Citat:
Ursprungligen postat av
Shakopee
09.30 kom larmet. Pappan hade varit vaken från cirka 8.30 så det fanns gott om tid för honom att ge dottern något så att hon var tyst och fortsatte sova. Han skulle ha ett möte med en damssugarförsäljare som skulle skulle komma till huset på förmiddagen. Tydligen var ett av hans stora intressen dammsugare... Därför ringde en vän till honom vid 8.30 så att han inte skulle försova sig. Dottern var antagligen sjuk och klängig och det passade inte med att dammsugardemostrationen som strax skulle äga rum. Han var som sagt väldigt förtjust i dammsugare enligt vänner. Låter sjukt för oss normala men han var ju inte vid sina sinnes fulla bruk då han själv missbrukade rätt kraftigt.
Edit: ja, det känns som om polisförhören lämnar mycket att önska. Åtalet täcker inte alls in det som antagligen hänt. Inte första gången det sker. Usch.
Okej. Jag tänkte inte alls att det hela kan ha inträffat på morgonen men det har du rätt i. Jag regerade nämligen på det faktum att han hävdar att han gått upp och först kollat till det minsta barnet. Det gör man inte om man ligger och sover bredvid ett sjukt barn. Jag kollar min son flera gånger då han är förkyld med feber och/eller sjukdom i luftrören. Och det är per automatik det första jag gör på morgonen. Skulle aldrig falla mig in att börja med andra bestyr först.
En tanke. Kan tingsrätten döma till hårdare rubricering trots åtalet? Alltså, kan tingsrätten döma för dråp även om åklagaren bara åtalar den misstänkta för vållande till annans död?