P113Ccd9bb/28312079_1608240922595215_1257070580_o.png
https://minfil.org/Q01eC5daba/28340205_1608240952595212_16824910_o.png
https://minfil.org/R21fC1d9b8/28312805_1608241019261872_51495683_o.png

D*nnis:

https://minfil.org/S010C8d0bf/28309262_1608241035928537_444288640_o.png
https://minfil.org/T21eCdd2b1/28309272_1608241065928534_284027575_o.png

Insamling av pengar:

https://minfil.org/Ua16Cdd1b2/28233438_1608241072595200_2691536_n.png
https://minfil.org/V114Cbd0b5/28418279_1608241092595198_1378532209_o.jpg
Citera
2018-02-21, 11:17
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
Om du menar i gruppen på facebook där både mamma, pappa, syster och vännerna skrivit massor så har du nog inte läst den speciellt bra... Det är ett enormt hat mot pappan och flera kommentarer har försvunnit pga att de varit så grova.

Vilken grupp är detta? Inte denna med J*line va? Har inte sett något alls där.
Citera
2018-02-21, 11:25
Medlem
Stupido86s avatar
Med tanke på att jag startade denna tråd så är jag på något sätt glad att förundersökningen kommit nu.
Jag har ju haft en del information sen start och mycket har stämt in med vad som står i fupen.
Efter att ha läst igenom den så har jag fått samma uppfattning som många andra, D känns mera trovärdig i sina förhör och det känns inte som att han bär något ansvar över vad som hänt.

För pappan har jag inga ord. Det är vidrigt hur han slingrar sig, inte kan ta något ansvar och försöker lägga all skuld på sin bror.
Han är en äcklig liten pundare och jag hoppas han lider enormt mycket.

Jag har också funderat på det med alkoholen, hur kommer det sig att hon har både alkohol och karfentanil i sig? Kan det finns alkohol i det ämne man använde att blanda ihop drogerna?
Pappan påstod ju att han inte drack, men ändå när socialen kom på oväntat besök stod det en sprit flaska på bordet?

Till er som undrade om de andra barnen så förlorade mamman och pappan vårdnaden om dom. Enligt mamman ska det ha berott på denna händelse enbart.
Men det ska även ha berott på att hon trots att socialen sagt ifrån, så ska hon ha lämnat dom i hans vård ändå.
Citera
2018-02-21, 11:26
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Vilken grupp är detta? Inte denna med J*line va? Har inte sett något alls där.

Nej, kriminalfall värden över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in