2018-02-18, 21:48
Medlem
iwaalgeudats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antilife
Exterminator City ska man kanske kika på. Men du laddar ner Gore Gore Girls på egen risk.

Haha är väl medveten om riskerna, men Z-grade trash är något som ligger mig varmt om hjärtat.
Du riskerar att bli knäpp av Exterminator City. Den får allt som Bruno Mattei har gjort att verka vara oscars matrial.
Citera
2018-02-18, 22:09
Medlem
EliasAlucards avatar
Peter Jackson's Bad Taste, hör till en av de absolut sämsta filmer jag sett. Det jag inte förstår är hur någon som Peter Jackson, som bara hade gjort liknande B-filmer och en handfull filmer som aldrig blev kommersiellt framgångsrika, helt plötsligt fick axla sagan om ringen trilogin. Okej han gjorde ett professionellt jobb på LotR, men ändå. Personligen tror jag att LotR hade blivit bättre om en bättre regissör hade fått regissera dem, men hur som helst är Bad Taste en mycket dålig film. Kan tänka mig att hans andra B-film, "Braindead", är lika dålig.
Citera
2018-02-19, 10:51
Medlem
Bret-Harts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Peter Jackson's Bad Taste, hör till en av de absolut sämsta filmer jag sett. Det jag inte förstår är hur någon som Peter Jackson, som bara hade gjort liknande B-filmer och en handfull filmer som aldrig blev kommersiellt framgångsrika, helt plötsligt fick axla sagan om ringen trilogin. Okej han gjorde ett professionellt jobb på LotR, men ändå. Personligen tror jag att LotR hade blivit bättre om en bättre regissör hade fått regissera dem, men hur som helst är Bad Taste en mycket dålig film. Kan tänka mig att hans andra B-film, "Braindead", är lika dålig.

Säga vad man vill om hans filmer men han har hjärtat på rätt ställe och att han gjorde de filmerna på egen hand med sina kompisar är ambitiöst nog.
Träffade på en av skådisarna i Braindead och han sa att hela filmen spelades in på 6 veckor och de hade knappt råd med kaffe men med tanke på hur mycket effekter och liknade är det verkligen häpnadsväckande bra gjort.Men som allt annat är det inte för alla......
Citera
2018-02-19, 11:27
Medlem
Motorprinsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av microvogsugn
Vet inte men The Hateful Eight tyckte jag var helt värdelös, tråkigaste filmen jag någonsin sett.

Riktigt usel. Hatade miljöerna - hela två! - också.
Citera
2018-02-19, 11:51
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bret-Hart
Säga vad man vill om hans filmer men han har hjärtat på rätt ställe och att han gjorde de filmerna på egen hand med sina kompisar är ambitiöst nog.
Träffade på en av skådisarna i Braindead och han sa att hela filmen spelades in på 6 veckor och de hade knappt råd med kaffe men med tanke på hur mycket effekter och liknade är det verkligen häpnadsväckande bra gjort.Men som allt annat är det inte för alla......
Att Bad Taste må vara imponerande för dess låga budget osv, kan jag köpa, men det är icke desto mindre en riktig skitfilm. Budget säger. Inte så mycket om hur bra en film är. Kolla bara på lågbudget filmer som Reservoir Dogs och Pulp Fiction, som är bättre än de flesta högbudget filmer som släpps idag. Poängen är att man bedömer filmer efter hur bra eller dåliga de faktiskt är, och inte efter hur mycket de kostade att spela in. Och det finns inget bra med Bad Taste. Tittar man på Bad Taste, då har man verkligen inget bättre för sig.

Citat:
Ursprungligen postat av microvogsugn
Vet inte men The Hateful Eight tyckte jag var helt värdelös, tråkigaste filmen jag någonsin sett.
Ja det är också en riktig skitfilm. Tarantino har inte gjort något riktigt bra sedan Pulp Fiction, och hans sista bra film var Kill Bill, som jag uppskattar mycket eftersom jag diggar gamla Bruce Lee filmer, men som i övrigt inte är någon suoerfilm så att säga. Jackie Brown var ganska medioker, det började spåra ur för Tarantino redan där liksom. Nuförtiden är det bara judisk vänsterpropaganda och svarr nationalism Tarantino gör. Men Hateful Eight är en helt meningslös film. Tarantino's filmer har alltid varit våldsamma men de brukade ju ha en handling, bra och ball dialog och bra skådespel. Hateful Eight är liksom total slöseri på tid.
Citera
2018-02-19, 11:58
Medlem
Citat:
Och det finns inget bra med Bad Taste. Tittar man på Bad Taste, då har man verkligen inget bättre för sig.

Klockrent foto och en sjuhelvetes kreativitet. Underbara effekter och briljant humor. En fantastisk DIY-rulle.

