2018-02-21, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
Om du menar i gruppen på facebook där både mamma, pappa, syster och vännerna skrivit massor så har du nog inte läst den speciellt bra... Det är ett enormt hat mot pappan och flera kommentarer har försvunnit pga att de varit så grova.
Nja, fast jfr du med tråden med spädbarnsfallet så är det ingenting. Inte heller denna tråd går att jfr med motsvarande tråd här om spädbarnsfallet. Menar också att ett helt oresonligt hat, och mobbmentalitet, drev, gått mot mamman (inte alls pappan som ju är DÖMD för mordet) trots att hon friats av hovrätt. I FB tråden är det mest tjafs mellan anhöriga som blivit raderade så nej. Det är inte tillnärmelsevis lika.
Citera
2018-02-21, 11:30
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Med tanke på att jag startade denna tråd så är jag på något sätt glad att förundersökningen kommit nu.
Jag har ju haft en del information sen start och mycket har stämt in med vad som står i fupen.
Efter att ha läst igenom den så har jag fått samma uppfattning som många andra, D känns mera trovärdig i sina förhör och det känns inte som att han bär något ansvar över vad som hänt.

För pappan har jag inga ord. Det är vidrigt hur han slingrar sig, inte kan ta något ansvar och försöker lägga all skuld på sin bror.
Han är en äcklig liten pundare och jag hoppas han lider enormt mycket.

Jag har också funderat på det med alkoholen, hur kommer det sig att hon har både alkohol och karfentanil i sig? Kan det finns alkohol i det ämne man använde att blanda ihop drogerna?
Pappan påstod ju att han inte drack, men ändå när socialen kom på oväntat besök stod det en sprit flaska på bordet?

Till er som undrade om de andra barnen så förlorade mamman och pappan vårdnaden om dom. Enligt mamman ska det ha berott på denna händelse enbart.
Men det ska även ha berott på att hon trots att socialen sagt ifrån, så ska hon ha lämnat dom i hans vård ändå.

Okej, så barnen har omhändertagits med LVU eller? Och placerade i fosterfamilj? Är det hos någon helt okänd eller någon i familjens närhet? Det förklarar ju varför de inte publicerat något i J*line-gruppen på länge. Mamman har heller inte publicerat något på Instagram.

Menar du att hon lämnat över sina två barn till honom efter det att I avlidit?
Citera
2018-02-21, 11:32
Medlem
Wounderingtwos avatar
Citat:
Nej, kriminalfall värden över.

Den gruppen har jag missat och saknat något enormt. Visste inte ens att den fanns.
Citera
2018-02-21, 11:40
Medlem
Citat:
Om du läser ambulanspersonalens förhör fick de samtalet runt 8.50.
Helikopter och polis tillkallades vid 9.30 tiden.

Det har du helt rätt i. Tack.
Citera
2018-02-21, 11:44
Medlem
Citat:
Med tanke på att jag startade denna tråd så är jag på något sätt glad att förundersökningen kommit nu.
Jag har ju haft en del information sen start och mycket har stämt in med vad som står i fupen.
Efter att ha läst igenom den så har jag fått samma uppfattning som många andra, D känns mera trovärdig i sina förhör och det känns inte som att han bär något ansvar över vad som hänt.

För pappan har jag inga ord. Det är vidrigt hur han slingrar sig, inte kan ta något ansvar och försöker lägga all skuld på sin bror.
Han är en äcklig liten pundare och jag hoppas han lider enormt mycket.

Jag har också funderat på det med alkoholen, hur kommer det sig att hon har både alkohol och karfentanil i sig? Kan det finns alkohol i det ämne man använde att blanda ihop drogerna?
Pappan påstod ju att han inte drack, men ändå när socialen kom på oväntat besök stod det en sprit flaska på bordet?

Till er som undrade om de andra barnen så förlorade mamman och pappan vårdnaden om dom. Enligt mamman ska det ha berott på denna händelse enbart.
Men det ska även ha berott på att hon trots att socialen sagt ifrån, så ska hon ha lämnat dom i hans vård ändå.
Tydligen finns alkohol i e cigarettvätskan som också fanns på plats.
Citera
2018-02-21, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wounderingtwo
Okej. Jag tänkte inte alls att det hela kan ha inträffat på morgonen men det har du rätt i. Jag regerade nämligen på det faktum att han hävdar att han gått upp och först kollat till det minsta barnet. Det gör man inte om man ligger och sover bredvid ett sjukt barn. Jag kollar min son flera gånger då han är förkyld med feber och/eller sjukdom i luftrören. Och det är per automatik det första jag gör på morgonen. Skulle aldrig falla mig in att börja med andra bestyr först.

