Citat:
Ersätta? jag fattar inte det minsta.Socialistisk radikalfeminism är den feministiska ideologi som dominerar i (och låt mig vara partisk) alldeles för många samhällsområden.
Någonting som "feminismen" (i singular och bestämd form) existerar inte. Det är terminologi som används av folk som vet så lite om feminism att innehållet i vår egen riksdag... bevisligen... är helt främmande.
Det är inte så att exempelvis särartsfeminism och som i Sverige representeras av Sverigedemokraterna - via Paula Bieler, partiets jämställdhetspolitisk talesman - äger någon sorts makt i samhället...
Det samma kan sägas om liberalfeminism även om den får ett visst genomslag när, och givet, just högerblocket regerar landet (vi fick exempelvis Jämställdhetsbonusen under Alliansens styre allra senast, vilket var en liberalfeministisk reform - en reform som sittande regering såklart avverkade redan under de första månaderna vid makten... tvi det fria valet!!!!
).
En fråga: exakt vad hade du tänkt att ersätta feminism med - inom såväl jämställdhetspolitiken som socialt? Mig veterligen så finns det inte något annat tankegods på den här planeten som överhuvudtaget skulle beröra konceptet "jämställdhet", bortom feminism...
Någonting som "feminismen" (i singular och bestämd form) existerar inte. Det är terminologi som används av folk som vet så lite om feminism att innehållet i vår egen riksdag... bevisligen... är helt främmande.
Det är inte så att exempelvis särartsfeminism och som i Sverige representeras av Sverigedemokraterna - via Paula Bieler, partiets jämställdhetspolitisk talesman - äger någon sorts makt i samhället...
Det samma kan sägas om liberalfeminism även om den får ett visst genomslag när, och givet, just högerblocket regerar landet (vi fick exempelvis Jämställdhetsbonusen under Alliansens styre allra senast, vilket var en liberalfeministisk reform - en reform som sittande regering såklart avverkade redan under de första månaderna vid makten... tvi det fria valet!!!!
).En fråga: exakt vad hade du tänkt att ersätta feminism med - inom såväl jämställdhetspolitiken som socialt? Mig veterligen så finns det inte något annat tankegods på den här planeten som överhuvudtaget skulle beröra konceptet "jämställdhet", bortom feminism...
Såklart en politik som representerar ALLA i samhället, en feministisk regering gör inte det.
Varför behövs en rörelse som har till syfte att kämpa för orättvisor som kvinnor utsätts för i Sverige.
Ser inte det minsta lilla behov av feminism i någon variant.
Vi har lagar som är lika för alla och skulle det hittas något fel så är det bara ändra på det, behövs ingen feminism till det.
Nej feminismen i dag och dess olika varianter är till största delen bara olika sätt att hata män.
Sen tramset med 100talet olika varianter feminism.
Jag skall göra det enkelt för dig.
Förklara för mig anledningen till feminismens existens i dess olika former välj ut 5-10st (välj själv hur många du vill använda dig av).
Förklara sedan vad dessa varianter urskiljer sig i dess kamp i det svenska samhället och vad de kämpar för som är fel i det svenska samhället.
Jag kan inte ens se en motivering till varför feminism existerar, än mindre ett 100 tal olika varianter.
Så förklara 5-10, det behövs inget mer.
Vad kämpar dessa varianter för, specifikt för just deras variant och vad är felet i samhället som gör att de existerar och kämpar, vad särskiljer dem i deras kamp……….eller är det som en korpfotbolls klubb, de finns bara för att det är kul, eller för att hänga med gänget och få skydd om något händer.
