2018-02-19, 20:55
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Det största problemet i världen är att man grundlöst lyfter upp grupper som offer i politiska syften.? Jag önskar att det vore så. Kan du kanske ge ett exempel på när man gör det här då?
https://www.youtube.com/watch?v=T9TzvxXjXPQ

Det är faktiskt ganska kul när man ser vilka de tagit till sin hjälp
vilka "offer"

För övrigt så lever vi i en skuldkultur det vill säga i en civiliserad rättsstat och inte i ett klansamhälle, så det enda jag har ansvar för är mina egna handlingar. Jag och andra har inte skuld i ett djävla någe som vi inte själva har ställt till med.

BLM list

https://www.youtube.com/watch?v=085u0NnAgjA

Riots
https://www.youtube.com/results?search_query=BLM+riots

Rashid Musa, som också tillhör en grupp som är utsedd till offer, vilket ger legitimitet, men som har kopplingar till muslimska brödraskapet.
https://www.youtube.com/watch?v=0uLq1CDVyCA

Här är listan i skrift

Citat:
1. White people, if you don’t have any descendants, will your property to a black or brown family. Preferably one that lives in generational poverty.

2. White people, if you’re inheriting property you intend to sell upon acceptance, give it to a black or brown family. You’re bound to make that money in some other white privileged way.

3. If you are a developer or realty owner of multi-family housing, build a sustainable complex in a black or brown blighted neighborhood and let black and brown people live in it for free.

4. White people, if you can afford to downsize, give up the home you own to a black or brown family. Preferably a family from generational poverty.

5. White people, if any of the people you intend to leave your property to are racists assholes, change the will, and will your property to a black or brown family. Preferably a family from generational poverty.

6. White people, re-budget your monthly so you can donate to black funds for land purchasing.

7. White people, especially white women get a racist fired. Yaw know what the fuck they be saying. You are complicit when you ignore them. Get your boss fired cause they racist too.

8. this should be easy but all those sheetless Klan, Nazi’s and Other lil’ d***-white men will all be returning to work. Get they ass fired. Call the police even: they look suspicious.

9. if any white person at your work, or as you enter in spaces and you overhear a white person praising the actions from yesterday, first, get a pic. Get their name and more info. Hell, find out where they work — Get Them Fired. But certainly address them, and, if you need to, you got hands: use them.

10. Commit to two things: Fighting white supremacy where and how you can (this doesn’t mean taking up knitting, unless you’re making scarves for black and brown kids in need), and funding black and brown people and their work.

Jag tror inte BLM's offerskap behöver eldas på mer, snarare lugnas ned.

Vi kan ju köra lite dekonstruktion och byta ut white people mot jews....
Senast redigerad av Gertrud1 2018-02-19 kl. 21:42.
Citera
2018-02-19, 21:53
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
https://www.youtube.com/watch?v=T9TzvxXjXPQ

Det är faktiskt ganska kul när man ser vilka de tagit till sin hjälp
vilka "offer"

För övrigt så lever vi i en skuldkultur det vill säga i en civiliserad rättsstat och inte i ett klansamhälle, så det enda jag har ansvar för är mina egna handlingar. Jag och andra har inte skuld i ett djävla någe som vi inte själva har ställt till med.

Vi kan ju köra lite dekonstruktion och byta ut white people mot jews....

Så, eftersom vi har en rättstat så är det fel att prata om diskriminering? Jag ser inte riktigt hur det enda följer efter det andra, kan du förtydliga?

Om vi byter ut white people mot cars eller mot skyscrapers så blir det ännu konstigare. Och byter vi ut resten av orden mot "the new england patriots won the super bowl" så är det dessutom en lögn. Vad säger det om meningen som vi bytte ut orden ifrån?

Jag vet inte vad det där är för lista eller varför den är relevant, jag brukar inte titta på youtubelänkar som andra bidrar med för det är oftast misär att stå ut med (för mig alltså, normalt inte för den som länkar). Kan du kanske sammanfatta eller hänvisa till något i skrift?
Citera
2018-02-19, 22:06
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Så, eftersom vi har en rättstat så är det fel att prata om diskriminering? Jag ser inte riktigt hur det enda följer efter det andra, kan du förtydliga?

