2018-02-20, 21:42
Medlem
Ni som har tillgång till Facebook och bilder på de två misstänkta, skulle ni kunna lägga upp bilderna här?
Citera
2018-02-20, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tbone-girl
tyst är det också, jag jfr med mordet / den grova misshandeln på spädbarnet i Kristianstad. Hela jävla mobben ute med högafflarna, och ville lyncha MAMMAN framförallt. Tyvärr tror jag att mammor döms hårdare. Hon skulle ha, hon borde ha gjort, men fattade hon inget, osv osv i oändlighet. Det som också är anmärkningsvärt är att denna lynchning fortsätter efter att hon friats. Hur fan kommer detta sig? Jämför tex den tråden med denna. Var är alla som fördömer honom? Kvinnor framförallt som har stått längst fram med högafflarna när det gällde en mammas eventuella negligering?

Är det lite synd om den här killen`? Han var ju så duktig med barnen "så påhittig" "en doer". Han lovordas lite väl mycket för att vara en fentanylpundare som tappat greppet så pass mycket att han till slut försätter sitt barn i en livsfarlig situation med dödlig utgång. Jävla hycklare.

Frågan är väl ifall han satt henne i en livsfarlig situation medvetet eller inte? Jag förstår inte varför många, även på Facebook, vinklar det som om det var en olyckshändelse. Han kan faktiskt ha gett henne drogen med flit. Eller så missförstår din mening i sista stycket. Håller med dig fullt ut annars.
Citera
2018-02-20, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av summerbody
Eller hur! Hade det varit mamman som burit ansvaret så hade fler anslutit här. Det är ju så att vi förväntar oss mer utav en mamma än en pappa, därav detta haussande så fort en pappa spelar ett spel eller åker och badar med sitt barn.

Jag tror han antingen har druckit av fentanylen själv och sen i ruset missat att ställa undan flaskan och hon sjölv fått tag på den alternativt givit dottern lite för att få henne att somna/tystna pga öronont.

Med risk för att låta som en trasig skiva - tror du att det är sannolikt att hon både har i sig alkohol och Fenatyl av misstag då pappan inte kan förklara något gällande substanserna i kroppen? Eller att hon fått i sig alkohol med hjälp av pappan och sen Fenatylet av misstag? Sista alternativet är att hon fått i sig både alkohol och Fenatyl med hjälp av pappan. Vilket alternativ väljer du? Undrar uppriktigt då jag inte får ihop det här.
Citera
2018-02-20, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shakopee
Frågan är väl ifall han satt henne i en livsfarlig situation medvetet eller inte? Jag förstår inte varför många, även på Facebook, vinklar det som om det var en olyckshändelse. Han kan faktiskt ha gett henne drogen med flit. Eller så missförstår din mening i sista stycket. Håller med dig fullt ut annars.
Nej det vet vi ju inte. Olyckshändelse kan det ju vara. Han börjar ta fentanyl, mer och mer och oftare och oftare. Tappar greppet och börjar virra med flaskorna så flickan fått i sig. Vittnesmål gör gällande att han sista tiden börjat somna hur som helst och fått humörsvängningar. Tydliga tecken på eskalerande opiatmissbruk. Det är väl kanske det mest troliga scenariot för mig. Om han inte helt tappat det och gett henne fentanylet pga totalt väck.
Citera
2018-02-20, 22:39
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wounderingtwo
Jag upplever det som att D*nnis är den som är ärlig här. Han hymlar inte med något alls, svarar rakt och ärligt (enligt min åsikt) på frågor om Fentanylen och hans missbruk. Andr*as däremot svamlar mest, anklagar sin bror för allt, till och med för att han skulle ha injicerat alkohol i tösen. Googlar alternativa metoder till dotterns död, griper efter halmstrån för att slippa bära något ansvar.

Ja, jag är övertygad om att det inte var meningen att ske och han älskar säkert alla sina barn mer än något annat men han har absolut brustit i sitt ansvar och för mig är det uppenbart att han själv missbrukat Fentanyl.

Här är för övrigt en print screen på ett inlägg han postade i "G* ditt stöd till Jolin*" den 23 juni. Där skriver han:

https://imgur.com/yCxxR04

En fråga. Du skrev att du flera gånger skänkt pengar till dem pga den åldre dotterns leukemi. Hur vet du att hon är sjuk i cancer?

De verkar ju behöva pengar och att få dem från insamling är ju ett sätt.
Citera
2018-02-20, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
En fråga. Du skrev att du flera gånger skänkt pengar till dem pga den åldre dotterns leukemi. Hur vet du att hon är sjuk i cancer?

Det finns som sagt en FB grupp, där det finns många uppdateringar med bilder på den försämrade flickan. När hon strålas, eller behandlas på olika vis. Det står också i fupen på flera ställen att det barnets behandlande läkare skrivit ut hostmedicin osv.
Citera
2018-02-20, 22:46
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ex69-dtr
Där har du fel.
Kroppen kan producera alkohol av vissa virus. Står även om det i FUP.

