Citat:
Ursprungligen postat av
Bret-Hart
Säga vad man vill om hans filmer men han har hjärtat på rätt ställe och att han gjorde de filmerna på egen hand med sina kompisar är ambitiöst nog.
Träffade på en av skådisarna i Braindead och han sa att hela filmen spelades in på 6 veckor och de hade knappt råd med kaffe men med tanke på hur mycket effekter och liknade är det verkligen häpnadsväckande bra gjort.Men som allt annat är det inte för alla......
Att Bad Taste må vara imponerande för dess låga budget osv, kan jag köpa, men det är icke desto mindre en riktig skitfilm. Budget säger. Inte så mycket om hur bra en film är. Kolla bara på lågbudget filmer som Reservoir Dogs och Pulp Fiction, som är bättre än de flesta högbudget filmer som släpps idag. Poängen är att man bedömer filmer efter hur bra eller dåliga de faktiskt är, och inte efter hur mycket de kostade att spela in. Och det finns inget bra med Bad Taste. Tittar man på Bad Taste, då har man verkligen inget bättre för sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
microvogsugn
Vet inte men The Hateful Eight tyckte jag var helt värdelös, tråkigaste filmen jag någonsin sett.
Ja det är också en riktig skitfilm. Tarantino har inte gjort något riktigt bra sedan Pulp Fiction, och hans sista bra film var Kill Bill, som jag uppskattar mycket eftersom jag diggar gamla Bruce Lee filmer, men som i övrigt inte är någon suoerfilm så att säga. Jackie Brown var ganska medioker, det började spåra ur för Tarantino redan där liksom. Nuförtiden är det bara judisk vänsterpropaganda och svarr nationalism Tarantino gör. Men Hateful Eight är en helt meningslös film. Tarantino's filmer har alltid varit våldsamma men de brukade ju ha en handling, bra och ball dialog och bra skådespel. Hateful Eight är liksom total slöseri på tid.