Visst kan vi prata om diskriminering, och skall så länge vi inte ljuger och hittar på vår egen sanning. Men det är fel att skuldbelägga en hel grupp för vad individer gör, så gör man bara i en outvecklad skamkultur.

Citat:
Om vi byter ut white people mot cars eller mot skyscrapers så blir det ännu konstigare. Och byter vi ut resten av orden mot "the new england patriots won the super bowl" så är det dessutom en lögn. Vad säger det om meningen som vi bytte ut orden ifrån?
Fast grejen här är att om man byter ut white people mot jews, och black people mot germans så skulle nazismen blir uppenbar.

Citat:
Jag vet inte vad det där är för lista eller varför den är relevant, jag brukar inte titta på youtubelänkar som andra bidrar med för det är oftast misär att stå ut med (för mig alltså, normalt inte för den som länkar). Kan du kanske sammanfatta eller hänvisa till något i skrift?

Det är en lista som en av företrädarna för BLM gett ut angående vad white people should do,

Jag lade den i skrift också eftersom jag vet att ni är lata.
Om du inte ens kollar den första videon som är ett svar på din fråga, så tappar jag all respekt för dig.
Citera
2018-02-19, 22:20
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Visst kan vi prata om diskriminering, och skall så länge vi inte ljuger och hittar på vår egen sanning. Men det är fel att skuldbelägga en hel grupp för vad individer gör, så gör man bara i en outvecklad skamkultur.

Fast grejen här är att om man byter ut white people mot jews, och black people mot germans så skulle nazismen blir uppenbar.

Det är en lista som en av företrädarna för BLM gett ut angående vad white people should do,

Jag lade den i skrift också eftersom jag vet att ni är lata.
Om du inte ens kollar den första videon som är ett svar på din fråga, så tappar jag all respekt för dig.

Så jag tittade lite, drygt 30 sekunder. Jag tror du trasslar in dig för mycket i ordet offer. Man kan vara utsatt för diskriminering och trots detta klara sig väldigt bra, och samtidigt tycka att det är dåligt med diskrimineringen och tycka synd om de som inte klarar sig lika bra och vilja hjälpa de. Det är inget konstigt egentigen. Om du tolkar det som att Timbuktu säger "det är hemskt synd om mig" så tror jag du gör en feltolkning.

Är man mer lat för att man föredrar att läsa framför att titta på dryga videoklipp med personer som maler på väldigt omständigt och nästan aldrig kommer till någon poäng? För det är den typen av klipp som folk ofta bidrar med, fånar som "sargon of akkad" eller i viss mån (helt klart bättre än föregående, men dock) Jordan Peterson.

Du tycker det där fel att skuldbelägga en grupp för vad individer gör, men du tycker samtidigt att det är okej att oproportionerligt många svarta skjuts ihjäl av polisen för att svarta begår mer brott? Jag tycker inte de två sakerna går ihop.

Och så de där begreppen du använder, först säger du att vi bor i en skuldkultur, vilket tydligen innebär en civliserad rättstat, men det är skilt från en skamkultur tydligen, som är något dåligt. Förvirringen är snart total här på min sida.

Olika ord har olika betydelser, byter man ut ord så ändrar man betydelsen, det är inte rättvist att säga "ja men om man byter ut det här ordet mot det här så låter det dåligt" som en invändning. Byter jag ut din första mening mot "jag vill döda alla judar" så tycker jag du ser ut som en ganska osympatisk person, vill du verkligen det?

Den där listan igen, var kan man hitta den? Oavsett så är det en folkrörelse utan ledare, det finns inte officiella talespersoner eller så, vad någon företrädare har sagt spelar ingen roll.
Citera
2018-02-19, 23:14
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Så jag tittade lite, drygt 30 sekunder.
Ungefär så länge som du kollade på Jordan, och i båda fallen så uttalar du dig tvärsäkert och förmätet som en skolfröken.