En tanke. Kan tingsrätten döma till hårdare rubricering trots åtalet? Alltså, kan tingsrätten döma för dråp även om åklagaren bara åtalar den misstänkta för vållande till annans död?

Jag måste rätta mig själv här. Pappan blir väck då hans telefon ringer cirka 8.30, det är en tjejkompis som behöver cigaretter. Han går upp för att prata och efter en stund hör kompisen att den lille sonen vaknar och pappan går in till honom. Pappan säger efter en stund att han måste väcka dottern inför besöket av dammsugarförsäljaren. Cirka 8.50 inkommer samtal från pappan till larmcentralen att hans dotter inte andas.

Pappan ligger alltså och sover då telefonen ringer enligt kompisen. Då är det ju rätt rimligt att smyga ut ur sovrummet för att inte väcka dottern med prat och utan att kolla till henne. Pappan verkar ju också ringa 112 väldigt omgående efter han lagt på med kompisen och ska in och väcka dottern. Dottern kan ju inte varit helt död när han tittade till henne då han lyckas få henne att kräkas och ambulanspersonalen säger att hon inte var kall eller stel.

Tyvärr så kunde inte rättsläkaren avgöra när hon borde fått i sig Fenatylet. Jag undrar hur många timmar ett barn klarar av en sådan hög dos utan att få andningsuppehåll. Känns som om hon borde fått i sig dosen i nära samband med att han hittade henne. Samma med alkoholhalten, den var ju rätt hög för att vara ett litet barn. Hon måste ju ha varit full menar jag.
Citera
2018-02-21, 12:32
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tbone-girl
Nja, fast jfr du med tråden med spädbarnsfallet så är det ingenting. Inte heller denna tråd går att jfr med motsvarande tråd här om spädbarnsfallet. Menar också att ett helt oresonligt hat, och mobbmentalitet, drev, gått mot mamman (inte alls pappan som ju är DÖMD för mordet) trots att hon friats av hovrätt. I FB tråden är det mest tjafs mellan anhöriga som blivit raderade så nej. Det är inte tillnärmelsevis lika.

Det går ju dock inte ens att jämföra egentligen. Gruppen grundades ju pga det fallet och det är sjukt många som följt just det.
Sen gissar jag nu men du har inte varit med från start va?
Pappan är den som fått mest skit i det fallet, mamman fick mycket nu i slutet. Antagligen för att hon blev friad och många inte håller med.
Jag förstår dom, men respekterar hovrättens bedömning, hon är friad och ska behandlas som så också.
Men det är ot här.

Tillbaka till detta fall så har vi olika uppfattningar där. Jag har sett många hatkommentarer där. Men som sagt de går inte ens att jämföra de två fallen.
Citera
2018-02-21, 12:45
Medlem
Stupido86s avatar
Citat:
Okej, så barnen har omhändertagits med LVU eller? Och placerade i fosterfamilj? Är det hos någon helt okänd eller någon i familjens närhet? Det förklarar ju varför de inte publicerat något i J*line-gruppen på länge. Mamman har heller inte publicerat något på Instagram.

Menar du att hon lämnat över sina två barn till honom efter det att I avlidit?

Så skriver mamman
https://minfil.org/Pb28C7d3b5/_20180221_123713.JPG

I en kommentar över kan man läsa att de bor hos en annan familj, vilken nämns inte, och att mamman inte träffar dom speciellt mycket. Hon verkar ha haft ganska lite intresse i dom överlag om man ska tro på alla vittnesmål från de runt omkring familjen.
Ja precis, hon ska ha fått tillsägelse av soc att pappan inte ska ha hand om dom och ändå ska hon ha lämnat av dom till honom och dragit iväg igen.