Bad Taste, Meet The Feebles, Braindead, Heavenly Creatures och Forgotten Silver är tusen gånger bättre än det urlöjliga Sagan om Ringen-tramset.
Citera
2018-02-19, 15:04
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scuz
Klockrent foto och en sjuhelvetes kreativitet. Underbara effekter och briljant humor. En fantastisk DIY-rulle.

Bad Taste, Meet The Feebles, Braindead, Heavenly Creatures och Forgotten Silver är tusen gånger bättre än det urlöjliga Sagan om Ringen-tramset.

Medhåll. Det bästa med Ringen-trilogin är att Gothmog ser ut som en alien från Bad Taste. Hur kan man inte älska Bad Taste?

Jag har ingen bottenlista och kommer knappast ihåg all skit jag har sett, men jag såg Jeepers Creepers 2 nyligen och det är den sämsta filmen jag har sett på väldigt länge. Jeepers Creepers var ju typ en mörk slasher med en twist, tvåan är en händelselös monsterrulle med menlösa karaktärer och obeskrivligt dåligt manus.
Citera
2018-03-31, 12:08
Medlem
Många av de filmer ni nämner är ju riktigt bra jämfört med Wuthering Heights. Så jävla asdålig att jag inte visste om jag skulle skratta eller dö när jag såg den. Det märkliga är att den fått asbra kritik oxå, trots att den inte handlar om någonting och är seg som innåttahelvete. Och den där negerkillen är fan störd (och nej, inte pga att han är neger).
Citera
2018-03-31, 12:24
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zerpiente
Många av de filmer ni nämner är ju riktigt bra jämfört med Wuthering Heights. Så jävla asdålig att jag inte visste om jag skulle skratta eller dö när jag såg den. Det märkliga är att den fått asbra kritik oxå, trots att den inte handlar om någonting och är seg som innåttahelvete. Och den där negerkillen är fan störd (och nej, inte pga att han är neger).
Du såg fel version. Jag antar att du såg Wuthering Heights från 2011.

Du skulle ha sett
Wuthering Heights med Laurence Olivier, David Niven eller
Wuthering Heights med Anna Calder-Marshall och Timothy Dalton eller
Wuthering Heights med Juliette Binoche, Ralph Fiennes.

Negerversionen är sällan bra.
Senast redigerad av S.O.Stolp 2018-03-31 kl. 12:26.
Citera
2018-04-04, 05:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Du såg fel version. Jag antar att du såg Wuthering Heights från 2011.

Du skulle ha sett
Wuthering Heights med Laurence Olivier, David Niven eller
Wuthering Heights med Anna Calder-Marshall och Timothy Dalton eller
Wuthering Heights med Juliette Binoche, Ralph Fiennes.

Negerversionen är sällan bra.

Oj, fanns det flera filmer? Där ser man. Det var iaf den från 2011 som jag menade, den med negern

Tycker dock fortfarande att det är märkligt hur bra kritik just den filmen fick, köpte dvdn på secondhand för tio spänn för några månader sen och hela jävla omslaget var fullt med massa förtjusning och beröm. Tur i oturen var att jag slapp känna smaken av någon större ekonomisk förlust då filmen bara kostade en tia. Värre hade väl varit att sett den på bio och efter filmens slut fått stå där med näsduken i hand och extremt motvilligt tvingas ta farväl av en vacker hundralapp.

Så... Om någon känner för att ha maraton i några av världens sämsta filmer så rekommenderas denna varmt
Citera
2018-04-04, 19:20
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Tycker inte att Bad Taste är så dålig om man sätter den i relation vilka medel han hade att arbeta med. Den är ju filmad med en kamera som han vevade upp och hans steedicam var ihopsnickrad av honom själv för 20 dollar. Även pistolerna hade han slöjdat ihop. Han hade ju absolut inga större ekonomiska resurser på den tiden innan han blev känd.
Citera
2018-04-05, 03:21
Medlem
75190255508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Tycker inte att Bad Taste är så dålig om man sätter den i relation vilka medel han hade att arbeta med. Den är ju filmad med en kamera som han vevade upp och hans steedicam var ihopsnickrad av honom själv för 20 dollar. Även pistolerna hade han slöjdat ihop. Han hade ju absolut inga större ekonomiska resurser på den tiden innan han blev känd.

Det intressanta är att underhållningsvärdet på hans filmer sjunker drastiskt när han får en högre budget att jobba med. Braindead, Bad Taste och Meet the Feebles har ändå relativt högt underhållningsvärde om man jämför med hans senare verk.

King Kong var ju rena sömnpillret och Sagan om Ringen-filmerna är faktiskt de enda filmerna jag sett som jag inte orkade se utan att ta en paus, för att jag var så ofantligt uttråkad. Jag har somnat på bio en gång och det var till Bilbo (blev bjuden, gratis är gott).

Därför är Sagan om Ringen-filmerna på toppen av min lista över de sämsta filmerna jag sett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in