Bitch please.
Citera
2018-02-19, 23:21
Medlem
Pulitzers avatar
Citat:

Tyvärr tar invandrarna med sig sin omogna skamkultur till vår skuldkultur (= rättsstat) eftersom välmenande indoktrinerade användbara idioter är för arroganta för att ta reda på vad som pågår så raseras civilisationen så att vi går tillbaka och anpassar oss till dem, istället för att de acklimatiseras i en rättsstat.

Feministerna vill båda äta kakan och ha den kvar. Man attackerar de strukturer som lett till att vi bildat rättsstater där medborgare har lika värde, samtidigt som man skriker efter lag och rätt.

Poliser över hela västvärlden vågar inte sätta stopp för buset eftersom de hängs ut i media som rasister när de tar tag i det hela. Det är dags för journalister att göra lite research. Eftersom de svarta är offer får de härja fritt.
Detsamma gäller afghaner och marockaner i Sverige.

Men herregud vad är väl lite våldtäkter och polismord mot att någon blir kallad neger eller sandneger??

Ojdå, nu åkte verkligen rationaliteten och känslobefrielsen ut med badvattnet.

Poliser vågar sätta stopp för buset och svarta får inte härja fritt (maken till lösa och tendentiösa påståenden har jag väl inte sett åtminstone från dig tidigare!). Besök ett fängelse i USA eller i Sverige, den etniska sammansättningen motsvarar rätt väl den bland buset i det fria. Vilket nästan är förvånande, eftersom vissa typiska "förorts-" och gängbrott är omvittnat svårutredda.

Att svarta är gravt överrepresenterade i amerikansk brottslighet har varit ett allmänt känt faktum sedan senare delen av 1800-talet. Men ingen vill, vågar eller kan ta tag i det på allvar. Det finns inga lätta lösningar. Inte ens Trump har väl föreslagit att de ska skickas hem till Afrika, även om det väl bara är en tidsfråga.

Det vi varken ser där eller i Sverige är journalistik inifrån verkligheten. Journalistiken är tämligen etnocentrisk, och det finns heller inte journalister som har en naturlig anknytning till de här miljöerna. Problemmiljöerna syns inte i mainstreamsamhället, och vice versa. Det är ett hinder för integration och ömsesidig förståelse.
När det uppstår protester eller bränns bilar rycker man dit med kameran och sätter micken framför nån lämplig tant eller gubbe, gör ett pliktskyldigt ytsvep och sticker sen därifrån illa kvickt.

Vilka rättsstrukturer är det som feminister attackerar menar du?
Citera
2018-02-19, 23:33
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ungefär så länge som du kollade på Jordan, och i båda fallen så uttalar du dig tvärsäkert och förmätet som en skolfröken.

Bitch please.

Nej det där Jordanklippet var nog mer åt en halvtimme, där någonstans. Jag genomled hela faktiskt.

Sen tycker du verkligen att jag behövde se hela F!s reklamfilm? Det var tidigt uppenbart vad det var och även vad din invändning var.
Citera
2018-02-19, 23:49
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Poliser vågar sätta stopp för buset och svarta får inte härja fritt (maken till lösa och tendentiösa påståenden har jag väl inte sett åtminstone från dig tidigare!). Besök ett fängelse i USA eller i Sverige, den etniska sammansättningen motsvarar rätt väl den bland buset i det fria.
Jag talar om våra nogo zoner, till och med statsministern inser att vi tappat kontrollen
Citat:
Det vi varken ser där eller i Sverige är journalistik inifrån verkligheten.

Tv Serien The Wire är skriven av journalister och är ansedd som världens bästa tv- serie. Den utspelar sig i Baltimore, och är ingen vanlig deckare utan snarare ett socialreportage där varje säsong ges en egen vinkel.

Svenska journalisters förmåga att göra ett riktigt inifrånreportage betvivlar jag eftersom samtliga gått kommunisthögskolan. Försöket att porträttera Ali Kahn har en del övrigt att önska. Det är mycket den journalisten missar tack vare sin offerindoktrinering.
Det är inte mycket som skiljer Ali Khan och Don Corleone.