Karfentanilet har hon ju fått i sig på något vis, går inte att komma ifrån!
Råkat ge fel nässpray eller försökt "självmedicinera" med låg dos karfentanil är mina gissningar..

A nä du, nu får du allt förklara.

Skulle en person som denne slusken veta något om sällsynta tarmsjukdomar?
Citera
2018-02-20, 22:46
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Det finns som sagt en FB grupp, där det finns många uppdateringar med bilder på den försämrade flickan. När hon strålas, eller behandlas på olika vis. Det står också i fupen på flera ställen att det barnets behandlande läkare skrivit ut hostmedicin osv.

Tack.
Citera
2018-02-20, 23:06
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka

Jag har följt dottern på Facebook i den grupp som nämnts i tråden. Har aldrig tvivlat på att hon har Leukemi och det bekräftas även av sjukvårdspersonal i förundersökningen. Om pengarna däremot har gått till det ändamål som det ska det vet jag nu inte. Jag har väl varit med och ombesörjt A*dreas drogberoende liksom många fler. Blir lite irriterad över gruppen nu och känner att jag nästan vill skriva något så att andra får upp ögonen för detta.

Enligt förundersökningen så verkar inte mamman heller ta någon ställning till vad pappan har utsatt deras gemensamma barn för och desto mindre att hans levnadssätt och oaktsamhet lett till deras dotters död. Jag blir bara förbannad.

Är barnen fortfarande placerade hos fosterfamilj eller är de åter hemma hos sin mamma?
Senast redigerad av Wounderingtwo 2018-02-20 kl. 23:08.
Citera
2018-02-20, 23:17
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shakopee
Med risk för att låta som en trasig skiva - tror du att det är sannolikt att hon både har i sig alkohol och Fenatyl av misstag då pappan inte kan förklara något gällande substanserna i kroppen? Eller att hon fått i sig alkohol med hjälp av pappan och sen Fenatylet av misstag? Sista alternativet är att hon fått i sig både alkohol och Fenatyl med hjälp av pappan. Vilket alternativ väljer du? Undrar uppriktigt då jag inte får ihop det här.

Hur gammal var flickan? 4 år? Om hon fått i sig Fentanyl på egen hand måste hon ha druckit från någon av hans flaskor. Verkar orimligt att hon skulle kunnat spraya sin näsa med en nässpraysflaska som har ett ganska tungt motstånd. Min 6-åring klarar det sisådär om man han använder båda sina händer. Kan ha fel dock.

Jag gissar att han antingen gett henne nässpray i tron om att det är nässpray eller också så har hon druckit ur någon av flaskorna. Inte helt otippat att hon vaknat törstig och tagit det hon hittat som varit närmast till hands.

Har så svårt att tro att han gett henne detta medvetet men vad vet jag, jag känner honom inte.
Citera
2018-02-20, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wounderingtwo
Jag har följt dottern på Facebook i den grupp som nämnts i tråden. Har aldrig tvivlat på att hon har Leukemi och det bekräftas även av sjukvårdspersonal i förundersökningen. Om pengarna däremot har gått till det ändamål som det ska det vet jag nu inte. Jag har väl varit med och ombesörjt A*dreas drogberoende liksom många fler. Blir lite irriterad över gruppen nu och känner att jag nästan vill skriva något så att andra får upp ögonen för detta.

Enligt förundersökningen så verkar inte mamman heller ta någon ställning till vad pappan har utsatt deras gemensamma barn för och desto mindre att hans levnadssätt och oaktsamhet lett till deras dotters död. Jag blir bara förbannad.

Är barnen fortfarande placerade hos fosterfamilj eller är de åter hemma hos sin mamma?
Skulle aldrig nånsin ge pengar på FB. Gör inte det du heller? Jag får dåliga vibbar oavsett hur fin/gullig/hjärtskärande historia. Jag vet inte om de är hos sin mamma. A pratar om nåt utredningshem, var det dit de skickades först tro? Var mamman med dit? Han släpps ju först och omhäktas senare.
Citera
2018-02-20, 23:23
Medlem
Citat:
Nej det vet vi ju inte. Olyckshändelse kan det ju vara. Han börjar ta fentanyl, mer och mer och oftare och oftare. Tappar greppet och börjar virra med flaskorna så flickan fått i sig. Vittnesmål gör gällande att han sista tiden börjat somna hur som helst och fått humörsvängningar. Tydliga tecken på eskalerande opiatmissbruk. Det är väl kanske det mest troliga scenariot för mig. Om han inte helt tappat det och gett henne fentanylet pga totalt väck.

Så då menar du att han gett henne Fentanylet av olyckshändelse alternativt att han gett henne Fentanylet pga totalt väck OCH har hon fått i sig i alkoholen på eget bevåg? Att man hittat båda substanserna i blodet gör att slumpen blir mindre sannolik till att allt var en olyckshändelse, men jag verkar vara den ende som ser det sambandet. Ingen verkar förstå vad jag försöker säga, utan går runt i ringar kring att endast Fentanylet är av betydelse. Hur stor är sannolikheten att både alkohol och drog finns barnet av en ren olyckshändelse? Jag ger upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in