Citat:
Ursprungligen postat av
Sir Dwain
Okej, det är inte bara förhastaste slutsatser i hans bok utan även en del triviala sanningar. Förmodligen mest triviala sanningar men det är de kontroversiella påståenden som diskussionerna normalt handlar om. Det är ingen som protesterar mot att kroppshållning påverkar hur vi uppfattar varandra osv.
Med andra ord när jag beskrev vad han faktiskt sade och inte hur ni uppfattade vad han sagt så blev det triviala sanningar.
Hittade detta i en bisats angående serotonin när jag letade annat bara som en parantes.
Citat:
Något senare framlades belägg för att en del av den genetiska koden för serotonin påverkar skadeundvikande beteenden, neuroticism och ångestrelaterade störningar
https://sv.wikipedia.org/wiki/Personlighetsgenetik
Men jag antar att molekylärpsykiatri är förhastade slutsatser också.
Citat:
Jag har svarat på dina frågor flera gånger, jag uppfattar hans sätt att diskutera som barnsligt och även vilka frågor han väljer att diskutera. Inte samtliga frågor och inte nödvändigtvis vartenda argument han någonsin har använt, men överlag.
Jag hade hoppats på nåt bättre än kognitiv dissonans.
Citat:
Det var bara en kommentar, jag tycker inte huruvida jag uppfattar honom som barnslig eller ej är något viktigt, det är bara en värdering. Att du av alla inte ser det på samma sätt förvånar mig, det är på grund av det här som jag tycker du ger sken av att vara sårad av att jag inte har samma höga tankar om Jordan som du har. För att du inte kan släppa att jag uppfattar honom som barnslig.
Jag skiter i hur du uppfattar honom, däremot är det roligt med din höga svansföring, som sedan mynnar ut i, "jag minns inte", trivialiteter osv.
Projiceringen består btw i att du tar för givet att jag bryr mig om vad andra tycker, vilket inte är en rimlig tolkning av min person.
Citat:
Idén han har fått från humrar, jag minns inte exakt hur det var formulerat, du kan säkert lätt hitta det, men det handlar om dominansbeteende som kan vara kopplat till serotoninnivåer, hos humrar.
Nej det är du som har påstått det, det är du som får lägga fram belägg för det du påstår. Så går det till i den stora världen förstår du.