Citat:
Journalistiken är tämligen etnocentrisk, och det finns heller inte journalister som har en naturlig anknytning till de här miljöerna. Problemmiljöerna syns inte i mainstreamsamhället, och vice versa. Det är ett hinder för integration och ömsesidig förståelse.

Det som är ett hinder för integrationen är att de grupper som kommer från skamkulturer ser sin kultur som bättre än den svenska.

Citat:
När det uppstår protester eller bränns bilar rycker man dit med kameran och sätter micken framför nån lämplig tant eller gubbe, gör ett pliktskyldigt ytsvep och sticker sen därifrån illa kvickt
det finns ju många röster inifrån som försöker göra sin stämma hörd.
Inom vänstern tystas de, och de får sällan vara med i debatter.
Vissa har bloggar, de brukar kallas högerpopulistiska.

Citat:

Man attackerar de patrarkala strukturerna, dessa har skapat det västerländska rättssamhället.
Jag återkopplar till tidigare citat angående vad patriarkal betydde - faderlig

synonymer.se:
Citat:
som påminner om en patriark; som styr egenmäktigt men med faderlig omtanke

Om inte en massa manliga filosofer hade känt omtanke om mänskligheten så hade vi inte skapat civiliserade rättsstater där alla medborgare har lika värde och alla är lika inför lagen.
Vi hade heller inte haft något bistånd.

Kvinnor är bra på mycket, men vi är inga samhällsbyggare. Inget kvinnostyrt samhälle har överlevt.
Moderlig omtanke yttrar sig på helt annat sätt än faderlig, den är mera närvarande i nuet, och inte inriktad på långsiktiga konsekvenser.
Se på afghanerna.
Man bryr sig om afghanerna här och nu, men bekymrar sig inte om vilken påverkan en hoper afghaner kommer ha på samhället.
Likadant med de svarta, man känner empati, men inser inte hur ens aktioner kommer påverka landet på längre sikt.

Båda behövs.
Faderlig patriarkal omtanke har lett oss ganska långt. River man ned den stöttepelaren så rasar hela samhällsbygget.
Senast redigerad av Gertrud1 2018-02-19 kl. 23:58.
Citera
2018-02-20, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulitzer
Tänkte skriva ett långt inlägg och förklara effekterna av feministisk ideologi men jag tror dessa 2 länkar talar sitt tydliga språk, du verkar vara så skärp att du fattar.
https://nyheteridag.se/springare-aterigen-anmald-av-egna-polisledningen-den-har-gangen-efter-att-ha-uttalat-sig-om-gruppval dtakter/
https://nyheteridag.se/springare-kopplar-in-facket-nu-far-det-vara-nog/

lägg därtill det senaste, metoo
där har feminismen funnit en väg att straffa män, patriarkatet, vita män helt utanför de lagar som annars gäller för alla andra i samhället.
Känslan är ett vapen som ingen kan påstå är fel, och den känslan ka nu nyttjas för att skapa verklig skada för män som ogillas av olika anledningar, inte nödvändigtvis rätta.
Helt utan konsekvenser för känslostyrda feminister.

Man har flytta focus från verkliga problem som vi via lagar och regler reglerar till känslo problem som lever ett eget liv som ett eget godtyckligt lag forum.
Citera
2018-02-20, 11:33
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Jag talar om våra nogo zoner, till och med statsministern inser att vi tappat kontrollen

Tv Serien The Wire är skriven av journalister och är ansedd som världens bästa tv- serie. Den utspelar sig i Baltimore, och är ingen vanlig deckare utan snarare ett socialreportage där varje säsong ges en egen vinkel.

Svenska journalisters förmåga att göra ett riktigt inifrånreportage betvivlar jag eftersom samtliga gått kommunisthögskolan. Försöket att porträttera Ali Kahn har en del övrigt att önska. Det är mycket den journalisten missar tack vare sin offerindoktrinering.
Det är inte mycket som skiljer Ali Khan och Don Corleone.