Citat:
Den gruppen har jag missat och saknat något enormt. Visste inte ens att den fanns.
Den är bra, lite hårda regler kring vissa saker och en del kaffelattemorsor med pinnar i röven. Men det finns mycket intressant att hämta där ibland, många anhöriga som öppnar upp sig.
Citera
2018-02-21, 13:23
Medlem
Citat:
Så skriver mamman
https://minfil.org/Pb28C7d3b5/_20180221_123713.JPG

I en kommentar över kan man läsa att de bor hos en annan familj, vilken nämns inte, och att mamman inte träffar dom speciellt mycket. Hon verkar ha haft ganska lite intresse i dom överlag om man ska tro på alla vittnesmål från de runt omkring familjen.
Ja precis, hon ska ha fått tillsägelse av soc att pappan inte ska ha hand om dom och ändå ska hon ha lämnat av dom till honom och dragit iväg igen.

Den är bra, lite hårda regler kring vissa saker och en del kaffelattemorsor med pinnar i röven. Men det finns mycket intressant att hämta där ibland, många anhöriga som öppnar upp sig.

Vilken jävla morsa. Vad kan hin möjligtvis anse viktigare än att umgås med de barn hon har kvar, där inte bara ett barn är sjukt utan båda lär ha trauma efter deras bortgångna syster. Vissa ska inte ha barn så är det bara.
Citera
2018-02-21, 13:31
Medlem
Bluekeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shakopee
09.30 kom larmet. Pappan hade varit vaken från cirka 8.30 så det fanns gott om tid för honom att ge dottern något så att hon var tyst och fortsatte sova. Han skulle ha ett möte med en damssugarförsäljare som skulle skulle komma till huset på förmiddagen. Tydligen var ett av hans stora intressen dammsugare... Därför ringde en vän till honom vid 8.30 så att han inte skulle försova sig. Dottern var antagligen sjuk och klängig och det passade inte med att dammsugardemostrationen som strax skulle äga rum. Han var som sagt väldigt förtjust i dammsugare enligt vänner. Låter sjukt för oss normala men han var ju inte vid sina sinnes fulla bruk då han själv missbrukade rätt kraftigt.

Edit: ja, det känns som om polisförhören lämnar mycket att önska. Åtalet täcker inte alls in det som antagligen hänt. Inte första gången det sker. Usch.
Snälla...kan du försöka att inte skapa samma jävla kärringsnack som i Bjärredtråden?!

Varifrån får du att han ville hon skulle fortsätta sova? Jag ser inte det i FU.

Dotter sjuk och klängig...? Wtf?

Den här tråden är på väg åt helvete redan...
Citera
2018-02-21, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluekeeper
Snälla...kan du försöka att inte skapa samma jävla kärringsnack som i Bjärredtråden?!

Varifrån får du att han ville hon skulle fortsätta sova? Jag ser inte det i FU.

Dotter sjuk och klängig...? Wtf?

Den här tråden är på väg åt helvete redan...

Ja herregud, vad du sitter på höga hästar. Tagga ner.

På sidan 152 berättar pappa att ha låter dottern fortsätta sova då hon inte hostar. Frågor på det?

Att dotter var sjuk och klängig var min egen spekulation. Det är väldigt tydligt att jag hade det som tanke OCH sedan tänkt om då det verkar som om dottern fortsatte sova enligt ett vittne och pappans egen berättelse. Förstår att det är svårt för vissa att läsa och förstå ordentligt, så jag har tålamod ditt känsloutbrott.
Citera
2018-02-21, 14:29
Medlem
Citat:
Det går ju dock inte ens att jämföra egentligen. Gruppen grundades ju pga det fallet och det är sjukt många som följt just det.
Sen gissar jag nu men du har inte varit med från start va?
Pappan är den som fått mest skit i det fallet, mamman fick mycket nu i slutet. Antagligen för att hon blev friad och många inte håller med.
Jag förstår dom, men respekterar hovrättens bedömning, hon är friad och ska behandlas som så också.
Men det är ot här.

Tillbaka till detta fall så har vi olika uppfattningar där. Jag har sett många hatkommentarer där. Men som sagt de går inte ens att jämföra de två fallen.
jo det vill jag nog säga att jag har. Varit med från start. Jag har även läst de raderade kommentarerna , nån i As kommentar och resten mellan I och M. Skitsamma. Det handlar om ett barns död genom negligering och vårdslöshet i bägge fallen. Håller inte med om att pappan fått mest skit heller i det fallet. Tvärtom, han är man, pappan, och blir per definition mindre granskad än en mamma vilket var det jag menade från början när jag jfr med det fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in