Det som är ett hinder för integrationen är att de grupper som kommer från skamkulturer ser sin kultur som bättre än den svenska.

det finns ju många röster inifrån som försöker göra sin stämma hörd.
Inom vänstern tystas de, och de får sällan vara med i debatter.
Vissa har bloggar, de brukar kallas högerpopulistiska.

Man attackerar de patrarkala strukturerna, dessa har skapat det västerländska rättssamhället.
Jag återkopplar till tidigare citat angående vad patriarkal betydde - faderlig

synonymer.se:

Om inte en massa manliga filosofer hade känt omtanke om mänskligheten så hade vi inte skapat civiliserade rättsstater där alla medborgare har lika värde och alla är lika inför lagen.
Vi hade heller inte haft något bistånd.

Kvinnor är bra på mycket, men vi är inga samhällsbyggare. Inget kvinnostyrt samhälle har överlevt.
Moderlig omtanke yttrar sig på helt annat sätt än faderlig, den är mera närvarande i nuet, och inte inriktad på långsiktiga konsekvenser.
Se på afghanerna.
Man bryr sig om afghanerna här och nu, men bekymrar sig inte om vilken påverkan en hoper afghaner kommer ha på samhället.
Likadant med de svarta, man känner empati, men inser inte hur ens aktioner kommer påverka landet på längre sikt.

Båda behövs.
Faderlig patriarkal omtanke har lett oss ganska långt. River man ned den stöttepelaren så rasar hela samhällsbygget.

The Wire är utmärkt, inte den bästa serien (för det är Twin Peaks, följt av Sopranos) men på tredje plats. Det är den objektiva sanningen.

Vi har inga no go zones, vad vi har är högriskområden men de har större polisnärvaro än andra, tvärtom från vad som påstods av den där kolumnisten som skapade termen. Det medför också att akutpersonal ibland justerar sitt beteende i de här områden, man tar alternativa vägar eller ser till att ha poliseskort. Fast det gör de ibland annars också om de ska till en misstänkt brottsplats som det är oklart hur säker den är.
Citera
2018-02-20, 13:33
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roy666
Tänkte skriva ett långt inlägg och förklara effekterna av feministisk ideologi men jag tror dessa 2 länkar talar sitt tydliga språk, du verkar vara så skärp att du fattar.
https://nyheteridag.se/springare-aterigen-anmald-av-egna-polisledningen-den-har-gangen-efter-att-ha-uttalat-sig-om-gruppval dtakter/
https://nyheteridag.se/springare-kopplar-in-facket-nu-far-det-vara-nog/

lägg därtill det senaste, metoo
där har feminismen funnit en väg att straffa män, patriarkatet, vita män helt utanför de lagar som annars gäller för alla andra i samhället.
Känslan är ett vapen som ingen kan påstå är fel, och den känslan ka nu nyttjas för att skapa verklig skada för män som ogillas av olika anledningar, inte nödvändigtvis rätta.
Helt utan konsekvenser för känslostyrda feminister.

Man har flytta focus från verkliga problem som vi via lagar och regler reglerar till känslo problem som lever ett eget liv som ett eget godtyckligt lag forum.
Peter springare beter sig som en patriark ska göra. Beter sig beskyddande mot kvinnor och barn.
Citera
2018-02-20, 13:37
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
The Wire är utmärkt, inte den bästa serien (för det är Twin Peaks, följt av Sopranos) men på tredje plats. Det är den objektiva sanningen.

Vi har inga no go zones, vad vi har är högriskområden men de har större polisnärvaro än andra, tvärtom från vad som påstods av den där kolumnisten som skapade termen. Det medför också att akutpersonal ibland justerar sitt beteende i de här områden, man tar alternativa vägar eller ser till att ha poliseskort. Fast det gör de ibland annars också om de ska till en misstänkt brottsplats som det är oklart hur säker den är.
No go zones och högriskområden(eufeism för empatistörda sjuka "människor" som du) är synonymt. Båda är farliga och knappt några hade existerat i Sverige om poliser hade fått vara just poliser men vår feministiska regering skiter i det med. Så när ska du in och krama dessa nyanlända till civiliserat beteende?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in